ΜΕΡΕΣ ΟΡΓΗΣ, ΕΝΑ REQUIEM ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ (1995)-Βασίλη Μαζωμένου | Προβολή Ταινίας 1:12:22

meres-orgis1

το CameraStylo Online και η Ελληνική Πολιτιστική Διαδικτυακή Τηλεόραση artD βρίσκονται στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσουν τη νέα τους πρωτοποριακή πρωτοβουλία που αφορά την προβολή online ταινιών μικρού και μεγάλου μήκους  του ελληνικού κινηματογράφου στη ζώνη ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ONLINE. Ευχαριστούμε από τα βάθη της καρδιάς μας τον Βασίλη Μαζωμένο που μας παρείχε τις δύο πρώτες του ταινίες μεγάλου μήκους που κάνουν έναρξη αυτής της φιλόδοξης ζώνης. Ο Βασίλης Μαζωμένους από τους σημαντικούς πρωτοπόρους δημιουργούς του ελληνικού κινηματογράφου βοηθάει να ανοίξει μια νέα λαμπρή σελίδα του πολιτιστικού διαδικτυακού τύπου. (Γιάννης Καραμπίτσος)


ΜΕΡΕΣ ΟΡΓΗΣ, ΕΝΑ REQUIEM ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

Μεγάλου μήκους

Aspect ratio: 1:1.66

Format: 16 mm

Έτος παραγωγής: 1995

Ηχος: Dolby SR

Χρώμα: Έγχρωμη

Σκηνοθεσία

Βασίλης Μαζωμένος

Σενάριο

Βασίλης Μαζωμένος

Μοντάζ

Τάσος Μπιτσακάκης

Καλλιτεχνική Διεύθυνση

Τζανέτος Κομινέας

Αφήγηση

Κώστας Σφήκας
Κλάρα Σασλίδη-Σφήκα

Τεχνικός Σύμβουλος

Πάρις Γιαννίκος

computer animation

Παναγιώτης Καραγεώργης

Παραγωγή

Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου
Βασίλης Μαζωμένος

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΑΙΝΙΑΣ

Η θέληση του ανθρώπου να ξεπεράσει το γήινο εαυτό του, να υψωθεί και να πετάξει μέσα στην αβυσσαλέα αταξία όλων των παρελθόντων γίνεται το υλικό ενός τερατώδους σε φιλοδοξία σχεδίου για τη δημιουργία μίας Πόλης-Κόσμος. Το ταξίδι του Δαίδαλου μέσα στο Μύθο και την Ιστορία ταυτίζεται με τη γέννηση, την ακμή και την παρακμή του δυτικού πολιτισμού και γίνεται η μορφή του έργου, μιας αλληγορίας της θέσης του σύγχρονου ανθρώπου μέσα στο σύγχρονο χάος του πολιτισμού.
Οι “ΜΕΡΕΣ ΟΡΓΗΣ” επιχειρούν την εισαγωγή μιας νέας μεθόδου . Ο κατά συνθήκη όρος “ποιητικό-animation με στοιχεία fixion” ίσως μπορεί να αποδώσει το επιδιωκόμενο. Κι αυτό γιατί το έργο που ακολουθεί απόλυτα τις μεθόδους του κλασσικού animation. Η κίνηση, με αυτή τη μέθοδο, δεν χρησιμοποιείται πάντα, αλλά όταν το ίδιο το θέμα την επιβάλει για τη δημιουργία έντασης δραματικού τύπου αλλά και σαν γέφυρα δύο σκηνών μεταξύ τους. Αυτή η κίνηση μπορεί να είναι το τίναγμα των φτερών του Δαίδαλου, η πτώση ενός αγγέλου, και η συνύπαρξη της κινούμενης με μια στατική εικόνα στο ίδιο πλάνο (επίκαιρα). Πρόκειται δηλαδή για μία απόπειρα να δούμε συμπυκνωμένες στο έργο σύγχρονες αναζητήσεις στο πεδίο της οπτικοακουστικής γλώσσας χωρίς να υποτάσσεται η ποίηση στην τεχνολογία αλλά το αντίστροφο.

ΦΕΣΤΙΒΑΛ

ΔΙΕΘΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 1995

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΕΛΛΑΔΑ

ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΛΙΓΡΑΔΙΟΥ 1996

ΒΕΛΙΓΡΑΔΙ, ΓΙΟΥΓΚΟΣΛΑΒΙΑ

ΜΕΡΕΣ ΟΡΓΗΣ – ΕΝΑ ΡΕΚΒΙΕΜ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ (1995)

Η καλύτερη ελληνική ταινία του φετινού φεστιβάλ. Η πιο ολοκληρωμένη, αν και ανήκει στην κατηγορία του πειραματικού κιν/φου. Οι πειραματισμοί όμως του Μαζωμένου δεν είναι από αυτούς που προκαλούν αμηχανία στο θεατή. Ίσα – ίσα ο τελευταίος καλείται να συμμετάσχει σε ένα γοητευτικότατο κιν/φικό ταξίδι, όπου η μουσική, η λογοτεχνία και η ζωγραφική συνυπάρχουν αρμονικά, σε μια προσωπική ερμηνεία του μύθου του Δαιδάλου, ιδωμένου κάτω από την γέννηση, την ακμή και την παρακμή του δυτικού πολιτισμού.

(Μ. ΑΚΤΣΟΓΛΟΥ – “ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ” 17/11/1995)

Εσχατολογικό βλέμμα για την Ημέρα της Κρίσεως αυτής της γερασμένης πια Ηπείρου. Ένα κινηματογραφικό ρέκβιεμ στο δυτικό πολιτισμό και στο βαρβαρισμό του, μέσα από αλληγορίες και σύμβολα και μια πολεμική ματιά απέναντι στο νέο Μεσαίωνα. Ο Μαζωμένος συμπυκνώνει την τραγωδία των ανθρώπων της Ευρώπης και καταγγέλλει το σήμερα.

(Ε. ΜΑΧΑΙΡΑ – “ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ’  18/11/1995)

Μια ταινία για τους εκλεκτούς….

(Bozidar Zekevic – “POLITICA”  07/02/1996)

Οι Μέρες Οργής στόχευσαν να συνδυάσουν ένα μύθο του Ελληνικού Κλασικισμού, την τραγική ιστορία του Δαιδάλου, με ένα θέμα που πάντα ενδιέφερε τα φιλμς επιστημονικής φαντασίας : την Ουτοπία της Ιδανικής Πολιτείας. Ανάμεσα σε αυτούς τους δυο πόλους, όλη η γέννηση, η ακμή και η παρακμή του αστικού πολιτισμού αναθεωρείται…Ο Μαζωμένος στο πρώτο μεγάλου μήκους φιλμ του φέρνει ένα εξαιρετικό στιλ για την έννοια του κινηματογραφικού raccord. Όλα αυτά χωρίς ποτέ να υποτάσσεται το ποιητικό όραμα στην τεχνολογία που χρησιμοποιεί. Το αντίθετο, κατορθώνει να υποτάξει την κιν/φική αφήγηση στην ποιητική του πρόθεση.

(Antonio Reis , Fantasporto edition 2001)

DAYS OF RAGE, A REQUIEM FOR EUROPE – MERES ORGIS ENA REQUIEM GIA TIN EVROPI

Feature films

Aspect ratio: 1:1.66

Color: Color

Format: 16 mm

Production year: 1995

Sound: Dolby SR

Director

Vasilis Mazomenos

Script

Vasilis Mazomenos

Editing

Tassos Bitsakakis

Art Director

Tzanetos Komineas

Narration

Costas Sfikas
Clara Saslidi-Sfika

Technical Consultant

Paris Yannikos

computer animation

Panayotis Karageorgis

Production

Greek Film Centre
Vasilis Mazomenos

FILM SUMMARY

Man’s will to rise above his earthly self and to soar into the abysmal confusion af all our pasts provides the material for a monstrously ambitious plan to create a World City. The journey of Daedalus into myth and history is likened to the birth, the rise and the fall of western civilization and becomes the form taken by the film, an allegory on man’s place in the modern chaos of civilization.

FESTIVALS

THESSALONIKI INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 1995

THESSALONIKI, GREECE

BELGRADE INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 1996

BELGRADE, YOGOSLAVIA

DAYS OF RAGE
The best Greek film at this year’s festival. The most consummate, even though it belongs to the marginal category of experimental cinema. Yet Mazomenos’ experimentations are not of the kind that causes the viewer embarrassment. Quite the contrary, the latter is called upon to participate in a fascinating film journey where music, literature and painting co-exist harmoniously, in a personal interpretation of the Myth of Daedalus, seen under the prism of the birth, rise and fall of western civilization.
Babis Aktsoglou, ATHENORAMA 17/11/1995

DAYS OF RAGE
An eschatological look at Judgment Day on this now aged continent. A film requiem to western civilization and its barbarism, through allegories and symbols and a polemic perspective on the new Middle Ages. Mazomenos condenses the tragedy of the people of Europe and denounces the present day.
Eleni Machera, EPENDYTIS (INVESTOR) 18/11/1995

DAYS OF RAGE
A film for the elite…
Bozidar Zekevic, POLITICA 07/02/1996

About these ads