Όλα όσα θα θέλατε να μάθετε για το sex [επανέκδοση] του Γούντι Άλεν (EVERYTHING YOU ALWAYS WANTED TO KNOW ABOUT SEX) από τις 21/8 στους κινηματογράφους

ΖΕΦΥΡΟΣ- NEW STAR ART CINEMA
Τρώων 36, Θησείο, 210-3462677.
Πεμ. – Τετ.: 21.00/ 23.00

ΑΜΙΚΟ
Επιδαύρου & Ανδρούτσου 20, Χαλάνδρι, 210-6815532, 2106826372.
Πεμ. – Τετ.: 21.00/ 23.00

ΡΙΒΙΕΡΑ
Βαλτετσίου 46, Εξάρχεια, 210-3837716, 210-3844827.
Πεμ. – Τετ.: 21.00/ 23.00

Εφτά ξεκαρδιστικές βινιέτες συνθέτουν αυτή τη σπονδυλωτή ταινία που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Γούντι Άλεν, αντλώντας την έµπνευσή του από το οµότιτλο βιβλίο του σεξολόγου Δρ. Ντέιβιντ Ρούµπεν. Η ταινία δεν λειτουργεί µόνο ως παρωδία των εγχειριδίων για το σεξ αλλά είναι και µια ευφυής σάτιρα των σεξουαλικών ηθών. «Έχουν αποτέλεσµα τα αφροδισιακά;», «Τι είναι ο σοδοµισµός;», «Γιατί κάποιες γυναίκες δυσκολεύονται να φτάσουν σε οργασµό;», «Οι τραβεστί είναι οµοφυλόφιλοι;», «Τι συµβαίνει κατά τη διάρκεια της εκσπερµάτωσης;» είναι µερικά από τα ερωτήµατα στα οποία επιχειρούν να απαντήσουν οι ήρωες των µικρών ιστοριών.Μια φράση στο τέλος της 6ης σκηνής µοιάζει να συνοψίζει ιδανικά το θέµα και των εφτά επεισοδίων: «Ορισµένα πράγµατα για το σεξ; καλύτερα να μένουν άγνωστα.».

Μια σειρά από ξέφρενα σκετς με θέμα το σεξ, εμπνευσμένα από το ομότιτλο βιβλίο του Δρ. David Reuben, που προκαλούν εντυπωσιακές, αλλόκοτες και αξιομνημόνευτες αντιδράσεις. Τυπικές ερωτήσεις, όπως «Τι αποτελεί διαστροφή στο σεξ;» και «Δουλεύουν τα αφροδισιακά;» δίνουν υλικό στον Άλεν, για να σκηνοθετήσει σουρεαλιστικές καταστάσεις. Για παράδειγμα, η βινιέτα με θέμα τα αφροδισιακά μας ταξιδεύει στο μεσαίωνα και στην αυλή ενός βασιλιά (Anthony Quayle). Ο γελωτοποιός (Woody Allen) δεν έχει και πολύ μεγάλη επιτυχία, καθώς κανείς δεν γελάει με τα αστεία του και προκαλεί το θυμό του βασιλιά. Το πεπρωμένο του αποκαλύπτεται, όταν το φάντασμα του πατέρα του (Alan Caillou) εμφανίζεται και τον διατάζει να κοιμηθεί με τη βασίλισσα (Lynn Redgrave). Αυτό ισοδυναμεί με βέβαιο θάνατο, παρόλο που το μαγικό φίλτρο του μάγου (Geoffrey Holder) κάμπτει τις αντιστάσεις της βασίλισσας. Το μόνο πρόβλημα παραμένει η ζώνη αγνότητας, που ο ζηλιάρης βασιλιάς έχει φορέσει στη βασίλισσα – τι μπορεί να κάνει ένας γελωτοποιός;

Συνεχίζοντας στο ίδιο πνεύμα, ο Άλεν παίρνει το ρόλο του Fabrizio (ενός Ιταλού διανοούμενου που αντιμετωπίζει προβλήματα στο γάμο του), του Victor (ενός εκκολαπτόμενου σεξολόγου) κι ενός σπέρματος! Ανάμεσα σ’ αυτά τα αποκαλυπτικά αποσπάσματα, υπάρχει το σκετς «Ποια είναι η διαστροφή μου;», που βασίζεται σε ένα τηλεοπτικό κουίζ γνώσεων της δεκαετίας του ’50, και μια αναφορά στην κτηνοβασία με τον Δρ. Ross (Gene Wilder). Θα λέγαμε ότι η αγάπη που ενδεχομένως θα μπορούσε να αναπτυχθεί ανάμεσα σε έναν άντρα και ένα πρόβατο, δεν έχει αποδοθεί ποτέ στη μεγάλη οθόνη με τέτοιο συναισθηματικό τρόπο!

Όμως, η τελική σκηνή είναι το απόγειο της κωμωδίας. Μέσα στο σώμα ενός άντρα που ελπίζει ότι θα έχει σεξουαλική επαφή μετά το ραντεβού, το Πλήρωμα του Εγκεφάλου βρίσκεται σε επαγρύπνηση, ώστε όλα να γίνουν σύμφωνα με το σχέδιο. Μέλη του πληρώματος προσπαθούν να ελέγξουν ένα σωρό από μακαρόνια στο στομάχι, ώστε να διευκολύνουν τη δουλειά όσων δουλεύουν για τη στύση. Η θετική έκβαση κρέμεται από μια λεπτή κλωστή, καθώς υπάρχει ο φόβος της ανικανότητας, μέχρι που το πλήρωμα φέρνει έναν ιερέα από το τμήμα της συνείδησης να σώσει την κατάσταση. Έτσι, δίνεται στο νευρωτικό σπέρμα (Γούντι Άλεν) η ευκαιρία να κάνει πράξη όσα έμαθε στο σχολείο.

Η βασική ιδέα της ταινίας αποτελεί πρότυπο: η συλλογή των πιο δημοφιλών ερωτήσεων από ένα εγχειρίδιο για τα σεξουαλικά προβλήματα και τη δημιουργία μύθων γύρω από αυτές. Το σενάριο του Άλεν είναι ατελείωτα ευρηματικό και εξαιρετικά αστείο – για μια φορά ο Άλεν απομακρύνθηκε από την τυπική κινηματογραφική του περσόνα και επιδεικνύει το ευρύτερο ταλέντο του. Οι υπόλοιποι ηθοποιοί είναι εξαιρετικοί στο ρόλο τους, ειδικά ο Wilder, παρόλο που η φύση της ταινίας είναι τέτοια, που δεν υπάρχει χρόνος για την ανάπτυξη των χαρακτήρων. Αυτό γίνεται εξαιρετικά περίπλοκο, όταν δημιουργούνται νέες καταστάσεις, χωρίς να υπάρχει λεπτομερής εξήγηση για το πώς προέκυψαν. Όμως, οι ατάκες πέφτουν η μία μετά την άλλη. Αν ένα αστείο φαίνεται δυσνόητο, ξέρουμε ότι θα επακολουθήσει κι άλλο για να μας διαφωτίσει. Ως αποτέλεσμα, η δομή της ταινίας είναι σαρωτική και οι ιστορίες τόσο καλές, που θα μπορούσαν να αποτελέσουν τη βάση για επτά ξεχωριστές ταινίες. Να είστε έτοιμοι να γελάσετε με τις διαστροφές των χαρακτήρων και μετά σκεφτείτε πώς θα μπορούσε να αποδώσει στη μεγάλη οθόνη ο Άλεν τις δικές σας διαστροφές!

Damian Cannon στο Movie Reviews το 1997

Εμπνευσμένη από το διάσημο εγχειρίδιο για τα σεξουαλικά προβλήματα του Δρ. David Reuben, η ταινία χωρίζεται σε επτά επεισόδια βασισμένα σε ερωτήματα που τίθενται στο βιβλίο. Στο επεισόδιο «Δουλεύουν τα αφροδισιακά;», ο Άλεν εμφανίζεται ως ο γελωτοποιός στην αυλή του βασιλιά, που με ένα μαγικό φίλτρο προσπαθεί να ξελογιάσει τη βασίλισσα.
Στο «Τι είναι σοδομισμός;» πρωταγωνιστεί ο Gene Wilder ως γιατρός που παρατάει το γάμο του, την καριέρα του και την κοινωνική του θέση, όταν ερωτεύεται τρελά ένα αρμένικο πρόβατο, που λέγεται Νταίζη. Το «Γιατί μερικές γυναίκες δεν μπορούν να φτάσουν σε οργασμό;» αποτελεί παρωδία των ιταλικών ταινιών της δεκαετίας του ’60, στο οποίο ένας καταφερτζής γόης (Woody Allen) ανακαλύπτει ότι η γυναίκα του (Louise Lasser) μπορεί να φτάσει σε κορύφωση, μόνο όταν το κάνουν σε δημόσιους χώρους.
Στο επεισόδιο «Είναι οι τραβεστί ομοφυλόφιλοι;» το μικρό μυστικό του Σαμ (Lou Jacobi) αποκαλύπτεται την πιο ακατάλληλη στιγμή. Στο «Τι καταφέρνουν τελικά οι ερευνητές του σεξ;» πρωταγωνιστεί ο John Carradine στο ρόλο του τρελού επιστήμονα, οι έρευνες του οποίου γύρω από τη σεξουαλικότητα, οδηγούν σε μια τρομερή μετάλλαξη: ένα γιγαντιαίο γυναικείο στήθος! Το «Τι είναι οι σεξουαλικές διαστροφές;» μας μεταφέρει σε μια τηλεοπτική εκπομπή, όπου ο Jack Barry καθοδηγεί ένα πάνελ διασημοτήτων (ανάμεσά τους οι Regis Philbin και Robert Q. Lewis), που προσπαθούν να μαντέψουν ποιες είναι οι ερωτικές εμμονές των καλεσμένων του.

Τέλος, το «Τι συμβαίνει κατά την εκσπερμάτωση;» μας μεταφέρει στο σώμα ενός άντρα. Ο Εγκέφαλος (Tony Randall) καθοδηγεί τις λειτουργίες του σώματος μαζί με τον βοηθό του (Burt Reynolds), ενώ ο Άλεν υποδύεται ένα νευρικό σπέρμα που δειλιάζει να κάνει το μεγάλο άλμα. Τα πάντα γύρω από το σεξ, αποτελεί την ταινία με τις πιο αστείες στιγμές του Γούντι Άλεν, ειδικά ο Gene Wilder που κάνει μια ρομαντική σχέση με ένα πρόβατο («Πιστεύω πως η σχέση μας θα πάει καλά, Νταίζη») και η τελική σεκάνς μέσα στο ανθρώπινο σώμα («Κι αν αυνανίζεται; Θα καταλήξω κάπου στο ταβάνι!»).

Mark Deming δημοσιευμένη στην εφημερίδα «The New York Times»

Αποσπάσματα από τα βιβλία «Woody Allen And Comedy» του Eric Lax και “Woody: Monies From Manhattan» του Julian Fox.

Όλα Όσα θα θέλατε να μάθετε για τη σάτιρα

Μια ιδιοφυής παρωδία των μέσων μαζικής ενημέρωσης και των κοινωνικών αξιών, Τα Πάντα Γύρω Από Το Σεξ είναι λιγότερο μια ταινία για το σεξ απ’ ότι μια ασεβής διακωμώδηση όλων αυτών που έχουν να κάνουν με το σεξ. Βασισμένη στο ομώνυμο μπεστ- σέλλερ του Δρ. David Reuben, η τρίτη ταινία του Άλεν, ως σκηνοθέτη, σεναριογράφου και πρωταγωνιστή δίνει ξεκαρδιστικές απαντήσεις στις ερωτήσεις του διάσημου γιατρού. Δεν αρκείται μόνο στο να σατιρίζει το σεξ, αλλά πειραματίζεται με μια πληθώρα νέων κινηματογραφικών τρόπων. Οι εφτά αξέχαστες ιστοριούλες του Άλεν δημιουργούν ένα καλειδοσκόπιο μιας εμπνευσμένης κωμωδίας.

Με εξαιρετικό επιτελείο θρυλικών κωμικών, η ταινία αυτή αναδεικνύει το οξύ κωμικό πνεύμα του Άλεν και το ταλέντο του στο slapstick χιούμορ. Αφήνοντας εντελώς ελεύθερη την αχαλίνωτη φαντασία του, έχοντας υπ’ όψιν του τα πιο παράλογα κουσούρια της κοινωνίας ο Άλεν στοχεύει στην έρευνα της λαϊκής κουλτούρας για το σεξ… και την πολύ ηλίθια άποψη ότι ο καλύτερος τρόπος να μάθει κανείς για το σεξ, είναι να διαβάσει ένα βιβλίο.

Γυναίκες στα πρόθυρα οργασμού

Μια από τις προσωπικές του αγαπημένες, αυτή η άσεμνη ιστορία του Άλεν, για μια γυναίκα που ευχαριστιέται το σεξ μόνο σε ιν- μέρη και πολυτελή εστιατόρια είναι μια ξεκαρδιστική καρικατούρα του Ιταλικού «αγχωτικού» κινηματογράφου. Συμπληρωμένη με υπότιτλους και βάρβαρα Ιταλικά- που έχουν μάθει φωνητικά- αυτή η ιστορία διακωμωδεί ολόκληρη την πλοκή του Καζανόβα 70, του Μονιτσέλι, καθώς επίσης και το σκηνοθετικό ύφος του Μπερτολούτσι και του Αντονιόνι.

Αυτός ο εξωφρενικός μύθος για την ψυχρότητα καταστράφηκε πριν καλά καλά γυριστεί. Ενώ σχεδίαζε να τον αντικαταστήσει με μια παρωδία αυνανισμού, ο Άλεν πείστηκε απ’ την Λουίζ Λάσερ να το ξανασκεφτεί. « Νομίζω ότι είναι τέλειο, θα είναι πολύ πιο αστείο και καλαίσθητο από μια παρωδιούλα για τον αυνανισμό.» Καθώς συζητούσαν , η αρχική ιδέα του Άλεν – Σικελοί χωρικοί σ’ ένα μικρό χωριό – παραχώρησε τη θέση της στην ιδέα της Λάσερ για τις σύγχρονες ιταλικές ταινίες. Ο Άλεν σκέφτηκε αυτή τη συμβουλή. « Είναι τέλειο, είναι η απόλυτη σάτιρα του Μπερτολούτσι.»

Τηλεοπτική Διαστροφή

Με πρωταγωνιστές πραγματικά τηλεοπτικά πρόσωπα: Πάμελα Μάσον, Ρέτζις Φίλμπιν, Ρόμπερτ Κ. Λούις, αυτός ο υπερβολικός κι αστείος διάλογος έχει ως συντονιστή τον Τζακ Μπάρι, τον παρουσιαστή της εκπομπής «What’s my Line». Με ύφος μπλαζέ και σοβαροφανή τόνο, η σκηνή αναπαριστά την παραγωγή ενός σόου χαμηλού προϋπολογισμού. Ο Άλεν φροντίζει ακόμα και να διακωμωδήσει τις διαφημίσεις. Σε μια εκπληκτική διασκευή μιας δημοφιλούς διαφήμισης της δεκαετίας του ’50 για τονωτικό μαλλιών, ο πνεματώδης σκηνοθέτης αποκαλύπτει ότι ο λόγος που οι δύο άντρες ενδιαφέρονται τόσο για την εμφάνισή τους… είναι ότι ενδιαφέρονται ο ένας για τον άλλον.

Μην πιστεύετε όσα διαβάζετε

Ειρωνικά, η πλοκή της έκτης ιστορίας δεν είναι δάνεια από το βιβλίο του Δρ. Reuben, αλλά αποτελεί ένα ερώτημα πάνω στο βιβλίο: μπορούν τα αποτελέσματα κλινικών μελετών για τον αισθησιασμό να είναι ακριβή; Ο Άλεν απαντά δυνατά και καθαρά με μια εξωφρενική παρωδία των ταινιών τρόμου της δεκαετίας του 1950, που αποκαλύπτει τις τρομακτικές ακρότητες της επιστήμης, που θα μετρήσουν την ποιότητα και την ποσότητα του σεξ, απογυμνώνοντάς το από όλο του το μυστήριο. Και το αστείο αυτό βρήκε θαυμαστές ακόμα κι ανάμεσα στους γιατρούς του Κίνσεϊ: «Νομίζω ότι μάθαμε περισσότερα απ’ την ταινία του Γούντι Άλεν.», δήλωνε ένας ερευνητής του σεξ, «απ’ ότι απ’ το βιλίο του Reuben.»

Ηλεκτρονικός έλεγχος

Περισσότερο απ’ όλα τα σκετσάκια, η τελευταία ιστορία είναι παρμένη απ’ το βιβλίο του Reuben. Διακωμωδώντας την άποψη του γιατρού για τον ανδρικό οργασμό, ως μια υψηλής τεχνολογίας «εκτόξευση πυραύλου» ( που διανθίζεται με φράσεις όπως: Κεντρικός έλεγχος, αποτυχία συστήματος ασφαλείας), ο Άλεν παρουσίασε μια ολόκληρη σκηνή πιλοτηρίου σε στιλ NASA. Ο Άλεν ανεβάζει το μηχανολογικό του ανάλογο σε νέα ύψη, με την παρωδία κλασσικών ταινιών επιστημονικής φαντασίας, όπως το Μετρόπολις και Το Φανταστικό Ταξίδι, του Χένεσι, και την υπέροχη διασκευή της σκηνής της απογείωσης, στην Οδύσσεια του Διαστήματος:2001, του Κιούμπρικ.

Τι αρρωστημένο Δίκτυο έχουμε…

Δεν εντάχθηκαν όλα τα σκετς στην ταινία. Μια ιστορία με το όνομα Τί κάνει έναν άνδρα ομοφυλόφιλο; παριστούσε τον Άλεν ως αράχνη που ζευγάρωνε με μια πολύ σέξυ Μαύρη Χήρα, που ύστερα τον καταβροχθίζει. Αλλά, όταν το προγραμματισμένο τριήμερο γύρισμα κατέληξε σε εφιάλτη δύο εβδομάδων, η σκηνή έπρεπε να κοπεί απ’ την ταινία. «Δεν απέκτησε ποτέ τέλος και δεν οδηγούσε πουθενά. Αν ήθελα να έχω κάποιο τέλος δεν μπορούσα να εντάξω αυτήν τη σκηνή», λέει ο Άλεν.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.