Συνέντευξη του Λεωνίδα Αντωνόπουλου στον Γιάννη Καραμπίτσο για την ενότητα του Φεστιβάλ Αθηνών “Ήχοι του Κόσμου” την οποία επιμελείται για τέταρτη συνεχή χρονιά (Βίντεο). 8/7/2009, το Σχολείον. Παραγωγή @rtD/CameraStylo Online

image

Γνωστός σε όλους ο Λεωνίδας Αντωνόπουλος για την πολυσύνθετη δράση  του γύρω από την ποιοτική μουσική και για την παραγωγή της  πολύ σημαντικής εκπομπής της ΝΕΤ “ΟΙ ΜΟΥΣΙΚΟΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ” κομμάτι και συνέχεια  της οποίας είναι μία από τις πιο ενδιαφέρουσες ενότητες του Φεστιβάλ Αθηνών (και έχει πολλές) “Ήχοι του Κόσμου”. Ζητήσαμε από τον Λεωνίδα να μας πει λίγα λόγια για τους φετινούς προσκαλεσμένους στην ενότητα αλλά και για την γενικότερη φιλοσοφία και εξέλιξη της.

Γιατί… Μουσικοί του Κόσμου;

«Οι Μουσικοί του Κόσμου», είναι μια σειρά ντοκιμαντέρ όχι μόνο ψυχαγωγικού αλλά και ερευνητικού χαρακτήρα. Επιλέξαμε ως πεδίο μελέτης την τάση που έχει εκδηλωθεί στη σύγχρονη μουσική πραγματικότητα, και η οποία εμπνέεται και στηρίζεται σε μουσικά είδη και καλλιτέχνες που βρίσκονται έξω από τα χωρικά ύδατα της ποπ μουσικής βιομηχανίας. Εάν, στην αρχική της μορφή, η “world music” εκπροσωπούσε μια εναλλακτική κουλτούρα που ήθελε να εκφράσει την αντίθεσή της απέναντι στην αυξανόμενη εμπορευματοποίηση της διεθνούς ποπ σκηνής, σήμερα είναι εκείνη που φτιάχνει την αυριανή ποπ μουσική. Είναι ένας ήχος που ενσωματώνει παραδοσιακά στοιχεία και τα συνδυάζει με όλα ανεξαιρέτως τα σύγχρονα μουσικά ρεύματα, από τη ροκ μέχρι το hip hop, παράγοντας μια νέα μουσική αντίληψη η οποία αυξάνει ολοένα την επίδρασή της στο σύνολο της μουσικής βιομηχανίας, από την Κούβα ως την Ινδία και από την Ελλάδα ως τις ΗΠΑ. Ο «νέος» αυτός ήχος είναι το σάουντρακ της νέας χιλιετίας. Μέσα από τα ντοκιμαντέρ μας παρακολουθούμε… τη διάλυση της “world music”. Όσο περισσότερο διεισδύει στα υπόλοιπα μουσικά ρεύματα, τόσο περισσότερο χάνει την ταυτότητά της αλλά την ίδια στιγμή αλλάζει τη μουσική. Η “world music” ήταν η μόνη ουσιαστική επανάσταση στη μουσική μετά την έκρηξη του πανκ. Ήταν η απάντηση που έδωσε η μετά το ’60 γενιά στη Δύση, στην ήττα του ροκ: Πρότεινε έναν άλλο τρόπο να ακούμε τη μουσική, πέρα από γεωγραφικά στεγανά, από χρονικούς προσδιορισμούς και εμπορικές ταμπέλες. Λαμβάνοντας δηλαδή υπ’ όψη ουσιαστικά –και όχι για να ικανοποιήσουμε την επιθυμία μας για «εξωτισμό»- αυτό που συμβαίνει στον υπόλοιπο πλανήτη. Τη νέα πραγματικότητα που διαμόρφωσε στις δυτικές κοινωνίες το μεγάλο μεταναστευτικό ρεύμα της δεκαετίας του ’90. Γιατί ο κόσμος μας, ευτυχώς, εξακολουθεί να είναι γεμάτος εκπλήξεις.

Λεωνίδας Αντωνόπουλος

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: