Όλο το σινεμά του Wim Vandekeybus, Τριανόν Filmcenter, Κοδριγκτώνος 21, ύψος Πατησίων 101, 16 – 22 Ιουλίου 2009.

Όλο το σινεμά του Wim Vandekeybus


Ο Wim Vandekeybus ανήκει στη σύγχρονη παγκόσμια καλλιτεχνική πρωτοπορία. Με αφετηρία τον χορό πασχίζει σε μια σύνθεση όλων των τεχνών που θα συνεγείρει το μυαλό και τις αισθήσεις του κοινού. Από την αρχή της καλλιτεχνικής του πορείας, το μέσο του σινεμά τον απασχολεί ως βασικό όχημα υλοποίησης των τολμηρών οραμάτων του.

Η Carousel Films παρουσιάζει ολοκληρωμένο το σινεμά του Wim Vandekeybus από τις 16 Ιουλίου στον θερινό κινηματογράφο ΤΡΙΑΝΟΝ. Κορμό του προγράμματος αποτελούν τα Blush και Here After, η επιτομή του κατά Wim Vandkekeybus σινεμά.
Στις 16 Ιουλίου, ο ίδιος ο Wim Vandekeybus θα μιλήσει για το έργο του και θα συζητήσει με το κοινό. Έτσι , οι έλληνες θeατές έχουν μια πρώτης τάξης ευκαιρία να γνωρίσουν από πρώτο χέρι έναν από τους πιο αυθεντικούς, παραγωγικούς και πολυγραφότερους σύγχρονους δημιουργούς.

Ολοκληρωμένο το κινηματογραφικό έργο του Βέλγου σκηνοθέτη, χορογράφου, ηθοποιού και φωτογράφου Wim Vandekeybus παρουσιάζεται στον κινηματογράφο Τριανόν από 16- 22 Ιουλίου. Ο κορμός του προγράμματος αποτελείται από τις ταινίες Blush – Here after που προβάλλονται καθημερινά σε ενιαίο πρόγραμμα.

Ο Βιμ Βαντεκέιμπους ανήκει στην αιχμή του δόρατος της παγκόσμιας σύγχρονης χορογραφικής δημιουργίας, κύριος εκπρόσωπος της υπερ –  γόνιμης «σχολής της Φλάνδρας» μαζί με τον Γιαν Φαμπρ (με τον οποίο συνεργάστηκε στα πρώτα βήματα της καριέρας του) και την Αν Τερέζα Ντε Κεερσμάκερ. Εδώ και 14 χρόνια με τον καλλιτεχνικό οργανισμό Ultima Vez, ανανεώνει την γλώσσα του χορού, ανατρέποντας πολλές από τις καθιερωμένες φόρμες έκφρασης.

Η κινηματογραφική φόρμα, απασχόλησε εξ αρχής τον Βέλγο δημιουργό ως άλλο ένα μέσο έκφρασης. Παράλληλα με τις πρώτες χορογραφικές του δημιουργίες, σκηνοθετεί φιλμ μικρού ή μεσαίου μήκους ενώ συνήθως, εντάσσει την δημιουργική χρήση του βίντεο στις παραστάσεις του. Με τον καιρό, η ενασχόλησή του με τον κινηματογράφο εντείνεται και μέσω της γλώσσας του σινεμά, ο Βαντεκέιμπους βρίσκει την ευκαιρία να μεταφέρει τις συλλήψεις του σε διαφορετικό πεδίο.

Wim Vandekeybus, Ultima Vez Dance & Short Fiction Films - Dance DVD - photo

Τα έργα του Βαντεκέιμπους ξεπερνούν κατά πολύ τον απλουστευμένο όρο του dance film συνιστώντας αυτοτελείς προτάσεις για ένα μοντέρνο σινεμά. Η βασική κινητήριος δύναμη της δουλειάς του, η περίπλοκη σχέση κορμιού και μυαλού μέσα σε ένα δεδομένο περιβάλλον / κοινωνία παραμένει και τον οδηγεί, όπως και στις χορογραφίες του, στην ανάπτυξη μιας αισθητικής που εμπεριέχει διαφορετικές, συχνά αντικρουόμενες αρχές, μιας γόνιμης συνάντησης του θεάτρου, της λογοτεχνίας, της μουσικής, της ζωγραφικής και φυσικά του χορού μπροστά από την κάμερα.

Η σύγχρονη λογοτεχνία αλλά και αρχαίοι μύθοι, πρωτότυπες μουσικές δημιουργών όπως ο David Byrne, ο Marc Ribot, ο David Eugene Edwards, εικαστικές συνθέσεις που παραπέμπουν στον Μπρίγκελ και στον Βερμέερ, συνθέτουν τον  κινηματογραφικό κόσμο του Βαντεκέιμπους, ρευστό μεταξύ ονείρου και πραγματικότητας, γεμάτου από συνεχείς συγκρούσεις αρχετυπικών διπόλων.

Συνοπτικά, το κινηματογραφικό έργο του Wim Vandekeybus, αποτελεί ένα απολύτως μη ταξινομήσιμο οπτικοακουστικό δημιούργημα, ένα Διονυσιακό μείγμα όλων των τεχνών, μια πρόκληση για τις αισθήσεις αλλά και το μυαλό του θεατή.

Το Blush και το Ηereafter αποτελούν την επιτομή του σινεμά του Βαντεκέιμπους.

Το Blush είναι μια μοντέρνα μεταφορά του μύθου της Ευρυδίκης, ένα εκθαμβωτικό, πολυτάραχο ταξίδι από την υπέροχη Κορσική ως ένα καταγώγιο των Βρυξελλών, με οδηγό τα πυρακτωμένα μπλουζ του David Eugene Edwards (16 HP, Woven Hand). Ένα ταξίδι στις πιο άγριες περιοχές του υποσυνείδητου, σε αρχέγονα μυθολογικά δάση, σε αντικρουόμενες παρορμήσεις. Έλξη, σύγκρουση και αποστροφή υφαίνουν ιστορίες ενώ ο φόβος κι η επιθυμίας παίρνουν κυριολεκτικά σάρκα και οστά. Μεταξύ των πολυάριθμων διακρίσεών του το φιλμ συμμετείχε στοΦεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών στο τμήμα ACID.

Στο Ηereafter (Επέκεινα), το τελευταίο μέχρι σήμερα φιλμ του Βαντεκέιμπους , η μυθοπλασία γίνεται πιο εμφατική από κάθε άλλη ταινία του. Τα κορμιά και οι κινήσεις κουβαλούν πλέον τα αισθήματα των ερμηνευτών.  Πρόκειται για την ιστορία μιας απομονωμένης κοινότητας, όπου ο πατριάρχης – τύραννος δίνει εντολή για βρεφοκτονία. Οι ήρωες ξαναβιώνουν τις αναμνήσεις τους στο επέκεινα κι αυτές επιστρέφουν στην μνήμη του κυττάρου τους ως τραύματα.  Η κοινότητα καταστρέφεται μέσα στον φόβο και ερωτήματα για υπαρξιακά δίπολα γεννιούνται. Η μουσική ανήκει και πάλι στον David Eugene Edwards.

Αξίζει να σημειωθεί πως ανάμεσα στους χορευτές – ηθοποιούς των ταινιών του Βαντεκέιμπους ξεχωρίζει η Λίντα Καπετανέα η οποία, μαζί με τον Γιόζεφ Φρούτσεκ, συνεχίζουν την καριέρα τους στην Ελλάδα με την ομάδα Rootless Root.


Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας  μαζί με το Blush – Here After θα προβληθούν και όλα τα υπόλοιπα φιλμ του Wim Vandekeybus.


Body, body on the wall – Κορμί, κορμάκι μου

Βέλγιο – 1997  –  7 λεπτά – Έγχρωμο

Συνσκηνοθεσία με τον μεγάλο Jan Fabre. Ο ίδιος ο Vandekeybus στον ρόλο ενός χορευτή που το κορμί του χρησιμοποιείται ως καμβάς από μια φωτογράφο.

La mentira – Το ψέμα

Βέλγιο –  1992  –  49 λεπτά – Έγχρωμο

Βίντεο αφιερωμένο στον παλιό γερμανό περφόρμερ Κάρλο Βεράνο τον οποίο συνάντησε συμπτωματικά ο σκηνοθέτης στο Αμβούργο. Οι εικόνες και η ιστορία του αποτέλεσαν την έμπνευση για το έργο που εκτυλίσσεται σε έρημα τοπία της Νότιας Ισπανίας, σε ένα θέατρο της Αμβέρσας και σε ένα κλαμπ των Βρυξελλών. Ένθετα παρουσιάζονται super 8 του Βεράνο.

In spite of wishing and wanting – Παρά την επιθυμία και την θέληση

Βέλγιο –  2001 –  50 λεπτά

Μια δυναμική μίξη λόγου, κίνησης, μουσικής, συμβόλων και σιωπής πάνω στο ουτοπικό της επιθυμίας, στα ανίκητα δεσμά των φυσικών νόμων, αποτέλεσμα της συνεργασίας του Vandekeybus με τον David Byrne ο οποίος συνέθεσε την μουσική ειδικά για την συγκεκριμένη περφόρμανς.

Silver – Ασήμι

Βέλγιο –  2001  –  15 λεπτά – Έγχρωμο

Βασισμένο σε ένα παραδοσιακό ιρλανδικό νανούρισμα σε μουσική Thiery de May.

The Last words – Οι τελευταίες λέξεις

Βέλγιο –  1999  –  20 λεπτά – Έγχρωμο

Ελεύθερη απόδοση δυο διηγημάτων του Χούλιο Κορτάσαρ. Η ιστορία ενός «πωλητή κραυγών» που εμπορεύεται τα τελευταία λόγια ενός δικτάτορα. Μουσική David Byrne

Inasmuch – Επειδή

Βέλγιο –  2000  –  14 λεπτά – Έγχρωμο

Ένα βουβό φιλμ πάνω στο δίπολο Γέννηση – Θάνατος. Μουσική Marc Ribot.

Dust – Σκόνη

Βέλγιο – 1996  –  4  λεπτά – Έγχρωμο

Τρεις άνδρες γδύνονται, πλένονται. Δεν πρόκειται για ένα απλό ντους, τρίβονται μανιασμένα, σαν να θέλουν να απαλλαχθούν από ένα κομμάτι του δέρματός τους, της ψυχής τους, της τρέλας τους.

Roseland

Βέλγιο – 1990  –  46  λεπτά – Έγχρωμο

Τρεις διαφορετικές χορογραφίες ενοποιημένες, με σκηνικό ένα εγκαταλειμμένο, ρημαγμένο σινεμά των Βρυξελλών. Μουσική Thiery de May, Peter Versmeech

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΒΙΜ ΒΑΝΤΕΚΕΪΜΠΟΥΣ

Ενιαίο εισιτήριο για όλες τις προβολές της ημέρας 7 ευρώ.

Πέμπτη 16


20.30 Ομιλία-συζήτηση
22.00 Blush – Hereafter


Παρασκευή 17


21.00 Blush – Hereafter
23.00 Blush – Hereafter

Σάββατο 18


21.00 Blush – Hereafter
23.00 Blush – Hereafter

Κυριακή 19

21.00 Blush – Hereafter
23.00 Ταινίες μικρού μήκους

Δευτέρα 20

21.00 Blush – Hereafter
23.00 Ταινίες μικρού μήκους

Τρίτη 21

21.00 Blush – Hereafter

23.00 Ταινίες μικρού μήκους

Τετάρτη 22

21.00 Blush – Hereafter
23.00 Ταινίες μικρού μήκους

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ

(ένα εισιτήριο για όλες τις προβολές κάθε ημέρας)

ΠΕΜΠΤΗ 16

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 17

ΣΑΒΒΑΤΟ 18

20.30 ΟΜΙΛΙΑ – ΣΥΖΗΤΗΣΗ

21.00 BLUSH HEREAFTER

21.00 BLUSH HEREAFTER

22.00 BLUSH HEREAFTER

23.00 BLUSH HEREAFTER

23.00 BLUSH HEREAFTER

ΚΥΡΙΑΚΗ 19

ΔΕΥΤΕΡΑ 20

ΤΡΙΤΗ 21

21.00 BLUSH HEREAFTER

21.00 BLUSH – HEREAFTER

21.00 BLUSH – HEREAFTER

23.00

Body body on the wall 7΄La mentira 49΄

Διάλειμμα

Silver 15΄

The last words 20΄ Inasmuch 14΄

23.00

In spite of wishing and wanting 50΄

Διάλειμμα

Bereft of a blissful union 14΄ Mountains made of barking 15΄

Elba & Federico 26΄

23.00

Silver 15΄

The last words 20΄ Inasmuch 1

Διάλειμμα

Dust

Roseland 46΄

ΤΕΤΑΡTΗ 22

21.00 BLUSH – HEREAFTER

23.00

Body bodyon the wall 7΄La mentira 49΄

Διάλειμμα

In spite ofwishing and wanting 50΄


2 σκέψεις σχετικά με το “Όλο το σινεμά του Wim Vandekeybus, Τριανόν Filmcenter, Κοδριγκτώνος 21, ύψος Πατησίων 101, 16 – 22 Ιουλίου 2009.

Add yours

  1. ΚΑΙ ΕΓΩ ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑΤΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΑΝ ΚΑΙ ΣΕΝΑ ΜΕ ΤΟ ΒΑΘΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΜΑΣ ΔΙΝΟΥΝ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΗ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ ΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΔΥΣΚΟΛΟ ΕΡΓΟ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: