1900 Του Αλεσάντρο Μπαρίκο Από το ΠΑΝΔΑΙΜΟΝΙΟ 7 Στο Θέατρο Άκης Δαβής (πρώην Αλκμήνη) Από 15 Οκτωβρίου και για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων

image

1900

Του Αλεσάντρο Μπαρίκο

Από το ΠΑΝΔΑΙΜΟΝΙΟ 7

Στο Θέατρο Άκης Δαβής (πρώην Αλκμήνη)

Από 15 Οκτωβρίου και για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων

Το «Βιρτζίνιαν» ήταν ένα ατμόπλοιο, που στα χρόνια του μεσοπολέμου ταξίδευε ανάμεσα στην Ευρώπη και την Αμερική, φορτωμένο εκατομμυριούχους, μετανάστες και ανθρώπους κάθε λογής. Εκεί, λένε, κάθε βράδυ εμφανιζόταν ένας εξαιρετικός πιανίστας, εκπληκτικής δεξιοτεχνίας, που έπαιζε μια μουσική πρωτάκουστη, θαυμαστή, η οποία ανήκε μόνο σ’ αυτόν: τη μουσική του Ωκεανού, που η ηχώ του απλώνεται σ’ όλα τα λιμάνια. Λένε, πως γεννήθηκε πάνω σ’ εκείνο το καράβι και πως δεν κατέβηκε ποτέ. Το όνομά του: Ντάνυ Μπούντμαν Τι Ντι Λέμον Χιλιαεννιακόσια.

Το 1900 του Αλεσάντρο Μπαρίκο μετρά αλλεπάλληλες επιτυχημένες παραστάσεις σε πάνω από 20 χώρες από το 1990 και μετά. Έγινε δε, ευρύτερα γνωστό ύστερα από τη μεταφορά του στη μεγάλη οθόνη από τον εξαίρετο Τζιουζέπε Τορνατόρε.

Στην Ελλάδα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά την προηγούμενη σεζόν από το ΠΑΝΔΑΙΜΟΝΙΟ 7. Θεατές στη Θεσσαλονίκη, την Αθήνα, την Πάτρα, την Ιθάκη μυήθηκαν στη μοναδική ιστορία του Ντάννυ Μπούντμαν Τι Ντι Λέμον Χιλιαεννιακόσια, του σπουδαίου πιανίστα που γεννήθηκε και πέθανε πάνω σε ένα πλοίο, χωρίς να πατήσει ποτέ το πόδι του στη στεριά. Ο Μπαρίκο υπογράφει ένα σπαρακτικό και ταυτόχρονα κωμικό κείμενο «του μεγαλύτερου πιανίστα που έζησε ποτέ». Με τρυφερότητα και ευαισθησία αναφέρεται σε θέματα όπως η μετανάστευση, η ελπίδα, η φιλία, οι ανθρώπινες σχέσεις γενικότερα. Για το πεπερασμένο της ζωής και την απεραντοσύνη του κόσμου.

image

Από τις 15 Οκτωβρίου 2009, η παράσταση επαναλαμβάνεται στο Θέατρο Άκης Δαβής (πρώην Αλκμήνη), για πολύ περιορισμένο αριθμό παραστάσεων, για όσους δεν πρόλαβαν να μάθουν ποιος είναι ο Ντάννυ Μπούντμαν Τι Ντι Λέμον Χιλιαεννιακόσια.

Ταυτότητα της παράστασης

Συγγραφέας: Αλεσάντρο Μπαρίκο

Μετάφραση: Σταύρος Παπασταύρου

Σκηνοθεσία: Γιάννης Ρήγας

Μουσική: Γιώργος Χριστιανάκης

Σκηνικά – κοστούμια: Χρήστος Μπρούφας

Κίνηση: Αλεξάνδρα Τσοτανίδου

Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη

Βοηθός σκηνοθέτη: Καρολίνα Ρήγα

Παίζει ο Μιλτιάδης Νίκας

clip_image002

Οργάνωση παραγωγής: Γιάννης Γκουντάρας

Επικοινωνία: Δάφνη Μουστακλίδου,

dafni.artminds@gmail.com, dafni73@gmail.com

Πληροφορίες της παράστασης

Πρεμιέρα: Πέμπτη 15 Οκτωβρίου 2009

Ημέρες: Πέμπτη – Κυριακή

Ώρα έναρξης: 21:00

Διάρκεια: 1 ώρα και 30΄

Εισιτήρια: 15€ και 10€ φοιτητικό

Χώρος παραστάσεων: Θέατρο Άκης Δαβής (πρώην Αλκμήνη), Αλκμήνης 8-12

Πληροφορίες-Κρατήσεις : 2103428650, http://www.theatro.gr

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

«…Με λιτές και καθαρές γραμμές, ο σκηνοθέτης και πρώην διευθυντής της δραματικής σχολής του ΚΘΒΕ, Γιάννης Ρήγας, σκηνοθετεί την παράξενη ιστορία του μεγαλύτερου πιανίστα όλων των εποχών…Ο Γιώργος Χριστιανάκης ντύνει εμπνευσμένα με ήχους, ηχοχρώματα και μουσική την αφήγηση και η Κατερίνα Μαραγκουδάκη δημιουργεί τους ατμοσφαιρικούς φωτισμούς για να ζωντανέψει η ιστορία του πιανίστα, όπως την αφηγείται ο στενός του φίλος τρομπετίστας, που τον ερμηνεύει ανάγλυφα, αφοπλιστικά και με σπάνια εσωτερική ευαισθησία ο Μιλτιάδης Νίκας…»

Αγγελιοφόρος 19/02/2009

Αχιλλέας Ψαλτόπουλος

«…Τον χυμώδη θεατρικό μονόλογο επωμίζεται άξια ο Μιλτιάδης Νίκας, στο ρόλο του τρομπετίστα που αναθυμάται τη γνωριμία και τη φιλία του με τον Χιλιαεννιακόσια, σκιαγραφώντας, μαζί με τη φιγούρα του καλλιτέχνη και τη χρυσή εποχή της τζαζ, το ρεύμα της μετανάστευσης προς το νέο κόσμο, την ταξική διαστρωμάτωση στο πλοίο μικρογραφία της κοινωνίας, τη ζωή ως ταξίδι. Με την διακριτική στήριξη του σκηνοθέτη Γιάννη Ρήγα, που τον έχει αποτελεσματικά διδάξει πως να αντιστέκεται στην εύκολη συγκίνηση και πως, χωρίς πολλά τερτίπια, να διατηρεί μόνιμα ανεβασμένες τις στροφές του κειμένου του, ο Νίκας τιμά το υλικό του και αποδεικνύεται ένας ακούραστος και ελκυστικός αφηγητής. Προσήκουσα η επιλογή να μην μπουκώσει η παράσταση με τους ήχους της τζαζ, αλλά να δουλευτεί στους απόηχούς της (μουσική Γιώργος Χριστιανάκης), εύγλωττοι οι φωτισμοί της Κ. Μαραγκουδάκη και το σκηνικό – χάρτης του Χ. Μπρούφα στο πάτωμα…»

Μακεδονία 08/03/2009

Ζωή Βερβεροπούλου

… Ο Γιάννης Ρήγας ρισκάρει για πέμπτη φορά σκηνοθεσία μονολόγου. Και το κάνει με το γνώριμο θεατρικό του κέφι, αλλά και με τη σιγουριά του καλού μάστορα. Η παράσταση που υπογράφει έχει άποψη, καθαρότητα, ρυθμό και καλλιτεχνικό ήθος. Είναι μία παράσταση φτιαγμένη από λέξεις και μόνο λέξεις. Και αυτές είναι που μας ανεβάζουν στο καράβι και κυριολεκτικά μας ταξιδεύουν.

Αν το καλοσκεφτεί κανείς, ο Ρήγας κάνει κάτι πολύ απλό που όμως όλοι έχουμε ξεχάσει: επιστρέφει πίσω στις αφετηρίες του θεάτρου. Γνωρίζει, όπως όλοι μας, ότι η ταχύτητα και η τραχύτητα της ζωής μας έχουν κάνει να μην ακούμε πια ιστορίες. Ακούμε συνήθως θραύσματα, σκόρπιους ήχους, μαγνητοφωνημένα μηνύματα και SMS. Ή, τέλος, δεν ακούμε παρά μόνο τον εαυτούλη μας, η μόνη ιστορία που πραγματικά μας ενδιαφέρει. Το «1900» με τον τρόπο του μας προκαλεί και μας προσκαλεί να ακούσουμε την ιστορία κάποιου άλλου. Κι εμείς το κάνουμε, σαν το παλιό καλό καιρό γύρω από τη φωτιά. Σαν καλά παιδιά ανοίγουμε τ’ αφτιά και ακούμε, χωρίς να χρειαζόμαστε την παρεμβολή εικόνων, ηχητικών εφέ και άλλων καταπραϋντικών ευρημάτων. Για μένα αυτό είναι το μεγάλο επίτευγμα της λιτής σκηνοθεσίας του Ρήγα: μας ακινητοποιεί για μία ώρα και κάτι χωρίς φτηνιάρικα κόλπα, χωρίς λιλιά και χαϊμαλιά, παρά μόνο τη μιλιά, τη λέξη, το μεγάλο χαμένο της εποχής μας, και βεβαίως τη φωνή του ηθοποιού (που είναι ο άλλος μεγάλος χαμένος από τις ανεπαρκείς δραματικές σχολές στη χώρα μας). Ο Ρήγας μας στέλνει πίσω κατευθείαν στις πηγές, τότε που ο άνθρωπος μάθαινε την αλφαβήτα: τι πάει να πει κοινότητα και τι άνθρωπος και συνάνθρωπος.

Σάββας Πατσαλίδης

«(δε)κατα», Μάρτιος 2009

ΠΑΝΔΑΙΜΟΝΙΟ 7

INFO

Το ΠΑΝΔΑΙΜΟΝΙΟ 7 ιδρύθηκε το 2004 στη Θεσσαλονίκη από τους:

Γιώργο Χριστιανάκη (Πρόεδρο), Τίτο Καριωτάκη (Αντιπρόεδρο), Γιάννη Ρήγα (Διευθύνοντα Σύμβουλο), μέλη του Δοιηκητικού Συμβουλίου τους: Γιάννη Καραμφίλη, Εύη Μέρμηγκα, Μίλτο Πεχλιβάνο, Σωτηρία Ρουβολή, Χρήστο Σουγάρη, Γαλήνη Χατζηπασχάλη, και μέλη τους: Γιάννη Αγγελάκα, Δημήτρη Δημητριάδη, Μαρία Ευσταθιάδη, Νικόλα Ζηργάνο, Αγλαϊα Ζωιοπούλου, Ακύλλα Καραζήση, Ανδρέα Κουτσουρέλη, Ιεροκλή Μιχαηλίδη, Γιάννη Μουγκό, Χαράλαμπο Παπαδόπουλο, Λευτέρη Παυλόπουλο, Άκη Σακελλαρίου, Φωτεινή Σισκοπούλου, Μαρία Σκουλά και Βενετία Χαραλαμπίδου.

Οι σκοποί της εταιρίας είναι αποκλειστικά κοινωφελείς, πνευματικοί, καλλιτεχνικοί και πολιτισμικοί και περιλαμβάνουν την ανάπτυξη και διάδοση και προαγωγή των πολιτιστικών αξιών τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς.

Μέσα για την επίτευξη των σκοπών είναι η παραγωγή και οργάνωση θεατρικών, μουσικών και χορευτικών παραστάσεων, η εκπαίδευση, η μελέτη της τέχνης του θεάτρου, η ενημέρωση και η συνεργασία με άλλους φορείς.

Το ΠΑΝΔΑΙΜΟΝΙΟ 7 έχει ανεβάσει ως τώρα:

1. «Ο Άρντεν από το Φέβερσαμ», ανώνυμου ελισαβετιανού συγγραφέα

2. «Ελεύθερη Πτώση», Τζιουζέπε Μανφρίντι

3. «Μαζί με τ’ άπλυτα», Κρίστοφερ Ντουράνγκ

4. «Φαύλος Κύκλος», Ντανίλα Πριβάλοφ

5. «1900» Αλεσσάντρο Μπαρίκο

6. «Άγημα Τιμών», Νίκος Βασιλειάδης

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: