ΜΙΚΡΗ ΟΠΕΡΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ Giovanni Paisiello Ο ΚΟΥΡΕΑΣ ΤΗΣ ΣΕΒΙΛΗΣ – Ιl barbiere di Siviglia κωμική όπερα σε 4 πράξεις Βασισμένη στο ομώνυμο έργο του Beaumarchais, Κυριακή 30 Μαΐου και Τρίτη 1 Ιουνίου 2010, στις 20:30 στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

image

ΜΙΚΡΗ ΟΠΕΡΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Giovanni Paisiello

Ο ΚΟΥΡΕΑΣ ΤΗΣ ΣΕΒΙΛΗΣ – Ιl barbiere di Siviglia

κωμική όπερα σε 4 πράξεις

Βασισμένη στο ομώνυμο έργο του Beaumarchais

 Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης φιλοξενεί τη Μικρή Όπερα του Κόσμου η οποία παρουσιάζει στο Θέατρο, το έργο του Paisiello «Ο Κουρέας της Σεβίλλης» την Κυριακή 30 Μαΐου και την Τρίτη 1 Ιουνίου 2010, στις 20:30

image Rosina: Βασιλική Καραγιάννη

image

Η πρώτη γραφή πάνω στο έργο, που έγραψε, το 1773, ο Beaumarchais ( Πιερ-Ωγκυστέν Καρόν ντε Μπωμαρσέ 1732-1799), έγινε από τον Giovanni Paisiello (Τζοβάνι Παϊζιέλο) το 1782. Πρόκειται ίσως, για το καλύτερο έργο του καταξιωμένου και αγαπητού στην εποχή του συνθέτη, που έκανε πρεμιέρα στην Αγία Πετρούπολη, την ίδια χρονιά, και γνώρισε μεγάλη αποδοχή σε όλη την Ευρώπη. Όταν δε το 1816 ο Τζοακίνο Ροσίνι έγραψε τη δική του εκδοχή του Κουρέα της Σεβίλλης, χρησιμοποιώντας μία ανανεωμένη εκδοχή του λιμπρέτου και κατ΄ αρχή άλλο τίτλο, οι θαυμαστές του Παϊζιέλο έντονα διαμαρτυρόμενοι εισέβαλαν στο θέατρο, που ανέβαινε το έργο, οδηγώντας την πρεμιέρα του σε μία παταγώδη αποτυχία.

Αυτήν ακριβώς την πρώτη γραφή του Κουρέα της Σεβίλλης από το Παϊζιέλο ανεβάζει η Μικρή Όπερα του Κόσμου και το γιατί εξηγεί ο σκηνοθέτης της Βασίλης Αναστασίου:

image

 

» Η Μικρή Όπερα του Κόσμου κλείνει τη φετινή πρώτη ολοκληρωμένη θεατρική περίοδο με την κωμωδία του Μπομαρσέ – Παϊζιέλο  Ο ΚΟΥΡΕΑΣ ΤΗΣ ΣΕΒΙΛΗΣ.

Γιατί όμως επιλέξαμε το έργο του Παϊζιέλο κι όχι το μεταγενέστερο έργο του Ροσίνι και πιο δημοφιλές;

Απλά γιατί η διαδρομή ως εδώ της ΜΟΤΚ ακολούθησε την ιστορία της Όπερας.

Σύνδεση, Όπερας και Τραγωδίας με τη ΜΑΙΝΟΜΕΝΗ ΜΗΔΕΙΑ. Περίοδος ακμής  του Μπαρόκ με τον ΑΤΤΙ και το πέρασμα και προ-οιωνός του τι θα ακολουθούσε μετέπειτα με τον ΚΟΥΡΕΑ.

 

Καθώς ο Παϊζιέλο βασίζεται κατ΄ ευθείαν στο κείμενο του Μπομαρσέ, η δραματουργική εξέλιξη είναι ένα κομψοτέχνημα.

 

Ο Φίγκαρο  είναι ο απόλυτος  ήρωας, που επιδεικνύοντας τις ικανότητες του, μετατρέπεται στο μεγάλο πρότυπο του Διαφωτισμού. Ο Κόντε Αλμαβίβα παντρεύεται την αστή Ροζίνα, ως την κατάληξη της νεανικής του περιπέτειας.

Ο Μπάρτολο κι ο Μπαζίλιο  εμπλέκονται στα δίχτυα της ίδιας τους  της φιλαργυρίας. Μέσα απ’ όλο αυτό το δραματικό οικοδόμημα,  αναδύεται ο  φιλοσοφικός άνθρωπος καθαρμένος και άσπιλος, φωτισμένος, όπως ακριβώς τον ονειρεύτηκε ο δημιουργός Μπομαρσέ.

 

Η μουσική έρχεται να υπογραμμίσει και να ερμηνεύσει το «κοινόν αίσθημα» του έργου. Ο Παϊζιέλο είναι εκατό τοις εκατό ο άνθρωπος της εποχής του.

Η μουσική ταυτίζεται με το κείμενο και το αναδεικνύει, στηριζόμενη και σ’ αυτό.

Μόνο στην εισαγωγή και την καταιγίδα αφήνεται να παρασυρθεί από το μουσικό του οίστρο. Με το ένα πόδι στο Μπαρόκ, ερμηνεύει με τη μουσική τις φράσεις και επιδίδεται στην κατασκευή μοναδικών ρετσιτατίβι.

Έτσι αυτός ο Κουρέας μπορεί να μη παίζεται συχνά γιατί επισκιάσθηκε από τον χειμαρρώδη μεταγενέστερο. Παραμένει όμως ένα καταπληκτικό έργο σπάνιας μουσικής ευαισθησίας.»

Το έργο

Ο πονηρός γιατρός Ντον Μπάρτολο θέλει να καρπωθεί την περιουσία και τα κάλη της νεαρής προστατευόμενης του Ροζίνας, υποχρεώνοντας τη να τον δεχθεί σα σύζυγο. Όμως, ο νεαρός κόντε Αλμαβίβα, που είναι τρελά ερωτευμένος μαζί της, με τη βοήθεια του πανούργου κουρέα Φίγκαρο, του ανατρέπουν τα σχέδια.

Ο έρωτας θριαμβεύει. Το νέο και φυσικό δίκαιο έρχεται να κατατροπώσει το παλιό και ανοίκειο.

 

Ο Giovanni Paisiello

Γεννημένος στον Τάραντα, την πάλαι ποτέ ελληνική αποικία, ο Paisiello σε ηλικία 9 ετών γίνεται δεκτός στο Κολλέγιο Ιησουιτών, όπου μαθαίνει και τις πρώτες νότες. Εκεί τον ακούει ο Ιππότης Carducci (Καρντούτσι) να παίζει τσέμπαλο και να συνθέτει και πείθει τους γονείς του, να του επιτρέψουν να συνεχίσει τις μουσικές σπουδές του στη Νάπολη, όπου μαθητεύει δίπλα στο διάσημο συνθέτη Francesco Durante (Φραντσέσκο Ντουράντε). Στα 1776, τον βρίσκουμε στη Αυλή της Αικατερίνης Β΄ στη Ρωσία ως maitre de chapel και έτσι ο “Κουρέας” έκανε πρεμιέρα στην Αγία Πετρούπολη. Ο συνθέτης έχει γράψει πάνω από 80 όπερες, 12 συμφωνίες, πολλά θρησκευτικά έργα, καθώς και κοντσέρτα. Πεθαίνει στη Νάπολη το 5/6/1816.

 

Η Μικρή Όπερα του Κόσμου

 

H Μικρή Όπερα του Κόσμου είναι μία μη κερδοσκοπική καλλιτεχνική οργάνωση, που ιδρύθηκε το 2008, με έδρα το Παρίσι από Έλληνες (Art-emon), Γάλλους (Almazis) και Ιταλούς (Kicco Music) καλλιτέχνες. Στόχος της είναι η δημιουργία νέων ενιαίων ομάδων και η καθιέρωση ενός συνόλου νέων ανθρώπων που θα ασχολούνται με τη λυρική τέχνη.

Μέχρι σήμερα έχει παρουσιάσει τις όπερες «Μαινόμενη Μήδεια» (μουσική Μαρκ Αντουάν Σαρπαντιέ, κείμενα Ευριπίδης) και «Άτυς» (Ζαν Μπατίστ Λουλύ), στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και το Διεθνές Φεστιβάλ Βόλου, ενώ η «Μαινόμενη Μήδεια» έκανε την πρεμιέρα της το 2008 στο Πετί Τριανόν στις Βερσαλλίες. Και οι δύο παραγωγές υμνήθηκαν από την ευρωπαϊκή κριτική.

Κυριακή 30 Μαΐου και Τρίτη 1 Ιουνίου 2010, στις 20:20

 

image

ΜΙΚΡΗ ΟΠΕΡΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Giovanni Paisiello

Ο ΚΟΥΡΕΑΣ ΤΗΣ ΣΕΒΙΛΗΣ – Ιl barbiere di Siviglia

κωμική όπερα σε 4 πράξεις

Βασισμένη στο ομώνυμο έργο του Beaumarchais

Σκηνοθεσία, σκηνικά: Βασίλης Αναστασίου

Κοστούμια: Ledio Konxholli

ΔΙΑΝΟΜΗ

 

Figaro: Χάρης Ανδριανός

image

Rosina: Βασιλική Καραγιάννη

Almaviva: Αντώνης Κορωναίος

image

Don Bartolo: Carlo Torriani

Don Basilio: Πέτρος Μαγουλάς

Παλικαράκι: Άρης Προσπαθόπουλος

Σαΐνι/Συμβολαιογράφος: Κωνσταντίνος Μαυρογένης

Αστυφύλακας: Χρήστος Κεχρής

 

Συμμετέχει η Ορχήστρα Δωματίου της Ε.Λ.Σ., με διευθυντή τον Χρύσανθο Αλισάφη.

image

Σύμβουλος διανομών: Αλέξης Σπανίδης

Εικαστική επιμέλεια σκηνικών: Ελπίδα Γαδ

Εικαστική επιμέλεια κοστουμιών: Σοφία Βασιλειάδου

Διεύθυνση παραγωγής: Δέσποινα Τσουκαλά

 

Με Ελληνικούς Υπέρτιτλους

Διάρκεια παράστασης: 90΄ με 10λεπτο διάλειμμα

 

Τιμές εισιτηρίων

Γενική είσοδος: 40 ευρώ

Ομαδικό: (άνω των 5 ατόμων) 25 ευρώ

Φοιτητικό: 15 ευρώ

Ειδική τιμή εισιτηρίου για τους κατόχους κάρτας πολιτισμού, ανεργίας και πολυτέκνου: 15 ευρώ

Art – emon: Τηλ. 210 34 18575, 6936 643115

E-mail: podm@artemon.com.gr, artemon.st@gmail.com

website: www.artemon.com.gr

 

 

Μεγάλοι Χορηγοί της παράστασης

  

ΟΠΑΠ

ALAPIS

Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο

 

Εισιτήρια προπωλούνται στα ταμεία του Ιδρύματος (Πειραιώς 206, Ταύρος)
Δευ-Παρ 11:00 – 13:00 και τα απογεύματα μία ώρα πριν την παράσταση
Αγορά με πιστωτική κάρτα: 210 3418579, Δευ-Παρ 11:00 – 13:00 και στην
Iστοσελίδα του Ιδρύματος www.mcf.gr  


Εισιτήρια προπωλούνται και στα PUBLIC:
– Συντάγματος, Καραγεώργη Σερβίας 1, Πλ. Συντάγματος, Αθήνα

Τηλ. 210 324 6210 begin_of_the_skype_highlighting, 210 324 6210      end_of_the_skype_highlighting
– Πειραιά, Γρηγορίου Λαμπράκη 152-154, Πειραιάς

Τηλ. 210 412 6400 begin_of_the_skype_highlighting,  210 412 6400      end_of_the_skype_highlighting
Ωράριο λειτουργίας PUBLIC: Σάββατο, 09:00 – 20:00 Καθημερινές, 09:00 – 21:00
 

 

 

Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

Πειραιώς 206, Ταύρος, Αθήνα 117 78, τηλ. 210 3418 550, φαξ. 210 3418 570

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο : info@mcf.gr Ιστοσελίδα: www.mcf.gr

 

Υποστηρικτές Ιδρύματος Μ. Κακογιάννης

Konstantinos 

Christian Dior 

Playground Productions 

Χορηγοί Επικοινωνίας Ιδρύματος Μ. Κακογιάννης

ΕΡΤ

H ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Athens Plus

Ως 3

ΝΕΤ 105,8

ΤΡΙΤΟ 90,9FM

ελculture.gr

www.kidsquide.gr Παιδί & Πολιτισμός

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.