ECOFILMS 2010: «ΜΑΤΙΑ ΟΡΘΑΝΟΙΧΤΑ» VS ΕΛΛΑΔΑ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ 1-0 ή ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΚΟΙΜΗΘΕΙΣ ΘΕΑΤΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΞΥΠΝΗΣΕΙΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ

Kririki epitropi κριτική επιτροπή

Το EcoFilms 2010 κέρδισε έως τώρα όλες τις μάχες που έδωσε και τα στοιχήματα και μάλιστα με σχετική άνεση. Την πρώτη μέρα η λατινοαμερικάνικη ταινία “Μάτια ορθάνοιχτα” από την Ουρουγουάη για την κρίση αλλά και τους τρόπους αντιμετώπισής της σε μερικές από τις πρωτοκλασάτες χώρες της Λατινικής Αμερικής είχε να αντιμετωπίσει τον υπέρ πάντων αγώνα Ελλάδας-Αργεντινής που τελικά αν και μπήκαμε στον πειρασμό να ξεκλέψουμε λίγα λεπτά από την ταινία και να πάρουμε μια γεύση από αυτόν, αφού τελικά ηττηθήκαμε επιβραβεύτηκε η απόφασή μας να μείνουμε στην ταινία και να αποφύγουμε έτσι αφενός την παράλληλη παρακολούθηση αλλά και αφετέρου έχοντας την όπως δήλωσε αντιποδοσφαιρόφιλη Λουκία Ρικάκη σε πολύ κοντινή ακτίνα, ενδεχόμενο μάλωμά της. Η ταινία μας αποζημίωσε πολλαπλά κυρίως για την συντήρηση της ελπίδας ότι μπορεί να συντελεστεί κάποια στιγμή μια επαναστατική αλλαγή που σίγουρα όπως έχουν τα πράγματα και ανέδειξε η ταινία μόνο από την Λατινική Αμερική μπορεί να προέλθει. Είδαμε σε αυτήν πράγματα και εικόνες ξεχασμένες σαν να πέρασαν εκατοντάδες χρόνια από τον 20ο αιώνα και όσα προς μια επαναστατική κατεύθυνση άρχισαν να συντελούνται αλλά κάποια στιγμή έμειναν στην μέση.

Teleti enarksis

Ο κόσμος της Ρόδου έχει αγκαλιάσει τον θεσμό, παραβρέθηκε στην προβολή της ταινίας και στην τελετή έναρξης του φεστιβάλ αλλά και πιο πριν από την έναρξη στις ταινίες που προηγήθηκαν μεταξύ των οποίων η ταινία του Αλέξανδρου Λοϊζίδη για την Κάλυμνο και την αναρρίχηση, θα ήταν ίσως και παραπανίσιος αν δεν είχε να ανταγωνιστεί την Εθνική Ελλάδας, επιδεικνύει επίσης ένα πιο ανεβασμένο και σε σχέση με πέρυσι που επίσης παραβρεθήκαμε στο Φεστιβάλ αισθητικό επίπεδο. Την επόμενη μέρα που είδαμε την επίσης πολύ καλή ταινία που αφορούσε και αυτή την Λατινική Αμερική “Μπανάνες” ο κόσμος που γέμισε τον θερινό κινηματογράφο “Ρόδον” αφού δεν υπήρχε πλέον και το “εμπόδιο” της Εθνικής Ελλάδας συναγωνιζόταν με τον κόσμο και την κατάμεστη αίθουσα του δίπλα μικρότερου δημοτικού κινηματογράφου όπου παιζόταν η ροδιακής παραγωγής και συλλογικής σκηνοθεσίας ταινία “Ξέμεινα” που έκανε το ροδιακό κοινό περήφανο και καταχειροκροτήθηκε από αυτό.

Οι ταινίες είναι η μία καλύτερη από την άλλη κυρίως για αυτά που λένε και για την εκπαιδευτική τους αξία αλλά και για την αισθητική τους πραγμάτωση, ακόμα και αν για κάποιες από αυτές μπορούν να εγερθούν ενστάσεις ως προς αυτή. Οι ταινίες για το μεγάλο Παρίσι, η για τους μαχητές των σπόρων , χωρίς να σημαίνει ότι ήταν οι μόνες πολύ ενδιαφέρουσες αφού το πλούσιο πρόγραμμα του Φεστιβάλ και οι αυξημένες δημοσιογραφικές υποχρεώσεις έχουν πολλές φορές σαν αποτέλεσμα να μην μπορούμε να ανασύρουμε την παλιά μας ιδιότητα του σινεφίλ όπου αμέριμνοι χωρίς υποχρεώσεις ξαπλώναμε στην πολυθρόνα της αίθουσας και δεν σηκωνόμαστε παρά μόνο στο τέλος του προγράμματος, μας “κράτησαν τα μάτια ορθάνοιχτα” και ο αποτελεσματικότερος τρόπος που αρχίζει να φαίνεται οτι αυτό μπορεί να πραγματοποιηθεί είναι η δημιουργία. Στο EcoFilms διατρέχεις τον κίνδυνο να κοιμηθείς θεατής έστω και ενεργός και να ξυπνήσεις σκηνοθέτης ή έστω με την έντονη επιθυμία να γίνεις, ακριβώς γιατί έχει αυτή την μαγική ικανότητα να σου “ανοίγει τα μάτια και να στα διατηρεί ορθάνοιχτα”. Θα είναι κρίμα πραγματικά αν ο θεσμός αυτός πάψει να υπάρχει εξαιτίας της μη στήριξης της κεντρικής και τοπικής εξουσίας, μια πηγή δημιουργίας συνειδητοποιημένων θεατών και καλλιτεχνών λιγότερη για τον τόπο μας που ούτως ή άλλως υστερεί δραματικά σε αυτόν τον τομέα. Η διάθεση των ντόπιων εκκολαπτόμενων καλλιτεχνών να φτιάξουν ταινίες και να τις στείλουν στο δικό τους φεστιβάλ και μετά σε άλλα εκτός Ρόδου, όπως έγινε με το “Ξέμεινα”, ή η ταινία που είδαμε χτες βράδυ πάλι με συλλογική υπογραφή από μέλη του κινηματογραφικού εργαστηρίου του Δήμου Αθήνας για την “Κυψέλη”, η διάθεση καλλιτεχνών από την υπόλοιπη Ελλάδα με αφορμή το EcoFilms να εντρυφήσουν σε περιβαλλοντολογικά και με την γενικότερη έννοια οικολογικά θέματα το αποδεικνύει.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.