“Η Παγκοσμιοποίηση ενώνει τον Μόμπυ Ντικ με τον Προμηθέα και την Κίρκη στην Αθήνα για δυο βραδιές”. Συνέντευξη των Timo Kreuser (Kαλλιτεχνική Διεύθυνση) & Christof Belka (Εκτέλεση Παραγωγής) για την παράσταση THE TRACKWORKERS WHALETRACKING unlimited, M.D. στον Γιάννη Καραμπίτσο και την Χριστιάνα Σταυροπούλου (βίντεο artD TV)

image

Μικρό βοήθημα για όσους δεν γνωρίζουν καλά την αγγλική γλώσσα

Οι ερωτήσεις που υποβλήθηκαν

-Λοιπόν , Christof τι σκέφτηκες όταν ήρθε ο Timo με την ηλεκτρονική μουσική (εκτός από την καλλιτεχνική διεύθυνση ήταν υπεύθυνος για την Μουσική Διεύθυνση & την Ηλεκτρονική Μουσική) Timo Kreuser και σου είπε «αυτό είναι»;

-Γνωριζόσασταν μεταξύ σας πριν από αυτή τη δουλειά και τι ακριβώς έκανες εσύ;

-Ήταν η πρώτη σας συνεργασία και τι αποκομίσατε από αυτή τη συνεργασία;

-Πού αλλού έχει παιχτεί αυτή η παράσταση;

-Θεωρείτε ότι πετύχατε αυτό που θέλατε με την επαφή με το κοινό;

-Ο Μόμπυ Ντικ ήταν μια έμπνευση για εσάς, τι ήταν αυτό που θέλατε να αποδώσετε περισσότερο από το μυθιστόρημα με την παράσταση;

-Πού οφείλεται η διαχρονικότητα του βιβλίου και γιατί το διαλέξατε;

-Η παράσταση έχει σκηνές σε διάφορες γλώσσες εκτός της Αγγλικής. Ήταν αναγκαιότητα ή δική σας επιλογή θέλοντας να τονίσετε κάτι;

-Θεωρείτε ότι η παράστασή σας ανήκει σε συγκεκριμένη κατηγορία τέχνης; Θέατρο, μουσική παράσταση ή κάτι άλλο;

– Η χρηματοδότηση θα έπρεπε να έρχεται από κυβερνήσεις ή από ιδιωτικές πηγές μόνο;

-Συνεπώς μπορείτε να απευθυνθείτε καλύτερα στο κοινό, εφόσον λειτουργείτε ανεξάρτητα και να τους περάσετε τα μηνύματα που θέλετε;

-Είστε ικανοποιημένοι από την ανταπόκριση του κοινού στην Αθήνα;

-Πώς συνδυάσατε τη δουλειά των διαφορετικών ομάδων στη δημιουργία αυτής της παράστασης;

-Τι θα ήθελες να προσθέσεις για το τέλος αναφορικά με την παράστασή σου;

image

Ορισμένες από τις απαντήσεις που δόθηκαν

Christof: Κατ’αρχήν δεν ήρθε με την ηλεκτρονική μουσική έτοιμη για να κάνω την παραγωγή.Είμαστε μια ομάδα νέων καλλιτεχνών από τη Γερμανία,Νορβηγία, Ελβετία, ΗΠΑ οι οποίοι συναντηθήκαμε και γρήγορα συμφωνήσαμε να κάνουμε κάτι σχετικό με το μυθιστόρημα του Μόμπυ Ντικ και να το χρησιμοποιήσουμε ως βάση. Το δημιουργήσαμε κατά τη διάρκεια δύο χρόνων και ήταν μια πειραματική δουλειά την οποία βρήκα ενδιαφέρουσα και δεν δίστασα να τη χρηματοδοτήσω.

Christof :Κατά την άποψή μου μάθαμε πολλά από αυτή τη δουλειά ο ένας από τον άλλον και πολύ σημαντικό είναι ότι δεν είχαμε σκηνοθέτη ώστε να κατευθύνει την παράσταση από το Α ως το Ω. Μάθαμε αρκετά συνεπώς για τη διαδικασία και ότι σίγουρα χρειάζεται πολύ χρόνο το στήσιμο μιας παράστασης.

Christof : Όποιος κάνει τέχνη δυσκολεύεται και δεν θέλει να κατηγοριοποιήσει το έργο του . Προσωπικά, ως μη καλλιτέχνης μου φάνηκε ότι είναι ένας συνδυασμός μιας παράξενης παράστασης που χρησιμοποιεί διάφορες κατασκευές, μπαλόνια, εγκαταστάσεις που μοιάζουν με σώματα και χρώματα τα οποία διαχέονται στο χώρο αλλά ταυτόχρονα, σύγχρονης μουσικής παράστασης με τους μουσικούς πάνω στη σκηνή αλλά και ηλεκτρονική παράσταση με στοιχεία τεχνολογίας. Είναι live stage installation with experimental electronic and acoustic music.

image

Timo: Είναι δύσκολο να σε καταλάβει πλήρως το κοινό και για να το πετύχεις αυτό, θα καταλήξεις να εξηγείς όλο το βράδυ, αντί να δίνεις παράσταση. Κατά το τέλος της παράστασης υπάρχει μια σκηνή όπου παίζει έντονη μουσική και τα φώτα αναβοσβήνουν. Το κοινό στο Λουξεμβούργο το ερμήνευσε ως το κυνήγι της φάλαινας. Η δική μου ερμηνεία ήταν μια καταιγίδα.

Timo: Με ρώτησαν πώς συνέδεσα τον Προμηθέα με την παράσταση. Όταν διαβάζεις το βιβλίο του Μόμπυ Ντικ θα δεις τον παραλληλισμό με τον Προμηθέα καθαρά. Με μια γρήγορη προσέγγιση θα το έλεγα ως εξής: Η βιομηχανία του πετρελαίου προήλθε από τη βιομηχανία του κυνηγιού της φάλαινας, αφού ό,τι φώς χρησιμοποιούσαν εκείνη την εποχή(λάμπες,κεριά) ήταν από λάδι και συνεπώς από το λίπος της φάλαινας και έτσι έχουμε τον «προμηθευτή» του φωτός. Επίσης, έχουμε το κυνήγι της φάλαινας το οποίο του έχει γίνει εμμονή και τον έχει «δέσει» με το κήτος σαν τα δεσμά του Προμηθέα στον Καύκασο και τέλος η φάλαινα του έχει κόψει το πόδι επανειλλημένως, όπως ο αετός έτρωγε το συκώτι του Προμηθέα κάθε μέρα. Ελπίζω, όποιος διαβάσει ξανά το βιβλίο, να το δει με άλλο μάτι και να δει πόσο καθαρά και έντονα φαίνεται ο παραλληλισμός.

Timo: Τέλος θα ήθελα να προσθέσω τη γυναικεία πλευρά, η οποία είναι κρυμμένη στο μυθιστόρημα. Προσπαθώντας να ερμηνεύσω την εμμονή αλλά και παράλληλα την έλξη στο κυνήγι της φάλαινας (Μόμπυ Ντικ), κατέληξα στην Κίρκη από την Οδύσσεια. Γι’ αυτό προσθέσαμε τα ρομπότ, τα οποία συμβολίζουν τις σειρήνες και βάλαμε την Κίρκη να ερμηνεύει με ηλεκτρονική μουσική το τραγούδι που μαγεύει, ως παραλληλισμό της εμμονής με το Μόμπυ Ντικ. Θεωρώ σημαντική λοιπόν τη θηλυκή παρουσία στο μυθιστόρημα αφού δεν υπάρχουν καθόλου γυναικεία ονόματα. Διότι ενώ υπάρχουν παρουσίες γυναικών, δεν αναφέρονται ποτέ τα ονόματά τους. ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.