ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΤΑΝΓΚΟ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ (1972, 127΄) του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι από 19 Αυγούστου 2010 σε επανέκδοση στους κινηματογράφους. Διανομή Seven Films

last tango

“Το Τελευταίο Τανγκό στο Παρίσι”ανήκει σε εκείνη την κατηγορία ταινιών που δεν έχει σημασία αν θα πάρει 4,5 ή 5 αστεράκια. Η βαθμολογία των ταινιών φοβούμαστε ότι δεν μπορεί να έχει νόημα αφού προσπαθεί να βάλει στην ίδια πλάστιγγα 2 πράγματα που ανήκουν σε διαφορετική κλάση και ποιότητα. Οι “ταινίες του δημιουργού” ακόμα και αν κάποιοι σύγχρονοι θεωρητικοί θεωρούν ξεπερασμένη την “θεωρία των δημιουργών” στην οποία βασίστηκαν, αποτέλεσαν την έκφραση ενός κινηματογράφου που από την εφηβεία του μετέβαινε στην ενηλικίωσή του με καλπάζοντα ρυθμό και είναι λανθασμένη η άποψη που ισχυριζόταν ότι ο κινηματογράφος ίσα που πρόλαβε ως μωρό 115 χρόνων να θέσει τις βάσεις δημιουργίας  των πρώτων του αυθεντικά μεγάλων έργων. Ο 2Οος αιώνας αποτέλεσε για τον κινηματογράφο πιθανότατα τον “χρυσό αιώνα” του και μάλλον δεν θα ξαναυπάρξει άλλος τέτοιος. Ο “κινηματογράφος του δημιουργού” σε συνδυασμό με τις προοδευτικές σε μεγάλο βαθμό συγκυρίες σε κοινωνικό και πολιτικό επίπεδο αποτέλεσε την “αιχμή του δόρατος” μιας τέχνης που είχε την ευτυχία, συνοψίζοντας την γνώση και την εμπειρία των άλλων τεχνών να διανύει με άλματα την πορεία προς την ολοκλήρωση της ταυτότητας και προσώπικοτητάς της. Όμως οι πολιτικοκοινωνικές εξελίξεις (εξαιτίας της έντονα βιομηχανικής φύσης του κινηματογράφου, της μία από τις δύο φύσεις του) κάποια στιγμή φρενάρισαν την άνοδο του κινηματογράφου, η πορεία εξέλιξης της κινηματογραφικής γλώσσας διακόπηκε βίαια, αυτό που άρχισε να γεννιέται με βάση την “θεωρία του δημιουργών” και τις άλλες αισθητικές και όχι μόνο προσεγγίσεις (κοινωνιολογικές, ψυχαναλυτικές, σημειολογικές κ.α.) και έκανε τα χείλη των απανταχού κινηματογραφόφιλων να γελάνε ευτυχισμένα για πολλά χρόνια, αντικαταστάθηκε από κάτι στο οποίο τα μόνα έργα που διασώθηκαν είναι  ακριβώς εκείνα που θυμίζουν τις ταινίες της εποχής των δημιουργών. Αν τα αστεράκια μπαίνουν σαν να είναι ένας ο κινηματογράφος τότε αυτόματα οι ταινίες της εποχής των δημιουργών θα πρέπει να παίρνουν αυτοδίκαια την βαθμολογία 3,5,  4,  4,5  & 5 και οι υπόλοιπες ταινίες εμπορικές κατά βάση με την έννοια ότι δημιουργήθηκαν κυρίως για να φέρουν τον κόσμο στις αίθουσες άσχετα με το τι συνεισφέρουν στην υπόθεση κινηματογραφική τέχνη, ακόμα και αν περιέχουν κάποια στοιχεία που να ενισχύουν την καλλιτεχνική πλευρά των ταινιών, να βαθμολογούνται από 0-3. Αλλιώς άλλη βαθμολογία για την ταινία ως τέχνη, άλλη βαθμολογία για την ταινία ως βιομηχανία. Γ.Κ.

Που παίζεται:

Θησείο – Ψυρρή – Πετράλωνα – Γκάζι
Θησείον (θερινό)

Απ. Παύλου 7, Θησείο, 210-3420864, 2103470980.
Γενική Είσοδος: € 7,00.
Προβολές: 20.50/23.10

Κέντρο – Κολωνάκι – Εξάρχεια
Ριβιέρα (θερινό)

Βαλτετσίου 46, Εξάρχεια, 2103837716, 2103844827
Γενική Είσοδος: € 8,00, Φοιτ. € 6,00

Προβολές: 20.30/23.00

BRANDO-TANGO

«Η πιο δυνατή ερωτική ταινία που έχει γυριστεί ποτε!» – Pauline Kael, New Yorker
«Μπείτε στον αισθησιακό και ατμοσφαιρικό σύμπαν που έπλασε ο Μπερνάντο Μπερτολούτσι και ανακαλύψτε από μόνοι σας το λόγο που το «Tελευταίο Ταγκό στο Παρίσι» έχει χαρακτηριστεί ως «η πιο αμφιλεγόμενη ταινία στο είδος της» (Λέοναρντ Μάλτιν).
2 υποψηφιότητες για Όσκαρ – Καλύτερης Σκηνοθεσίας (Μπερνάντο Μπερτολούτσι) και Α’ Ανδρικού Ρόλου (Μάρλον Μπράντο)

last tango1

Η ταινία δημιούργησε σκάνδαλο για κάποιες τολμηρές σκηνές της στην εποχή της, δε παύει όμως παρά τα 38 χρόνια που πέρασαν να αποτελεί μια σημαντική καταγραφή αυτού που υποστηρίζει η συστημική ψυχιατρική ως social construction (κοινωνική κατασκευή) και την εξωτερίκευση του θυμού μας για την απώλεια, μέσα από τη σεξουαλική μας απελευθέρωση, για την ικανοποίηση της επιθυμίας. Ένας ειλικρινής ύμνος ενάντια στην ψευδεπίγραφη μονογαμία και η πρώτη καθαρά τολμηρή κινηματογραφική καταγραφή με αναμφισβήτητα διανοουμενίστικο τρόπο.

LAST-TANGO

ΣΥΝΟΨΗ: Τρελός από τη θλίψη αφότου αυτοκτόνησε η σύζυγός του , ο Paul, ένας αμερικανικός εκπατριζόμενος, περιπλανάται στους δρόμους του Παρισιού , ψάχνοντας να νοικιάσει ένα διαμέρισμα, όπου και συναντά την Jeanne, ένα άγνωστο κορίτσι μέσα σε ένα άδειο δωμάτιο. Βάναυσα, και χωρίς μια λέξη, την βιάζει.
Αντί να τρέξει και να κρυφτεί o Paul παραμένει στον τόπο του συμβάντος.Φροντίζοντας την κηδεία της γυναίκας του, ο Paul μισθώνει το διαμέρισμα όπου ξανασυναντά το κορίτσι και περνούν μια σειρά από ερωτικά φρενήρη απογεύματα.
«Δεν υπάρχουν ονόματα εδώ,» της λέει , για τη δημιουργία των κανόνων του παιχνιδιού. Κι έτσι αποκλείει τον έξω κόσμο, εκείνος και εκείνη , χωρίς παρελθόν και χωρίς ταυτότητες .
Ο Paul υποβαθμίζει την Jeanne με κάθε δυνατό τρόπο, καταργεί όλες τις αναστολές της και γίνεται ισοπεδωτικός με καθαρή βαρβαρότητα. Ο Paul σύντομα δεν αρκείται στην απλή κατάκτηση του σώματός της.
Πρέπει επίσης να κατακτήσει και το μυαλό της. Όταν εκείνη όμως απορρίπτει την τρελή αγάπη του για να κάνει έναν άνετο γάμο με τον άχρωμο αρραβωνιαστικό της, ο Paul τελικά της ομολογεί: «Σ ‘αγαπώ, κουτή

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: