«Μαχαιροβγάλτης» του Γιάννη Οικονομίδη, 4 Νοεμβρίου 2010 στις κινηματογραφικές αίθουσες σε διανομή Feelgood Entertainment

image

Σ’ ένα ξεπεσμένο βιομηχανικό τοπίο, στις λούμπεν γειτονιές που βρίσκονται στις παρυφές της Αθήνας, εκεί όπου το σύγχρονο lifestyle είναι άγνωστη λέξη και η ζωή μυρίζει ματαίωση, εκτυλίσσεται η νέα ταινία του Γιάννη Οικονομίδη.

Maxairovgaltis Movie Poster

Μετά το «Σπιρτόκουτο» και την «Ψυχή στο στόμα», ο σκηνοθέτης, συνεχίζει την σκληρή, σαρκαστική και «καταγγελτική» κινηματογραφία αλλά απομακρύνεται από το ύφος των δύο προηγούμενων ταινιών του, που χαρακτηρίστηκαν από τους συνεχείς διαλόγους, τους γρήγορους ρυθμούς και τα αλλεπάλληλα γρονθοκοπήματα βωμολοχίας.

image image
Η χυδαιότητα του νεοέλληνα είναι κι εδώ σε πρώτο πλάνο. Μόνο που στον «Μαχαιροβγάλτη», ίσως στην πιο ώριμη, πνευματική και εσωτερική του ταινία, ο Γιάννης Οικονομίδης έχει χαμηλώσει τα ντεσιμπέλ και αφήνει την εικόνα να μιλήσει για όσα οι χαρακτήρες του δε λένε. Δεν υψώνουν τη φωνή τους. Κραυγάζουν όμως μέσα από τις σιωπές τους και την ανημπόρια τους να βγούνε από τον απύθμενο βυθό της νεοελληνικής μιζέριας που τους τραβά στη δίνη της. Όσο πιο βαθιά βουλιάζουν, τόσο πιο σκληροί γίνονται.

ΜΑΧΑΙΡΟΒΓΑΛΤΗΣ

Δεν υπάρχουν ήρωες. Μόνο αντί-ήρωες. Μικροαστοί γείτονες της διπλανής πόρτας. Λαϊκοί, αργόσχολοι, αφασικοί, ξιπασμένοι, μοιραίοι, τρώγονται με τις σάρκες τους και αποχαυνώνονται από την τηλεόραση. Το μαύρο χιούμορ υπονομεύει συνεχώς την τραγωδία χαρακτήρων που δεν εκβιάζουν αναγκαστικά τη συμπάθεια του θεατή. Και βέβαια ο Γιάννης Οικονομίδης δεν επέλεξε τυχαία για πρωταγωνιστές της νέας του ταινίας, εκτός από τον Βαγγέλη Μουρίκη, δύο ηθοποιούς που προέρχονται από το θέατρο και κάνουν το ντεμπούτο τους στο σινεμά, τον Στάθη Σταμουλακάτο και την Μαρία Καλλιμάνη. Αποδίδουν με ακρίβεια δύο εσωστρεφείς και καταπιεσμένους χαρακτήρες των οποίων το ξέσπασμα παραμονεύει στη γωνία.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ-ΜΑΧΑΙΡΟΒΓΑΛΤΗΣ

Η ασπρόμαυρη φωτογραφία-υποβλητική από το πρώτο καρέ που πέφτει στην Πτολεμαΐδα μέχρι τις άχρωμες γειτονιές των προαστίων-προσδίδει στην ιστορία ένα πιο σκοτεινό και ζοφερό χαρακτήρα και κάνει τον «Μαχαιροβγάλτη» την πιο ατμοσφαιρική ταινία του Γιάννη Οικονομίδη. Η αυστηρή και ρεαλιστική σκηνοθεσία, οι σιωπές που μεσολαβούν ανάμεσα σε στυλιζαρισμένα πλάνα εξπρεσιονιστικής αισθητικής και τα γκρο πλάνα που «ακτινογραφούν» το μεδούλι του ψυχισμού των πρωταγωνιστών του, υπογραμμίζουν την υπόγεια βία που σιγοβράζει κάτω από την εικόνα.

Το blog της ταινίας http://maxairovgaltis.wordpress.com/ αποτελεί ένα απόλυτα ενημερωμένο ημερολόγιο του «Μαχαιροβγάλτη» με πλούσιο υλικό από τα παρασκήνια των γυρισμάτων, πληροφορίες για τους συντελεστές, δημοσιεύματα, συνεντεύξεις, φωτογραφίες αλλά και σκίτσα εμπνευσμένα από την ταινία.

10 Οκτωβρίου παγκόσμια πρεμιέρα στο Pusan

Ο «Μαχαιροβγάλτης» θα ταξιδέψει στη Νότια Κορέα για το διεθνές κινηματογραφικό φεστιβάλ του Pusan, που θα ανοίξει τις πύλες του για 15η χρονιά από 7 έως 15 Οκτωβρίου, φιλοξενώντας 308 ταινίες από 67 χώρες. Η τρίτη μεγάλου μήκους ταινία του Γιάννη Οικονομίδη θα κάνει παγκόσμια πρεμιέρα την Κυριακή 10 Οκτωβρίου στο παράλληλο τμήμα “World Cinema”, το οποίο παρουσιάζει διεθνείς ταινίες με θεματική γύρω από την ανθρώπινη ύπαρξη, την κοινωνία και την τέχνη.

Το φεστιβάλ του Pusan, που διοργανώνεται κάθε χρόνο από το 1996, θεωρείται ένα από τα πιο σημαντικά και δημοφιλή φεστιβάλ της Ασίας, μαζί με το φεστιβάλ του Ηong-Kong. Στο πρόγραμμα του επιλέγονται οι καλύτερες ανεξάρτητες ταινίες του παγκόσμιου σινεμά και φέτος ο «Μαχαιροβγάλτης» είναι η μοναδική ελληνική συμμετοχή.

Ο «Μαχαιροβγάλτης» κυκλοφορεί στις κινηματογραφικές αίθουσες στις 4 Νοεμβρίου σε διανομή της Feelgood Entertainment.

clip_image001 Λίγα λόγια για την υπόθεση της ταινίας

ΜΑΧΑΙΡΟΒΓΑΛΤΗΣ 1

Ο Νίκος περνάει τεμπέλικα τις μέρες του στην επαρχία σ’ ένα άνευρο παρόν και χωρίς καμία φιλοδοξία για το μέλλον. Μετά τον θάνατο του πατέρα του, ο θείος του τον παροτρύνει να εγκαταλείψει την Πτολεμαΐδα και να έρθει μαζί του στην Αθήνα. Του προσφέρει φιλοξενία και μεροκάματο με αντάλλαγμα να γίνει ο φύλακας των δύο καθαρόαιμων σκυλιών του σπιτιού, που κινδυνεύουν από τους γείτονες. Ο Νίκος δέχεται με βαριά καρδιά, για να βρεθεί μπλεγμένος στην περίεργη κατ’ οίκον εργασία, εγκλωβισμένος σ’ ένα “γκρίζο” προάστιο της πόλης, με μοναδική παρέα τον θείο και τη θεία του. Μέχρι που αναπάντεχα οι ισορροπίες ανάμεσα στους τρεις αλλάζουν…

clip_image001[1] Οι συντελεστές της ταινίας

Σκηνοθεσία: Γιάννης Οικονομίδης
Παραγωγός: Πάνος Παπαχατζής
Σενάριο: Γιάννης Οικονομίδης, Δώρης Αυγερινόπουλος

Ηθοποιοί: Στάθης Σταμουλακάτος, Βαγγέλης Μουρίκης, Μαρία Καλλιμάνη, Γιάννης Βουλγαράκης, Γιάννης Αναστασάκης, Μάγια Κώνστα, Νικολίτσα Ντρίζη

Διευθυντής Φωτογραφίας: Δημήτρης Κατσαΐτης
Σκηνογράφος – Ενδυματολόγος: Ιουλία Σταυρίδου
Ηχολήπτης: Ντίνος Κίττου
Μοντάζ: Γιάννης Χαλκιαδάκης
Σχεδιασμός Ήχου – Μιξάζ: Κώστας Φυλακτίδης

Οργάνωση Παραγωγής:
Δημήτρης Μπιρμπίλης
Βοηθός Σκηνοθέτη: Χρήστος Χουλιάρας
Μακιγιάζ: Γιάννης Παμούκης

clip_image001[2] Ο σκηνοθέτης

ΓΙΑΝΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ

Ο Γιάννης Οικονομίδης γεννήθηκε στη Λεμεσό της Κύπρου το 1967. Σπούδασε κινηματογράφο στην Αθήνα. Έχει σκηνοθετήσει μικρού και μεγάλου μήκους ταινίες και ντοκιμαντέρ. Κέρδισε δύο φορές το πρώτο βραβείο καλύτερης ταινίας στο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας με τις ταινίες «Σταδιακή βελτίωση του καιρού» το 1992 και «Μόνο μυρίζοντας γιασεμί» το 1994. Το 2003 σκηνοθέτησε την πρώτη του μεγάλου μήκους, το «Σπιρτόκουτο». Ακολούθησε η δεύτερη ταινία του το 2006, «Η Ψυχή στο στόμα», που συμμετείχε στην 45η Διεθνή Εβδομάδα Κριτικής των Καννών. Το «Σπιρτόκουτο» και «Η ψυχή στο στόμα» ψηφίστηκαν οι καλύτερες ελληνικές ταινίες του 2003 και 2007 αντίστοιχα, από την Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου (Π.Ε.Κ.Κ.).

Φιλμογραφία

2006– Η ψυχή στο στόμα (μεγάλου μήκους)
2003– Σπιρτόκουτο (μεγάλου μήκους)
1995– Η ζωή που θα ‘θελες (ντοκιμαντέρ)
1994- Μόνο μυρίζοντας γιασεμί (ντοκιμαντέρ)
1992– Σταδιακή βελτίωση του καιρού (μικρού μήκους)
1990– Καλημέρα νύχτα (ντοκιμαντέρ)
1989– Επεισόδιο (μικρού μήκους)

clip_image001[3] Η εταιρεία παραγωγής

Οι ΑΡΓΟΝΑΥΤΕΣ Α.Ε. δημιουργήθηκαν το 2003 από τον ΠΑΝΟ ΠΑΠΑΧΑΤΖΗ, έμπειρο επαγγελματία του οπτικοακουστικού χώρου. Με βασική τους αρχή το πάθος για τον κινηματογράφο και το όραμα να εντοπίζουν, να γαλουχούν και να στηρίζουν νέους, ανερχόμενους και ταλαντούχους σκηνοθέτες, οι Αργοναύτες Α.Ε. προωθούν μια νέα δυναμική στον σύγχρονο Ελληνικό κινηματογράφο αλλά και την τηλεόραση.

Στόχος τους, η δημιουργία και προβολή μοναδικών, πρωτότυπων, καινοτόμων οπτικοακουστικών έργων με καλλιτεχνική και εμπορική απήχηση στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: