ΜΕΡΕΣ ΟΡΓΗΣ – ΕΝΑ ΡΕΚΒΙΕΜ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ (1995)-Ο ΘΡΙΑΜΒΟΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ (1996)- Αποκλειστική online προβολή των δύο πολύ σημαντικών πρώτων ταινιών μεγάλου μήκους του Βασίλη Μαζωμένου, σύντομα από την Ελληνική Πολιτιστική Διαδικτυακή Τηλεόραση artD και στο CameraStylo Online στη ζώνη «Ελληνικός Κινηματογράφος Online»

meres-orgis1

το CameraStylo Online και η Ελληνική Πολιτιστική Διαδικτυακή Τηλεόραση artD βρίσκονται στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσουν τη νέα τους πρωτοποριακή πρωτοβουλία που αφορά την προβολή online ταινιών μικρού και μεγάλου μήκους  του ελληνικού κινηματογράφου στη ζώνη ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ONLINE. Ευχαριστούμε από τα βάθη της καρδιάς μας τον Βασίλη Μαζωμένο που μας παρείχε τις δύο πρώτες του ταινίες μεγάλου μήκους που κάνουν έναρξη αυτής της φιλόδοξης ζώνης. Ο Βασίλης Μαζωμένους από τους σημαντικούς πρωτοπόρους δημιουργούς του ελληνικού κινηματογράφου βοηθάει να ανοίξει μια νέα λαμπρή σελίδα του πολιτιστικού διαδικτυακού τύπου. (Γιάννης Καραμπίτσος)

 

ΜΕΡΕΣ ΟΡΓΗΣ, ΕΝΑ REQUIEM ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

Μεγάλου μήκους

Aspect ratio: 1:1.66

Format: 16 mm

Έτος παραγωγής: 1995

Ηχος: Dolby SR

Χρώμα: Έγχρωμη

Σκηνοθεσία

Βασίλης Μαζωμένος

Σενάριο

Βασίλης Μαζωμένος

Μοντάζ

Τάσος Μπιτσακάκης

Καλλιτεχνική Διεύθυνση

Τζανέτος Κομινέας

Αφήγηση

Κώστας Σφήκας
Κλάρα Σασλίδη-Σφήκα

Τεχνικός Σύμβουλος

Πάρις Γιαννίκος

computer animation

Παναγιώτης Καραγεώργης

Παραγωγή

Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου
Βασίλης Μαζωμένος

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΑΙΝΙΑΣ

Η θέληση του ανθρώπου να ξεπεράσει το γήινο εαυτό του, να υψωθεί και να πετάξει μέσα στην αβυσσαλέα αταξία όλων των παρελθόντων γίνεται το υλικό ενός τερατώδους σε φιλοδοξία σχεδίου για τη δημιουργία μίας Πόλης-Κόσμος. Το ταξίδι του Δαίδαλου μέσα στο Μύθο και την Ιστορία ταυτίζεται με τη γέννηση, την ακμή και την παρακμή του δυτικού πολιτισμού και γίνεται η μορφή του έργου, μιας αλληγορίας της θέσης του σύγχρονου ανθρώπου μέσα στο σύγχρονο χάος του πολιτισμού. Οι «ΜΕΡΕΣ ΟΡΓΗΣ» επιχειρούν την εισαγωγή μιας νέας μεθόδου . Ο κατά συνθήκη όρος «ποιητικό-animation με στοιχεία fixion» ίσως μπορεί να αποδώσει το επιδιωκόμενο. Κι αυτό γιατί το έργο που ακολουθεί απόλυτα τις μεθόδους του κλασσικού animation. Η κίνηση, με αυτή τη μέθοδο, δεν χρησιμοποιείται πάντα, αλλά όταν το ίδιο το θέμα την επιβάλει για τη δημιουργία έντασης δραματικού τύπου αλλά και σαν γέφυρα δύο σκηνών μεταξύ τους. Αυτή η κίνηση μπορεί να είναι το τίναγμα των φτερών του Δαίδαλου, η πτώση ενός αγγέλου, και η συνύπαρξη της κινούμενης με μια στατική εικόνα στο ίδιο πλάνο (επίκαιρα). Πρόκειται δηλαδή για μία απόπειρα να δούμε συμπυκνωμένες στο έργο σύγχρονες αναζητήσεις στο πεδίο της οπτικοακουστικής γλώσσας χωρίς να υποτάσσεται η ποίηση στην τεχνολογία αλλά το αντίστροφο.

ΦΕΣΤΙΒΑΛ

ΔΙΕΘΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 1995

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΕΛΛΑΔΑ

ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΛΙΓΡΑΔΙΟΥ 1996

ΒΕΛΙΓΡΑΔΙ, ΓΙΟΥΓΚΟΣΛΑΒΙΑ

ΜΕΡΕΣ ΟΡΓΗΣ – ΕΝΑ ΡΕΚΒΙΕΜ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ (1995)

Η καλύτερη ελληνική ταινία του φετινού φεστιβάλ. Η πιο ολοκληρωμένη, αν και ανήκει στην κατηγορία του πειραματικού κιν/φου. Οι πειραματισμοί όμως του Μαζωμένου δεν είναι από αυτούς που προκαλούν αμηχανία στο θεατή. Ίσα – ίσα ο τελευταίος καλείται να συμμετάσχει σε ένα γοητευτικότατο κιν/φικό ταξίδι, όπου η μουσική, η λογοτεχνία και η ζωγραφική συνυπάρχουν αρμονικά, σε μια προσωπική ερμηνεία του μύθου του Δαιδάλου, ιδωμένου κάτω από την γέννηση, την ακμή και την παρακμή του δυτικού πολιτισμού.

(Μ. ΑΚΤΣΟΓΛΟΥ – “ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ” 17/11/1995)

Εσχατολογικό βλέμμα για την Ημέρα της Κρίσεως αυτής της γερασμένης πια Ηπείρου. Ένα κινηματογραφικό ρέκβιεμ στο δυτικό πολιτισμό και στο βαρβαρισμό του, μέσα από αλληγορίες και σύμβολα και μια πολεμική ματιά απέναντι στο νέο Μεσαίωνα. Ο Μαζωμένος συμπυκνώνει την τραγωδία των ανθρώπων της Ευρώπης και καταγγέλλει το σήμερα.

(Ε. ΜΑΧΑΙΡΑ – “ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ’  18/11/1995)

Μια ταινία για τους εκλεκτούς….

(Bozidar Zekevic – “POLITICA”  07/02/1996)

Οι Μέρες Οργής στόχευσαν να συνδυάσουν ένα μύθο του Ελληνικού Κλασικισμού, την τραγική ιστορία του Δαιδάλου, με ένα θέμα που πάντα ενδιέφερε τα φιλμς επιστημονικής φαντασίας : την Ουτοπία της Ιδανικής Πολιτείας. Ανάμεσα σε αυτούς τους δυο πόλους, όλη η γέννηση, η ακμή και η παρακμή του αστικού πολιτισμού αναθεωρείται…Ο Μαζωμένος στο πρώτο μεγάλου μήκους φιλμ του φέρνει ένα εξαιρετικό στιλ για την έννοια του κινηματογραφικού raccord. Όλα αυτά χωρίς ποτέ να υποτάσσεται το ποιητικό όραμα στην τεχνολογία που χρησιμοποιεί. Το αντίθετο, κατορθώνει να υποτάξει την κιν/φική αφήγηση στην ποιητική του πρόθεση.

(Antonio Reis , Fantasporto edition 2001)

O THRIAMVOS TOU XRONOU

Ο ΘΡΙΑΜΒΟΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ

Μεγάλου μήκους

Format: 16mm

Σκηνοθεσία

Βασίλης Μαζωμένος

Σενάριο

Βασίλης Μαζωμένος

Διεύθυνση Φωτογραφίας

Παναγιώτης Καραγεώργης

Μοντάζ

Τάσος Μπιτσακάκης

Μουσική Επιμέλεια

Βασίλης Μαζωμένος

Αφήγηση

Κώστας Σφήκας

computer animation

Παναγιώτης Καραγεώργης

Παραγωγός

Βασίλης Μαζωμένος
Βασίλης Γιαννίκος

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΑΙΝΙΑΣ

Ο Δον Κιχώτης περιπλανιέται στα σημαντικότερα σύμβολα ματαιοδοξίας του Δυτικού Πολιτισμού- του παρελθόντος και του παρόντος- και οδηγεί τις ψυχές των ανθρώπων που τον υπηρετούν σε ένα φανταστικό παράδεισο.

ΒΡΑΒΕΙΑ

Ειδικό βραβείο της κριτικής επιτροπής στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

ΔΙΕΘΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 1996

ΦΕΣΤΙΒΑΛ

ΔΙΕΘΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΛΙΓΡΑΔΙΟΥ 1997

ΒΕΛΙΓΡΑΔΙ, ΓΙΟΥΓΚΟΣΛΑΒΙΑ

Ο ΘΡΙΑΜΒΟΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ (1996)

Η ματαιοδοξία είναι το θέμα. Ο Δον Κιχώτης είναι ο οδηγός. Ένα ταξίδι στους αιώνες, διαμέσου της Ιστορίας και του Πολιτισμού. Ο Θρίαμβος του Χρόνου, στέκεται πάνω από κιν/φικές νόρμες, υποβάλλοντας ένα τηλεοπτικής αισθητικής κοινό σε ενθουσιώδη χειροκροτήματα. Η δουλειά του Μαζωμένου είναι σα βιβλίο. Πρέπει να το διαβάσεις πολλές φορές για να ανακαλύψεις όλες του τις διαστάσεις.

(FRED ZAUGG – “DER KLEINE BUND” 30/11/1996)

Μια μόνο, εντελώς διαφορετική από τις άλλες ελληνική ταινία ο Θρίαμβος του Χρόνου, έδειξε πως ο πρωτοποριακός ελληνικός κιν/φος έχει αποκτήσει νεότερους ταλαντούχους δημιουργούς. Η ταινία , πέρα από τις οποιεσδήποτε τεχνολογικές κατακτήσεις, εντυπωσιάζει χάρη στη δουλειά που έχει γίνει πάνω στο θέμα της : μια ποιητική και φιλοσοφική καταγραφή  της πορείας του Δον Κιχώτη, μαζί με τον Τσάπλιν που τον κιν/φεί, που προσπαθεί να σώσει τον Πολιτισμό από την προϊστορική μούμια  της καταστροφής. Ένας αγώνας του Δον Κιχώτη, μαζί και του ίδιου του Μαζωμένου, να ξεπεράσει το πέρασμα του Χρόνου…

(ΝΙΝΟΣ ΜΙΚΕΛΙΔΗΣ – “ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ” 12/11/1996)

Ο Βασίλης Μαζωμένος επανέρχεται με μια εξίσου ενδιαφέρουσα μορφικά ταινία. Ο σκηνοθέτης με τη βοήθεια του computer animation και τη δημιουργική χρήση της μουσικής συνθέτει ένα είδος φιλμικής όπερας.

(ΜΠΑΜΠΗΣ ΑΚΤΣΟΓΛΟΥ – “ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ” 18/04/02)

Η διεθνής αναγνώριση της δουλειάς του, επέτρεψε στον Μαζωμένο να προχωρήσει στη συνέχεια των «Ημερών της Οργής» , τον επόμενο χρόνο, το 1996, με το δεύτερο μέρος της τριλογίας , τον «Θρίαμβο του Χρόνου» , που ο πρωταγωνιστής του είναι η αθάνατη προσωπικότητα του Δον Κιχώτη. Η ταινία παρουσιάζει μια προκλητική μεταφορά για τη Δύση, αναμειγνύοντας τις εικόνες του 20ου αιώνα (Χίτλερ, Στάλιν κ.λ.π.) σε ένα περιβάλλον του 18ου, της χρυσής Ισπανικής εποχής. Η ίδια εκπληκτική αυθεντική δουλειά, η ίδια δεξιοτεχνία, μια πολιτιστική σπουδή, που κάνει το Μαζωμένο έναν από τους πιο αναγνωρισμένους σκηνοθέτες του animation.

(ANTONIO REIS – ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ FANTASPORTO – ΦΛΕΒΑΡΗΣ 2001)

DAYS OF RAGE, A REQUIEM FOR EUROPE – MERES ORGIS ENA REQUIEM GIA TIN EVROPI

Feature films

Aspect ratio: 1:1.66

Color: Color

Format: 16 mm

Production year: 1995

Sound: Dolby SR

Director

Vasilis Mazomenos

Script

Vasilis Mazomenos

Editing

Tassos Bitsakakis

Art Director

Tzanetos Komineas

Narration

Costas Sfikas
Clara Saslidi-Sfika

Technical Consultant

Paris Yannikos

computer animation

Panayotis Karageorgis

Production

Greek Film Centre
Vasilis Mazomenos

FILM SUMMARY

Man’s will to rise above his earthly self and to soar into the abysmal confusion af all our pasts provides the material for a monstrously ambitious plan to create a World City. The journey of Daedalus into myth and history is likened to the birth, the rise and the fall of western civilization and becomes the form taken by the film, an allegory on man’s place in the modern chaos of civilization.

FESTIVALS

THESSALONIKI INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 1995

THESSALONIKI, GREECE

BELGRADE INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 1996

BELGRADE, YOGOSLAVIA

DAYS OF RAGE
The best Greek film at this year’s festival. The most consummate, even though it belongs to the marginal category of experimental cinema. Yet Mazomenos’ experimentations are not of the kind that causes the viewer embarrassment. Quite the contrary, the latter is called upon to participate in a fascinating film journey where music, literature and painting co-exist harmoniously, in a personal interpretation of the Myth of Daedalus, seen under the prism of the birth, rise and fall of western civilization.
Babis Aktsoglou, ATHENORAMA 17/11/1995

DAYS OF RAGE
An eschatological look at Judgment Day on this now aged continent. A film requiem to western civilization and its barbarism, through allegories and symbols and a polemic perspective on the new Middle Ages. Mazomenos condenses the tragedy of the people of Europe and denounces the present day.
Eleni Machera, EPENDYTIS (INVESTOR) 18/11/1995

DAYS OF RAGE
A film for the elite…
Bozidar Zekevic, POLITICA 07/02/1996

THE TRIUMPH OF TIME

Feature films

Format: 16mm

Director

Vasilis Mazomenos

Script

Vasilis Mazomenos

Cinematography

Panayotis Karageorgis

Editing

Tassos Bitsakakis

Music Supervision

Vasilis Mazomenos

Narration

Costas Sfikas

computer animation

Panayotis Karageorgis

Producer

Vasilis Mazomenos
Vassilis Yannikos

AWARDS

Special jury award

THESSALONIKI INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 1996

FESTIVALS

BELGRADE INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 1997

BELGRADE, YOGOSLAVIA

THE TRIUMPH OF TIME

Arrogance is the subject. Don Quixote is the guide. A journey in the ages through history and civilization. The Triumph of Time stands above film norms, prompting enthusiastic applause from audiences with a television aesthetic. Mazomenos’ work is like a book. You must read it many times in order to discover all its dimensions.
Fred Zaugg. DER KLEINE BUND 30/11/1996

THE TRIUMPH OF TIME
Only one Greek film that is totally different from the others The Triumph of Time demonstrated that avant-garde Greek cinema has acquired younger talented filmmakers. Beyond whatever technological achievements it has to show, the film is impressive due to the work done on its subject: a poetic and philosophical description of the journey of Don Quixote, together with Chaplin who films him, who tries to save civilization from the prehistoric mummy of destruction. A battle waged by Don Quixote, together with Mazomenos himself, to overcome the passage of Time…
Ninos Fenek-Mikelidis, ELEFTHEROTYPIA 12/11/1996

THE TRIUMPH OF TIME
Vassilis Mazomenos returns with an equally interesting film as regards form. With the help of computer animation and the creative use of music the director composes a sort of filmic opera.
Babis Aktsoglou, ATHENORAMA 18/04/02

VASSILIS MAZOMENOS

Βασίλης Μαζωμένος
Είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου και της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Διετέλεσε αρθρογράφος σε εφημερίδες και έντυπα και καθηγητής στο Τμήμα Φωτογραφίας του ΤΕΙ Αθηνών και σκηνοθεσίας στο ΙΕΚ Ακμή. Υπήρξε καλλιτεχνικός Διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καλαμάτας και αντιπρόεδρος του Ε.Κ.Κ.
Σκηνοθέτησε ταινίες μικρού μήκους (“ΠΟΛΙΣ” – 1988, “ΤΕΛΟΣ” – 1990), θεατρικά έργα (“ΜΥΘΙΚΗ ΖΩΝΗ” – 1999, “ΤΑ ΕΝΟΧΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ” – 2003), ντοκιμαντέρ (“Ο ΤΡΟΜΟΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ”) και εξέδωσε βιβλία (“ΆΓΙΟΙ ΤΗΣ ΚΟΛΑΣΗΣ”, “Η ΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ”, “Η ΜΗΔΕΙΑ ΤΩΝ ΑΣΤΡΩΝ”).
Έχει δώσει διαλέξεις για τον κινηματογράφο, συμμετείχε σε σχετικές ημερίδες και συνέδρια και διετέλεσε μέλος κριτικών επιτροπών διεθνών φεστιβάλ κινηματογράφου.
Φιλμογραφία
  • “Guilt” – 2009
  • “Λόγοι και αμαρτήματα” – 2004
  • “Η μνήμη” – 2002: Κρατικό Βραβείο Ποιότητας
  • “Το χρήμα-μια μυθολογία του σκότους” – 1998: 1ο Ευρωπαϊκό 3D animation μεγάλου μήκους, Ειδικό Βραβείο Πορτογαλίας, Υποψηφιότητα για την καλύτερη ευρωπαϊκή ταινία του Φανταστικού, Κρατικό Βραβείο Ποιότητας
  • “Ο θρίαμβος του χρόνου” – 1996: Ειδικό Βραβείο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
  • “Μέρες οργής-Ένα Ρέκβιεμ για την Ευρώπη” – 1995
Advertisement

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.