το CameraStylo Online και η Ελληνική Πολιτιστική Διαδικτυακή Τηλεόραση artD βρίσκονται στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσουν τη νέα τους πρωτοποριακή πρωτοβουλία που αφορά την προβολή online ταινιών μικρού και μεγάλου μήκους του ελληνικού κινηματογράφου στη ζώνη ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ONLINE. Ευχαριστούμε από τα βάθη της καρδιάς μας τον Βασίλη Μαζωμένο που μας παρείχε τις δύο πρώτες του ταινίες μεγάλου μήκους που κάνουν έναρξη αυτής της φιλόδοξης ζώνης. Ο Βασίλης Μαζωμένους από τους σημαντικούς πρωτοπόρους δημιουργούς του ελληνικού κινηματογράφου βοηθάει να ανοίξει μια νέα λαμπρή σελίδα του πολιτιστικού διαδικτυακού τύπου. (Γιάννης Καραμπίτσος)
ΜΕΡΕΣ ΟΡΓΗΣ, ΕΝΑ REQUIEM ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
Μεγάλου μήκους
Aspect ratio: 1:1.66
Format: 16 mm
Έτος παραγωγής: 1995
Ηχος: Dolby SR
Χρώμα: Έγχρωμη
Σκηνοθεσία
Βασίλης Μαζωμένος
Σενάριο
Βασίλης Μαζωμένος
Μοντάζ
Τάσος Μπιτσακάκης
Καλλιτεχνική Διεύθυνση
Τζανέτος Κομινέας
Αφήγηση
Κώστας Σφήκας
Κλάρα Σασλίδη-Σφήκα
Τεχνικός Σύμβουλος
Πάρις Γιαννίκος
computer animation
Παναγιώτης Καραγεώργης
Παραγωγή
Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου
Βασίλης Μαζωμένος
ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
Η θέληση του ανθρώπου να ξεπεράσει το γήινο εαυτό του, να υψωθεί και να πετάξει μέσα στην αβυσσαλέα αταξία όλων των παρελθόντων γίνεται το υλικό ενός τερατώδους σε φιλοδοξία σχεδίου για τη δημιουργία μίας Πόλης-Κόσμος. Το ταξίδι του Δαίδαλου μέσα στο Μύθο και την Ιστορία ταυτίζεται με τη γέννηση, την ακμή και την παρακμή του δυτικού πολιτισμού και γίνεται η μορφή του έργου, μιας αλληγορίας της θέσης του σύγχρονου ανθρώπου μέσα στο σύγχρονο χάος του πολιτισμού.
Οι “ΜΕΡΕΣ ΟΡΓΗΣ” επιχειρούν την εισαγωγή μιας νέας μεθόδου . Ο κατά συνθήκη όρος “ποιητικό-animation με στοιχεία fixion” ίσως μπορεί να αποδώσει το επιδιωκόμενο. Κι αυτό γιατί το έργο που ακολουθεί απόλυτα τις μεθόδους του κλασσικού animation. Η κίνηση, με αυτή τη μέθοδο, δεν χρησιμοποιείται πάντα, αλλά όταν το ίδιο το θέμα την επιβάλει για τη δημιουργία έντασης δραματικού τύπου αλλά και σαν γέφυρα δύο σκηνών μεταξύ τους. Αυτή η κίνηση μπορεί να είναι το τίναγμα των φτερών του Δαίδαλου, η πτώση ενός αγγέλου, και η συνύπαρξη της κινούμενης με μια στατική εικόνα στο ίδιο πλάνο (επίκαιρα). Πρόκειται δηλαδή για μία απόπειρα να δούμε συμπυκνωμένες στο έργο σύγχρονες αναζητήσεις στο πεδίο της οπτικοακουστικής γλώσσας χωρίς να υποτάσσεται η ποίηση στην τεχνολογία αλλά το αντίστροφο.
ΦΕΣΤΙΒΑΛ
ΔΙΕΘΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 1995
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΕΛΛΑΔΑ
ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΛΙΓΡΑΔΙΟΥ 1996
ΒΕΛΙΓΡΑΔΙ, ΓΙΟΥΓΚΟΣΛΑΒΙΑ
ΜΕΡΕΣ ΟΡΓΗΣ – ΕΝΑ ΡΕΚΒΙΕΜ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ (1995)
Η καλύτερη ελληνική ταινία του φετινού φεστιβάλ. Η πιο ολοκληρωμένη, αν και ανήκει στην κατηγορία του πειραματικού κιν/φου. Οι πειραματισμοί όμως του Μαζωμένου δεν είναι από αυτούς που προκαλούν αμηχανία στο θεατή. Ίσα – ίσα ο τελευταίος καλείται να συμμετάσχει σε ένα γοητευτικότατο κιν/φικό ταξίδι, όπου η μουσική, η λογοτεχνία και η ζωγραφική συνυπάρχουν αρμονικά, σε μια προσωπική ερμηνεία του μύθου του Δαιδάλου, ιδωμένου κάτω από την γέννηση, την ακμή και την παρακμή του δυτικού πολιτισμού.
(Μ. ΑΚΤΣΟΓΛΟΥ – “ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ” 17/11/1995)
Εσχατολογικό βλέμμα για την Ημέρα της Κρίσεως αυτής της γερασμένης πια Ηπείρου. Ένα κινηματογραφικό ρέκβιεμ στο δυτικό πολιτισμό και στο βαρβαρισμό του, μέσα από αλληγορίες και σύμβολα και μια πολεμική ματιά απέναντι στο νέο Μεσαίωνα. Ο Μαζωμένος συμπυκνώνει την τραγωδία των ανθρώπων της Ευρώπης και καταγγέλλει το σήμερα.
(Ε. ΜΑΧΑΙΡΑ – “ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ’ 18/11/1995)
[…] https://camerastyloonline.wordpress.com/2010/12/06/days-of-rage-vassilis-mazomenos-greek-cinema-onlin… […]