Exotica | Έργα για δύο πιάνα/ Χρήστος Σακελλαρίδης & Μπεάτα Πίντσετιτς, 23 Φεβρουαρίου 2011, 21:00/ Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών

exotica

Χρήστος Σακελλαρίδης & Μπεάτα Πίντσετιτς

Exotica | Έργα για δύο πιάνα

23 Φεβρουαρίου 2011,  21:00 Μικρή Σκηνή

Έργα με έντονη μουσική σφραγίδα από τη Βόρεια και τη Νότια Αμερική, μέχρι και την Εγγύς σε μας Ανατολή, περιλαμβάνονται στο «εξωτικό» αυτό πρόγραμμα.
Τέσσερα σύντομα τάνγκο αποτελούν τη Σουίτα μπαλέτου από το Μπουένος Άιρες του Άστορ Πιατσόλλα. Οι τίτλοι τους θυμίζουν κλεφτές φωτογραφίες μες στη νύχτα: ένα χορό, ένα σκοτεινό δρομάκι της πόλης, ένα καμπαρέ, μια συνάντηση που ξεχάστηκε.
O Νταριούς Μιγιώ επηρεάστηκε ιδιαίτερα από τη μουσική της γειτονικής του Αργεντινού συνθέτη Βραζιλίας. Το δημοφιλέστατο Scaramouche, παιχνιδιάρικο, τρυφερό και εξωτικό, συνδυάζει προγενέστερη θεατρική μουσική του συνθέτη με μια γοητευτική σάμπα.
Στο Ντιβερτιμέντο του πολυστυλιστικού Βρετανού συνθέτη Ρίτσαρντ Ρόντνεϋ Μπέννετ, επίσης πιανίστα της τζαζ, η σάμπα συναντά με μεγάλη φυσικότητα τα μπλουζ, το ράγκταϊμ και τη ροκ του ’60.
O Αμερικανός Ουίλλιαμ Μπόλκομ μαθήτευσε κοντά στον Νταριούς Μιγιώ και τον Ολιβιέ Μεσσιάν. Ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για το ράγκταϊμ και χρησιμοποιεί αυτήν την καθαρά πιανιστική φόρμα της μαύρης μουσικής στη σουίτα του Ο κήπος της Εδέμ. Το φιλί του φιδιού, τρίτο μέρος της σουίτας, θα παιχτεί σε πρώτη πανελλήνια εκτέλεση. Ο όφις εδώ, εκτός από το να παίζει ράγκταϊμ, προσπαθεί να σαγηνεύσει με χτυπήματα γλώσσας στον ουρανίσκο και ρυθμικά μοτίβα στο ξύλο του πιάνου.
Οι Αναμνήσεις του Σάμιουελ Μπάρμπερ ζωντανεύουν μια άλλη Αμερική, την κοσμοπολίτικη και εκλεπτυσμένη φινέτσα του ξενοδοχείου Πλάζα στη Νέα Υόρκη γύρω στο 1914, εποχή των πρώτων τάνγκο. Ο Μπάρμπερ, θαμώνας του εν λόγω ξενοδοχείου, αναπολεί μουσικά αυτή την εποχή όταν πλέον έδυε, με μια γλυκιά τρυφερότητα.
Ο Χορός αντιπροσώπευε για τον Χρίστο Παπαγεωργίου την πρόκληση να συνδυάσει διαφορετικά μουσικά είδη στη διάρκεια ενός ενιαίου έργου. Περνώντας, μεταξύ άλλων, από ένα ταξίμι και ένα ζεϊμπέκικο για να καταλήξει σε έναν πυρρίχιο, το έργο αντιπροσωπεύει επίσης μια δεξιοτεχνική πρόκληση για τους δύο πιανίστες.

Χρήστος Σακελλαρίδης & Beata Pincetic: δύο πιάνα

ΕΡΓΑ

Ástor Piazzolla
Suita Porteña de ballet

Darius Milhaud

Scaramouche (1937)

Richard Rodney Bennett

Divertimento (1975)

William Bolcom

The Serpent’s Kiss (ragtime, 1969/1994)

Samuel Barber
Souvenirs (1952, επιλογές σε μεταγραφή για δύο πιάνα των Gold και Fizdale)

Χρίστος Παπαγεωργίου

Χορός (1998)

Εισιτήρια:
25 € | Φοιτ. 15 €

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: