Φρανκενστάιν , από τον Ντάνι Μπόιλ Πέμπτη, 17 Μαρτίου 2011, 9μ.μ. σε ζωντανή αναμετάδοση στο Μέγαρο

NTLive_Hamlet_A5 Portrait_ISO.indd

Φρανκενστάιν

Το θέατρο συναντάει τον κινηματογράφο

Μια απόλυτη ανατροπή από τον Ντάνι Μπόιλ

στη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου του Λονδίνου

Σε ζωντανή αναμετάδοση στην Αθήνα

Πέμπτη, 17 Μαρτίου, 9μ.μ.

Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη

Γενική είσοδος 14 ευρώ, φοιτητικά 7 ευρώ


ΠΡΟΒΟΛΗ ΧΩΡΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥΣ ΥΠΟΤΙΤΛΟΥΣ

«Σιγά-σιγά έμαθα τους τρόπους των ανθρώπων: πώς να καταστρέφω, πώς να μισώ, πώς να απαξιώνω, πώς να ταπεινώνω. Άθυρμα στα χέρια του δημιουργού μου, απέκτησα το κορυφαίο ανθρώπινο ταλέντο, που δεν το έχει καμιά άλλη ύπαρξη: Ναι, τελικά έμαθα πώς να εξαπατώ».

Ο Ντάνι Μπόιλ, επιστρέφει στο θέατρο, μετά από τις μεγάλες κινηματογραφικές του επιτυχίες – «Slumdog Millionaire», «127 Ώρες» – για να αφηγηθεί από τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου του Λονδίνου την κλασική ιστορία του Φρανκενστάιν, αλλά από τη μεριά του «τέρατος» και το αθηναϊκό κοινό θα παρακολουθήσει σε απευθείας μετάδοση αυτήν την παράσταση-σταθμό, που εξελίσσεται σε φαινόμενο στη βρετανική πρωτεύουσα. Πριν από την μετάδοση θα προηγηθεί δεκαπεντάλεπτη εισαγωγή με συνέντευξη του Ντάνι Μπόιλ στην Εμμα Φρόϋντ καθώς και ένα σύντομο φιλμ για τον Φρανκεστάιν. Λόγω του θέματος, συνιστάται στους γονείς να μην παρακολουθήσουν την παράσταση, παιδιά ηλικίας κάτω των 15 ετών.

Αυτή η απόλυτα ανατρεπτική, φαντασμαγορική και ταυτόχρονα στοχαστική παράσταση, είναι η δεύτερη που αναμεταδίδεται ζωντανή – μετά τον Βασιλιά Ληρ, στις 25 Φεβρουαρίου- στο κοινό της Αθήνας, από το Μέγαρο Μουσικής, στο πλαίσιο της συμμετοχής του στο πρόγραμμα Νational Theatre Live. Σε συνεργασία με τη Βρετανική Πρεσβεία στην Αθήνα και το Βρετανικό Συμβούλιο, το Μέγαρο Μουσικής έγινε μέλος του δικτύου των 375 αιθουσών σε όλο τον κόσμο, που αναμεταδίδουν ζωντανά παραστάσεις από το Εθνικό Θέατρο του Λονδίνου.

Με θεαματικούς θεατρικούς αιφνιδιασμούς, κινηματογραφικές τεχνικές, με εκτυφλωτικές εκπλήξεις, με τη ηλεκτρονική μουσική των Underworld, με δυο ηθοποιούς-αστέρες και με το θαυμάσιο κείμενο του Νικ Ντίαρ(Nick Dear) , αυτός ο Φρανκενστάιν ταξιδεύει από τον 19ο στον 21ο αιώνα, για να μας θυμίσει πόσο αφιλόξενες είναι ακόμα οι κοινωνίες σε όσους παρεκκλίνουν του κανονικού. Οι κριτικοί προτρέπουν το κοινό να σπεύσει, να σταθεί στην ουρά για να εξασφαλίσει τα δυσεύρετα εισιτήρια γι αυτή την παραγωγή, που όλοι συμφωνούν ότι θα συζητιέται για πολλά χρόνια.

Δυο σπουδαίοι θεατρικοί ηθοποιοί, ο Μπένεντικτ Κάμπερμπατς (Benedict Cumberbatch) και ο Τζόνι Λη Μίλερ (Jonny Lee Miller) εναλλάσσονται στους κεντρικούς ρόλους του έργου: Τη μια βραδιά ο ένας είναι ο Φρανκενστάιν και ο άλλος το τέρας και την επόμενη αλλάζουν θέσεις και προσωπικότητες. Με το εύρημα αυτό σκηνοθέτης και συγγραφέας επιχειρούν μια σύγχρονη ανάγνωση του κλασικού γοτθικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ, απαλλαγμένη από τα στοιχεία του τρόμου, με έμφαση στις ιδέες που «συνωθούνται» στο αρχικό κείμενο.

Στην αναμετάδοση της 17ης Μαρτίου, τον ρόλο του Φρανκενστάιν θα ερμηνεύσει ο Τζόνι Λη Μίλερ και τον ρόλο του Τέρατος, ο Μπένεντικτ Κάμπερμπατς.

Ο Νικ Ντίαρ (γ.1955), χωρίς να προδίδει το κείμενο της Μέρι Σέλεϊ, δημιούργησε ένα θεατρικό έργο με πρόθεση να αποκαταστήσει το παρεξηγημένο αυτό βιβλίο και να το αναδείξει ως μια αποτύπωση των ριζοσπαστικών ανησυχιών της εποχής του. «Είναι μια στιγμή στην ιστορία της ανθρωπότητας, όταν ο Θεός παραμερίζεται και αναλαμβάνει το τιμόνι ο άνθρωπος, δοκιμάζοντας να παρέμβει στις θεϊκές αρμοδιότητες». Ο Ντίαρ, συγγραφέας πολλών θεατρικών επιτυχιών, ανιχνεύει τους κανόνες της ζωής και αναθέτει στο δημιούργημα του Φρανκενστάιν να γίνει παρατηρητής των ανθρώπων και των τρόπων τους, του αρχέγονου φόβου τους για το διαφορετικό. Το κείμενο είναι εξαιρετικά ευαίσθητο στα ρεύματα των επαναστατικών αλλαγών της εποχής, του ορθού λόγου και της γοητευμένης από το θάνατο τέχνης του Ρομαντισμού.

Ο Ντάνι Μπόιλ (Danny Boyle, γ.1956) διατηρεί τον ιστορικό χρόνο του δράματος στις αρχές του 19ου αιώνα, αλλά υπογραμμίζει με τη σκηνοθεσία του τη διαχρονικότητά του, αφού οι σημερινές κοινωνίες εξακολουθούν να αποστρέφονται ότι δεν τους μοιάζει και να δαιμονοποιούν την τεχνολογία. Ο σκηνοθέτης χρησιμοποιεί τη γνώση που απέκτησε για την αφήγηση, πίσω από την κινηματογραφική κάμερα: προσεγγίζει ένα μεγάλο θέμα με εικαστική ευαισθησία, αλλά και με επιμελημένη αμεσότητα και επιστρατεύει εξαιρετικά εφέ για να δημιουργήσει ένα σκηνικό γεμάτο ανησυχία και εντάσεις.

Με μια δημιουργική ομάδα πρώτης γραμμής, με τον διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, Νίκολας Χάιτνερ, ενθουσιώδη υποστηρικτή της παραγωγής, με τις εξαιρετικές δυνατότητες της Αίθουσας Ολίβιε του Εθνικού και με τα ηχητικά εφέ των Underworld, ο Μπόιλ υπογράφει μια συναρπαστική δίωρη εμπειρία και συνδέεται με μια μοναδική στιγμή του θεάτρου και του θεάματος.

Ο Μπόιλ είναι ενθουσιασμένος με τους δυο πρωταγωνιστές του. Εντυπωσιάστηκε από πρόσφατες ερμηνείες του Μπένεντικτ Κάμπερμπατς(34 ετών) ενώ γνωρίζει τον Τζόνι Λη Μίλερ(37) πάνω από 20 χρόνια, από τη συνεργασία τους στο Trainspotting. O Κάμπερμπατς έγινε ο εκλεκτός του κοινού και των κριτικών με την περυσινή ερμηνεία του στο έργο του Τέρενς Ράτινγκαν, «Μετά το Χορό», αλλά και στο ρόλο του Σέρλοκ Χολμς στην τηλεοπτική παραγωγή του BBC. Ο Στίβεν Σπήλμπεργκ τον περιέλαβε στο καστ της νέας του ταινίας «War Horse». Ο Μίλερ, με μεγάλη θητεία στο θέατρο, στην αρχή της καριέρας του, δουλεύει τα τελευταία χρόνια στην Αμερική και πρόσφατα ξεχώρισε για την συγκλονιστική ερμηνεία του στην ταινία του βρετανικού Channel 4, “Endgame”.

Με τον Φρανκενστάιν, ο Μπόιλ επιστρέφει στο θέατρο μετά από ένα διάλειμμα δεκαπέντε χρόνων και πολλές κινηματογραφικές επιτυχίες, με ταινίες σταθμούς, όπως το Trainspotting και με πολλά Οσκαρ για το Slumdog Millionaire. Στις αρχές της καριέρας του δούλεψε κυρίως στο θέατρο και συνεργάστηκε με τον Βασιλικό Σεξπηρικό Θίασο και με το Ρόγιαλ Κορτ. Με τον Νικ Ντίαρ συναντήθηκαν στον ΒΣΘ και άρχισαν να συζητούν την ιδέα του Φρανκεστάιν από τις αρχές του ’90. Η επόμενη υπερπαραγωγή του Ντάνι Μπόιλ θα είναι η τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του 2012,ένα θέαμα με ποπ και ροκ μουσική και μια περιήγηση στον βρετανικό κινηματογράφο. Παράλληλα, ετοιμάζει τέσσερις καινούργιες ταινίες και ανάμεσά τους το «Πόρνο» ή «Trainspotting 2».

Η Μέρι Σέλεϊ (1797-1851) άρχισε να γράφει τον Φρανκενστάιν στα 18 της χρόνια, ένα υγρό και πληκτικό καλοκαίρι στις όχθες της Λίμνης της Γενεύης ,καλεσμένη του Λόρδου Βύρωνα στη βίλα του, μαζί με τον εραστή της, ποιητή Πέρσι Σέλεϊ. Το μυθιστόρημα δημοσιεύτηκε ανώνυμα το 1818 στην Αγγλία με τον τίτλο «Φρανκενστάιν ή ο Σύγχρονος Προμηθέας». Το όνομά της εμφανίστηκε στη δεύτερη έκδοση, που έγινε στη Γαλλία. Μυθιστόρημα γοτθικό, αλλά και με στοιχεία από το κίνημα του Ρομαντισμού, θεωρήθηκε από πολλούς το πρώτο λογοτεχνικό έργο επιστημονικής φαντασίας. Το1820 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο θέατρο και από τότε ο Φρανκενστάιν και το δημιούργημά του έγιναν πρωταγωνιστές σε 100 θεατρικές και κινηματογραφικές παραγωγές. Ο Μπόρις Καρλόφ, ο Κρίστοφερ Λη, ο Ντέιλ Πρόουζ και ο Ρόμπερτ ντε Νίρο, είναι μερικοί από τους αστέρες που τον ενσάρκωσαν στη σκηνή.

Ο Φρανκενστάιν του Νικ Ντίαρ και του Ντάνι Μπόιλ έκανε πρεμιέρα στις 5 Φεβρουαρίου και θα συνεχιστεί μέχρι τις 17 Απριλίου. Η παράσταση διαρκεί 2 ώρες χωρίς διάλειμμα και αναμεταδίδεται από 8 κάμερες, ώστε να δημιουργηθεί η εμπειρία του ζωντανού θεάματος, συνδυασμένη με την αίσθηση μιας ταινίας.

Το Μέγαρο Μουσικής θα αναμεταδώσει απευθείας μια ακόμα παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου του Λονδίνου, που έχουν προγραμματιστεί για το National Theatre Live: Στις 30 Ιουνίου 2011, τον Βυσσινόκηπο, του Άντον Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Χόγουαρντ Ντέιβις, με την Ζόι Γουαναμέικερ στο ρόλο της Ρανέφσκαγια.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: