ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ για τέταρτη συνεχή χρονιά στο Εθνικό Θέατρο 4 έως 8 Μαΐου 2011

vassilis-katsikonouris

με τη  “Φανέλα” του Βασίλη Κατσικονούρη ξεκινούν οι ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ στις 4 5 2011 στο Εθνικό

Από τους πιο επιτυχημένους θεσμούς της πρώτης τριετίας, οι «Αναγνώσεις» θα συνεχιστούν και φέτος. Δίνοντας βάρος στη στήριξη της νέας ελληνικής γραφής, οι «Αναγνώσεις» προτείνουν κάθε χρόνο καινούρια πρόσωπα και έργα στο κοινό, με την εγγύηση μιας προσεγμένης παρουσίασης, που διασφαλίζεται από την οργάνωση και, κυρίως, τους πολύ καλούς καλλιτέχνες-συνεργάτες του Εθνικού Θεάτρου, που συμμετέχουν σε αυτές. Οι «Αναγνώσεις» θα πραγματοποιηθούν από τις 4 έως τις 8 Μαΐου 2011 στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του κτιρίου Τσίλλερ. Την επιμέλεια των «Αναγνώσεων» έχει η θεατρολόγος Σίσσυ Παπαθανασίου.

Αίθουσα Εκδηλώσεων
Τιμή Εισιτηρίου: 5 €
Πληροφορίες και εισιτήρια στα ταμεία του Εθνικού Θεάτρου, τηλ. 210 52 88 170-1

  • 04.05.2011, 18:00

    Η φανέλα (ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ, θέατρο Τσίλλερ – Αίθουσα εκδηλώσεων)

    του Βασίλη Κατσικονούρη

    Σκηνοθετική επιμέλεια: Νίκος Διαμαντής Με τους: Δήμητρα Χατούπη, Μιχάλη Μητρούση, Κώστα Βασαρδάνη, Λουκία Μιχαλοπούλου, Μάνο Καρατζογιάννη. Τις σκηνικές οδηγίες διαβάζει ο συγγραφέας

  • Η Φανέλλα σε μια πρώτη ανάγνωση θα μπορούσε πρόχειρα να ταξινομηθεί στη συνομοταξία των έργων «κοινωνικού σχολίου». Ειδικά εντός της τρέχουσας συγκυρίας, όπου η περιρρέουσα αίσθηση-υποψία μιας γενικευμένης διαφθοράς που διαβρώνει τον κοινοτικό ιστό έχει καταντήσει περισσότερο δυσβάσταχτη και από αυτή καθεαυτή τη διαφθορά, το έργο θα το `λεγε κανείς και επίκαιρο. Πράγματι, το αξιακό υπέδαφος πάνω στο οποίο κινούνται τα πρόσωπα είναι αποσαθρωμένο, υπονομεύεται διαρκώς από το ψέμμα, την υποκρισία, την απάτη, την εκποίηση της αξιοπρέπειας και κάθε αντίληψης ιερού με τίμημα την οικονομική και κατ` επίφασιν «κοινωνική» ευδοκίμηση.[…]

05.05.2011, 18:00

  • Πουπουλένιο τίποτα (ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ, θέατρο Τσίλλερ – Αίθουσα εκδηλώσεων)

    του Μισέλ Φάις

    Σκηνοθετική επιμέλεια: ομαδική Με τους: Νίκο Κουρή, Αλεξία Καλτσίκη, Μαρία Καλλιμάνη

    Γύρω από το οικογενειακό τραπέζι οξύνεται στο Πουπουλένιο τίποτα η διένεξη ενός ζευγαριού, στην οποία εκατέρωθεν διεκδικείται μια ασαφής δικαίωση. Το μόνο, ωστόσο, που δικαιώνουν οι πρωταγωνιστές σ’ αυτό το νοσηρό παιχνίδι έλξης και απώθησης είναι το μηδέν της σχέσης τους, το μηδέν της ανθρώπινης επικοινωνίας: το θέαμα της αδυναμίας να συντελεστεί το επερχόμενο τέλος της. Ο στρόβιλος λέξεων, που αναμοχλεύει συνεχώς απωθημένα του παρελθόντος, ανεπίδοτες επιθυμίες και ανεκδήλωτες προσδοκίες, αναβάλλοντας διαρκώς το αμετάκλητο τέρμα.  Οι λέξεις αυτές, που βγαίνουν από έναν βυθό ακάλυπτων εκκρεμοτήτων, έντονων συζητήσεων χωρίς έκβαση και απρόθυμων διακανονισμών, αρνούνται εν τέλει να δημιουργήσουν ένα πλαίσιο αμοιβαίας συνεννόησης.[…]

    Bart Soethaert

  • 05.05.2011, 18:00

    Ελληνική Κουζίνα (ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ, θέατρο Τσίλλερ – Αίθουσα εκδηλώσεων)

    του Ανδρέα Φλουράκη

    Σκηνοθετική επιμέλεια: Γιάννης Μόσχος Βίντεο: Μάνος Αρβανιτάκης Μουσική επιμέλεια: Μελίσσα Κωτσάκη, Κέλλυ Παπαδοπούλου. Με τους: Αντώνη Αντωνίου, Προμηθέα Αλειφερόπουλο, Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Μπέττυ Νικολέση, Δημήτρη Παπανικολάου, Κώστα Φαλελάκη, Μενέλαο Χαζαράκη.

    Σε θεματικό επίπεδο, στην Ελληνική κουζίνα επανακάμπτουν χαμηλόφωνα και τέμνονται διακριτικά ο διχασμός της ατομικής και της συλλογικής μνήμης, η ματαιωμένη επιθυμία του ουτοπικού και το κενό του πραγματικού, οι ανθρώπινες σχέσεις και τα δίπολα βία/ερωτισμός-αλήθεια/πλάνη-πραγματικότητα/ψευδαίσθηση που τις συνέχουν, ο θεσμός της οικογένειας και το πλήθος των κοινωνικών στερεότυπων που τον πλαισιώνουν. Διαφορετικά, ωστόσο, από προηγούμενα εδέσματά του, εδώ ο θεατρικός μαιτρ αντιμετωπίζει και εμπλουτίζει τα θεματικά υλικά του μέσα από μια σαφώς εστιασμένη εθνικά, πολιτισμικά και κοινωνικά οπτική, ρητά ελληνο-κεντρική, που κατορθώνει να συνδυάσει την κοινωνιολογική ευαισθησία με την αρχετυπική αναγωγή, το κριτικό σχόλιο με το φαντασιακό παίγνιο. Τα μυθικά υπο-κείμενα (το αιώνιο μαρτύριο του Ταντάλου,  ο τεμαχισμός, η βρώση και η αναγέννηση του Πέλοπα, ο ομηρικός νόστος) εμφιλοχωρούν και αιωρούνται –απειλητικά μεν, ανώδυνα δε—  σε ένα σύγχρονο κοινωνιολογικό-ανθρωπολογικό-πολιτικό πλαίσιο, όπου κυριαρχεί εντέλει η α-τραγική κατανόηση και η φιλάνθρωπη συμπάθεια. […]

    Καίτη Διαμαντάκου-Αγάθου

  • 06.05.2011, 18:00

    Ένα…Δύο…Τρία (ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ, θέατρο Τσίλλερ – Αίθουσα εκδηλώσεων)

    της Μαρίας Λαϊνά

    Σκηνοθετική επιμέλεια: Κοσμάς Φοντούκης Με τους: Γιάννη Κότσιφα, Γιώργο Ντούση, Ένκε Φεζολλάρι

    Το Ένα…Δύο…Τρία είναι ακριβώς μια τέτοια έκφραση αυτής της λεπτής ισορροπίας, της αγωνίας του ανθρώπου να υπάρξει, να σταθεί αντιμέτωπος με τη ζωή του, με την αλήθεια του, με την ίδια του την ύπαρξη μέσα σε έναν κόσμο που δυσκολεύεται να συλλάβει στην ολότητά του.
    Τρεις άνδρες που δεν έχουν ονόματα. Είναι ο Α, ο Β και ο Γ. Δεν έχουν ονόματα γιατί δεν τα χρειάζονται. Δεν τα χρειαζόμαστε. Είναι τρεις ενδεικτικοί άνθρωποι θα μπορούσε να είναι ο οποιοσδήποτε. […]

    Ειρήνη Μ. Μουντράκη

  • 06.05.2011, 18:00

    Δράκοι (ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ, θέατρο Τσίλλερ – Αίθουσα εκδηλώσεων)

    του Σάκη Σερέφα

    Σκηνοθετική επιμέλεια: Σταύρος Τσακίρης Με τους: Ηλία Λογοθέτη, Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο, Γιάννη Τσορτέκη, Γιώργο Ζιόβα, Ματθίλδη Μαγγίρα, Τατιάνα Παπαμόσχου κ.α.

    […] Ένα συνεχές πηγαινέλα ανάμεσα στην εμφάνιση και την εξαφάνιση, την αλήθεια και το ψέμα, το θέατρο και το δράμα, την παράσταση και την περφόρμανς. Όλα σε μια κατάσταση μόνιμης ρευστότητας. Τα πάντα, τελικά, είναι θέμα οπτικής γωνίας (και βεβαίως δύναμης).
    Οι Δράκοι είναι ένα έργο πολυεπίπεδο, βαθιά θεατρικό και συνάμα πολύ ανθρώπινο. Εκμεταλλεύεται με έξυπνο τρόπο την εγγενή δυναμική του μέσου για να μιλήσει, με ευαισθησία και πραγματική έγνοια, για τη ζωή και την τύχη των «μικρών ανθρώπων» αυτής της γης. Δεν δίνει λύσεις. Θέτει ζητήματα. Και αυτά μας αφορούν, γιατί όλοι είμαστε εν δυνάμει στόχοι των ίδιων «δρακόντειων» μηχανισμών.

    Σάββας Πατσαλίδης

  • 07.05.2011, 17:00

    Συγχώρεσέ με (ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ, θέατρο Τσίλλερ – Αίθουσα εκδηλώσεων)

    των Αντώνη και Κωνσταντίνου Κούφαλη

    Σκηνοθετική επιμέλεια: Γιάννης Καλαβριανός Με τους: Έμιλυ Κολιανδρή, Μαρία Κοσκινά, Χρήστο Λούλη, Χριστίνα Μαξούρη, Μάξιμο Μπολώτα (το μικρό αγόρι), Παναγιώτη Παπαγεωργόπουλο, Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου, Εύη Σαουλίδου.

    Στο τελευταίο έργο τους ο Αντώνης και ο Κωνσταντίνος Κούφαλης επιχειρούν μια ιδιάζουσα μελέτη θανάτου. Τα πρόσωπα του έργου είναι ψυχές νεκρών που καταφτάνουν σε μια αίθουσα αναμονής για να ξεπροβοδίσουν έναν νεοφερμένο άνδρα και να τον συνοδεύσουν στον άλλο κόσμο. Η συνάντηση λαμβάνει χώρα κάπου πάνω στη γη, αλλά σε μια άλλη, παράλληλη διάσταση, όπως μαρτυρούν οι συνεχείς ψίθυροι από αθέατους ανθρώπους. Ο νεκρός συνοδεύεται από τον ζωντανό γιο του. Το παιδί διαθέτει μια έκτη αίσθηση που του επιτρέπει να αντιλαμβάνεται την ταυτόχρονη ύπαρξη δυο διαφορετικών κόσμων.
    Το κλειδί της μετάβασης δεν είναι άλλο από την συγχώρεση. Οι συγγραφείς αναβιώνουν την ιδέα ενός Καθαρτηρίου : ενός τόπου αναμονής της ψυχής, μιας μεταβατικής περιόδου μεσιτείας και συγνώμης οι οποίες θα την οδηγήσουν τελικά σ’ ένα τοπίο αναψύξεως, πλήρωσης και ευφροσύνης. […]

    Ζωρζίνα Τζουμάκα

  • 08.05.2011, 18:00

    Μερόπη (ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ, θέατρο Τσίλλερ – Αίθουσα εκδηλώσεων)

    του Ανδρέα Στάικου

    Με τους: Ευαγγελία Καπογιάννη, Ευαγγελία Κουλιζάκη, Μαρία Μπρανίδου, Ένκε Φεζολλάρι

    Αξιοποιώντας κι εδώ, όπως σε άλλα έργα του, στοιχεία από την ιστορία αλλά και τον μύθο, ο συγγραφέας επινοεί ένα δραματικό σύμπαν, που στηρίζεται αποκλειστικά στην παιγνιώδη χρήση όλου του υλικού του σε επίπεδο θεματικής και δραματουργικών μέσων επιτείνοντας έτσι τη θεατρικότητα του έργου. Παιχνίδια ερωτικά, αντιστροφής ρόλων, εξαπάτησης αλλά και παιχνίδια γλωσσικού ύφους –σταθερό γνώρισμα της δραματουργίας του Στάικου καταργούν κάθε ρεαλιστική σύμβαση, προκαλώντας και επιβάλλοντας τη διαρκή συνενοχή του θεατή για τη δικαίωσή τους. […]

    Κωνσταντίνα Ζηροπούλου

ANAGNOSEIS_2011_STO_ETHNIKO

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: