“Αποφασίζουμε και διατάζουμε”: Λόγια και πράξεις ενός “δημοκρατικού” εκπροσώπου κρατικού πολιτιστικού φορέα (ΕΚΠΦ) του Γιάννη Καραμπίτσου

echete_adia_kirie

Αθήνα 22 6 2011
“Η εντολή που έχω λάβει εκ μέρους της Διοίκησης του ΚΠΦ είναι πως δεν μπορείτε να βιντεοσκοπείτε πλέον τις παραστάσεις του ΚΠΦορέα μας. Έχω θέσει το θέμα υπόψιν του Προέδρου του ΚΠΦορέα μας και το κοινοποιώ άμεσα και στην νομική υπηρεσία του ΚΠΦορέα μας.”

Υπεύθυνη Γραφείου Τύπου

και από ότι προκύπτει από την στάση του ΚΠΦ τις τελευταίες μέρες μας στερείται η δυνατότητα να δούμε και να καλύψουμε πλέον και τις παραστάσεις, η «δημοκρατία» σε όλο της το μεγαλείο.

ΣΥΝΤΟΜΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Αρχές του μήνα:

ΕΚΠΦ σε εθελοντή συνεργάτη του CameraStylo Online: ποιος σας έδωσε άδεια από που είστε; Από το CameraStylo, έχουμε πάρει άδεια, δεν θυμάμαι το όνομα της κοπέλας που μιλήσαμε. Είστε ψεύτης και αυτόν τον οποίο εκπροσωπείτε τον πετάξαμε έξω κλωτσηδόν από την ………… πέρυσι.  Πως μου μιλάτε έτσι κύριε, ποιος είστε; σας είπα  έχω άδεια.  αν δεν φύγετε αμέσως θα φωνάξω την αστυνομία.  Κύριε σας παρακαλώ δεν σας επιτρέπω να μιλάτε έτσι την κλείνω την κάμερα και θα κάτσω να δω την παράσταση με την πρόσκλησή μου. Στο διάλειμμα της παράστασης ο ΕΚΠΦ ζήτησε συγνώμη από τον εθελοντή συνεργάτη του CameraStylo.

Λίγες μέρες μετά (18 6 2011) σε μια παράσταση στη σκιά της Ακρόπολης ο ίδιος ΕΚΠΦ πλησιάζει τον διευθυντή του Camera Stylo Γ.Κ. πού για άλλη μια φορά μετά από άδεια παίρνει αποσπάσματα δέκα λεπτών από τα οποία είχε συμφωνηθεί με το γραφείο τύπου του κρατικού πολιτιστικού φορέα να ανέβουν στο περιοδικό τα 3 λεπτά.

Γιατί τραβάτε, έχετε άδεια; έχουμε άδεια από τον ΚΠΦ . Ο ΚΠΦ είμαι εγώ. από την κ. Π και τη κ. Ν (πριν ο Γ.Κ. προλάβει να ολοκληρώσει) δεν τις ξέρω τις κυρίες. δεν θα ξανατραβήξετε ποτέ ξανά βίντεο στον ΚΠΦορέα μας.

Σήμερα (22 6 2011),  το απόγευμα 4:14 λάβαμε το εξής email σε απάντηση επιστολής που είχαμε αποστείλει επίσης με email στο γραφείο τύπου του ΚΠΦ 2 μέρες πριν και που ζητούσαμε να μάθουμε γραπτά τι ισχύει και αν αυτό που ισχύει είναι η απαγόρευση να μας δοθεί ένα σκεπτικό γραπτά για να μπορέσουμε να το καταγγείλουμε και προσβάλλουμε ως αντιδημοκρατικό και αντισυνταγματικό.

“Η εντολή που έχω λάβει εκ μέρους της Διοίκησης του ΚΠΦ είναι πως δεν μπορείτε να βιντεοσκοπείτε πλέον τις παραστάσεις του ΚΠΦορέα μας. Έχω θέσει το θέμα υπόψιν του Προέδρου του ΚΠΦορέα μας και το κοινοποιώ άμεσα και στην νομική υπηρεσία του ΚΠΦορέα μας.”

Υπεύθυνη Γραφείου Τύπου

Έτσι λοιπόν πολύ συνοπτικά φτάσαμε ως αυτή τη στιγμή που γράφεται αυτό το κείμενο. η άδεια που είχε δοθεί από το γραφείο τύπου έπειτα από γραπτό αίτημά μας λίγο πριν ξεκινήσουν οι εκδηλώσεις του ΚΠΦ,  τηλεφωνικά, ήταν 10 λεπτά λήψη και 3 λεπτά για δημοσίευση αρκεί να συμφωνεί ο καλλιτέχνης.

Δεν θα μπούμε αυτή την στιγμή στην βαθύτερη ουσία του ζητήματος που αφορά αν μια τέτοια εντολή μπορεί να υφίσταται ή έρχεται σε αντίθεση με την δημοκρατία και το σύνταγμα αποτελώντας καταπάτηση των δικαιωμάτων της ελευθερίας έκφρασης και του τύπου.  Για αυτό επιφυλασσόμαστε να επανέλθουμε δριμύτεροι,  όπως και για τις ενέργειες που προτιθέμεθα να κάνουμε για καταγγελία και άρση αυτής της απαράδεκτης για πάρα πολλούς λόγους απόφασης.  Όχι μόνο για το τώρα αλλά κυρίως για το αύριο του ελεύθερου και ανεξάρτητου πολιτιστικού τοπίου κάτω από τις αρχές της δημοκρατίας και όχι της αυθαιρεσίας και του αυταρχισμού.

Η πρώτη και μοναδική ερώτηση που θέτουμε σήμερα στον ΚΠΦ είναι αν η απόφαση αφορά  όλα ανεξαιρέτως τα μέσα ή μόνο το Camera Stylo. Αποτελεί μια θεμελιακή ερώτηση που η απάντησή της ήδη θα τοποθετήσει και διευκρινίσει το ζήτημα σε μεγάλο βαθμό.

Η δεύτερη και τελευταία για σήμερα παρατήρησή μας που από καιρό ήθελε να εκφραστεί αλλά περίμενε υπομονετικά, χωρίς να την εύχεται εννοείται,  την οριστική ρήξη για να το κάνει.

Αφορά την φράση και “αυτόν τον οποίο εκπροσωπείτε τον πετάξαμε έξω κλωτσηδόν από την ………… πέρυσι”.  Πέρα από το αναληθές του πράγματος και το προσβλητικό του περιεχομένου της φράσης για το οποίο θα τοποθετηθούμε λίγο παρακάτω οφείλουμε να σας ενημερώσουμε για τα εξής: 6 παραστάσεις σε αυτό το χώρο αν δεν κάνουμε λάθος είχαν καλυφθεί και τις είχαν δει χιλιάδες κόσμος κυριολεκτικά δείγμα του πόσο ενδιαφέρεται ειδικά για αυτές τις συγκεκριμένες παραστάσεις ο κόσμος. Για την 7η και τελευταία μας αρνήθηκαν με το δικαιολογητικό ότι ο καλλιτέχνης δεν ήθελε (πράγμα θεμιτό εννοείται). Παρακαλέσαμε τον ΕΚΠΦ να μιλήσει στον καλλιτέχνη λόγω της φιλικής σχέσης που είχαν, μήπως του δώσει το οκ. Για αυτό το λόγο θα κάναμε τον κόπο να επισκεφθούμε για δεύτερη συνεχόμενη μέρα τον τόπο της παράστασης και να την ξαναδούμε, τηλεφωνώντας συνεχώς στον  κ. ΕΚΠΦ από την ώρα που μας είχε πει το απόγευμα στις 6  έως την ώρα έναρξης της παράστασης,  χωρίς ποτέ να απαντήσει.

Την απάντηση χωρίς να συνειδητοποιεί μέσα στην έπαρση και τον “τσαμπουκά” του τι ακριβώς λέει και ισχυρίζεται, την έδωσε φέτος στις αρχές του μήνα στον εθελοντή συνεργάτη μας. Και οι καθόλα “πρωτότυπες” μέθοδοι συνεχίζονται με την εκδήλωση για την εξαίρετη καλλιτέχνιδα και δυναμική υπερασπίστρια της δημοκρατίας  κ. Μ. Το πανεπιστήμιο που οργάνωνε τη συζήτηση μαζί με τον ΚΠΦ, μετά από αίτημά μας ρώτησε την καλλιτέχνιδα αν θα μπορούσαμε να καλύψουμε την εκδήλωση ανοιχτής συζήτησης με το κοινό και πήρε αρνητική απάντηση-ούτε τον ίδιο τον ΚΠΦμας δεν αφήνει να πάρει φωτογραφίες φέρεται να είπε ο ΚΠΦ που όπως μας τόνισε το Πανεπιστήμιο είχε έντονα αρνητική διάθεση απέναντι στο αίτημα του CameraStylo. Δύο μέρες μετά 3 τουλάχιστον κάμερες από διαφορετικούς φορείς η μία επίσημη και οι άλλες δύο ημιανεπίσημες αλλά ελευθέρως κινούμενες στον χώρο βιντεοσκοπούσαν την συζήτηση της κ. Μ με το κοινό. Το περιστατικό αυτό προηγήθηκε ελάχιστα του άλλου περιστατικού της εκδήλωσης της “ασθενούς μνήμης” του ΕΚΠΦ κάτω από την σκιά της Ακρόπολης.

Το σχόλιο που θέλουμε να κάνουμε κλείνοντας αυτή την πρώτη τοποθέτηση για το ζήτημα ίσως φανεί σε κάποιους απροσδόκητο. Για μας αποτελεί έκφραση μιας βαθιάς αναγκαιότητας και θεωρούμε ότι τέτοιου είδους σχόλια οφείλουν να γίνονται από τους ενεργούς πολίτες αυτής της καταδυναστευμένης χώρας και να εκφράζουν όταν είναι απαραίτητο (και κάποιες φορές είναι) την δίκαιο οργή και αγανάκτησή τους. Επίσης για να μπαίνουν κάποια πράγματα στη θέση τους.

Με ποιο δικαίωμα και ποιος νομίζει ότι είναι ο κ. ΕΚΠΦ ώστε να αναφέρεται, στον διευθυντή του μεγαλύτερου ενδεχόμενα διαδικτυακού πολιτιστικού περιοδικού της χώρας, όχι μόνο σε επισκεψιμότητα, αλλά και σε προσφορά και ποιότητα και της μοναδικής πολιτιστικής εκπαιδευτικής διαδικτυακής τηλεόρασης που η παρουσία και δράση  της άλλαξε κυριολεκτικά τα δεδομένα του πολιτιστικού μας τοπίου,   αλλά και θεωρητικό, κριτικό, δάσκαλο κινηματογράφου, σκηνοθέτη, μοντέρ, ηθοποιό, εκδότη έντυπων κιν/φικών περιοδικών, συντονιστή των Λεσχών Ανάγνωσης -υπό την αιγίδα του Ε.Κ.Ε.ΒΙ.- Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι, ενεργού κινηματογραφιστή με αναρτημένα πάνω από 600 βίντεο για τον πολιτισμό και χιλιάδες ώρες υλικό που ακόμα δεν έχει δημοσιοποιηθεί και διοργανωτή ανιδιοτελώς για τον κόσμο εκατοντάδων εκδηλώσεων και κινηματογραφικών αφιερωμάτων και συζητήσεων πάνω σε αυτά,  σε δεκάδες μέρη αυτής της χώρας (κυρίως Αθήνα και Πάτρα) , για τα οποία τα δημοσιεύματα του τύπου, οι εμφανίσεις στην τηλεόραση και στους ραδιοφωνικούς σταθμούς είναι τόσα, που θα χρειαζόταν μέρες και μήνες για να συγκεντρωθούν και δημοσιοποιηθούν,  με τον τρόπο που αναφέρθηκε και όπως ψευδώς ισχυρίστηκε ότι έπραξε εναντίον του έστω και μεταφορικά; 

Με ποιο δικαίωμα άνθρωποι με όποια προσφορά (γιατί πρώτοι εμείς έχουμε αναδείξει αυτή την προσφορά, με τον πιο ειλικρινή και αγνό τρόπο, όπως το συνηθίζουμε άλλωστε με όλους τους πολιτιστικούς φορείς που προσφέρουν ποιοτικό έργο στον τόπο, χωρίς να έχουμε καμιά εκδήλωση μας  ζητήσει ποτέ από αυτούς τους  φορείς  να επιδοτηθεί, ενώ σίγουρα είμαστε από τους λίγους που θα δικαιούμασταν) με μισθούς χιλιάδων ευρώ, απευθύνονται έτσι σε ανθρώπους που “θυσίασαν” την ατομική καλλιτεχνική τους καριέρα και ανάδειξη  έως τώρα τουλάχιστον (δημιουργώντας κλασικού τύπου προσωπικά καλλιτεχνικά έργα) -παρόλο που 2 ταινίες (η μία μεγάλου μήκους) για την Ελλάδα δεν είναι και λίγες δυστυχώς-,  για να υπηρετήσουν με συνέπεια, μεράκι, κόπο και περισσή δημιουργικότητα ένα πολιτιστικό όραμα για όλους τους πολίτες, για το λαό, ανιδιοτελώς, δίνοντας και την ψυχή τους μέρα και νύχτα και για αυτή την αφοσίωση, πολλές φορές, η μόνη ανταμοιβή τους απέβη η στέρηση ακόμα και των πιο στοιχειωδών μέσων για την επιβίωση;

Μέχρι πότε αυτά θα μένουν στην αφάνεια και οι κοινωνίες θα αμείβουν και θα “γλείφουν”  τους ανθρώπους των πόστων, άσχετα με τις όποιες ικανότητές τους; Για φανταστείτε,  αν τώρα με τα μέσα που έχουμε (δηλαδή με το τίποτα)  κάνουμε αυτά που κάνουμε, έχοντας υποκαταστήσει 2-3 άνθρωποι, εφημερίδες ολόκληρες και τηλεοράσεις με δεκάδες και εκατοντάδες υπαλλήλους, τότε τι θα κάναμε, αν είχαμε έστω το 1/10 του μισθού αυτών των ανθρώπων και το 1/10 των επιδοτήσεων εκατομμυρίων ευρώ που λαμβάνουν ακόμα και στην εποχή της κρίσης;

Ποιός είναι ο κ.ΕΚΠΦ και με ποιο δικαίωμα λοιδορεί (δεν θέτουμε ακόμα τουλάχιστον το γιατί, το για ποιο λόγο, σε αυτό θα καλεστεί σύντομα να δώσει εξηγήσεις ο ΕΚΠΦ στην κοινωνία την ίδια, γιατί αυτή κυρίως θα θέσει αυτονόητα αυτό το ερώτημα) τον Γ.Κ.;

Το ότι ζούμε -πολλοί από μας- από επιλογή,  μια ζωή μέσα στην σεμνότητα και στην υπηρέτηση με διακριτικότητα και εξαφάνιση ουσιαστικά του εγώ, του συλλογικού κοινωνικού συμφέροντος και οράματος δεν μας εμποδίζει, για μια μοναδική φορά να σας βροντοφωνάξουμε το εξής:

δεν έχετε κανένα δικαίωμα κύριε και αν θέλετε την ειλικρινή μας γνώμη ούτε και το ανάστημα. Μπορεί να μην το λέμε και εκφράζουμε ποτέ, λόγω χαρακτήρα και ιδιοσυγκρασίας, αλλά και για να μην θολώσουμε το όραμά μας , αλλά η μακροχρόνια ανιδιοτελής, με μεράκι, συνέπεια, θυσίες, πάθος, έρωτα, αγάπη για το αντικείμενο προσφορά μας  είναι πολύ μεγαλύτερη και πολυτιμότερη για το κοινωνικό σύνολο, από την δική σας υψηλά αμειβόμενη και για λίγα χρόνια προσφορά σε αυτό και του οποιουδήποτε παρεμφερή με εσάς κυρίου.

Ο Γ.Κ. και οι ελάχιστοι στη γη σαν αυτόν, δεν είναι δημοσιογράφοι, δεν είναι φωτογράφοι, δεν είναι βιντεοσκόποι, όπως θέλετε και έχετε μάθει να τους θεωρείτε και να τους αποκαλείτε. Είναι Καλλιτέχνες και Άνθρωποι με κεφαλαία το Κ και το Α.
Κλείνοντας, αγαπητέ μου ΕΚΠΦ, κάντε ότι θέλετε, “πουλήστε” όσους τσαμπουκάδες και όπου θέλετε στη ζωή σας, αλλά εκεί που σας “παίρνει”. Όταν αναφέρεστε στον Γ.Κ. οφείλετε να το κάνετε με τον ίδιο σεβασμό και με την ίδια σεμνότητα που και εκείνος απευθύνεται σε εσάς. Για το αν η απαγόρευσή σας είναι νόμιμη δημοκρατική και συνταγματική, αν ενισχύει την ελευθερία της έκφρασης και του τύπου, η ίδια η έννοια της λέξης απαγόρευση προϊδεάζει για την απάντηση. Εμείς θα φροντίσουμε με ότι τρόπο μας δίνει, η όποια δημοκρατία έχουμε, να ενισχύσουμε αυτό το επιχείρημα.

Γιάννης Καραμπίτσος

διευθυντής (περήφανος όσο τίποτε άλλο)

του πολιτιστικού διαδικτυακού περιοδικού

CameraStylo Online

& της μοναδικής έως τώρα

πολιτιστικής εκπαιδευτικής διαδικτυακής τηλεόρασης

αυτής που εσείς κ. ΕΚΠΦ θέλετε να φιμώσετε

διαβάστε επίσης:

Κατάφωρη παραβίαση της ελευθερίας έκφρασης και του τύπου από το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου και τον πρόεδρο του Γιώργο Λούκο η απαγόρευση εισόδου στις παραστάσεις & λήψης πλάνων του CameraStylo Online.

 

Μια σκέψη σχετικά μέ το ““Αποφασίζουμε και διατάζουμε”: Λόγια και πράξεις ενός “δημοκρατικού” εκπροσώπου κρατικού πολιτιστικού φορέα (ΕΚΠΦ) του Γιάννη Καραμπίτσου

  1. Να πείτε και όνομα του κύριου ΕΚΠΦ. Πρέπει κάποια στιγμή οι διάφοροι τέτοιοι τύποι να ξεμπροστιαστούν. Καταλαβαίνω ότι τα όνοματα δεν δημοσιεύονται για διάφορους λόγους αλλά δεν ξέρω κάπως πρέπει να «στιγματίζονται» οι θρασείς και ανάγωγοι κρατικοί φορείς που αντλούν την ανάρμοστη συμπεριφορά τους απο την εξουσία τους αυτή.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.