ΤΟ ΜΩΡΟ ΤΗΣ ΡΟΖΜΑΡΙ (ROSEMARY’S BABY, 1968) του Ρομάν Πολάνσκι από 23/6/11 στους κινηματογράφους

rosemary poster


αποκλειστικά ΣΙΝΕ ΨΥΡΡΗ
Σαρρή 40-44, (πίσω από το θέατρο Αποθήκη) Τηλ.: 2103247234
Ώρες προβολών: 20:50 – 23:05

Η ΥΠΟΘΕΣΗ

Η νεαρή Ρόζμαρυ έχει παντρευτεί έναν ηθοποιό που πασχίζει να κάνει καριέρα. Μετακομίζουν μαζί στο νέο τους σπίτι, ένα επιβλητικό παλαιό κτήριο στη Νέα Υόρκη. Παρόλο που προειδοποιούν το ζευγάρι ότι το σπίτι έχει μια σκοτεινή ιστορία μαγείας και φόνων, εκείνοι αποφασίζουν να αγνοήσουν τις δοξασίες και να μείνουν εκεί. Η Ρόζμαρυ θέλει να κάνει παιδί αλλά ο άντρας της, Γκάι, θέλει να περιμένει μέχρι να καταφέρει να προχωρήσει στη δουλειά του. Στο μεταξύ, γνωρίζονται με τους γείτονες, ένα ηλικιωμένο ζευγάρι, την Μίνι και τον Ρόμαν. Η Ρόζμαρυ βρίσκει τους γείτονες πολύ πιεστικά φιλικούς αλλά ο Γκάι αρχίζει να τους επισκέπτεται όλο και πιο συχνά. Σύντομα ο Γκάι έχει την ευκαιρία να παίξει στο θέατρο, όταν ένας συνάδελφός του τυφλώνεται ξαφνικά, και αμέσως μετά συμφωνεί με την Ρόζμαρυ να κάνουν παιδί. Η καριέρα του Γκάι δείχνει να έχει εκτοξευτεί μυστηριωδώς, καθώς οι σημαντικοί ρόλοι αρχίζουν να διαδέχονται ο ένας τον άλλον. Η Ρόζμαρυ, αρχίζει να υποψιάζεται ότι κάτι περίεργο συμβαίνει. Αφού μένει έγκυος, σε μια βραδιά που συνοδευόταν από περίεργες παραισθήσεις, αρχίζει να ερευνά για τους ύποπτους γείτονες. Σύντομα ανακαλύπτει ότι ασχολούνται με τη μαύρη μαγεία και τη λατρεία του Σατανά, και πιστεύει ότι το παιδί που κουβαλάει μέσα της προορίζεται για θυσία στον διάβολο. Η αλήθεια όμως θα είναι ακόμα πιο σκληρή…

ROSEMARY'S BABY

Η ΤΑΙΝΙΑ

Μια από τις κλασικότερες ταινίες τρόμου που έγιναν ποτέ! Το νανούρισμα της Ρόζμαρυ φέρνει ανατριχίλες, οι παράξενοι γείτονες αποτυπώνονται για πάντα στο μυαλό μας, το ένστικτό μας θέλει να προστατεύσει μια εύθραυστη έγκυο γυναίκα που οδηγείται στην παράνοια ενώ πίσω από όλα αυτά υποβόσκει ένα ζοφερό κλίμα, που υποψιαζόμαστε ότι έχει να κάνει με τους χειρότερους εφιάλτες μας…

Ο Ρομάν Πολάνσκι σκηνοθετεί την πρώτη του αμερικάνικη ταινία με μεγάλη επιτυχία! Η ταινία βασίζεται σε μπεστ σέλερ μυθιστόρημα του Ίρα Λεβίν, και μάλιστα πολύ πιστή μεταφορά του στην οθόνη. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο Πολάνσκι, προσαρμόζοντας για πρώτη φορά βιβλίο σε σενάριο, δεν ήξερε ότι είχε την ελευθερία και την ποιητική αδεία να κάνει μεγάλες προσαρμογές, και έτσι σχεδόν μετέφερε τους διαλόγους του βιβλίου στην ταινία!

Στην παραγωγή της ταινίας συμμετέχει ο θρυλικός παραγωγός και σκηνοθέτης William Castle, που ήταν υπεύθυνος για πολλά διάσημα b-movies τρόμου, όπως «ο πύργος των φαντασμάτων» και τα «13 φαντάσματα».

Και πώς έφτασε η σκηνοθεσία της ταινίας στα χέρια του Πολάνσκι; Το στέλεχος της Πάραμαουντ, Ρόμπερτ Έβανς, ξέροντας ότι ο Πολάνκσι λατρεύει το σκι, του έστειλε ένα σενάριο μιας ταινίας για σκι και μαζί ένα δοκίμιο του Μωρού της Ρόζμαρυ. Ο Πολάνσκι, διάβασε και τα δύο και του είπε ότι το δεύτερο θα είχε πολύ περισσότερο ενδιαφέρον να γυριστεί. Και προσφέρθηκε να γράψει ο ίδιος το σενάριο και να το σκηνοθετήσει.

Η ταινία «Το μωρό της Ρόζμαρυ» εντάσσεται έτσι σε μια χαλαρά συνδεδεμένη κινηματογραφική τριλογία του Πολάνσκι σχετικά με τον τρόμο του διαμερίσματος: Η πρώτη είναι η «Αποστροφή» (1965), έπειτα «Το μωρό της Ρόζμαρυ» (1968) και τελευταίος ο «Ένοικος» (1976). Το κλειστοφοβικό κλίμα, ο τρόμος που μπορεί να σε βρει μέσα στο σπίτι σου, ο σκοτεινές γωνίες και το σκοτεινό παρελθόν ενός σπιτιού, όλα είναι στοιχεία που εντάσσονται στην προβληματική του Πολάνκσι και στις 3 αυτές ταινίες.

Εμείς, στο «Μωρό της Ρόζμαρυ», παρακολουθούμε την αφελή και ευγενική Ρόζμαρυ να δοκιμάζει την αντοχή των νεύρων της, καθώς κάθε μέρος του σπιτιού μοιάζει απειλητικό, καθώς ο φόβος παραμονεύει σε κάθε σημείο και είναι ανείπωτος, αόριστος, απροσδιόριστος. Γεγονός που αυξάνει τον τρόμο και το σασπένς καθώς η ηρωίδα δεν ξέρει από τι ακριβώς πρέπει να προφυλαχτεί. Νιώθει συνέχεια ότι κάτι πολύ άσχημο γίνεται δίπλα της, στους γείτονες, μέσα στο ίδιο της το διαμέρισμα αλλά δεν ξέρει τι είναι αυτό που πολεμά και πώς να το πολεμήσει. Η ηρωίδα ανυποψίαστη, πέφτει όλο και πιο πολύ στην παγίδα, ενώ το κοινό, σοφά πολύ πιο ενημερωμένο, παρακολουθεί την πορεία της κοπέλας στην ανακάλυψη μιας διαβολικής αλήθειας…

Το απειλητικό κλίμα της ταινίας είναι πράγματι πολύ έντονο και τρομακτικό, όπως σημειώνει και ο διάσημος κριτικός κινηματογράφου Ρότζερ Έμπερτ, που έγραψε ότι «η ταινία είναι γεμάτη με την αίσθηση ενός ανείπωτου κινδύνου». Και η κριτική του Variety είναι όμως εκθειαστική καθώς αναφέρει ότι «ο Πολάνσκι θριάμβευσε με την πρώτη του αμερικάνικη ταινία» αλλά και ότι «η ερμηνεία της Φάροου είναι εκπληκτική».

Σήμερα, η ταινία θεωρείται κλασική. Έχει μπει σε λίστες με τις καλύτερες ταινίες τρόμου όλων των εποχών και εξακολουθεί να τρομάζει γενιές σινεφίλ…

ROMAN POLANSKI

Ο Ρομάν Πολάνσκι γεννήθηκε στο Παρίσι από Πολωνούς γονείς το 1933. Σε ηλικία 3 ετών η οικογένειά του μετακόμισε στην Κρακοβία. Το 1941 ο πατέρας του εξορίστηκε σε στρατόπεδο εργασίας στην Αυστρία και η μητέρα του στο Άουσβιτς απ’ όπου δεν επέστρεψε ποτέ. Ο ίδιος ο Πολάνσκι στη συνέχεια φιλοξενήθηκε από αρκετές Πολωνικές οικογένειες. Ωστόσο, ξαναβρέθηκε με τον πατέρα του, ο οποίος παντρεύτηκε για δεύτερη φορά. Στα 14 του χρόνια, ο Πολάνσκι ξεκίνησε καριέρα ηθοποιού στο θέατρο, σε ραδιοφωνικές παραγωγές και αργότερα σε ταινίες. Παράλληλα, σπούδαζε ζωγραφική και γραφιστική σε σχολή Καλών Τεχνών στην Κρακοβία. Το 1955 ξεκίνησε σπουδές σκηνοθεσίας στην κινηματογραφική σχολή του Lodz. Η πρώτη του ταινία, «The Bicycle», ήταν βασισμένη στην εμπειρία που είχε όταν έπεσε θύμα ληστείας από έναν καταζητούμενο για τρεις φόνους. Ακολούθησε το μονόλεπτο φιλμάκι «A Murder» που προκάλεσε αίσθηση και το «Toothy Smile» που προμήνυαν τα πιο ενοχλητικά θέματα με τα οποία καταπιάστηκε ο σκηνοθέτης στις ταινίες του τη δεκαετία του ’60 και του ’70.

Επειδή ο Πολάνσκι δεν ολοκλήρωσε τη διατριβή που απαιτούνταν από τη σχολή του, δεν αποφοίτησε ποτέ ουσιαστικά. Παρ’ όλα αυτά, προσελήφθη από την εταιρεία παραγωγής Kamera ως βοηθός διευθυντή παραγωγής. Στις αρχές της δεκαετίας του ’60 επέστρεψε στην Πολωνία αποφασισμένος να κάνει την πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία. Επρόκειτο για το «Μαχαίρι στο Νερό» του 1962, μια τεράστια κινηματογραφική επιτυχία, υποψήφια για βραβείο Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας. Εντυπωσιασμένος από την ταινία, ο παραγωγός Τζιν Γκουτόφσκι εντόπισε τον Πολάνσκι στο Μόναχο και τον έπεισε να τον ακολουθήσει στην Αγγλία. Το 1965 ο Γκουτόφσκι ήταν στην παραγωγή της πρώτης αγγλόφωνης ταινίας του Πολάνσκι, «Αποστροφή«, η οποία τιμήθηκε στο Φεστιβάλ του Βερολίνου και έκανε τον Πολάνσκι διεθνώς γνωστό. Ακολούθησε το φιλμ «Νύχτα Δολοφόνων«, το οποίο κέρδισε το 1966 τη Χρυσή Άρκτο στο Βερολίνο. Στη «Νύχτα των Βρυκολάκων» του 1967, ο Πολάνσκι είχε και έναν μικρό ρόλο, ενώ πρωταγωνιστούσε η Σάρον Τέιτ, την οποία και παντρεύτηκε. Ο Ρόμπερτ Έβανς από την εταιρεία Paramount Pictures τον προσέγγισε για να σκηνοθετήσει το «Μωρό της Ρόζμαρι» της Ίρα Λέβιν. Το φιλμ του 1968 είναι μια από τις ωραιότερες και πιο επιτυχημένες δημιουργίες του Πολάνσκι.

Το 1969 μια απίστευτη τραγωδία θα τον σημαδέψει και θα τον αποσπάσει για καιρό από τη δουλειά του. Η σύζυγός του, όντας σε προχωρημένη εγκυμοσύνη, βρίσκεται άγρια δολοφονημένη στο Μπέβερλι Χιλς από τη συμμορία Manson. Επέστρεψε στην ενεργό δράση το 1971 με την κινηματογραφική μεταφορά του «Μάκβεθ» και την ταινία «Τι;» (1972) σε παραγωγή του Κάρλο Πόντι. Ακολούθησε η μεγάλη επιτυχία «Τσάιναταουν» με πρωταγωνιστή τον Τζακ Νίκολσον. Η ταινία έλαβε 11 υποψηφιότητες για Όσκαρ, μεταξύ των οποίων και αυτή για το βραβείο Σκηνοθεσίας.

Η επόμενη ταινία του, «Ο Ένοικος» ήταν βασισμένη στο μυθιστόρημα «Le Locataire» του Ρόλαντ Τόπορ. Στο φιλμ ο Πολάνσκι εκτός από την σκηνοθεσία, είχε και τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Ήταν ο Τρελκόφσκι, ένας Πολωνός με γαλλική ιθαγένεια ο οποίος τρελαίνεται και καταλήγει στην αυτοκτονία. Η ταινία ακόμη και σήμερα είναι αμφιλεγόμενη, θεωρείται ωστόσο από πολλούς ως αριστούργημα.

Επιστρέφοντας στις ΗΠΑ, ο Πολάνσκι ενεπλάκη σε ένα σκάνδαλο, αφού κατηγορήθηκε ότι είχε σχέση με μια ανήλικη κοπέλα. Ομολόγησε την ενοχή του και εγκατέλειψε την Αμερική. Πήγε στο Παρίσι, όπου γύρισε την ταινία «Τες, γλυκιά μου ξαδέλφη…» με πρωταγωνίστρια τη Ναστάζια Κίνσκι. Το φιλμ απέσπασε 6 υποψηφιότητες για Όσκαρ, και πάλι για βραβείο Σκηνοθεσίας, και κέρδισε τρία: βραβείο Φωτογραφίας, Σκηνικών και Κοστουμιών.

Μετά από μακρόχρονη απουσία από τον κινηματογράφο, επέστρεψε το 1986 με τους «Πειρατές» με τον Γουόλτερ Ματάου και το «Φράντικ» (1988) με τον Χάρισον Φορντ και τη μελλοντική σύζυγο του Πολάνσκι, Εμανουέλ Σενιέ. Ακολούθησαν τα «Μαύρα Φεγγάρια του Έρωτα» και «Ο Θάνατος και η Κόρη». Το 1999 ο Πολάνσκι σκηνοθέτησε τον Τζόνι Ντεπ στο θρίλερ «Η Ένατη Πύλη». «Ο Πιανίστας«, έδωσε την ευκαιρία στον Πολάνσκι να εξερευνήσει τις Πολωνικές του ρίζες και τα παιδικά του βιώματα. Η ταινία δέχτηκε άριστες κριτικές, κερδίζοντας αρκετά βραβεία, μεταξύ των οποίων και τρία Όσκαρ: Καλύτερου Ηθοποιού για τον Έιντριεν Μπρόντι, Καλύτερου Διασκευασμένου Σεναρίου για τον Ρόναλντ Χάργουντ και Σκηνοθεσίας για τον Ρόμαν Πολάνσκι. Πριν επιστρέψει στο είδος του θρίλερ με τον «Αόρατο Συγγραφέα», ο Πολάνσκι μετέφερε στην μεγάλη οθόνη τον «Όλιβερ Τουίστ».

MIA FARROW

Γεννήθηκε στις 9 Φεβρουαρίου 1945, το τρίτο από επτά τέκνα, στο Λος Άντζελες, όπου ο αυστηρός ρωμαιοκαθολικός πατέρας της, Τζον Φάροου (θεατρικός συγγραφέας και αργότερα σεναριογράφος – σκηνοθέτης του Χόλιγουντ) είχε έρθει για να κάνει καριέρα. Μητέρα της η ιρλανδή ηθοποιός Μορίν Ο’ Σάλιβαν ­ η Τζέιν των πιθηκόμορφων Ταρζάν της δεκαετίας του ’30 και μεταγενέστερη σταρ του Μπρόντγουεϊ.

Η Μία θα μεγαλώσει με τις προκαταλήψεις της μαμάς Ιρλανδίας και τις αναστολές της Καθολικής Εκκλησίας. Στα 9 της χρόνια η πολιομυελίτιδα έχει ήδη εισβάλει στη ζωή της, συνεισφέροντας στο εύθραυστο look που θα την καθιερώσει σε λίγο ως σωσία της Τουίγκι. Οι διασημότητες που μπαινοβγαίνουν στο πατρικό της την μυούν σιγά σιγά στον κόσμο που αναμένεται να φιλοξενήσει διά βίου.

Στα 13 της αποφασίζει να μονάσει! Λίγους μήνες αργότερα βρίσκεται καθ’ οδόν για ένα σχολείο καλογραιών της Βρετανίας. Μόνο που το savoir vivre του μοναστικού βίου δεν ταιριάζει και τόσο με τον ιδιόρρυθμο χαρακτήρα της. Τα χρόνια της εκπαίδευσης θα είναι εξαιρετικά επώδυνα. Αρνούμενη όμως να παραδεχθεί την ήττα της παραμένει στη σχολή για τρία ολόκληρα χρόνια. Το 1959 θα πάρει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταινία του πατέρα της «Ο άρχων των πέντε ωκεανών» (1959) και θα ανεβεί στο σανίδι για τις ανάγκες του έργου «Η σημασία του να είσαι σοβαρός» από το Madison Playhouse. Το Μπρόντγουεϊ θα ενθουσιαστεί με τη φρεσκάδα της και την βρετανική προφορά της, ενώ η Φοξ θα σπεύσει να την χρίσει Αλισον Μακ Κένζι στην τηλεοπτική σειρά ­ πρωτόλειο σαπουνόπερας ­ «Πέιτον Πλέις» (από το 1964 ως το 1966). Πάντως το επίσημο κινηματογραφικό ντεμπούτο της θα γίνει με τον «Λέοντα της Αφρικής» (1964, Τζον Γκίλερμιν).

Στο στούντιο της Φοξ θα γίνει και η γνωριμία της με τον Φρανκ Σινάτρα -την επόμενη μέρα όμως έχουν ήδη κερδίσει τον τίτλο του πιο αταίριαστου ζευγαριού σε χολιγουντιανό έδαφος. Ο σκανδαλοθηρικός Τύπος φτάνει στα όρια παραληρήματος ­ «μα τι της βρίσκει;» είναι η συνηθέστερη ρητορική ερώτηση για τον πιο περιζήτητο, παρ’ ότι 50χρονο ήδη, εργένη των σόου μπίζνες. Η Φάροου είναι μόλις 19 χρόνων ­ μικρότερη και από τη θυγατέρα του Νάνσι ­ όταν θα γίνει σε λίγους μήνες ο γάμος τους. Το 1968 ο Πολάνσκι θα της εξασφαλίσει ίσως τον καλύτερο ρόλο της καριέρας της χάρη στο «Μωρό της Ρόζμαρυ». Η ταινία θα αποτελέσει σταθμό στην ιστορία του αμερικανικού φανταστικού κινηματογράφου, όσο για τις «βόλτες» της Φάροου με την ολοκαίνουργη Βιντάλ Σασούν κουπ της στο γοτθικό κτίριο του Σέντραλ Παρκ θα αναδείξουν την ­ αναμφισβήτητη πλέον ­ υποκριτική δεινότητά της.

Ο γάμος της με τον Φράνκι φθάνει ήδη στο αναμενόμενο τέλος του. Η παλαιά φρουρά του Χόλιγουντ δεν είναι και η ιδανικότερη παρέα για την 20χρονη ενζενί. Οταν ο Σινάτρα θα ανακοινώσει επισήμως το διαζύγιό τους, η Μία βρίσκεται στις όχθες του Γάγγη παρέα με τους Μπιτλς και τον γκουρού Μαχαρίσι Μαές. Ο σύνδεσμός της με τα «Σκαθάρια» θα είναι η αδελφή της, η οποία και θα τους εμπνεύσει το «Dear Prudence». Το 1969 η αιθέρια φιγούρα της ­ των μόλις 45 κιλών ­ παρελαύνει σε πολλές ταινίες: «Τζον και Μαίρη» του Πίτερ Γέιτς (δίπλα στον Ντάστιν Χόφμαν), «Τυφλός τρόμος» (1971, Ρίτσαρντ Φλέισερ), «Ο ντετέκτιβ, η γυναίκα μου κι εγώ» (Κάρολ Ριντ). Στο μεταξύ βρίσκεται ήδη με τον δεύτερο κατά σειρά σύζυγό της ­ ένας ακόμη γάμος – βόμβα ­, με τον μαέστρο Αντρέ Πρεβέν. Με τον Πρεβέν θα αποκτήσει τα τρία πρώτα της παιδιά, τον Μάθιου, τον Φλέτσερ και τον Σάσα. Είναι μόλις 29 χρόνων όταν θα πάρει τον ρόλο της Ντέιζι στον «Μεγάλο Γκάτσμπι» (1973) του Τζακ Κλέιτον.

Τα επόμενα χρόνια θα είναι και αυτά ασφυκτικά γεμάτα: υιοθετεί τρία Κινεζάκια, συνάπτει μια βραχύχρονη σχέση με τον Σβεν Νίκβιστ και παίρνει διαζύγιο με τον Πρεβέν. Η αμέσως επόμενη σχέση της με τον Γούντι Αλεν και τα πλείστα επεισόδια που θα την συνοδεύσουν θα κάνουν τον γύρο του πλανήτη. Ευτυχώς που η εν λόγω σχέση δεν θα της αφήσει μόνο επισκέψεις στο κακουργιοδικείο του Μανχάταν αλλά και 13 ταινίες του Αλεν: «Σεξοκωμωδία θερινής νυκτός», «Το πορφυρό ρόδο του Καΐρου», «Η Χάνα και οι αδελφές της», «Μέρες ραδιοφώνου» κ.ά. Η Μία Φάροου σήμερα ζει και εργάζεται ακόμη στον κινηματογράφο, σε λιγότερες πια παραγωγές, μια από αυτές είναι και η παιδική ταινία «ο Άρθουρ και οι Μίνιμοϊς».

ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΡΟΜΟΥ

ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ!

MIA FARROW JOHN CASSAVETES RUTH GORDON

ΤΟ ΜΩΡΟ ΤΗΣ ΡΟΖΜΑΡΥ

ROSEMARY’S BABY

Το κλασικό αριστούργημα του

ΡΟΜΑΝ ΠΟΛΑΝΣΚΙ

ΑΠΟ ΤΟ ΟΜΩΝΥΜΟ BEST SELLER ΤΟΥ

IRA LEVIN

Το Κακό ριζώνει μέσα σου….

Όσκαρ Καλύτερου Β’ Γυναικείου Ρόλου 1975

(ΡΟΥΘ ΓΚΟΡΝΤΟΝ)

«Η ερμηνεία της Φάροου είναι εκπληκτική»

Variety

23 ΙΟΥΝΙΟΥ ΣΤΟΥΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥΣ

ΣΕ ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΗ ΜΕ ΚΑΙΝΟΥΡΙΕΣ ΚΟΠΙΕΣ 35mm

ΤΟ ΜΩΡΟ ΤΗΣ ΡΟΖΜΑΡΥ

ROSEMARY’S BABY

Τρόμου, ΗΠΑ, 1968, 136’

Σκηνοθεσία: ROMAN POLANSKI

Σενάριο: ROMAN POLANSKI, IRA LEVIN

Παραγωγή: WILLIAM CASTLE

Πρωταγωνιστούν: MIA FARROW, JOHN CASSAVETES, RUTH GORDON

Μια σκέψη σχετικά μέ το “ΤΟ ΜΩΡΟ ΤΗΣ ΡΟΖΜΑΡΙ (ROSEMARY’S BABY, 1968) του Ρομάν Πολάνσκι από 23/6/11 στους κινηματογράφους

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.