Θωμάς Μποντίνας Η ΚΡΥΦΗ ΓΟΗΤΕΙΑ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ-Εκδόσεις Παρασκήνιο

Το βιβλίο αυτό αναφέρεται στον κινηματογράφο και απευθύνεται στο θεατή, επιχειρώντας να τον φέρει σε μια πρώτη επαφή γνωριμίας με τις άγνωστες πλευρές της «Τέχνης του Αιώνα μας».

THOMAS MPOTINAS I KRYFI GOITEIA TOU KINIMATOGRAFOU+

Αναφέρεται στην ιστορία του, στη γλώσσα του, στην αισθητική του, στη σημειολογία του, στην τεχνική και την τεχνολογία του, στα προβλήματα του, στις σχέσεις του με το θεατή, ακόμη και στον ίδιο το θεατή.
Επιχειρεί να είναι αναλυτικό, αλλά ταυτόχρονα συνοπτικό, να διεισδύει στο βάθος κάθε αντικειμένου, όντας όμως απλό και κατανοητό.
Σκοπός του να συμβάλει στο ξεπέρασμα της αντίληψης που έχει επιβάλλει η λογική των μέσων μαζικής επικοινωνίας, αναζητώντας και επιδιώκοντας τη μετατροπή του θεατή, από παθητικό αποδέκτη σε θεατή-κριτή.

Ο Θωμάς Μποντίνας γεννήθηκε στην Πρέβεζα το 1963. Παράλληλα με τις σπουδές του στη Γεωπονική της Αθήνας και τέλειωσε το τμήμα Σκηνοθεσίας της σχολής Σταυράκου. Ως μέλος του Κινηματογραφικού Τομέα του Πολιτιστικού Ομίλου Φοιτητών του Πανεπιστημίου της Αθήνας, τον απασχόλησε ιδιαίτερα το πρόβλημα της κινηματογραφικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα, αναλαμβάνοντας, παράλληλα με άλλες δραστηριότητες και τη διεξαγωγή των σεμιναρίων του Τομέα για το σινεμά, κατά τα πανεπιστημιακά έτη 1985-1986 και 1986-1987.

Ο Θωμάς Μποτίνας που συμμετείχε ως βοηθός σκηνοθέτη σε ταινίες κυρίως του Κώστα Σφήκα (έπαιξε μάλιστα κιόλας) και του Μαραγκού αλλά αγαπούσε ακόμα περισσότερο την θεωρία, την αισθητική και τη διδασκαλία κινηματογράφου, άνθρωπος με πάθος και μεράκι, σκοτώθηκε πριν 15 χρόνια (με επιφύλαξη το 1996) και παρόλη την τεράστια προσφορά του στον Κινηματογραφικό Τομέα του Πανεπιστημίου της Αθήνας έπεσε και αυτός θύμα της “συλλογικής αμνησίας” που πλήττει την συντριπτική πλειοψηφία των  νεοελλήνων. Αδικοχαμένος φίλος και συνεργάτης στον κινηματογραφικό τομέα του Π.ΟΦ.Π.Α. ουσιαστικά δάσκαλος μου  αν και ίδιας ηλικίας εισηγείτο τα βασικότερα σεμινάρια του τομέα τα οποία μετά τον θάνατό του μαζί με άλλα μέλη του τομέα συνέχισα να εισηγούμαι για μεγάλο χρονικό διάστημα έως το 2001. Γ.Κ.

ALLIGORIA GALANAKIS MPOTINAS

Μιχάλης Γαλανάκης-Θωμάς Μποντίνας/ ΑΛΛΗΓΟΡΙΑ

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΣΦΗΚΑ, του Θωμά Μποντίνα (αδικοχαμένου θεωρητικού, κινηματογραφιστή & συνεργάτη του Κώστα Σφήκα)

afierosi thoma mpontina

και μην σου διαφεύγει -έγραφε στην αφιέρωσή του το 1988 ο Θωμάς Μποντίνας στην αφεντιά μου- στον κινηματογράφο υπάρχει μια μαγική λέξη “ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ”. Έκανα κάποια βήματα μπορώ σίγουρα πολλά ακόμα στην ζωή την άφθονη που οφείλω να ζήσω για να ολοκληρώσω εν μέρει το έργο μου. Αστειεύομαι!  μας λείπεις Θωμά, τώρα το καταλαβαίνουμε πόσο,  που άνθρωποι σαν και σένα δυστυχώς δεν υπάρχουν. Μακάρι να ζούσες συνομήλικε και ας επαναλαμβάνονταν στον αιώνα τον άπαντα εκτός από τις καλές συνεργασίες μας και οι μνημειώδεις ιδεολογικές κόντρες μας τις οποίες έχοντας κυρίως στο μυαλό σου μου συνέστηνες να ακολουθήσω τη μαγική συνταγή “ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ”! (Γ.Κ.)

Υ.Γ. Γιάννη Καραμπίτσου 14.4.2017 [Ο κινηματογραφικός τομέας του Πανεπιστημίου όμως ξέχασε τον Θωμά Μποντίνα ούτε ένα αφιέρωμα , ούτε ένα φεστιβάλ με το όνομά του, ούτε μια εκδήλωση με αποτέλεσμα ο κριτικός κινηματογράφου από την Κρήτη Νίκος Τσαγκαράκης απευθυνόμενος σε μένα στο facebook πριν λίγες μέρες να με ρωτάει πότε πέθανε ο Θωμάς.  Έτσι ξεχνιούνται άνθρωποι που όλη τους τη ζωή είχαν αφιερωμένη στην εκπαίδευση αλλά και στον κινηματογραφικό τομέα του Π.Ο.Φ.Π.Α. Όπως άλλωστε έχει ξεχάσει και εμένα μετά την αποχώρησή μου το 2001 παρόλα τα 12 χρόνια προσφοράς μου και στο εκπαιδευτικό κομμάτι και στο συνδικαλιστικό αφού υπήρξα για πάρα πολλά χρόνια Πρόεδρος του Κινηματογραφικού Τομέα και της Διοικούσας Επιτροπής του Π.Ο.Φ.Π.Α. και επίσης ο Πρόεδρος του Π.Ο.Φ.Π.Α. και του Κινηματογραφικού Ομίλου στη διάρκεια της 11μηνης κατάληψης χάρις στην οποία η ιστορική Ίριδα δεν έγινε αίθουσα της νομικής όπως ήθελαν ο πρύτανης κ. Μπαμπινιώτης και οι πρυτανικές αρχές.   Παρατύπως επίσης , η πτυχιακή μου ταινία «Δύσκολοι Έρωτες: Η Περιπέτεια ενός Φωτογράφου» δεν προβάλλεται στα φεστιβάλ που οργανώνει ο τομέας όπως όλες οι ταινίες που έχουν παραχθεί από τον κινηματογραφικό τομέα, παρόλο που η κόπια σε φιλμ βρίσκεται ακόμα στο πανεπιστήμιο αφού σε αυτό ανήκει. Και όπως πληροφορήθηκα πριν κάποιο καιρό  από μέλος του τομέα  ενώ έχω από το 2001 να περάσω από κει κάποια πανάρχαια μέλη που κοντεύουν να πάρουν σύνταξη στον Π.Ο.Φ.Π.Α. αναφέρουν το όνομά μου με συκοφαντικό τρόπο  και διαστρεβλώνοντας πραγματικά γεγονότα και καταστάσεις. Έτσι  σε λίγες μέρες με την έναρξη της νέας χρονιάς, θα επισκεφθώ τον χώρο στον οποίο αφιέρωσα πολύ μεγάλο μέρος της ζωής μου με αποτέλεσμα ο θυρωρός να αποκαλεί την Ίριδα «Καραμπίτσιο Ίδρυμα» και τον υπεύθυνο για τον Π.Ο.Φ.Π.Α. του Πανεπιστημίου, όπως και τον Πρύτανη,  για να μπουν κάποια πράγματα στη θέση τους και ίσως κάποια να βγουν από τη θέση τους.]

Advertisements

One thought on “Θωμάς Μποντίνας Η ΚΡΥΦΗ ΓΟΗΤΕΙΑ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ-Εκδόσεις Παρασκήνιο

  1. Μπράβο Γιάννη που θυμάσαι και αναφέρεις αυτόν τον πολύ ωραίο άνθρωπο, μια αγνή ψυχή που αγαπούσε με πάθος και ανιδιοτέλεια την τέχνη του σινεμά και μας έδωσε αυτό το ωραίο βιβλίο, Η κρυφή γοητεία του κινηματογράφου, βασισμένο στα αλληλοδιδακτικά σεμινάρια που πραγματοποιούσαμε στο Κινηματογραφικό τη δεκαετία του 80. Μου είχε ζητήσει να συνεργαστούμε στη συγγραφή αλλά δυστυχώς δεν μπορούσα εκείνο το διάστημα. Θα τον θυμόμαστε πάντοτε για τις υψηλές αξίες που υπερασπιζόταν. Δημήτρης Γκουζιώτης.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s