ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΑΠΟ 21 7 2011: Ο ΑΛΛΟΣ ΜΟΥ ΕΑΥΤΟΣ, ΑΦΕΝΤΙΚΑ ΓΙΑ ΣΚΟΤΩΜΑ, ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΤΕΡΑΤΑ (1977), ΟΙ ΟΜΠΡΕΛΕΣ ΤΟΥ ΧΕΡΒΟΥΡΓΟΥ (1964), ΤΑ 400 ΧΤΥΠΗΜΑΤΑ(1959)


O ALLOS MOU EAYTOS

Ο ΑΛΛΟΣ ΜΟΥ ΕΑΥΤΟΣ (THE BEAVER) της Τζόντι Φόστερ (2011)

με τους Μελ Γκίμπσον, Τζόντι Φόστερ, Άντον Γιέλτσιν, Τζένιφερ Λόρενς, Τσέρι Τζόουνς


Υπόθεση:
Ο Γουόλτερ Μπλακ υποφέρει από κατάθλιψη. Η γυναίκα του, Μέρεντιθ, τον βλέπει να καταρρέει. Ο μικρότερος γιος του, Χένρι, γίνεται ερημίτης. Ο μεγαλύτερος, ο Πόρτερ, γράφει τις εκθέσεις των συμμαθητών του για να κερδίζει χρήματα. Η εταιρία παιχνιδιών του Γουόλτερ οδεύει προς την πτώχευση. Όταν η Μέρεντιθ τον διώχνει από το σπίτι, ο απελπισμένος άνδρας αρχίζει να πίνει και θέλει να αυτοκτονήσει. Μετά από μια αποτυχημένη προσπάθεια, ανακαλύπτει έκπληκτος ότι ο Μπίβερ – μια κούκλα κάστορας που είχε βρει στα σκουπίδια – του μιλά και μάλιστα με βρετανική προφορά. Με τη βοήθεια του Μπίβερ, επιστρέφει σπίτι. Μόνο που τα πράγματα παίρνουν μια ανεξέλεγκτη τροπή, όταν ο Μπίβερ αποκτά τον απόλυτο έλεγχο της ζωής του Γουόλτερ.

Η βραβευμένη με 2 Όσκαρ Τζόντι Φόστερ κάθεται στην καρέκλα του σκηνοθέτη και παρουσιάζει μια τρυφερή κομεντί, όπου και πρωταγωνιστεί στο πλευρό του Μελ Γκίμπσον, με τον οποίο συνεργάζεται και πάλι, αρκετά χρόνια μετά την πρώτη τους συνεργασία στην ταινία «Maverick».

Η Σκηνοθέτιδα & Πρωταγωνίστρια

Τζόντι Φόστερ: Γεννήθηκε το 1962 στο Λος Άντζελες και μπροστά στην κάμερα εμφανίστηκε από την ηλικία των δύο ετών. Ξεκίνησε από παιδί να παίζει σε τηλεοπτικές σειρές και στα τρία της εμφανίστηκε στη θρυλική τηλεοπτική διαφήμιση ως The Coppertone Girl. Πρώτη της μεγάλη εμφάνιση ήταν στον «Ταξιτζή» (1976) του Σκορσέζε, όπου ερμηνεύοντας μια έφηβη πόρνη, κέρδισε την πρώτη της υποψηφιότητα για Όσκαρ Β’ γυναικείου ρόλου σε ηλικία 14 χρονών. Στη συνέχεια πρωταγωνίστησε σε άλλη μία μνημειώδη ταινία, το «Bugsy Malone» του Άλαν Πάρκερ, στην οποία αναπαριστάται η εποχή των 30’s με γκάνγκστερς και πιστόλια που δεν ρίχνουν σφαίρες αλλά γιαούρτι, αφού οι πρωταγωνιστές είναι όλοι παιδιά. Η Φόστερ σπούδασε αγγλική φιλολογία στο Yale, όπου αποφοίτησε με υποτροφία το 1985. Τα χρόνια που ακολούθησαν έπαιξε πολύ μεγάλους ρόλους σε μια πλούσια και σπουδαία πορεία με σημαντικότερους σταθμούς τις ερμηνείες, που της χάρισαν τα δύο της Οσκαρ: το 1988 με το «Κατηγορούμενοι» του Τζόναθαν Κάπλαν και βέβαια το 1991 με τη «Σιωπή των Αμνών» του Τζόναθαν Ντέμι. Λίγοι από τίτλους των περίπου 40 ταινιών που πρωταγωνίστησε είναι «The Hotel New Hampshire», «Five Corners», «Sommersby», «Maverick», «Siesta», «Stealing Home», «Anna and the King», «Nell», «Contact», «Panic Room», «The Brave One». Πίσω από την κάμερα η Τζόντι Φόστερ πέρασε το 1991 με το «Little Man Tate», στη συνέχεια το 1995 με το «Home for the Holidays» με πρωταγωνιστές την Χόλι Χάντερ, την Αν Μπάνκροφτ και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζ. Έχει ιδρύσει την δική της εταιρεία παραγωγής, την Εgg Pictures. 

O ALLOS MOU EAYTOS1
Οι Πρωταγωνιστές

Μελ Γκίμπσον: Είναι το έκτο στη σειρά από τα έντεκα παιδιά μιας οικογένειας από τη Νέα Υόρκη, η οποία –όταν ο Μελ ήταν δώδεκα χρόνων- μετακόμισε στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας. Φοίτησε στο Εθνικό Ινστιτούτο Δραματικής Τέχνης στο Πανεπιστήμιο της Νέας Νότιας Ουαλίας, όπου μεταξύ των ρόλων που έπαιξε ήταν και αυτός του Μπιφ, στον «Θάνατο Του Εμποράκου». Χάρη στη φήμη που απολάμβανε για την ερμηνευτική του δεινότητα στο θέατρο, έπεσε στην προσοχή του γιατρού και μετέπειτα σκηνοθέτη, Τζορτζ Μίλερ, ο οποίος τον επέλεξε για το ρόλο του «Mad Max» το 1979, στο φουτουριστικό θρίλερ χαμηλού προϋπολογισμού που έγινε τεράστια παγκόσμια επιτυχία. Την ίδια χρονιά έπαιξε έναν διαμετρικά αντίθετο ρόλο στο «Tim» και κέρδισε το Βραβείο Καλύτερου Ηθοποιού από το Κινηματογραφικό Ινστιτούτο Αυστραλίας. Καθιερώθηκε ως σταρ με τους ρόλους του στα «Καλλίπολη» του Πίτερ Γουίρ και «Mad Max 2: The Road Warrior» του Τζορτζ Μίλερ.

Ο Γκίμπσον επέκτεινε ακόμη πιο πολύ τη φήμη του με το «Year Of Living Dangerously» του Πίτερ Γουίρ το 1983, σε έναν ρόλο που του χάρισε μια υποψηφιότητα Καλύτερου Αντρικού Ρόλου από το Κινηματογραφικό Ινστιτούτο Αυστραλίας. Την πρώτη του αμερικανική ταινία έκανε μαζί με τη Σίσι Σπέισεκ στο «Ποτάμι Της Οργής» και συνέχισε με το ρόλο του αντάρτη Φλέτσερ Κρίστιαν στο «Bounty» και με το ρόλο ενός χαρισματικού νεαρού κατάδικου στο σκοτεινό ρομάντζο «Το Πάθος Της Κυρίας Σόφελ». Οι ταινίες όμως που του πρόσφεραν απόλυτη παγκόσμια αναγνώριση ήταν το τρίτο μέρος του «Mad Max: Beyond Thunderdome» και το «Φονικό Όπλο». Μετά τους πρωταγωνιστικούς του ρόλους στα «Tequila Sunrise», «Φονικό Όπλο 2», «Air America» και «Ένα Πουλί Πάνω σε Σύρμα», ο Γκίμπσον ίδρυσε την Icon Productions μαζί με τον Μπρους Ντέιβι για να δημιουργήσουν το «Άμλετ», σε σκηνοθεσία Φράνκο Τζεφιρέλι. Στην Icon, συνέχισε με ταινίες όπως τα «Για Πάντα Νέος», «Maverick», «Payback» και «Αυτό Που Θέλουν Οι Γυναίκες», ενώ παράλληλα εμφανιζόταν και σε παραγωγές άλλων εταιριών, όπως το «Ransom» του Ρον Χάουαρντ, για το οποίο εξασφάλισε μια υποψηφιότητα Χρυσής Σφαίρας Καλύτερου Δραματικού Ηθοποιού και το «Θεωρίες Συνωμοσίας» του Ρίτσαρντ Ντόνερ. Ο Γκίμπσον έκανε το σκηνοθετικό του ντεμπούτο με το «The Man Without A Face» το 1993.

Το 1995 ανέλαβε την παραγωγή, τη σκηνοθεσία και τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο «Braveheart», το οποίο απέσπασε δέκα υποψηφιότητες για Όσκαρ, από τις οποίες κέρδισε τις πέντε, μεταξύ των οποίων Καλύτερης Ταινίας και Σκηνοθεσίας. Επιπλέον, κέρδισε Χρυσή Σφαίρα Σκηνοθεσίας και πολλά βραβεία από ενώσεις κριτικών. Το 2000, ο Γκίμπσον έγινε ο πρώτος σταρ που πρωταγωνίστησε σε τρεις ταινίες την ίδια χρονιά, οι οποίες έκαναν έσοδα πάνω από εκατό εκατομμύρια δολάρια. Στον «Πατριώτη» του Ρόλαντ Έμεριχ υποδύθηκε τον Μπέντζαμιν Μάρτιν, έναν ήρωα που μπαίνει στην Αμερικανική Επανάσταση, όταν ο πόλεμος θέτει σε κίνδυνο την οικογένειά του. Ο Γκίμπσον δάνεισε τη φωνή του στον Ρόκι, το λαγό στην κωμωδία κινουμένων σχεδίων «Chicken Run» της Dreamworks. Αργότερα μέσα στην ίδια χρονιά, τον είδαμε να υποδύεται τον Νικ Μάρσαλ, έναν σωβινιστή διαφημιστή που έρχεται σε επαφή με τη θηλυκή του πλευρά στο «Αυτό Που Θέλουν Οι Γυναίκες», ταινία που έκανε ρεκόρ των μεγαλύτερων εισπράξεων για ρομαντική κωμωδία. Το 2002 υποδύθηκε τον πραγματικό βετεράνο του Βιετνάμ, Τζεν, στο «Ήμασταν Κάποτε Στρατιώτες» και τον Αιδεσιμότατο Γκρέιχαμ Ες στον «Οιωνό» του Μ. Νάιτ Σιάμαλαν, τη μεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία του Γκίμπσον παγκοσμίως. Το 2004 σκηνοθέτησε «Τα Πάθη του Χριστού», την πολυσυζητημένη ταινία που εξιστορεί τις 12 τελευταίες ώρες του Ιησού Χριστού στη Γη. Το 2006 σκηνοθέτησε την επική περιπέτεια «Apocalypto», που προτάθηκε για 3 Όσκαρ.

O ALLOS MOU EAYTOS2

Τζένιφερ Λόρενς: Γεννήθηκε το 1990 στο Κεντάκι, όπου απέκτησε εκτενή εμπειρία στο θέατρο και στην ηλικία των 14 ετών ταξίδεψε στη Νέα Υόρκη για να κυνηγήσει μια καριέρα στην υποκριτική. Κέρδισε αμέσως την προσοχή υπευθύνων casting και ξεκίνησε την καριέρα της το 2006, συμμετέχοντας σε τηλεταινίες και τηλεοπτικές σειρές, όπως το «Monk». Ακολούθησαν ρόλοι σε κινηματογραφικές ταινίες, όπως «Τα Σύνορα της Μοναξιάς» του Γκιγιέρμο Αριάγκα και «Devil You Know». Ο πρωταγωνιστικός της ρόλος στο ανεξάρτητο διαμάντι «Winter’s Bone» της χάρισε μια υποψηφιότητα για Όσκαρ Α΄ Γυναικείου Ρόλου, καθιστώντας την μία από τις πιο πολλά υποσχόμενες νέες ηθοποιούς. Προσεχώς θα τη δούμε στην ταινία τρόμου «House at the End of the Street», καθώς και στην κινηματογραφική μεταφορά του δημοφιλούς μυθιστορήματος «The Hunger Games».

O ALLOS MOU EAYTOS3
Λίγα Λόγια για την Παραγωγή
ΜΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

Στην καριέρα της ως σκηνοθέτιδα, η Τζόντι Φόστερ έχει αναπτύξει τη φήμη της ικανότητάς της να μοιράζεται οικουμενικά οικογενειακά θέματα μέσα από τις ιδιαίτερες εμπειρίες των ηρώων της. Την περίοδο που ο παραγωγός Στιβ Γκόλιν αναζητούσε τον κατάλληλο σκηνοθέτη για το φιλμ «The Beaver», αρκετοί σπουδαίοι σκηνοθέτες του Χόλιγουντ τον προσέγγισαν, πρόθυμοι να αναλάβουν το project. Όμως ο Γκόλιν ήθελε να συνεργαστεί με τη Φόστερ, καθώς οι δύο προηγούμενες σκηνοθετικές δουλειές της, «Little Man Tate» και «Home for the Holidays», είχαν δείξει ότι οι ικανότητές της πίσω από τον φακό ήταν ακριβώς ό,τι χρειαζόταν η εκάστοτε ταινία.

«Διάβασα το σενάριο για το «The Beaver» και το λάτρεψα, όμως υπήρχε άλλος σκηνοθέτης που εμπλεκόταν εκείνη τη στιγμή», τονίζει η Φόστερ. «Παρόλο που υπήρχε αρκετά ενδιαφέρουσα δουλειά για να γίνει στο σενάριο, ήταν μια τόσο ανόθευτη και όμορφη πρώτη ταινία για έναν πρωτοεμφανιζόμενο σεναριογράφο, που έλεγα σε όλους «ακούστε, αν συμβεί κάτι, πάρτε με τηλέφωνο». Και αυτό ακριβώς συνέβη και ανέλαβα αυτή την ταινία.»
Ένα κομμάτι της ιστορίας που είχε ιδιαίτερη σημασία για τον παραγωγό ήταν ο τρόπος που χειριζόταν τα θέματα της οικογένειας. «Στην ουσία, παρά όλες τις περίεργες ανατροπές, το «The Beaver» είναι ένα οικογενειακό δράμα, η ιστορία ενός πατέρα κι ενός γιου που έρχονται κοντά, που περιγράφει με άμεσο τρόπο πώς μια κατεστραμμένη οικογένεια βρίσκει τρόπο να επουλώσει τα τραύματά της. Δεν συμβαίνει με τον συνηθισμένο τρόπο που βλέπουμε συνήθως στις ταινίες, αλλά με έναν βαθιά ευφάνταστο και πρωτότυπο τρόπο.»

ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΓΟΥΟΛΤΕΡ ΜΠΛΑΚ

Η ιδέα για τον Γουόλτερ Μπλακ, που διευθύνει εταιρεία παιχνιδιών και αναθεωρεί τη ζωή μιλώντας με μια κούκλα κάστορα, ήταν του βραβευμένου σεναριογράφου Κάιλ Κίλεν. «Ήταν κάτι που ήθελα να γράψω, όταν έμεινε έγκυος η γυναίκα μου περιμένοντας δίδυμα και μετακομίσαμε στο Όστιν», δηλώνει. «Αντί όμως για μικρή ιστορία, όπως την είχα αρχικά στο μυαλό μου, επεκτάθηκε σε εκατοντάδες σελίδες, σε τέτοιο σημείο που σκέφτηκα να έγραφα μυθιστόρημα. Τελικά, αποφάσισα να το γράψω ως σενάριο.»

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η ιστορία του Γουόλτερ Μπλακ ήταν ό,τι έπρεπε για σενάριο. Όταν ο Κίλεν έδωσε το έτοιμο πλέον σενάριο στον ατζέντη του, το αποτέλεσμα ήταν εγκωμιαστικά σχόλια από όποιον το διάβασε.

«Ο Γουόλτερ Μπλακ είναι κάποιος που έχει πιάσει πάτο», υποστηρίζει ο Στιβ Γκόλιν. «Όταν τα πάντα καταρρέουν γύρω του, απολύτως τα πάντα, σώζεται από την κούκλα κάστορα.» Βρίσκει την κούκλα σε έναν σκουπιδότοπο έξω από μια κάβα ποτών. Έτσι, αρχίζει να μιλά πλέον μέσω της κούκλας που κρατά στο χέρι του, πρώτα στον εαυτό του κι έπειτα σε όλους τους άλλους. Η ζωή του αλλάζει σταδιακά. Επανασυνδέεται με την οικογένειά του και σώζει την εταιρεία παιχνιδιών του. Όλα όμως έχουν και το τίμημά του.

«Σχεδόν αμέσως η Τζόντι Φόστερ έριξε την ιδέα να προταθεί ο ρόλος στον Μελ Γκίμπσον», συνεχίζει ο Γκόλιν. «Είχε σχέση μαζί του την εποχή της ταινίας «Maverick», που είχαν κάνει μαζί το 1994. Από τότε είναι φίλοι.»
«Ο Γουόλτερ Μπλακ και ο κάστορας θα έπρεπε να είναι κάποιος, που να μπορούσε να κατανοήσει και να επικοινωνήσει την κωμωδία και το δράμα την ίδια στιγμή», λέει χαρακτηριστικά η Φόστερ. «Είμαστε φίλοι με τον Μελ για περισσότερα από 15 χρόνια και έχουμε κάνει άπειρες συζητήσεις για τη ζωή, επομένως αυτή θα ήταν η ταινία μας.»

Η ΚΟΥΚΛΑ ΚΑΣΤΟΡΑΣ

Ένα από τα πιο ιδιαίτερα στοιχεία του «The Beaver» είναι ο ίδιος ο κάστορας και το πώς επηρεάζει όχι μόνο τους χαρακτήρες, αλλά και το καστ. Ιδιαίτερα τον Μελ Γκίμπσον, ο οποίος έδωσε τα πάντα για να προετοιμαστεί γι’ αυτό το κομμάτι του ρόλου. Μέχρι τη στιγμή που άρχισαν τα γυρίσματα, ήταν ήδη αρκετά ικανός στο να χειρίζεται την κούκλα κάστορα, να της δίνει φωνή και προσωπικότητα. Ήταν κάτι το μυστηριώδες.
Όπως τονίζει, «η δυναμική τού να έχεις μια κούκλα στο χέρι σου και να μιλάει αντί για σένα ουσιαστικά σου δίνει λίγη ελευθερία και υπάρχει μια περίεργη, πηγαία μαγεία σε αυτό.»

Επιπρόσθετα, ο Γκίμπσον έγινε ειδικός στο να ελέγχει τις κινήσεις του χεριού του για να εκφράσει τα λόγια, τα συναισθήματα και τη συμπεριφορά του κάστορα. «Ο Μελ τα πήγε καλά με τη χρήση της κούκλας», υποστηρίζει η Φόστερ. «Όσο περνούσε ο καιρός και ο Μελ καλυτέρευε στο να συγχρονίζει τα χείλη του με την ομιλία της κούκλας, άρχιζες να ξεχνάς ότι η κούκλα δεν ήταν αληθινό άτομο.»

Η ενέργεια του κάστορα είναι τόσο ισχυρή στον νεότερο γιο του Γουόλτερ, Χένρι, «μεταμορφώνοντάς» τον σε πρωτοκλασάτο ξυλουργό. Επίσης επηρεάζει τη γυναίκα του, Μέρεντιθ, που δέχεται τον «ανανεωμένο» σύζυγό της πίσω στο σπίτι, μιας και πλέον μοιάζει με τον άνδρα που ήξερε από παλιά.

ΑΘΗΝΑ (ΚΕΝΤΡΟ)
»  ΔΕΞΑΜΕΝΗ – Emporiki Bank (Θερινό)
Πλατεία Δεξαμενής, Κολωνάκι, 210 – 3623942 210 – 3602363.
21.00-23.00
ΙΛΙΟΝ – ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ – ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ
»  STER CINEMAS ESCAPE 4
Λεωφ. Δημοκρατίας 67α, Ιλιον, 210 – 2371000 .
19.15-21.15-23.15
ΜΑΡΟΥΣΙ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΔΡΟΣΙΑ
»  ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ 8
Λ. Κηφισίας 73 και Πουρνάρα, Μαρούσι, 210 – 6786000 8011160000.
18.50-20.50-22.50
»  VILLAGE 15 CINEMAS THE MALL 3
Ανδρέα Παπανδρέου 35, Μαρούσι, 210 – 6104100 210 – 8108080.
18.30-20.30-22.45-00.45
»  ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ (Θερινό)
Παπαδιαμάντη 12, Κηφισιά, 210 – 8019687 .
20.50-23.00
ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ – ΠΑΛΑΙΟ ΦΑΛΗΡΟ
»  VILLAGE 9 CINEMAS FALIRO 2
Παλαιά Λεωφόρος Ποσειδώνος 1 και Μωραϊτινη 3, Παλαιό Φάληρο, 210 – 8108080 .
17.15-19.15-21.15-23.15
»  ΦΙΛΙΠ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝ/ΦΟΣ (Θερινό)
Ελευθερίου Βενιζέλου 40, Νέα Σμύρνη, 210 – 9332766 .
21.00-23.00
ΠΑΓΚΡΑΤΙ – Ν. ΕΛΒΕΤΙΑ – Ν. ΚΟΣΜΟΣ
»  ODEON STARCITY 5
Λ. Συγγρού 111 και Λεοντίου, Νέος Κόσμος, 210 – 6786000 8011160000.
18.10-20.20-22.30
ΠΑΡΑΛΙΑ
»  ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ (Θερινό)
Ζέππου 14 , Πλατεία Ξενοφώντος, 210 – 9650318 210 – 9610698.
21.00-23.00
»  ΒΑΡΚΙΖΑ 3 (Θερινό)
Θάσου 22, Βάρκιζα, 210 – 8973926 .
21.00-23.00
»  ΟΡΦΕΑΣ (Θερινό)
Λεωφ. Σαρωνίδος 60, Σαρωνίδα, 22910 – 60077 .
21.00-23.00
ΠΑΤΗΣΙΩΝ – ΑΧΑΡΝΩΝ
»  ΑΕΛΛΩ Cinemax 4
Πατησίων 140, Πατήσια, 210 – 8215327 210 – 8214675.
19.30
»  ΑΕΛΛΩ Cinemax 6 (Θερινό)
Πατησίων 140, Πατήσια, 210 – 8215327 210 – 8214675.
21.00-23.00
ΡΕΝΤΗ
»  VILLAGE SHOPPING AND MORE 12
Θηβών 228 & Πέτρου Ράλλη, Αγ. Ιωάννης Ρέντης, 210 – 4278600 .
18.45-20.45-22.45-00.45
ΦΙΛΟΘΕΗ – Ν. ΨΥΧΙΚΟ
»  ΣΙΝΕ ΨΥΧΙΚΟ – Emporiki Bank (Θερινό)
Κηφισίας 290 και Παρίτση 2, Φάρος Ψυχικού, 210 – 6777330 210 – 6777331.
21.10-23.00
ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΧΟΛΑΡΓΟΣ
»  ΑΡΤΕΜΙΣ Δημοτικός Κιν/φος (Θερινό)
Νευροκοπίου 2 – 4, Παπάγου, 210 – 6561153 .
21.00-23.00
»  ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ CINEMA (Θερινό)
Δουκίσσης Πλακεντίας 87, Χαλάνδρι, 210 – 6014284 .
21.00-23.00

AFENTIKA GIA SKOTOMA

ΑΦΕΝΤΙΚΑ ΓΙΑ ΣΚΟΤΩΜΑ (HORRIBLE BOSSES) του Σεθ Γκόρντον (2011)

με τους Τζένιφερ Άνιστον, Τζέισον Μπέιτμαν, Τσάρλι Ντέι, Τζέισον Σουντέκις, Κόλιν Φάρελ, Τζέμι Φοξ, Κέβιν Σπέισι, Ντόναλντ Σάδερλαντ

Υπόθεση: Ο Νικ (Τζέισον Μπέιτερμαν) δουλεύει δώδεκα ώρες την ημέρα και υπομένει τα πάνδεινα από το διεστραμμένο αφεντικό του, τον Χάρκεν (Κέβιν Σπέισι) προσμένοντας επιτέλους μία προαγωγή. Αλλά τώρα πια ξέρει ότι αυτό δεν πρόκειται να συμβεί. Στο μεταξύ, ο βοηθός οδοντογιατρού Ντέιλ (Τσάρλι Ντέι) προσπαθεί να διατηρήσει την αυτοκυριαρχία του απέναντι στις «ερωτικές επιθέσεις» που του εξαπολύει η Δρ. Τζούλια Χάρις (Τζένιφερ Άνιστον). Και ο λογιστής Κερτ (Τζέισον Σουντέικις) μόλις έχει μάθει ότι το νέο και διεφθαρμένο του αφεντικό, ο Πέλιτ (Κόλιν Φάρελ), όχι μόνο έχει βαλθεί να καταστρέψει την καριέρα του, αλλά σχεδιάζει και να ρίξει τοξικά απόβλητα σε μία αστική περιοχή. Τι μπορείς να κάνεις όταν το αφεντικό σου είναι ψυχάκιας, λυσσάρα ή βαρεμένος; Η παραίτηση δεν είναι επιλογή. Κάποιος πρέπει να τους βάλει στη θέση τους. Έτσι με τη βοήθεια λίγων ποτών παραπάνω και με κάποιες συμβουλές από έναν πρώην κατάδικο, αμφίβολης αξιοπιστίας (Τζέιμι Φοξ), ο Νικ, ο Ντέιλ και ο Κερτ βάζουν σε εφαρμογή ένα πολύπλοκο, αλλά φαινομενικά δοκιμασμένο σχέδιο για να απαλλάξουν τον κόσμο από τα αφεντικά τους… μια για πάντα! Αλλά ακόμη και τα πιο σωστά οργανωμένα σχέδια είναι τόσο καλά, όσο και το μυαλό που τα σχεδιάζει.

Στους ρόλους των τριών φίλων θα δούμε τους Τζέισον Μπέιτμαν, («Couples Retreat»), Τσάρλι Ντέι («Going the Distance») και Τζέισον Σουντέικις («Saturday Night Live», «Going the Distance»), ενώ αφεντικά τους είναι η Τζένιφερ Άνιστον («He’s Just Not That Into You», «The Break-Up», «Marley & Me») και ο Κόλιν Φάρελ («Crazy Heart», «In Bruges»). Στον «καταλυτικό» ρόλο του κομπιναδόρου, ο βραβευμένος με Όσκαρ, Τζέιμι Φοξ («Ray»).

AFENTIKA GIA SKOTOMA1
ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ

«Αυτά τα καθάρματα, θα πεθάνουν ούτως ή άλλως. Απλά θα επιταχύνουμε τη φυσική διαδικασία.» –Κερτ

«Σχεδόν όλοι μας έχουμε πέσει πάνω σε κάποιο πολύ κακό αφεντικό, κάποια στιγμή στη ζωή μας, κάποιον που μας έχει κάνει τη ζωή μαρτύριο,» λέει ο σκηνοθέτης Σεθ Γκόρντον. «Όλοι γνωρίζουμε ότι είναι δελεαστικό να φαντασιώνεσαι το πόσο καλύτερα θα ήταν τα πράγματα, αν έβγαιναν από τη μέση. Αυτή λοιπόν είναι η ιστορία τριών αντρών που αποφασίζουν να το κάνουν πραγματικότητα.» «Ωστόσο,» προσθέτει, «η κατάσταση δεν εξελίσσεται ακριβώς όπως θα ήθελαν.»
Αν και το να συγκρουστούν με τους βασανιστές τους φαίνεται λίγο ακραίο στην αρχή, σύντομα αποδεικνύεται ότι για τον ένα ή τον άλλο λόγο, αυτοί οι τρεις ταλαιπωρημένοι υπάλληλοι δεν έχουν άλλη επιλογή. Και δεν είναι ότι έχουν στο αίμα τους τη βία – για την ακρίβεια, συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Ο Γκόρντον πιστεύει ότι οι πρωταγωνιστές της ταινίας, τους οποίους ενσαρκώνουν οι Τζέισον Μπέιτερμαν, Τσάρλι Ντέι και Τζέισον Σουντέικις, είναι «μέσοι, συνηθισμένοι υπάλληλοι. Δεν είναι κακοί τύποι – πραγματικά δεν είναι. Κάνουν ότι καλύτερο μπορούν, αλλά είναι παγιδευμένοι και έχουν πέσει θύματα των αφεντικών τους, με τρόπους που είναι πραγματικά ειδεχθείς και σκληροί, μέχρι που δεν μπορούν να το αντέξουν άλλο αυτό.»
Βδομάδα μπαίνει, βδομάδα βγαίνει, οι από χρόνια φίλοι Νικ, Ντέιλ και Κερτ συναντιούνται για να πιουν μερικά ποτά, να πουν τα βάσανά τους και να συζητήσουν, για τα όσα τραβούν από τους προϊσταμένους τους: τον Χάρκεν, το υπερ-συγκεντρωτικό αφεντικό του Νικ, που ενσαρκώνει ο Κέβιν Σπέισι; τον Πέλιτ, τον αναίσθητο κληρονόμο της εταιρείας του πατέρα του και βασανιστή του Κερτ, που ενσαρκώνει ο Κόλιν Φάρελ, και την Τζούλια Χάρις, την οδοντίατρο – αρπακτικό, που παίζει η Τζένιφερ Άνιστον, σε ένα ρόλο, στον οποίο δεν την έχει ξαναδεί το κοινό. Πάνω στη συζήτηση και τα ποτά, οι τρεις φίλοι καταλήγουν στο να σκέφτονται το πόσο καλύτερες θα ήταν οι ζωές τους και οι καριέρες τους αν τα μισητά αφεντικά τους έβγαιναν από τη μέση. Πόσο καλύτερα θα ήταν αν τους έβρισκαν μία μέρα πεθαμένους. Πόσο πολύ θα τους άξιζε να πεθάνουν…Και αυτό δεν είναι και πολύ δύσκολο. Ή τουλάχιστον έτσι πιστεύουν.
Το πρόβλημα είναι, ότι πέρα από το θυμό τους, τις στιγμιαίες φαντασιώσεις τους και τις περιορισμένες γνώσεις που έχουν από τα αμέτρητα επεισόδια “Law & Order” που έχουν παρακολουθήσει, ότι στην πραγματικότητα δεν έχουν τα προσόντα, την εμπειρία και σίγουρα δεν είναι ικανοί για να δολοφονήσουν τα αφεντικά τους. «Είναι εντελώς ανίκανοι,» λέει ο Γκόρντον, γεγονός που τους ωθεί να επιστρατεύσουν -σε τιμή ευκαιρίας – τον πρώην κατάδικο Motherf****r Τζόουνς, τον οποίο παίζει ο Τζέιμι Φοξ.
Από αυτό το σημείο και μετά, «ξεκινά μία ιστορία όπου το ένα γεγονός πυροδοτεί το άλλο, και η οποία εξελίσσεται όλο και γρηγορότερα και πιο τρελά, μέχρι εκεί που δεν υπάρχει σημείο επιστροφής,» εξηγεί ο σκηνοθέτης, που αναφέρει ότι το σενάριο της ταινίας Αφεντικά για Σκότωμα τον έκανε να γελάσει μέχρι δακρύων.
Ακόμα και αν ο μέσος θεατής δεν μπορεί να ταυτιστεί με μία ιστορία που αναφέρεται σε ένα σχέδιο δολοφονίας, όσο κακοσχεδιασμένο και αν είναι αυτό, οι δημιουργοί της ταινίας αισθάνθηκαν ότι η απογοήτευση που ωθεί αυτούς τους τρεις υπαλληλίσκους στα άκρα είναι ένα ασφαλές στοίχημα. Ο παραγωγός Μπρετ Ράτνερ, που σχεδίασε την ταινία Αφεντικά για Σκότωμα σε συνεργασία με τον Τζέι Στερν σημειώνει, «Και μόνο ο τίτλος της ταινίας, τα λέει όλα. Προκαλούσε την αντίδραση όλων όσοι τον άκουγαν. Δεν θέλουμε να παραδεχτούμε ότι εκείνοι για τους οποίους δουλεύουμε είναι τραγικά αφεντικά. Πάντα αναφερόμαστε σε προηγούμενα αφεντικά, ή σε ιστορίες φίλων μας που έχουν κακούς εργοδότες. Όλοι μας όμως έχουμε τέτοιες κακές εμπειρίες που μπορούμε να θυμηθούμε, και γι’ αυτό ακριβώς η ταινία είναι τόσο διασκεδαστική.»
«Καθώς συζητούσα για την ταινία, ανακάλυψα ότι πολλοί περισσότεροι άνθρωποι, απ΄ όσους αρχικά φανταζόμουν, θα ήθελαν να σκοτώσουν το αφεντικό τους,» λέει ο Τζέισον Σουντέικις, που υποδύεται τον χαλαρό Κερτ. Σε αυτό το πλαίσιο, η ταινία Αφεντικά για Σκότωμα είναι μία ιστορία εκπλήρωσης μίας επιθυμίας που πολλοί από εμάς έχουμε, το να βγάλουμε δηλαδή από τη μέση το αφεντικό μας, επιθυμία την οποία ο Νικ, ο Ντέιλ και ο Κερτ προσπαθούν να κάνουν πραγματικότητα, παίρνοντας πολλά ρίσκα και κάνοντας μία σειρά από χαζά λάθη.
«Μας κάνουν τη δουλειά,» λέει ο παραγωγός Τζέι Στερν. «Πολλοί ζούμε δύσκολες στιγμές, και αρκετοί από εμάς είμαστε ευγνώμονες και μόνο που έχουμε μία δουλειά. Την ίδια στιγμή, αν κάποιος σε πιέζει ή σε εκμεταλλεύεται σκέφτεσαι, ‘Υπάρχει πραγματικά λόγος να το ανέχομαι αυτό;’ Πρέπει πραγματικά να μιλάω σε αυτόν τον τρελό; Πιστεύω ότι υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που δεν θέλουν απαραιτήτως να σκοτώσουν το αφεντικό τους, αλλά δεν θα τους πείραζε να το δούνε κρεμασμένο στο δρόμο, την ώρα της κυκλοφοριακής αιχμής.»
«Όταν αυτοί οι τύποι αποφασίζουν να πάρουν εκδίκηση με τον πιο ακραίο τρόπο, στην αρχή φαίνεται ότι τα πράγματα είναι σοβαρά,» συνεχίζει ο Στερν, «αλλά τα θαλασσώνουν τόσο άσχημα, που στην πορεία δεν είναι απλά μία ταινία που αφηγείται την ιστορία τριών υπαλλήλων που θέλουν να ξεφορτωθούν τα αφεντικά τους. Είναι περισσότερο μία οργιώδης και ξεκαρδιστική περιπέτεια στην οποία μπλέκονται και η οποία τους ξεπερνά.»
Παίζοντας τον πολιορκημένο Νικ, ο Τζέισον Μπέιτερμαν καταλήγει: «Οι τύπου αυτοί δεν είναι στα καλά τους και ελπίζω να μην υπάρχουν πολλοί σαν και αυτούς εκεί έξω. Απλά θέλουμε να κάνουμε το κοινό να γελάσει. Αν το κοινό μπορέσει να ταυτιστεί με τα προβλήματά τους, αυτό είναι καλό. Αλλά δεν θα συμβούλευα κανένα να δοκιμάσει να κάνει τα ίδια.»
Για το καλό της ιστορίας, οι δημιουργοί της ταινίας υιοθέτησαν μία λιγότερο περιοριστική αντίληψη κατά τη διαδικασία παραγωγής της ταινίας και άφησαν το χιούμορ – και πολλά άλλα στοιχεία – ελεύθερα. Ο Ράτνερ λέει, «Η ταινία τα λέει όλα έξω από τα δόντια. Και αυτό επιδιώξαμε. Ο Σεθ είχε σαφή αντίληψη και όραμα για την επιλογή των ηθοποιών και την υλοποίηση της ταινίας. Ήξερε τι χρειαζόταν για να γίνει καλή και το κατάφερε. Υπάρχει μία λεπτή γραμμή μεταξύ του να δημιουργείς επικίνδυνες καταστάσεις ή πραγματικό κίνδυνο, ή του να κάνεις κάτι να φαίνεται διασκεδαστικό ή αστείο. Εκείνο που μου αρέσει είναι ότι δεν είχα την αίσθηση ότι τα αστεία γίνονταν, απλά για να γίνουν. Το χιούμορ σχεδόν πάντα έβγαινε από τους χαρακτήρες και από τις καταστάσεις και όλα ήταν γειωμένα με τον πραγματικό κόσμο.»
«Οι άνθρωποι θέλουν απλά να πηγαίνουν στη δουλειά τους, να τους φέρονται με σεβασμό και μετά να γυρίζουν σπίτι τους. Είναι πολύ να τα ζητάει κάποιος αυτά;» αναρωτιέται ο σεναριογράφος Μάικλ Μάρκοβιτς. Ο Μάρκοβιτς αποκαλύπτει επίσης ότι εμπνεύστηκε για την ταινία από τις δικές του εργασιακές εμπειρίες. Πήρα την εκδίκησή μου γράφοντας αυτήν την ιστορία.»
Αυτό που πρέπει να έχει το κοινό στο μυαλό του, πριν κάνει αυστηρές κρίσεις, είναι ότι «αυτοί οι τύποι παλεύουν για την αξιοπρέπειά τους. Πρέπει να κάνουν αυτό που νομίζουν σωστό, για να σηκώσουν το ανάστημά τους και να φανούν πραγματικοί άνδρες,» λέει ο σεναριογράφος Τζον Φράνσις Ντέιλι. Αναφερόμενος σε μία σκηνή στην οποία αντικατοπτρίζεται αυτό το πνεύμα, ο συνεργάτης του Τζόναθαν Γκόλσταϊν προσθέτει, «…και είναι διατεθειμένοι να κάνουν τα πάντα, για να διατηρήσουν την αξιοπρέπειά τους.»
«Σίγουρα υπάρχουν καταλληλότερες ταινίες να δει κάποιος αν θέλει να συγκινηθεί ή να νιώσει ζεστασιά,» παραδέχεται ο Τσάρλι Ντέι, που παίζει τον ντροπαλό αλλά τελικά δυναμικό Ντέιλ.
Στο κάτω κάτω της γραφής, λέει ο Γκόρντον, «ίσως η ταινία να μη θέλει να περάσει κάποιο μήνυμα. Είναι απλά μία αστεία, τραχιά κωμωδία για τρεις άντρες που αποφασίζουν να σκοτώσουν τα αφεντικά τους και πριν καλά – καλά ξεκινήσουν χάνουν τον έλεγχο.»

AFENTIKA GIA SKOTOMA2
ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ

“Όσο και να μισούμε τα αφεντικά μας, δεν είμαστε δολοφόνοι.», Ντέιλ
«Έχεις ακούσει να μιλούν για δικαιολογημένο φόνο; Θα ήταν ανήθικο να μην τους σκοτώσουμε.»Κερτ

Ο Γκόρντον διαπιστώνει την αναμφισβήτητη χημεία μεταξύ των τριών πρωταγωνιστών της ταινίας – στους οποίους γίνεται συχνά αναφορά στο σετ ως ο Τσάρλι & οι δύο Τζέισονs — οι οποίοι και έδωσαν ώθηση στη δράση. «Ήμασταν πολύ τυχεροί που είχαμε στη διάθεσή μας αυτούς τους τρεις φτασμένους κωμικούς, οι οποίοι συνεργάστηκαν και συγχρονίστηκαν άψογα.»
Αυτή η φιλία είναι το κλειδί για την ταινία, καθώς οι τρεις τους, ο Νικ, ο Ντέιλ και ο Κερτ κατεβάζουν ιδέες, βοηθούν ένας τον άλλο και προσπαθούν να φέρουν σε πέρας το σχέδιό τους.
Ως το θύμα της σεξομανούς Δρ. Τζούλια Χάρις, που δεν μπορεί να συγκρατήσει με τίποτα τις ορέξεις της, «ο Ντέιλ είναι ο απελπισμένος ρομαντικός της παρέας,» λέει ο Τσάρλι Ντέι. «Είναι αθεράπευτα ερωτευμένος με την αρραβωνιαστικιά του και θέλει απλά να είναι σωστός απέναντί της, αλλά το αφεντικό του, του ρίχνεται συνεχώς ερωτικά. Ωστόσο, ακόμα και οι φίλοι του, δεν μπορούν να καταλάβουν που είναι το πρόβλημα.»

Αυτό γίνεται κατανοητό, αν λάβουμε υπόψη το γεγονός ότι την Δρ. Χάρις την παίζει η Τζένιφερ Άνιστον. «Ρίξαμε κλήρο για να δούμε ποιος θα παίξει τον Ντέιλ και κέρδισε ο Τσάρλι,» λέει αστειευόμενος ο Μπέιτμαν. Αλλά όπως όλοι ξέρουμε, παρόλο που το όχι σημαίνει όχι, αυτή η γυναίκα δεν το καταλαβαίνει. Όταν τα συνηθισμένα της κόλπα δεν επαρκούν, προσθέτει και τον εκβιασμό σε αυτά.
«Είναι η πρώτη φορά που παίζω έναν χαρακτήρα τόσο ‘πονηρό’ και δεν μπορούσα να αντισταθώ με τίποτα – τόσο ο διάλογος όσο και οι καταστάσεις είναι ακραίες και αστείες. Άρπαξα αμέσως την ευκαιρία,» λέει η Άνιστον, που λέει ότι η ταινία είναι «μία ‘ανάσα’ για όλους εκείνους που δεν είναι ευτυχισμένοι στις δουλειές τους, και οι οποίοι ίσως μέσα από την ταινία θα μπορέσουν να το βγάλουν αυτό από μέσα τους και να ταυτιστούν με αυτούς τους τύπους.» «Η Δρ. Χάρις πραγματικά τραβάει το σχοινί και ξεπερνά τα όρια. Δηλώνω ένοχη,» προσθέτει η Άνιστον.
«Αυτό που μου αρέσει στο χαρακτήρα είναι το ότι η σεξουαλική της συμπεριφορά προσομοιάζει σε αυτή ενός άντρα. Συζητούσαμε με την Τζένιφερ στις πρόβες, ότι η Δρ. Χάρις είναι κυνηγός, όπως ένα λιοντάρι. Δεν έχει αισθήματα, απλά πρέπει να τραφεί,» λέει ”ο Γκόρντον. «Ήταν πολύ σημαντικό να βρούμε μία ηθοποιό που θα μπορούσε να παίξει την Τζούλια με δυναμισμό και τσαχπινιά, σύμφωνα με τις επιταγές του ρόλου. Και σκέφτηκαν ότι θα ήταν πολύ καλύτερο αν διαλέγαμε μία ηθοποιό για το ρόλο που κανείς από το κοινό δεν θα περίμενε. Αυτός ο ρόλος δεν θυμίζει σε τίποτα τους προηγούμενους, στους οποίους την έχει συνηθίσει το κοινό της και πραγματικά είναι καταπληκτική σε αυτό. Πρέπει να τη δεις για να το καταλάβεις. Νιώθεις να σε διαπερνά ηλεκτρικό ρεύμα, όταν την ακούς να λέει τις ατάκες της. Δεν φοβάται απολύτως τίποτα και είναι ξεκαρδιστική.»
Η Άνιστον έχει ξανασυνεργαστεί με τον Σουντέικις στην ταινία “The Bounty Hunter”και με τον Μπέιτμαν στην κωμωδία “The Switch”. Γνωρίστηκε ωστόσο με τον Τσάρλι Ντέι για πρώτη φορά στην ταινία Αφεντικά για Σκότωμα. Θυμάται την πρώτη σκηνή που γύρισαν μαζί, η οποία ήταν ιδιαίτερα περίεργη και αμήχανη . «Μόλις μέσα σε 20 λεπτά, εμφανίστηκα μπροστά του φορώντας τα εσώρουχά μου. Και δεν μπορούσαμε να σταματήσουμε να γελάμε. Αν μη τι άλλο μετά από κάθε σκηνή σκεφτόμασταν, ‘ας το προχωρήσουμε λίγο παραπάνω.’ Για ένα παράξενο λόγο ήμουν πολύ άνετη σε αυτές τις σκηνές, ίσως περισσότερο και από όταν έπαιζα το κορίτσι της διπλανής πόρτας. Κάθε σκηνή είχε την τρέλα της και αυτό ήταν που με έκανε να περάσω καλά στην ταινία.»
Στο μεταξύ, ο φίλος του Ντέιλ, ο Νικ, αντιμετωπίζει μία άλλου είδους καταπίεση στα χέρια του αφεντικού του: ο πανίσχυρος, αυστηρός Διευθύνων Σύμβουλος Χάρκεν, τον οποίο ενσαρκώνει ο Κέβιν Σπέισι. Ο Χάρκεν έχει τον πρώτο λόγο στη βιομηχανία Comnidyne, εκεί όπου ο φτωχός Νικ δουλεύει σαν το σκυλί, τρέφοντας φρούδες ελπίδες ότι θα ανταμειφθούν και θα αναγνωριστούν οι κόποι του ή τουλάχιστον ότι θα του δοθεί κάποια ημέρα άδεια.
«Ο Χάρκεν είναι ο γκουρού στα ψυχολογικά βασανιστήρια,» λέει ο Γκόρντον. «Είχαμε φανταστεί ένα σοφιστικέ σαδιστή, το είδος του διψασμένου για δύναμη μικρομανατζερίσκου που νομίζω όλοι μας μπορούμε να αναγνωρίσουμε, επειδή ζει ανάμεσά μας, παίρνοντας πολλές μορφές. Και ο Κέβιν τον ενσαρκώνει θαυμάσια.»
Λέει ο Σπέισι, «Δεν μπορείς να τον δικαιολογήσεις με τίποτα, ή να σκεφτείς έστω και για ένα λεπτό ότι είναι σκληρός επειδή θέλει να διδάξει κάτι ή να ενθαρρύνει τους υπαλλήλους του να προσπαθήσουν σκληρότερα και να βγάλουν τον καλύτερο εαυτό τους. Δεν υπάρχει τρόπος ή στρατηγική που θα μπορούσε να τον σταματήσει. Ο Χάρκεν είναι ο κλασικός νταής. Είναι ένας φρικτός, φρικτός άνθρωπος.»
«Εμείς οι τρεις που παίζουμε τα αφεντικά τους στριμώχνουμε πραγματικά στη γωνία και νομίζω πως το κοινό θα καταλάβει αμέσως το γιατί θέλουν τόσο πολύ να μας σκοτώσουν,» λέει ο Σπέισι. «Ευτυχώς, πέφτουν έξω σε όλα τους τα σχέδια. Παίρνουν τις χειρότερες αποφάσεις που θα μπορούσαν να πάρουν.»
Όντας υφιστάμενος του Χάρκεν για πολύ καιρό, ο Νικ έχει χωρίς αμφιβολία πληρώσει τα χρέη του και για την επόμενη ζωή, σημειώνει ο Τζέισον Μπέιτμαν. «Ο Νικ ειναι ο αφοσιωμένος και φιλόδοξος υπάλληλος που είναι διατεθειμένος να κάνει τα πάντα για να πάρει μία προαγωγή. Ο Χάρκεν του το έχει υποσχεθεί, αλλά αυτό δεν πρόκειται ποτέ να συμβεί. Είναι απλά μέρος του σχεδίου επιβολής και ευνουχισμού του.»
Συγκριτικά, οι συνθήκες για τον Κερτ είναι πολύ καλύτερες, τουλάχιστον στην αρχή. Όταν ξεκινά η ιστορία, δουλεύει για τον ευγενικό Τζακ Πέλιτ, τον οποίο ενσαρκώνει ο Ντόναλντ Σάδερλαντ, ο οποίος είναι άνθρωπος ζεστός και ακέραιος. «ο Τζακ είναι το είδος του αφεντικού που όλοι θα θέλαμε να είχαμε,» σημειώνει ο Γκόρντον. «Θέλαμε έναν ηθοποιό που θα μπορούσε να ενσαρκώσει αυτό το είδος της πατρικής φιγούρας, της αφιλάνθρωπης εξουσίας, και ο Ντόναλντ ήταν τέλειος. Βλέποντάς τον να παίζει με τον Τζέισον Σουντέικις, πραγματικά έχεις την αίσθηση ότι αυτοί οι δύο χαρακτήρες έχουν αμοιβαίο σεβασμό και έχουν διανύσει μία σημαντική πορεία μαζί.»
Αλλά αυτό το ιδανικό σενάριο δεν κρατά. Σύντομα ο Τζακ αποχωρεί και ο αντικαταστάτης του, ο Πέλιτ Jr, είναι ένα σκουλήκι που έχει πέσει από ένα πολύ ψηλό κλαδί του δέντρου.
«Ο Πέλιτ Jr αναπαριστά το είδος του διεφθαρμένου και ανίκανου κόπανου που κατέχει θέση υπευθυνότητας, αλλά είναι ξεκάθαρο ότι δεν έχει ιδέα για τη δουλειά. Ασφαλώς, θα βρει έναν τρόπο να ρίξει το φταίξιμο για τις αναπόφευκτες αποτυχίες του σε κάποιον άλλο,» λέει ο Γκόρντον.

AFENTIKA GIA SKOTOMA3

Ο Φάρελ λέει για τον Πέλιτ Jr, «Αυτός ο τύπος νομίζει πως είναι το δώρο του Θεού στις γυναίκες, πως είναι προορισμένος να μεταφέρει πνεύμα, χιούμορ. Όλα αυτά είναι μέρος της τεράστιας αυτοπεποίθησης του, η οποία πιθανότατα κρύβει πίσω της την αίσθηση ότι έχει απογοητεύσει τον πατέρα του. Παράλληλα, ζηλεύει τη σχέση που είχε ο πατέρας του με τον Κερτ, καθώς και μία σειρά από άλλα πράγματα. Δίνοντάς μου το ρόλο του Πέλιτ, ο Σεθ ουσιαστικά μου έδωσε το ΟΚ να ενσαρκώσω έναν εντελώς ψυχολογικά κατεστραμμένο τύπο.»
Ο Φάρελ συνέβαλε επίσης σημαντικά και στη διαμόρφωση της εικόνας του Πέλιτ. Για την κόμμωσή του, πρότεινε να έχει μία τούφα μαλλιά για να κρύβει την καράφλα του και μεγάλη κοιλιά. Επίσης, με τους Κινέζικους δράκους που στολίζουν τα ρούχα του, θέλησε να κάνει το κοινό να υποθέσει ότι έχει εκπαιδευτεί σε πολεμικές τέχνες. «Ο Κόλιν μεταμορφώθηκε εντελώς. Ήταν σχεδόν δύσκολο να τον αναγνωρίσεις,» παραδέχεται ο Γκόρντον. «Υποστήριξε πλήρως το ρόλο. Το κοινό θα δει μία εντελώς διαφορετική και πολύ αστεία πλευρά του.»
Για τον Κερτ, η αναπάντεχη προαγωγή του Πέλιτ σημαίνει κακά νέα. Ο Σουντέικις εξηγεί: «Πρώτα απ΄ όλα, ο Πέλιτ μισεί τον Κερτ επειδή ξέρει ότι ο ίδιος του ο πατέρας προτιμά τον Κερτ από αυτόν, οπότε βάζει σκοπό του να καταστρέψει την εταιρεία, για την οποία αυτοί οι δυο έχουν δουλέψει τόσο σκληρά. Επίσης, καθώς το μόνο για το οποίο νοιάζεται είναι τα χρήματα, τα οποία έχει ανάγκη για να συντηρήσουν το ανούσιο lifestyle του, είναι διατεθειμένος να κάνει κακό σε χιλιάδες ανθρώπους, Έτσι, εκμεταλλευόμενος ένα παραθυράκι του νόμου, πετά τοξικά απόβλητα σε μία κατοικημένη περιοχή. Συνεπώς, έτσι που το βλέπει ο Κερτ, το να τον σκοτώσει θα ήταν σαν να κάνει χάρη εκτός από τον εαυτό του και στο Θεό. Η αλήθεια είναι ότι φαντάζει σαν φιλανθρωπία όταν το βλέπεις με αυτόν τον τρόπο.»
Και αυτήν την άποψη έχει και ο Ντέιλ και ο Νικ. Αλλά θα μπορέσουν να τα καταφέρουν; Γιατί όπως σημειώνει και ο Ντέι, «Αυτοί οι τρεις απέχουν πολύ από το να χαρακτηριστούν εγκληματικοί εγκέφαλοι.»
Τουλάχιστον είναι αρκετά έξυπνοι για να σκεφτούν ότι χρειάζονται βοήθεια από κάποιον άλλο. Και εδώ είναι που μπαίνει ο Motherf****r Τζόουνς, ένας πρώην κατάδικος, που εκτός από το όνομα έχει και τη χάρη, αλλά και τις ειδικές γνώσεις, τις οποίες είναι πρόθυμος να μοιραστεί – στη σωστή τιμή.
«Ο Τζόουνς αναπροσδιορίζεται ως ειδικός σε θέματα δολοφονιών και ως κάποιος που μπορείς να εμπιστευτείς,» λέει ο Τζέιμι Φοξ. «Αυτοί οι τύποι μπαίνουν σε ένα μπαρ και ψάχνουν για ένα πληρωμένο δολοφόνο. Αυτός ακούει την κουβέντα τους και μόλις αντιλαμβάνεται ότι δεν έχουν ιδέα επί του θέματος, αρπάζει την ευκαιρία να βγάλει λεφτά από αυτούς. Οπότε τους τρομοκρατεί λίγο και τους λέει αυτά που περιμένουν να ακούσουν.»
Ο Γκόρντον χαρακτηρίζει τον Τζόουνς επαγγελματία και προσθέτει ότι «ο Τζέιμι προσέθεσε λεπτομέρειες και κινήσεις στην ερμηνεία του, που τον κάνουν να φαίνεται πραγματικά ειδικός επί του θέματος.»

Ο Φοξ συνεργάστηκε με τον σκηνοθέτη και την ενδυματολόγο Κάρολ Ράμσεϊ, για να τελειοποιήσει την εικόνα του Τζόουνς. Η αρχή έγινε από το κεφάλι. Ήταν δική του ιδέα να γεμίσει με τατού το κεφάλι του, επειδή όπως σημειώνει, αυτό είναι κάτι που δεν είναι ιδιαίτερα συνηθισμένο και κάτι που δεν κάνουν πολλοί. Και μετά υιοθέτησε στιλ για τα ρούχα του, μυτερές μπότες και άλλα παρόμοιου στιλ αξεσουάρ, επειδή είναι ένας τύπος που μπήκε για κάποιο διάστημα στη φυλακή και τώρα είναι λες και ζει στη δική του χρονοκάψουλα. Όταν βγήκε από το φυλακή συνέχισε να φοράει τα ρούχα που είχε όταν μπήκε.»
Χρειαζόταν μιάμιση ώρα για να ζωγραφιστούν τα τατού στο κεφάλι του. Ο Φοξ θυμάται, «Κάποια μέρα βγήκα έξω με αυτά και κάποιοι με έβγαλαν φωτογραφίες που ανέβασαν μετά στο Internet, με λεζάντες του τύπου ο ‘Τζέιμι Φοξ τρελάθηκε.’ Αλλά πραγματικά νομίζω ότι εξυπηρετούν το χαρακτήρα και ότι αυτού του τύπου τις αντιδράσεις θέλεις να προκαλούν.»
Μετά το ραντεβού τους με τον Τζόουν, τα πράγματα παίρνουν το δρόμο τους, καθώς οι πρωταγωνιστές της ταινίας καταλήγουν στο πόσο μακριά θέλουν να φτάσουν τα πράγματα. «Παρασύρθηκαν από αυτό το παράλογο σχέδιο, το οποίο δεν είχαν καλοσκεφτεί μέχρι τη στιγμή που το έβαλαν σε εφαρμογή,» λέει ο Μπέιτμαν. «Και ξαφνικά το βλέπουν μπροστά τους. Κάθε φορά που πάνε να κάνουν πίσω, κάτι πάει στραβά. Είναι λες και οι τρεις μας είμαστε ένας χαρακτήρας. Οι σεναριογράφοι κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα τέρας με τρία κεφάλια.»
Για τον Ντέι, «Αν ο Ντέιλ είναι ο ρομαντικός, ο Κερτ είναι ακριβώς το αντίθετο. Ο Νικ από την άλλη, μπαίνει κατευθείαν στο ψητό, είναι ευθύς, κλειστός χαρακτήρας. Είναι διασκεδαστικό να βλέπεις αυτές τις τρεις τόσο διαφορετικές προσωπικότητες, να προσπαθούν να βγάλουν μαζί άκρη στην κατάσταση που έχουν μπλέξει. Είναι φροϋδικό. Είναι λες και ενσαρκώνουν το Αυτό, το Εγώ και το Υπερεγώ.» «Εγώ δεν τα πολυκαταλαβαίνω αυτά και προφανώς κάποιος άλλος το είπε και στον Τσάρλι,» λέει γελώντας ο Σουντέικις. «Αλλά βγάζει νόημα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι πρόκειται για μία ιστορία όπου πρωταγωνιστούν τρία στόματα και ένα μυαλό. Ο Ντέιλ δεν θέλει να σκοτώσει κανένα. Είναι εκείνος που μπαίνει τελευταίος στο κόλπο. Ο Νικ αντικατοπτρίζει περισσότερο τη στάση του κοινού, είναι εκείνος που είναι πιο ουδέτερος και ο Κερτ είναι εκείνος που κινεί τα νήματα.»
Στην ταινία Αφεντικά για Σκότωμα πρωταγωνιστεί επίσης η Τζούλι Μπόουεν (Modern Family), η οποία υποδύεται την αψεγάδιαστη κα. Χάρκεν, για την οποία η ηθοποιός λέει, «…μπορεί να είναι, αλλά μπορεί και να μην είναι και τόσο ‘άτακτη’ όσο φαίνεται. Κρατά σε εγρήγορση τον ιδιαίτερα καχύποπτο άντρα της, ο οποίος πιστεύει ότι τον απατά με όλους τους άντρες που την περιτριγυρίζουν. Και αυτό κάνει τα πράγματα ακόμα πιο δύσκολα για τους υφιστάμενούς του στο γραφείο.»
Η Λιντσεϊ Σλόοαν συμμετέχει στην ταινία παίζοντας την αρραβωνιαστικιά του Ντέιλ, την Στέισι, η οποία δεν έχει ιδέα για τα προβλήματά του στη δουλειά, μέχρι τη στιγμή, που αυτά ΄σκάνε’ μπροστά της. Ο Π. Τζ. Μπερν παίζει τον Κένι Σόμερφελντ, έναν πρώην σύμβουλο επενδύσεων, ο οποίος το έχει ρίξει στο ποτό, και του οποίου η επαγγελματική πορεία – από τα χαμηλά στα ψηλά – υπενθυμίζει στους Νικ, Ντέιλ και Κερτ ότι είναι πολύ δύσκολο να βρεις καλές δουλειές. Ο Γουέντελ Πιρς και ο κωμικός Ρον Γουάιτ παίζουν ένα ζευγάρι καχύποπτων αστυνομικών και ο Ίαν Γκρούφουντ ενσαρκώνει το πρώτο μεγάλο λάθος της παρέας, έναν άνθρωπο τον οποίο προσλαμβάνουν μέσα από το internet, και μετά συνειδητοποιούν ότι δεν είναι ούτε κατά διάνοια ο επαγγελματίας που πίστευαν ότι είναι.
«Το αστείο στην ιστορία δεν είναι κατά πόσο αυτοί οι τύποι θα μπορέσουν να κάνουν το σχέδιό τους να πετύχει, αλλά το να παρακολουθείς τις αλλοπρόσαλλες προσπάθειές τους,» λέει ο Γκόρντον. Ελπίζει ότι το κοινό θα μπορέσει να ταυτιστεί με το άγχος που βιώνουν ο Νικ, ο Ντέιλ και ο Κερτ στην ταινία, και ότι με λίγο ποπ κορν και γέλιο, θα αποφορτιστεί και θα βγει από τον κινηματογράφο επανεκτιμώντας τη δουλειά που κάνει, αλλά και τα αφεντικά που έχει, σκεπτόμενο ότι υπάρχουν και χειρότερα.»
Παράλληλα, λέει «Αν ποτέ σας πέρασε η ιδέα από το μυαλό ότι θα ήσασταν καλύτερα, αν βγάζατε από τη μέση το αφεντικό σας και φαντασιώνεστε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, αυτή η ταινία φροντίζει να σας δείξει όλα αυτά που μπορεί να συμβούν, αν μπείτε σε αυτό τον επικίνδυνο δρόμο. Μόλις συνειδητοποιήσετε αυτό που πάτε να κάνετε, ίσως θελήσετε να το ξανασκεφτείτε.»

ΑΘΗΝΑ (ΚΕΝΤΡΟ)
»  VILLAGE ATHENS METRO MALL 3
Λεωφόρος Βουλιαγμένης 276, Αγιος Δημήτριος, 210 – 8108080 .
19.20-21.30-23.45
»  VILLAGE ATHENS METRO MALL 4
Λεωφόρος Βουλιαγμένης 276, Αγιος Δημήτριος, 210 – 8108080 .
17.10-19.20-21.30-23.45
»  ΑΙΓΛΗ by VILLAGE (Θερινό)
Κήπος Ζαππείου, Ζάππειο, 210 – 3369369 210 – 3369370.
21.00-23.00
ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ
»  ΑΝΕΣΙΣ (Θερινό)
Λ. Κηφισίας 14, Αμπελόκηποι, 210 – 3833527 .
21.00-23.00
ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ – ΔΑΦΝΗ – ΥΜΗΤΤΟΣ
»  ΝΑΝΑ Cinemax 3D 3
Λεωφ. Βουλιαγμένης 179, Δάφνη, 210 – 9703158 210 – 9706865.
18.15-20.45-23.15
»  ΝΑΝΑ Cinemax 3D 6
Λεωφ. Βουλιαγμένης 179, Δάφνη, 210 – 9703158 210 – 9706865.
19.30-22.00
ΗΡΑΚΛΕΙΟ – Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ
»  ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3 (Θερινό)
Λ. Ηρακλείου 386, Νέο Ηράκλειο, 210 – 2826873 210 – 2825607.
21.00-23.00
ΙΛΙΟΝ – ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ – ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ
»  STER CINEMAS ESCAPE 8 (Θερινό)
Λεωφ. Δημοκρατίας 67α, Ιλιον, 210 – 2371000 .
21.00-23.00
ΜΑΡΟΥΣΙ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΔΡΟΣΙΑ
»  ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ 10
Λ. Κηφισίας 73 και Πουρνάρα, Μαρούσι, 210 – 6786000 8011160000.
17.10-19.20-21.40-23.50
»  VILLAGE 15 CINEMAS THE MALL 5 – EUROPA
Ανδρέα Παπανδρέου 35, Μαρούσι, 210 – 6104100 210 – 8108080.
17.00-19.15-21.45-00.00
»  VILLAGE 15 CINEMAS THE MALL 10
Ανδρέα Παπανδρέου 35, Μαρούσι, 210 – 6104100 210 – 8108080.
17.45-20.00-22.30-01.00
»  VILLAGE 15 CINEMAS THE MALL 13 GOLD GLASS
Ανδρέα Παπανδρέου 35, Μαρούσι, 210 – 6104100 210 – 8108080.
20.00-22.30
»  ΑΛΙΚΗ (Θερινό)
Πλατεία Δροσιάς, Δροσιά, 210 – 6229645 210 – 2234226.
20.50-23.00
»  ΧΛΟΗ (Θερινό)
Κασσαβέτη 17, Κηφισιά, 210 – 8011500 .
21.00-23.00
ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ – ΠΑΛΑΙΟ ΦΑΛΗΡΟ
»  VILLAGE 9 CINEMAS FALIRO 6
Παλαιά Λεωφόρος Ποσειδώνος 1 και Μωραϊτινη 3, Παλαιό Φάληρο, 210 – 8108080 .
17.45-19.45-21.45-23.45
»  VILLAGE 9 CINEMAS FALIRO 8 GOLD CLASS
Παλαιά Λεωφόρος Ποσειδώνος 1 και Μωραϊτινη 3, Παλαιό Φάληρο, 210 – 8108080 .
19.30-21.40-23.50
»  ΣΙΝΕ ΦΛΟΙΣΒΟΣ – Emporiki Bank (Θερινό)
Πάρκο Φλοίσβου, Παλαιό Φάληρο, 210 – 8921256 210 – 9403595.
21.00-23.00
ΠΑΓΚΡΑΤΙ – Ν. ΕΛΒΕΤΙΑ – Ν. ΚΟΣΜΟΣ
»  ODEON STARCITY 10
Λ. Συγγρού 111 και Λεοντίου, Νέος Κόσμος, 210 – 6786000 8011160000.
19.00-21.10-23.20
»  VILLAGE 5 CINEMAS PAGRATI 2 – ΓΕΡΜΑΝΟΣ
Υμηττού 110 & Χρεμωνίδου, Παγκράτι, 210 – 7572440 .
20.15-22.30-00.40
»  ΑΡΚΑΔΙΑ (Θερινό)
Καραολή και Δημητρίου 36, Βύρωνας, 210 – 7661166 210 – 7661226.
21.00-23.00
ΠΑΡΑΛΙΑ
»  ΑΘΗΝΑΙΟΝ Cinepolis 2 – 3D DIGITAL
Ζησιμοπούλου 7 & Ιωαν. Μεταξά, Γλυφάδα, 210 – 8108230 211 – 2112222.
18.50-20.50-22.50
»  ΑΙΓΛΗ (Θερινό)
Λεωφ. Σαρωνίδας 28 – 30, Σαρωνίδα, 22910 – 54941 22910 – 54261.
21.00-23.00
»  ΑΚΤΗ – Refresh Cinemas (Θερινό)
Θησέως και Αιόλου, Πλαζ Βουλιαγμένης, 210 – 8961337 .
21.00-23.00
ΠΑΤΗΣΙΩΝ – ΑΧΑΡΝΩΝ
»  STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ 4
Αχαρνών 373 – 375, Πατήσια, 210 – 2371100 .
18.00-20.00-22.00-00.00
»  STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ 5
Αχαρνών 373 – 375, Πατήσια, 210 – 2371100 .
19.00-21.00-23.00
»  ΑΕΛΛΩ Cinemax 2
Πατησίων 140, Πατήσια, 210 – 8215327 210 – 8214675.
20.45-23.15
»  ΑΕΛΛΩ Cinemax 4
Πατησίων 140, Πατήσια, 210 – 8215327 210 – 8214675.
22.00
ΡΕΝΤΗ
»  VILLAGE RENTI SUMMER (Θερινό)
Θηβών 228 & Πέτρου Ράλλη, Αγιος Ιωάννης Ρέντης, 210 – 4278600 .
21.15-23.30
»  VILLAGE SHOPPING AND MORE 5
Θηβών 228 & Πέτρου Ράλλη, Αγ. Ιωάννης Ρέντης, 210 – 4278600 .
19.30-22.00-00.15
»  VILLAGE SHOPPING AND MORE 9 – ΓΕΡΜΑΝΟΣ
Θηβών 228 & Πέτρου Ράλλη, Αγ. Ιωάννης Ρέντης, 210 – 4278600 .
18.15-20.30-22.45-01.00
ΦΙΛΟΘΕΗ – Ν. ΨΥΧΙΚΟ
»  ΦΙΛΟΘΕΗ (Θερινό)
Πλατεία Δροσοπούλου, Φιλοθέη, 210 – 6833398 .
20.50-23.00
ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΧΟΛΑΡΓΟΣ
»  ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ – SUZUKI (Θερινό)
Αγίου Ιωάννου 2, Αγία Παρασκευή, 210 – 6010561 210 – 6010497.
21.00-23.00

MONTERNA TERATA

ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΤΕΡΑΤΑ (I NUOVI MOSTRI / VIVA ITALIA!) των Μάριο Μονιτσέλι, Ντίνο Ρίζι, Έτορε Σκόλα (1977)

με τους Βιτόριο Γκάσμαν, Ορνέλα Μούτι, Αλμπέρτο Σόρντι, Ούγκο Τονιάτσι

Υπόθεση:
Δεκατέσσερις μικρές χιουμοριστικές ιστορίες σκηνοθετημένες από τους Μάριο Μονιτσέλι, Ντίνο Ρίζι και Ετόρε Σκόλα. Aπό την πρώτη ιστορία, με τις απεγνωσμένες προσπάθειες του συζύγου μιας διάσημης τραγουδίστριας να διατηρήσει τη δημοτικότητα της γυναίκας του - και τη βασική πηγή εσόδων του - μέχρι την αποτυχημένη απόπειρα ενός πλούσιου οδηγού μιας Ρολς Ρόις να βοηθήσει έναν πεζό τραυματία, τη δυσάρεστη έκπληξη που περιμένει έναν πρωταγωνιστή σε μια πορνοταινία όταν ενημερώνεται για την ιδιότητα του ρόλου του, μέχρι την τελευταία ιστορία, με την κηδεία ενός διάσημου κωμικού του θεάτρου, τα «Μοντέρνα Τέρατα» αποτελούν ένα παζλ από κωμικοτραγικές στιγμές στη ζωή μιας ομάδας ανθρώπων, που οι περιστάσεις αλλά και η ίδια η φύση, τους μετατρέπουν σε... «τέρατα».
  • » ΡΙΒΙΕΡΑ (Θερινό)
  • Βαλτετσίου 46, Εξάρχεια, 210 – 3837716 210 – 3844827.
  • 20.45-23.00

OI OMPRELES TOU XERVOURGOU

ΟΙ ΟΜΠΡΕΛΕΣ ΤΟΥ ΧΕΡΒΟΥΡΓΟΥ (LES PARAPLUIES DE CHERBOURG) του Ζακ Ντεμί (1964)

με τους Κατρίν Ντενέβ, Νίνο Καστελνουόβο, Αν Βερνό, Μαρκ Μισέλ, Ελέν Φαρνέ, Μιρεϊγ Περέ, Αράλντ Γουλφ

Υπόθεση:


Η δεκαεπτάχρονη Ζενεβιέβ ζει με τη χήρα μητέρα της, ιδιοκτήτρια ενός καταστήματος με ομπρέλες στο Χερβούργο. Είναι ερωτευμένη με τον εικοσάχρονο Γκι, μηχανικό αυτοκινήτων και σχεδιάζουν κρυφά να παντρευτούν. Όταν το ανακοινώνει στη μητέρα της, εκείνη το απαγορεύει λέγοντας ότι ο Γκι είναι πολύ νέος και δεν έχει πάει καν στρατό. Έτσι ο Γκι αποφασίζει να παρουσιαστεί στο στρατό και αναχωρεί για την Αλγερία. Ενώ ο Γκι έχει φύγει η Ζενεβιέβ ανακαλύπτει ότι είναι έγκυος. Μετά από προτροπή της μητέρας της, αναγκάζεται να αποδεχτεί την πρόταση γάμου του έμπορου πολύτιμων λίθων Ρολάν Κασάρ, ο οποίος την ερωτεύτηκε με την πρώτη ματιά και της υπόσχεται να μεγαλώσει το παιδί σαν να ήταν δικό του. Στην Αλγερία ο Γκι τραυματίζεται και επιστρέφει στο Χερβούργο πριν περάσουν τα δύο χρόνια της θητείας του αλλά η Ζενεβιέβ έχει ήδη φύγει ακολουθώντας τον σύζυγό της για μια νέα ζωή …

«Οι Ομπρέλες του Χερβούργου είναι μια ταινία κατά του πολέμου, κατά της απώλειας, ενάντια σε οτιδήποτε απεχθανόμαστε, που τη διαπνέει ένα αεράκι ευτυχίας.»

OI OMPRELES TOU XERVOURGOU1


Ζακ Ντεμί

– Οι ομπρέλες του Χερβούργου γυρίστηκαν μέσα σε οκτώ εβδομάδες τον Ιούλιο και τον Αύγουστο του 1963 στο Χερβούργο.
– Η πρώτη μεγάλη επιτυχία για την Κατρίν Ντενέβ
– Προβλήθηκε στις γαλλικές αίθουσες για πρώτη φορά στις 19/02/1964 και στις ΗΠΑ στις 16/12/1964.
– Το 1964  κέρδισε το Μεγάλο Βραβείο (αργότερα καθιερώθηκε ως Χρυσός Φοίνικας) στο Φεστιβάλ των Καννών
– Στα Όσκαρ το 1965 ήταν υποψήφια για καλύτερη ξενόγλωσση ταινία εκπροσωπώντας τη Γαλλία και το 1966 άλλες τέσσερις υποψηφιότητες: πρωτότυπου σεναρίου, τραγουδιού, πρωτότυπης μουσικής και μουσικής διασκευής.
– Ο χαρακτήρας του Ρολάν Κασάρ στην ταινία είναι ο ίδιος από την πρώτη ταινία του Ντεμί τη Λόλα,
– Ο Μισέλ Λεγκράν, στενός συνεργάτης του Ντεμί ήδη από την Λόλα, με τις Ομπρέλες του Χερβούργου κέρδισε τις πρώτες τρεις (από τις 13 συνολικά) υποψηφιότητες για Όσκαρ  στην καριέρα του και έγινε διάσημος στις ΗΠΑ. Εκτός από τρία βραβεία Όσκαρ (The Thomas Crown Affair (1968), Summer of ’42 (1971) & Yentl (1983)) ο Μισέλ Λεγκράν έχει κερδίσει και πέντε βραβεία Γκράμι.

ΖΑΚ ΝΤΕΜΙ

Ο Ζακ Ντεμί γεννήθηκε στο Πονσατό τον Ιούνιο του 1931 και μεγάλωσε στη Νάντη. Υπήρξε ένας από τους πιο προσιτούς σκηνοθέτες που αναδείχθηκαν από το κίνημα του Nouvelle Vague, δεν τον ενδιέφεραν οι φορμαλιστικοί πειραματισμοί όπως τον Αλέν Ρενέ, ούτε η πολιτική στηλίτευση όπως τον Ζακ-Λυκ Γκοντάρ. Ο Ντεμί δημιουργούσε μέσα από τις ταινίες του έναν φανταστικό κόσμο πιο κοντά σε αυτό του Τριφό, αντλώντας έμπνευση από τα μιούζικαλ, τα παραμύθια και τη Χρυσή Εποχή του Χόλιγουντ. Ήταν παντρεμένος με την επίσης σκηνοθέτη Ανιές Βαρντά και πατέρας του Ματιέ Ντεμί. Ο Ζακ Ντεμί πέθανε στο Παρίσι τον Οκτώβριο του 1990.

Οι πιο σημαντικές στιγμές στη ζωή του Ζακ Ντεμί:

1945 Σε ηλικία 14 ετών έκανε την πρώτη απόπειρα στο σινεμά με το μικρού μήκους L’ Aventure de Solange με τα παιδιά της γειτονιάς του.
1952 Πρώτη ταινία ως βοηθός σκηνοθέτη, το Lourdes et ses miracles σε σκηνοθεσία Georges Rouquier.
1955 πρώτη μικρού μήκους ταινία ως σκηνοθέτης, Le sabotier du Val de Loire, στο οποίο έγραψε και το σενάριο.
1959 Εμφανίστηκε στην ταινία του Τριφό Τα 400 χτυπήματα, στο ρόλο ενός αστυνομικού.
1961 Σκηνοθετικό ντεμπούτο με τη Λόλα.
1962 Παντρεύεται την σύντροφό του Ανιές Βαρντά.
1964 Η μεγαλύτερη επιτυχία της καριέρας του με τις Ομπρέλες του Χερβούργου (Les parapluis de Cherbourg).
1967 Μέτρια υποδοχή του φιλόδοξου Οι δεσποινίδες της Ροσφόρ (Les demoiselles de Rochefort) ένα ακόμα μιούζικαλ με την Κατρίν Ντενέβ και τους Τζιν Κέλι και Τζορτζ Τσακίρης.
1970 Σκηνοθέτησε ξανά την Κατρίν Ντενέβ στο  δημοφιλές γαλλικό παραμύθι Peau d’ Ane.
1972 Γύρισε την πρώτη του αγγλόφωνη ταινία το The Pied Piper με τον Ντάνι Κέη.
1976 Παραβρίσκεται για πρώτη φορά στην απονομή των βραβείων Σεζάρ.
1977 Μέλος της κριτικής επιτροπής στο Φεστιβάλ των Καννών.
1982 Μετά από κάποια χρόνια κρίσης στην καριέρα του ανακάμπτει με το δραματικό μιούζικαλ Une chambre en ville .
1985 Διασκευάζει το μύθο του Ορφέα στην ταινία Parking.
1988 Γυρίζει την τελευταία του ταινία Trois Places Pour le 26.

Φιλμογραφία – επιλογές
Lola (1960)
La Baie des Anges (1962)
Les Parapluies de Cherbourg (1964)
Les Demoiselles de Rochefort (1967)
Model Shop (1969)
Peau d’Âne (The Donkey Skin) (1970)
The Pied Piper (1972)
L’événement le plus important depuis que l’homme a marché sur la lune (1973)
Lady Oscar (1979)
Une chambre en ville (1982)
Parking (1982)
La table tournante (1988)
Trois places pour le 26 (1988)

ΕΛΛΗΝΙΣ CINEMAX

Θερινός

Πέμ.-Τετ.: 21.00/ 23.00

Λ. Κηφισίας 29, Αμπελόκηποι
Τηλ.: 2106464009
Εισ. € 8, παιδ.-φοιτ. € 6,50. Κάθε τετ. στα 2 εισιτήρια το 1 δώρο (εκτός αργιών). Πώληση εισ. με πιστ. κάρτα στο 80111300400 (σταθ.) και στο www.cinemax.gr

400 XTYPHMATA

ΤΑ 400 ΧΤΥΠΗΜΑΤΑ (LES QUATRE CENTS COUPS / THE 400 BLOWS) του Φρανσουά Τριφό (1959)

ΖΕΦΥΡΟΣ Θερινός Πέμ.-Τετ.: 21.00/ 23.00

Τρώων 36, Θησείο
Τηλ.: 2103462677
€ 8,00
STEREO SOUND
Σκεπαστός χώρος σε περίπτωση βροχής

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.