Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΛΕΟΠΑΡΔΑΛΗ (BRINGING UP BABY) του Χάουαρντ Χοκς ΑΠΟ 11 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2011 ΣΤΟΥΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥΣ

bringing up baby poster

ΖΕΦΥΡΟΣ

Θερινός

Τρώων 36, Θησείο
Τηλ.: 2103462677
€ 8,00
STEREO SOUND
Σκεπαστός χώρος σε περίπτωση βροχής

ΑΠΟ 11 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2011 ΣΤΟΥΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥΣ

ΣΕ ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΗ

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΛΕΟΠΑΡΔΑΛΗ

BRINGING UP BABY

Ρομαντική κωμωδία, ΗΠΑ, 1938, 102, Α/Μ

Σκηνοθεσία: HOWARD HAWKS

Σενάριο: DUDLEY NICHOLS, HAGAR WILDE

Παραγωγή: HOWARD HAWKS, CLIFF REID

Πρωταγωνιστούν: KATHARINE HEPBURN, CARY GRANT, CHARLES RUGGLES, WALTER CATLETT, BARRY FITZGERALD, MAY ROBSON, GEORGE IRVING

Η ΥΠΟΘΕΣΗ

Ο Ντέιβιντ Χάξλεϊ είναι ένας κλασικός, αφηρημένος επιστήμονας, ένας παλαιοντολόγος, που χρόνια συναρμολογεί τον σκελετό ενός βροντόσαυρου στο μουσείο που εργάζεται. Έχει σχεδόν τελειώσει το έργο του, μόνο που του λείπει… ένα τελευταίο κόκκαλο. Ταυτόχρονα, το μουσείο του περνά οικονομικές δυσκολίες και ο ίδιος ετοιμάζεται να παντρευτεί την αυστηρή συνάδελφο Άλις. Γι’ αυτό, ο Ντέιβιντ αποφασίζει να συναντήσει μια πολύ πλούσια κυρία της υψηλής κοινωνίας, την κυρία Ράντομ, η οποία σκέφτεται να δωρίσει 1 εκατομμύριο δολάρια στο μουσείο. Πριν όμως την συναντήσει, πέφτει πάνω στην ανιψιά της κας Ράντομ, τη νεαρή και όμορφη Σούζαν, η οποία είναι το αντίθετο από αυτόν: γεμάτη τρέλα, ζωντάνια και αυθορμητισμό, η καλοαναθρεμμένη πλουσιοκόρη έχει μάθει να κάνει ό,τι της έρθει στο κεφάλι και παρασέρνει τον Ντέιβιντ στις δικά της καπρίτσια. Και σαν να μην έφτανε αυτό, η Σούζαν μόλις έχει παραλάβει από το εξωτερικό ένα πολύ εξωτικό κατοικίδιο: μια εξημερωμένη λεοπάρδαλη! Η Σούζαν επιστρατεύει τη βοήθεια του Ντέιβιντ για να παραδώσει την παιχνιδιάρα λεοπάρδαλη στην θεία της και όλα μπλέκονται σε μια τρελή και απίστευτα κωμική και μπερδεμένη κατάσταση, που περιλαμβάνει τη λεοπάρδαλη, την πλούσια θεία, το κόκκαλο, και… φυσικά τον έρωτα, καθώς η χημεία ανάμεσα στους δύο τόσο διαφορετικούς νέους, τη Σούζαν και τον Ντέιβιντ, θα είναι εκρηκτική!

Μια κλασική ρομαντική κομεντί

από τον μεγάλο σκηνοθέτη

HOWARD HAWKS

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΛΕΟΠΑΡΔΑΛΗ

BRINGING UP BABY

ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΝΕΠΑΝΑΛΗΠΤΟΥΣ

KATHARINE HEPBURN CARY GRANT

Μια ερωτευμένη πλουσιοκόρη,

ένας αφηρημένος επιστήμονας

και μια νεαρή λεοπάρδαλη,

φέρνουν τα πάνω-κάτω!

«Απολαύστε αυτό το αριστούργημα του Χάουαρντ Χοκς,

όχι μόνο τα αστεία του, αλλά και για την κομψότητα της δομής του,

τη σιγουριά του στυλ του και τον πλούτο των θεμάτων του»

Chicago Reader

Δύο μεγάλοι σταρ του Χόλυγουντ

σε μια ξέφρενη, πανέξυπνη κωμωδία!

«Είναι σκέτη απόλαυση»

Hollywood Reporter

«Μια από τις καλύτερες screwball κωμωδίες που έγιναν ποτέ»

Time Out

«Ένα αριστούργημα»

Empire Magazine

bringing up baby 1

Η ΤΑΙΝΙΑ

Πιο κλασική δεν γίνεται! Η απόλυτη ρομαντική κωμωδία, με τους σούπερ σταρ του Χόλιγουντ, Κάθριν Χέμπορν-Κάρι Γκραντ! Στη σκηνοθεσία, ο σπουδαίος Χάουαρντ Χοκς, δημιουργός μυθικών ταινιών όπως «Ο Σημαδεμένος», «Ο μεγάλος ύπνος» και «Η σειρήνα της Μαρτινίκα»! Με τέτοιους δυνατούς συντελεστές, δεν θα μπορούσε παρά να βγει μια ταινία διαχρονική, που θεωρείται πλέον κλασική και πολιτιστική κληρονομιά της Αμερικής.

Με ξέφρενους ρυθμούς, καταιγιστικό σενάριο, κωμικά επεισόδια που διαδέχονται το ένα το άλλο, επιτυχημένα λογοπαίγνια που πέφτουν βροχή, και τους δύο πρωταγωνιστές σε ένα «tour de force» ερμηνειών, «Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΛΕΟΠΑΡΔΑΛΗ» είναι η αποθέωση και το αποκορύφωμα της screwball, δημοφιλούς είδους κωμωδίας του ’30 και ‘40, που περιλάμβανε έξυπνους διαλόγους, ερωτικά μπερδέματα και ευτράπελα της υψηλής κοινωνίας. Η ταινία, αν και τότε δεν είχε κάνει εμπορική επιτυχία, τώρα θεωρείται ότι ήταν πολύ μπροστά από την εποχή της και ίσως το αριστούργημα του Χάουρντ Χοκς.

Ο Κάρι Γκραντ, στο ρόλο του αδέξιου και καλοκάγαθου παλαιοντολόγου, κάνει έναν κλασικό ρόλο, που έχει εμπνεύσει πολυάριθμους παρόμοιους χαρακτήρες σε πολλές ρομαντικές κομεντί και ίσως ακόμα και ο παλαιοντολόγος «Ρος», από τα περίφημα τηλεοπτικά «Φιλαράκια» να έχει πάρει την έμπνευσή του από εκεί!

Η Κάθριν Χέμπορν, δίνει μια εκπληκτική ερμηνεία ως η κακομαθημένη και παρορμητική κληρονόμος, με έναν αέρα που μόνο αυτή θα μπορούσε να δώσει.

Και οι δύο μαζί, Χέμπορν και Γκραντ, ενώθηκαν λοιπόν για άλλη μια φορά επιβεβαιώνοντας την κινηματογραφική τους χημεία, καθώς τους έχουν ταιριάξει στην μεγάλη οθόνη άλλες 3 φορές!

Στην ταινία υπάρχει βέβαια και μια λεοπάρδαλη, που η παρουσία της φυσικά αναστατώνει το σύμπαν, προκαλώντας πανικό σε διάφορες καταστάσεις. Η Κάθριν Χέμπορν λέγεται ότι στα γυρίσματα ήταν ιδιαίτερα θαρραλέα με τη λεοπάρδαλη και φερόταν με τέτοια άνεση, που ο ειδικός εκπαιδευτής της είπε ότι αν ήθελε θα μπορούσε να είχε γίνει θηριοδαμάστρια! Αντίθετα, ο Κάρι Γκραντ, ένιωθε αρκετά ανασφαλής δίπλα στο εξημερωμένο ζώο και γι’ αυτό αρκετές σκηνές του με την λεοπάρδαλη γυρίστηκαν με αντικαταστάτη και ειδικά εφέ, πολύ καλοδουλεμένα για την εποχή τους. Στα γυρίσματα όλα βέβαια πήγαν καλά, και το αποτέλεσμα είναι αυτή η ξεκαρδιστική, γρήγορη αλλά και αθεράπευτα ρομαντική ταινία που όλοι γνωρίζουμε ή έχουμε πλέον ακουστά από τη μεγάλη φήμη της, η οποία έχει στο μεταξύ αναγνωριστεί ως μια από τις καλύτερες κωμωδίες όλων των εποχών. Πολλές οι διακρίσεις στις λίστες των προτιμήσεων και στους επίσημους φορείς, ανάμεσά τους: Το 1990, η ταινία επιλέχθηκε από τη Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου για συντήρηση και φύλαξη στο Εθνικό Κινηματογραφικό Αρχείο, ως πολιτιστική κληρονομιά. Το διάσημο περιοδικό Entertainment Weekly την ψήφισε μια από τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών ενώ οι αναγνώστες του περιοδικού Total Film την ψήφισαν ανάμεσα στις καλύτερες κωμωδίες που έγιναν ποτέ! Αλλά και οι ερμηνείες των δύο πρωταγωνιστών ξεχώρισαν, καθώς το διάσημο περιοδικό Premiere κατέταξε την ερμηνεία του Γκραντ μέσα στις 100 καλύτερες όλων των εποχών και τον χαρακτήρα της Σούζαν, που υποδύεται ανεπανάληπτα η Κάθριν Χέμπορν, στη λίστα με τους 100 καλύτερους κινηματογραφικούς χαρακτήρες όλων των εποχών!

Ας δούμε λοιπόν, πόσες πολλές και απολαυστικές περιπέτειες μπορούν να δημιουργήσουν ένας αφηρημένος επιστήμονας, μια πεισματάρα, γοητευτική κληρονόμος και μια χαριτωμένη, παιχνιδιάρα… λεοπάρδαλη!

ΧΑΟΥΑΡΝΧ ΧΟΚΣ

Ο Χάουαρντ Ουίντσεστερ Χοκς γεννήθηκε στις 30 Μαΐου 1896, στο Γκόσεν της Ιντιάνας. Δέκα χρόνια αργότερα, η οικογένεια του μετακόμισε στην Καλιφόρνια, όπου ο Χοκς παρακολούθησε τα μαθήματα ενός δημοτικού σχολείου της Πασαντένα. Τέλειωσε το λύκειο της Ακαδημίας Φίλιπς Έξετερ στη Μασαχουσέτη και το 1917 αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο Κόρνελ ως πτυχιούχος μηχανικός. Στη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών του, ενώ ακόμη φοιτούσε στο πανεπιστήμιο, εργαζόταν στο κοντινό Famous Players-Lasky Studio (το οποίο αργότερα έγινε γνωστό ως Paramount Studio), όπου το 1917 σκηνοθέτησε αρκετές σκηνές της ταινίας του Μάρσαλ Νίλαν The Little Princess. Στη διάρκεια του Α’ Παγκόσμιου Πολέμου υπηρέτησε στην Αεροπορία και αργότερα εργάστηκε για να ζήσει σχεδιάζοντας και οδηγώντας αεροπλάνα και αγωνιστικά αυτοκίνητα. (Αρκετά χρόνια αργότερα, το 1936, ένα από τα αυτοκίνητα που είχε σχεδιάσει νίκησε στο ράλι της Ινδιανάπολης.)

Το 1922 επέστρεψε στον κινηματογράφο και άρχισε να σκηνοθετεί δίπρακτες κωμωδίες ως ανεξάρτητος παραγωγός. Στη συνέχεια εργάστηκε για την Paramount και τη Metro (προμηθεύοντας πρωτότυπο υλικό για σενάρια και παίζοντας σε αρκετές ταινίες) και μετά πήγε στη Fox, όπου έγραψε αρκετές ιστορίες και σενάρια, ανάμεσα στα οποία συγκαταλέγονται αυτά για τις ταινίες: Quick sands (1923) του Τζακ Κονγουέι, Tiger Love (1924) του Τζορτζ Μέλφορντ, The Dressmaker from Paris (1925) του Πολ Μπερντ και Honesty – The Best Policy (1926) του Τσέστερ Μπένετ.

Τη δεκαετία του ’30, ο Χοκς δούλεψε στο σενάριο αρκετών από τις ταινίες που σκηνοθέτησε ο Βίκτορ Φλέμινγκ, ένας από τους συντρόφους του στις πτήσεις, ανάμεσα στις οποίες περιλαμβάνονται οι: Red Dust (Μια γυναίκα πειρασμός, 1932), Captains Courageous (Δαίμονες των κυμάτων, 1937), Test Pilot (Φλεγόμενοι ουρανοί, 1938), και Gone with the Wind (Όσα παίρνει ο άνεμος, 1939). Την ίδια περίοδο ο Χοκς ήταν ένας από τους σεναριογράφους του Sutter’s Gold (Ο πόθος του χρυσού, 1936), του Τζέιμς Κρουζ και του Gunga Din (Γκάνγκα Λ/ζτν,1939) του Τζορτζ Στίβενς.

Ο Ουίλιαμ Χοκς ήταν ο παραγωγός, μεταξύ άλλων, του The Tall Men (Ρωμαλέοι άντρες, 1955) του Ραούλ Ουόλς, μιας ταινίας που το στόρι της θυμίζει κάπως αυτό της ταινίας του αδελφού του Το Κόκκινο Ποτάμι.

Ο Χοκς, που πέθανε το 1977, τιμήθηκε για το σύνολο της προσφοράς του στον αμερικανικό κινηματογράφο μ’ ένα βραβείο Όσκαρ, το 1974.

ΚΑΘΡΙΝ ΧΕΜΠΟΡΝ

Η αποκαλούμενη «Πρώτη Κυρία» του σινεμά γεννήθηκε στις 12 Μαΐου 1907. Ήταν κόρη μιας πολύ προοδευτικής οικογένειας, που πάντα την ενθάρρυνε να μην περιορίζεται από τα στερεότυπα για τις γυναίκες της εποχής, αλλά να είναι πάντα δυναμική και να έχει άποψη. Ξεκίνησε την καριέρα της στο Μπρόντγουεϊ και σύντομα βρέθηκε στον κινηματογράφο υπό τη σκηνοθετική κατεύθυνση του Τζορτζ Κιούκορ, στην ταινία Η τραγωδία ενός πατέρα. Με την τρίτη κιόλας της ταινία, Το ξημέρωμα της δόξας (1933), κέρδισε το πρώτο της Όσκαρ ενώ και η επόμενη ταινία της, Οι 4 κόρες του δρος Μαρς, σε σκηνοθεσία και πάλι του Κιούκορ, έγινε τεράστια εμπορική επιτυχία.

Ο χαρακτήρας της λέγεται ότι ήταν εκρηκτικός και αντιδρούσε στο σταρ σύστεμ του Χόλυγουντ, που ήθελε τις γυναίκες άβουλες κούκλες. Γι’ αυτό αρνιόταν να φορέσει μακιγιάζ, κυκλοφορούσε με παντελόνια (που τα έκανε μόδα), και δεν ήθελε να ποζάρει για φωτογραφίσεις και να δίνει συνεντεύξεις. Το κοινό της εποχής, όμως, ανέτοιμο για μια τέτοια προσωπικότητα, αντέδρασε με δυσφορία, γεγονός που την έκανε να αφήσει το Χόλυγουντ και να επιστρέψει για λίγο στο θέατρο. Το ταλέντο της όμως ήταν πολύ μεγάλο για να μην απαθανατιστεί στο σέλυλουντ. Μετά από μερικές αποτυχημένες εμπορικά ταινίες, αφού το κοινό αρνιόταν να αποδεχτεί μια τόσο επαναστατική γυναικεία φιγούρα, κατάφερε να αποσπάσει μια δεύτερη υποψηφιότητα Όσκαρ, με την ταινία Alice Adams, ενώ μια από τις κορυφαίες στιγμές της καριέρας της, θεωρείται το παραγνωρισμένο τότε –και αριστούργημα τώρα- Η γυναίκα με τη λεοπάρδαλη. Μια τρίτη υποψηφιότητα για Όσκαρ ήρθε τη δεκαετία του ‘40, με την επιτυχημένη κινηματογραφική μεταφορά του θεατρικού The Philadelphia Story. Από τότε ακολούθησαν κι άλλες μεγάλες επιτυχίες και μια τεράστια, καταξιωμένη καριέρα. Ανάμεσα στις ταινίες που ξεχώρισαν είναι αυτές που την ένωναν στην οθόνη με τον Σπένσερ Τρέισι (αγαπημένο της και στην πραγματική της ζωή), όπως Η γυναίκα της χρονιάς και Αδάμ και Εύα.

Με την ταινία Η βασίλισσα της Αφρικής, η Χέμπορν, στο πλευρό του Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ και με σκηνοθετική επίβλεψη του Τζον Χιούστον, λαμβάνει την 5η της υποψηφιότητα για Όσκαρ. Οι υποψηφιότητες συνεχίζονται σε όλη της την πορεία, καθώς στην ταινία Μάντεψε ποιος θα’ ρθει το βράδυ (1967), που ασχολείται με το θέμα του ρατσισμού και είναι η τελευταία μαζί με τον Τρέισι, θα λάβει την 10η υποψηφιότητά της! Τη δεκαετία του ΄80 θα παίξει κυρίως στην τηλεόραση και θα γράψει την αυτοβιογραφία της. Και στις 29 Ιουνίου 2003, η συναρπαστική σταρ πεθαίνει, έχοντας λάβει στο σύνολο της καριέρας της 12 υποψηφιότητες Όσκαρ, αξεπέραστο ρεκόρ μέχρι και σήμερα. Έχει κερδίσει συνολικά 4 Όσκαρ, ένα τηλεοπτικό βραβείο Emmy, 2 θεατρικά βραβεία Tony και 8 Χρυσές σφαίρες. Το 1999 το Αμερικανικό Ινστιτούτο κινηματογράφου ψήφισε τη Χέμπορν ως τη μεγαλύτερη κινηματογραφική σταρ στην ιστορία του αμερικανικού σινεμά.

ΚΑΡΙ ΓΚΡΑΝΤ

Ο Κάρι Γκραντ γεννήθηκε στο Μπρίστολ της Αγγλίας στις 18 Ιανουαρίου 1904. Σε νεαρή ηλικία μπήκε σε θεατρικό θίασο που περιόδευε και η θεατρική του καριέρα συνεχίστηκε και στην Αμερική στο Μπρόντγουεϊ. Η απήχηση που είχε έκανε το Χόλυγουντ να ενδιαφερθεί και να τον φέρει στον κινηματογράφο. Αρχικά, έγινε διάσημος κυρίως από δύο πρωταγωνιστικούς ρόλους πλάι στην εκρηκτική Μέι Γουέστ, στις ταινίες She done him wrong και Im no angel, που είχαν μεγάλη εμπορική επιτυχία. Σύντομα, ο Κάρι Γκραντ καθιερώθηκε σε ρόλους ευχάριστων, άνετων, φινετσάτων τύπων, που ταίριαζαν πολύ με τις ρομαντικές κομεντί που άνθιζαν τη δεκαετία του ’30 και του ’40. Μερικές από τις πιο κλασικές ταινίες εκείνης της εποχής είναι Η γυναίκα με τη λεοπάρδαλη, Ξαναπαντρεύομαι τη γυναίκα μου, Αρσενικό και παλιά δαντέλα, Διαζύγιο με προθεσμία και The Philadelphia Story, με τις οποίες είχε ανακηρυχθεί σε βασιλιά της ρομαντικής κομεντί, παίζοντας αυτάρεσκους και έξυπνους χαρακτήρες, συνήθως του ωραίου εργένη, που του πήγαιναν γάντι.

Ο Γκραντ ήταν ένας από τους αγαπημένους ηθοποιούς του Άλφρεντ Χίτσκοκ και έπαιξε σε αρκετές ταινίες του τη δεκαετία του ’40 και του ’50, όπως: Υποψίες, Νοτόριους, Το κυνήγι του κλέφτη και Στη σκιά των 4 γιγάντων.

Όμως και ο σπουδαίος Χάουαρντ Χωκς έτρεφε απέραντη εκτίμηση στον ηθοποιό Κάρι Γραντ. Είχε δηλώσει γι’ αυτόν: «Είναι με τόση διαφορά ο καλύτερος, που δεν υπάρχει κανένας που να συγκρίνεται μαζί του».

Ο Γκραντ είχε επίσης και έργο πέρα από τη μεγάλη οθόνη. Κατάφερε να είναι ο πρώτος ηθοποιός που έγινε «ανεξάρτητος» από τα σκληρά χολυγουντιανά στούντιο, που είχαν σχεδόν απόλυτο έλεγχο στο τι μπορεί και τι δεν μπορεί να κάνει ένας ηθοποιός. Με τη μεγάλη δύναμη που του έδωσε η απήχησή του, κατάφερε να κάμψει το σύστημα των στούντιο και να αποκτήσει το δικαίωμα επιλογής των συνεργατών του αλλά και των κερδών του, ανοίγοντας το δρόμο και για άλλους συναδέλφους.

Επίσης, τη δύσκολη δεκαετία του ’50, ήταν ένας από αυτούς που καταδίκασε δημόσια το Μακαρθισμό το 1953, βλέποντας πόσο υπέφεραν οι συνάδελφοί του, και υποστήριξε ηχηρά τον φίλο του, Τσάρλι Τσάπλιν, όταν αυτός βρέθηκε στη μαύρη λίστα.

Τη δεκαετία του ’60, ο Κάρι Γκραντ γύρισε λίγες ταινίες, ανάμεσά τους τα Ραντεβού στο Παρίσι, Ο γερόλυκος φωνάζει και Περπάτα… μην τρέχεις… , που ήταν και η τελευταία του ταινία. Μετά αποσύρθηκε μέχρι και τον θάνατό του, το 1986, έχοντας γυρίσει πάνω από 70 ταινίες και μερικές από τις πιο κλασικές στην ιστορία του χολυγουντιανού σινεμά.

Πολυαγαπημένος ηθοποιός του κοινού, ο Κάρι Γκραντ είχε λάβει 2 υποψηφιότητες για Όσκαρ και κέρδισε ένα τιμητικό Όσκαρ για τη συνολική του παρουσία στο σινεμά το 1970.

Το 2004 το περιοδικό Premiere τον ανακήρυξε τον «Μεγαλύτερο κινηματογραφικό σταρ όλων των εποχών» ενώ και το περιοδικό Empire τον έχει στη λίστα με τους «100 μεγαλύτερους κινηματογραφικούς σταρ όλων των εποχών».

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: