Εισπρακτικές εταιρείες: όρια και σαφείς κανόνες επιχειρούνται από την Αρχή προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα

eispraktikes-etairies

Σαφείς κανόνες στη λειτουργία των εισπρακτικών εταιρειών είτε εργάζονται για λογαριασμό του δημοσίου είτε ιδιωτών επιχειρεί να θέσει η Αρχή προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Μεταξύ άλλων, στις παρατηρήσεις που υπέβαλλε η Αρχή επί του σχεδίου νόμου «Εταιρείες Ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις που έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση ζητείται να επιβληθεί η υποχρέωση των εταιρειών να χορηγούν στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή τις συνομιλίες που έχουν με τους οφειλέτες.

Οι σημαντικότερες τροποποιήσεις αφορούν στην παρεμπόδιση της διακίνησης των δεδομένων των οφειλετών από τις εισπρακτικές εταιρείες για σκοπούς διαφορετικούς από εκείνους για τους οποίους τα παρέλαβαν και την προστασία των οφειλετών από έντονες και συνεχείς οχλήσεις καθώς και τη δημιουργία προβλημάτων στο οικογενειακό και επαγγελματικό περιβάλλον των οφειλετών που αποτελεί, σύμφωνα με καταγγελίες, συνήθη πρακτική αυτών των εταιρειών.

Συγκεκριμένα η Αρχή ζητά, να απαγορεύεται στις Εταιρείες Ενημέρωσης οφειλετών η διαβίβαση των στοιχείων σε τρίτους. Επίσης, να μην επιτρέπεται στις εισπρακτικές εταιρείες να χρησιμοποιούν τα δεδομένα των οφειλετών για σκοπούς άλλους από εκείνους για τους οποίους τους διαβιβάσθηκαν από το δανειστή. Από την πλευρά τους οι πιστωτικές εταιρείες, θα πρέπει να διαβιβάζουν στην Εταιρεία Ενημέρωσης οφειλετών μόνο τα αναγκαία στοιχεία για την ενημέρωση του οφειλέτη και τη διαπραγμάτευση των όρων αποπληρωμής των οφειλών.

Επίσης θα πρέπει να ενημερώνουν τους οφειλέτες για τη διαβίβαση των δεδομένων τους σε εισπρακτική εταιρεία. Παράλληλα, θα πρέπει οι εισπρακτικές εταιρείες να τηλεφωνούν στον δανειστή μετά από δέκα ημέρες από την ημέρα που η οφειλή του κατέστη ληξιπρόθεσμη και η εισπρακτική εταιρεία να υποχρεούται να διακόψει την ενημέρωση εφόσον ο οφειλέτης δηλώνει απροθυμία ή δυσχέρειες ανταπόκρισης. Ακόμα, να επιτρέπεται η τηλεφωνική επικοινωνία στο χώρο εργασίας μόνο εφόσον ο συγκεκριμένος τηλεφωνικός αριθμός έχει δηλωθεί από τον δανειστή ως μοναδικός αριθμός επικοινωνίας και η επικοινωνία να πραγματοποιείται κατά τρόπο που δεν επιτρέπει σε τρίτους να πληροφορούνται το περιεχόμενο της καταγγελίας.

Να μην επιτρέπεται η επικοινωνία των εταιρειών με τους οφειλέτες μετά την έναρξη δικαστικών πράξεων ή της αναγκαστικής εκτέλεσης.

Τέλος, οι τηλεφωνικές οχλήσεις, να πραγματοποιούνται από τις 9.00 έως 20.00 και μόνο τις εργάσιμες ημέρες και με συχνότητα τηλεφωνημάτων όχι πέραν της μιας ανά δεύτερη ημέρα.

Οι εισπρακτικές εταιρείες οφείλουν να καταγράφουν τις τηλεφωνικές επικοινωνίες με τους οφειλέτες και χορηγούν ηλεκτρονικά αντίγραφα στους οφειλέτες ή στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή προκειμένου να ελεγχθούν σχετικές καταγγελίες μέσα σε δέκα ημέρες από τότε που θα τους ζητηθεί. Η χορήγηση των συνομιλιών αυτών – που μαγνητοφωνούνται – θα πρέπει να γίνεται μέσα σε δέκα ημέρες.

[Τι όρια και σαφείς κανόνες; καθόλου δεν έπρεπε να λειτουργούν οι εισπρακτικές εταιρίες. Εκτός από παράνομη ενδεχόμενα η λειτουργία τους, είναι ανήθικη και επικίνδυνη ακόμα και για τη ζωή των πολιτών Γ.Κ.]

http://www.iefimerida.gr

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.