“ΤΡΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΗΔΕΙΑ”-ΤΡΑΓΙΚΕΣ ΗΡΩΙΔΕΣ.Η ΑΝΑΒΙΩΣΗ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ. (ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ) -ΠΡΟΒΟΛΗ ΨΗΦΙΑΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΕΡΤ

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟRENH_PITTAKH_MHDEIA_1995 

Ευρετήριο
0000006736

Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο

Τίτλος
ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ
Η ΑΝΑΒΙΩΣΗ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ. ΤΡΑΓΙΚΕΣ ΗΡΩΙΔΕΣ. ΤΡΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΗΔΕΙΑ

Χρονολογία Παραγωγής / Πρώτης Εκπομπής
Πέμπτη, 1 Ιανουαρίου 1998

Σκοπός
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

Είδος
ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΟ / ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ

Κατηγορία
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ (ΙΣΤΟΡΙΚΟ, ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ)

MERKOURH_PARASKHNIO_MHDEIA Μελίνα Μερκούρη

Περιγραφή περιεχομένου

Η τραγωδία του ΕΥΡΙΠΙΔΗ «ΜΗΔΕΙΑ» είναι μύθος αγαπημένος για πολλούς δημιουργούς τέχνης. Αυτό το επεισόδιο της εκπομπής «ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ» έχει ως αντικείμενο τη μελέτη και παρουσίαση της «ΜΗΔΕΙΑΣ» μέσα από τη ματιά διαφορετικών δημιουργών. Παρακολουθούμε, έτσι, τρεις σημαντικές σκηνοθετικές προτάσεις, όπως αυτές έχουν παρουσιαστεί από Έλληνες ή ξένους συντελεστές του θεάτρου. Η πρώτη είναι η «ΜΗΔΕΙΑ», με τη ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ σε σκηνοθεσία Μ. ΒΟΛΑΝΑΚΗ, και ταυτόχρονα η ταινία του ΖΥΛ ΝΤΑΣΣΕΝ «ΚΡΑΥΓΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ», που πραγματεύεται το ίδιο θέμα ιδωμένο με μια σύγχρονη ματιά. Η πρωταγωνίστρια, σε συνέντευξή της, παρουσιάζει τις πολύ προσωπικές επιρροές που έχει δεχτεί από το μύθο αυτό. Η δεύτερη, είναι η «ΜΗΔΕΙΑ» από το ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ, με τη ΡΕΝΗ ΠΙΤΤΑΚΗ στον ομώνυμο ρόλο και μετάφραση του ΓΙΩΡΓΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ. Η τελευταία εκδοχή που παρακολουθούμε είναι αυτή της ΚΙΝΕΖΙΚΗΣ ΟΠΕΡΑΣ «ΧΟΜΠΕΪ ΜΠΑΝΓΚ ΤΖΙ» με τις όποιες διαφοροποιήσεις έχει να προτείνει ή να επιδείξει.

GIORGOS_XEIMONAS_PARASKHNIO_MHDEIA

Γιώργος Χειμωνάς

 

Ανάλυση περιεχομένου

Κεφάλαιο 01
00:00:05:00 – 00:01:01:24 :: |Δ:00:00:56:24|
Τίτλοι έναρξης.
Κεφάλαιο 02
00:01:02:00 – 00:01:05:24 :: |Δ:00:00:03:24|
Πλάνο-κάρτα που εμφανίζεται ο τίτλος: «Η Μήδεια της Μελίνας».
Κεφάλαιο 03
00:01:06:00 – 00:01:15:24 :: |Δ:00:00:09:24|
Πλάνο της ΜΕΛΙΝΑΣ ΜΕΡΚΟΥΡΗ να κάθεται στα σκαλιά του θεάτρου στο Λυκαβηττό το 1976, μαζί με τον ΖΥΛ ΝΤΑΣΣΕΝ και τους συνεργάτες της, απολαμβάνοντας ένα καφέ κατά τη διάρκεια των προβών.
Κεφάλαιο 04
00:01:16:00 – 00:01:33:24 :: |Δ:00:00:17:24|
Πλάνο της ΜΕΛΙΝΑΣ ΜΕΡΚΟΥΡΗ να καπνίζει και να κινείται στο χώρο που κάθονται τα μέλη του Χορού κατά τη διάρκεια των προβών της παράστασης «ΜΗΔΕΙΑ» το 1976. Στη συνέχεια πλάνο της να κάθεται μαζί τους στο πάτωμα. Η παράσταση ανέβηκε με σκηνοθέτη τον ΜΙΝΩΑ ΒΟΛΑΝΑΚΗ από το Κ. Θ. Β. Ε. Καθώς το πλάνο ανοίγει αποκαλύπτει το σκηνοθέτη και τα μέλη του Χορού, κατά την πρόβα ενός από τα Χορικά.
Κεφάλαιο 05
00:01:34:00 – 00:01:44:24 :: |Δ:00:00:10:24|
Πλάνο στον ανοιχτό χώρο του Θεάτρου. Η ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ βρίσκεται καθισμένη στη έδαφος μακριά από το σημείο που ο Χορός κάνει πρόβα και μιλά με κάποιον από τους συντελεστές της παράστασης.
Κεφάλαιο 06
00:01:45:00 – 00:02:54:24 :: |Δ:00:01:09:24|
Πλάνο μέσα από το χώρο που πραγματοποιούνται οι πρόβες για το ανέβασμα της παράστασης. Σε πρώτο πλάνο η ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ κατά τη διάρκεια της πρόβας μονολόγου της, όταν σχεδιάζει το φόνο των παιδιών της και την εκδίκηση στο πρόσωπο του άντρα της, ΙΑΣΟΝΑ.
Κεφάλαιο 07
00:02:55:00 – 00:03:35:24 :: |Δ:00:00:40:24|
Πλάνο της ΜΕΛΙΝΑΣ ΜΕΡΚΟΥΡΗ καθισμένης στη βεράντα του σπιτιού της στην ΕΠΙΔΑΥΡΟ (7-7-1993). Μιλά για την επιθυμία της να παίξει το ρόλο της ΜΗΔΕΙΑΣ μετά την επιστροφή της από την εξορία που έζησε κατά τη διάρκεια της Δικτατορίας στην Ελλάδα.
Κεφάλαιο 08
00:03:36:00 – 00:04:18:24 :: |Δ:00:00:42:24|
Πλάνο μέσα από το χώρο που πραγματοποιούνται οι πρόβες για το ανέβασμα της παράστασης. Σε πρώτο πλάνο η ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ κατά τη διάρκεια της πρόβας.
Κεφάλαιο 09
00:04:19:00 – 00:04:40:24 :: |Δ:00:00:21:24|
Πλάνο της ΜΕΛΙΝΑΣ ΜΕΡΚΟΥΡΗ καθισμένης στη βεράντα του σπιτιού της στην ΕΠΙΔΑΥΡΟ (7-7-1993). Μιλά για την πρόσκληση στο πρόσωπό της από τον ΜΙΝΩΑ ΒΟΛΑΝΑΚΗ και το Κ. Θ. Β. Ε. να ανεβάσουν την τραγωδία του ΕΥΡΙΠΙΔΗ «ΜΗΔΕΙΑ».
Κεφάλαιο 10
00:04:41:00 – 00:05:19:24 :: |Δ:00:00:38:24|
Ασπρόμαυρο πλάνο του ΜΙΝΩΑ ΒΟΛΑΝΑΚΗ από λήψη για τη συνέντευξη που παραχώρησε στο ΣΠΥΡΟ ΒΕΡΓΟ, το καλοκαίρι του 1976. Μιλά για τις φυλετικές και κοινωνικές διαστάσεις που μετά από χρόνια μπόρεσε να διακρίνει στο κείμενο, ώστε να τον οδηγήσουν στην επιθυμία να σκηνοθετήσει το συγκεκριμένο κείμενο.
Κεφάλαιο 11
00:05:20:00 – 00:05:40:24 :: |Δ:00:00:20:24|
Ασπρόμαυρα πλάνα από την παράσταση της «ΜΗΔΕΙΑΣ». Διακρίνουμε τον ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ στο ρόλο του ΙΑΣΟΝΑ, συζύγου της ηρωίδας, και τη ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ στον ομώνυμο ρόλο της ΜΗΔΕΙΑΣ. Παρακολουθούμε ένα μέρος από τη μεταξύ τους στιχομυθία-διαμάχη, με τον ΙΑΣΟΝΑ να καταλογίζει τις ευθύνες της φθοράς του γάμου στη ΜΗΔΕΙΑ.
Κεφάλαιο 12
00:05:41:00 – 00:06:39:24 :: |Δ:00:00:58:24|
Ασπρόμαυρο πλάνο του ΜΙΝΩΑ ΒΟΛΑΝΑΚΗ από λήψη για τη συνέντευξη που παραχώρησε στον ΣΠΥΡΟ ΒΕΡΓΟ, το καλοκαίρι του 1976. Παρουσιάζει τις απόψεις του σχετικά με τις οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες που οδήγησαν τον ΕΥΡΙΠΙΔΗ να δημιουργήσει το κείμενο αυτό, λίγο πριν τον Πελοποννησιακό Πόλεμο.
Κεφάλαιο 13
00:06:40:00 – 00:07:20:24 :: |Δ:00:00:40:24|
Ασπρόμαυρα πλάνα από την παράσταση της «ΜΗΔΕΙΑΣ». Διακρίνουμε τον ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ στο ρόλο του ΙΑΣΟΝΑ, συζύγου της ηρωίδας, και τη ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ στο ρόλο της ΜΗΔΕΙΑΣ. Παρακολουθούμε ένα μέρος από τη μεταξύ τους στιχομυθία-διαμάχη με τη ΜΗΔΕΙΑ να εκφράζει στον ΙΑΣΟΝΑ τον αποτροπιασμό της για τις ενέργειές του που την ντροπιάζουν.
Κεφάλαιο 14
00:07:21:00 – 00:07:53:24 :: |Δ:00:00:32:24|
Ασπρόμαυρο πλάνο του ΜΙΝΩΑ ΒΟΛΑΝΑΚΗ από λήψη για τη συνέντευξη που παραχώρησε στον ΣΠΥΡΟ ΒΕΡΓΟ, το καλοκαίρι του 1976. Παρουσιάζει τις απόψεις του για τον τρόπο που ταυτίζονται η μοίρα-ζωή της ΜΗΔΕΙΑΣ με αυτήν της ΕΛΛΑΔΑΣ.
Κεφάλαιο 15
00:07:54:00 – 00:08:12:24 :: |Δ:00:00:18:24|
Ασπρόμαυρη λήψη κατά τη διάρκεια πρόβας της παράστασης στο Θέατρο του Λυκαβηττού. Παρακολουθούμε τον ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ (ΙΑΣΟΝΑ) και τη ΜΕΡΚΟΥΡΗ (ΜΗΔΕΙΑ). Στο βάθος διακρίνουμε καθισμένους στα σκαλιά του θεάτρου τους συντελεστές της παράστασης και ανάμεσά τους τον ΖΥΛ ΝΤΑΣΣΕΝ και την οικονόμο της και φίλη της.
Κεφάλαιο 16
00:08:13:00 – 00:09:21:24 :: |Δ:00:01:08:24|
Πλάνο της ΜΕΛΙΝΑΣ ΜΕΡΚΟΥΡΗ καθισμένης στη βεράντα του σπιτιού της στην ΕΠΙΔΑΥΡΟ (7-7-1993). Παρουσιάζει τους λόγους που το 1976 δεν παρουσίασε στην ΕΠΙΔΑΥΡΟ την αγαπημένη της ηρωίδα αλλά και την τουρνέ που πραγματοποίησαν, της οποίας αποτέλεσμα ήταν να την αποκαλούν ως «η εξόριστη Μήδεια».
Κεφάλαιο 17
00:09:22:00 – 00:10:18:24 :: |Δ:00:00:56:24|
Ασπρόμαυρη λήψη κατά τη διάρκεια πρόβας της παράστασης στο Θέατρο του Λυκαβηττού. Παρακολουθούμε τον ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ (ΙΑΣΟΝΑ) και τη ΜΕΡΚΟΥΡΗ (ΜΗΔΕΙΑ). Μετά το μεταξύ τους διάλογο ακολουθεί και ένα μικρό απόσπασμα από την πρόβα του Χορού.
Κεφάλαιο 18
00:10:19:00 – 00:11:05:24 :: |Δ:00:00:46:24|
Ασπρόμαυρα πλάνα της ΜΕΛΙΝΑΣ ΜΕΡΚΟΥΡΗ στο σπίτι της και ενώ προετοιμάζεται για τη συνέντευξη που πρόκειται να παραχωρήσει.
Κεφάλαιο 19
00:11:06:00 – 00:12:02:24 :: |Δ:00:00:56:24|
Πλάνο από ασπρόμαυρη λήψη στους χώρους που γυριζόταν η ταινία «ΚΡΑΥΓΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ» το 1977, σε σκηνοθεσία του ΖΥΛ ΝΤΑΣΣΕΝ. Στο πλάνο βρίσκεται μαζί την ηθοποιό ΜΠΕΤΥ ΒΑΛΑΣΗ σε μια σκηνή από τα γυρίσματα της ταινίας. Μαζί τους, στη συνέχεια, ενώ παρακολουθούμε τη συνέχεια της σκηνής, εμφανίζονται οι ΑΝΤΡΕΑΣ ΒΟΥΤΣΙΝΑΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΟΓΛΗΣ, ΔΕΣΠΩ ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΟΥ και ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ.
Κεφάλαιο 20
00:12:03:00 – 00:14:09:24 :: |Δ:00:02:06:24|
Πλάνο του ΖΥΛ ΝΤΑΣΣΕΝ καθισμένου στη βεράντα του σπιτιού τους στην ΕΠΙΔΑΥΡΟ. Μιλώντας στο δημοσιογράφο ΣΠΥΡΟ ΒΕΡΓΟ, το καλοκαίρι του 1977, εξηγεί την προσωπικότητα της ηρωίδας της ταινίας που σκηνοθετεί και που τα χαρακτηριστικά της θα πρέπει να τα λάβει σοβαρά υπόψη του, καθώς, όπως χαρακτηριστικά λέει, πρόκειται για τρεις γυναίκες: μιαν ηθοποιό, τη Μήδεια-ηρωίδα του Ευριπίδη, και μια γυναίκα σημερινή που σκότωσε τα παιδιά της. Εξηγεί τα χαρακτηριστικά του προσώπου, όπως τα έχει σκεφτεί και έχει προσπαθήσει να τα παρουσιάσει στην ταινία του.
Κεφάλαιο 21
00:14:10:00 – 00:14:25:24 :: |Δ:00:00:15:24|
Πλάνα από την ταινία «ΚΡΑΥΓΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ» το 1977, σε σκηνοθεσία του ΖΥΛ ΝΤΑΣΣΕΝ. Εναλλαγή διάφορων πλάνων και κάποιο με τη δράστιδα του φονικού στο κελί της στη φυλακή.
Κεφάλαιο 22
00:14:26:00 – 00:14:47:24 :: |Δ:00:00:21:24|
Πλάνο της ΜΕΛΙΝΑΣ ΜΕΡΚΟΥΡΗ στη βεράντα του σπιτιού της στην ΕΠΙΔΑΥΡΟ, το καλοκαίρι του 1993 (7/7). Μιλά για την ταινία «ΚΡΑΥΓΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ» που έγραψε το σενάριό της ο ΝΤΑΣΣΕΝ και συσχετίζει με ένα αντίστοιχο πραγματικό γεγονός που απασχόλησε την Ελληνική αστυνομία.
Κεφάλαιο 23
00:14:48:00 – 00:16:22:24 :: |Δ:00:01:34:24|
Πλάνα από την ταινία «ΚΡΑΥΓΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ» το 1977, σε σκηνοθεσία του ΖΥΛ ΝΤΑΣΣΕΝ. Η σκηνή είναι από τις γυναικείες φυλακές όπου κρατείται η δράστης του εγκλήματος.
Κεφάλαιο 24
00:16:23:00 – 00:16:55:24 :: |Δ:00:00:32:24|
Πλάνο της ΜΕΛΙΝΑΣ ΜΕΡΚΟΥΡΗ στη βεράντα του σπιτιού της στην ΕΠΙΔΑΥΡΟ, το καλοκαίρι του 1993 (7/7). Μιλά για την προσωπικότητα της ηρωίδας της ταινίας του ΝΤΑΣΣΕΝ και τα στοιχεία της, που εμφανίζονται σε κάποιο μονόλογο και που φωτίζουν στοιχεία της δικής της προσωπικότητας.
Κεφάλαιο 25
00:16:56:00 – 00:18:16:24 :: |Δ:00:01:20:24|
Πλάνα από τα γυρίσματα της ταινίας «ΚΡΑΥΓΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ» το 1977, σε σκηνοθεσία του ΖΥΛ ΝΤΑΣΣΕΝ. Αρχικά, ο μονόλογος της ηρωίδας της ταινίας, για τον οποίο μιλά λίγο πριν η ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ, και στη συνέχεια πλάνα από την ταινία.
Κεφάλαιο 26
00:18:17:00 – 00:19:44:24 :: |Δ:00:01:27:24|
Ασπρόμαυρο πλάνο της ΜΕΛΙΝΑΣ ΜΕΡΚΟΥΡΗ να βρίσκεται καθισμένη στον καναπέ του σπιτιού της κατά τη διάρκεια της συνέντευξης στον ΣΠΥΡΟ ΒΕΡΓΟ το καλοκαίρι του 1977. Μιλά για τον τρόπο που ένιωθε και αντιμετώπιζε τη σχέση της με τους άντρες από τα νεανικά της χρόνια με ό, τι έμαθε από τη μητέρα της, μέχρι τη στιγμή που συνάντησε το ΖΥΛ ΝΤΑΣΣΕΝ και τη μύησε σε έναν άλλο τρόπο, που την άλλαξε.
Κεφάλαιο 27
00:19:45:00 – 00:20:26:24 :: |Δ:00:00:41:24|
Έγχρωμα πλάνα από την παράσταση «ΜΗΔΕΙΑ» του ΕΥΡΙΠΙΔΗ με τη ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ στον ομώνυμο ρόλο και μαζί της ο γυναικείος Χορός που τη συνοδεύει.
Κεφάλαιο 28
00:20:27:00 – 00:20:43:24 :: |Δ:00:00:16:24|
Πλάνο της ΜΕΛΙΝΑΣ ΜΕΡΚΟΥΡΗ στη βεράντα του σπιτιού της στην ΕΠΙΔΑΥΡΟ, το καλοκαίρι του 1993 (7/7), όπου απαντά στις ερωτήσεις του δημοσιογράφου ΣΠΥΡΟΥ ΒΕΡΓΟΥ. Αναφέρεται στο τέλος της καριέρας της με την ταινία «ΚΡΑΥΓΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ», αλλά και στην εκκρεμότητα που φαίνεται πάντα να έχει με το χαρακτήρα της «ΜΗΔΕΙΑΣ».
Κεφάλαιο 29
00:20:44:00 – 00:23:21:24 :: |Δ:00:02:37:24|
Ασπρόμαυρα πλάνα από την ταινία «ΠΟΤΕ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ» του 1960, σε σκηνοθεσία του ΖΥΛ ΝΤΑΣΣΕΝ. Παρακολουθούμε μια σκηνή στην οποία η ΙΛΙΑ (ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ) παρουσιάζει σε μια παρέα ανδρών την εκδοχή της για την προσωπικότητα της ΜΗΔΕΙΑΣ. Η ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ για το ρόλο αυτό βραβεύτηκε στο ΦΕΣΤΙΒΑΛ των ΚΑΝΝΩΝ με Βραβείο Ηθοποιίας. Διακρίνονται ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΟΥΝΤΑΣ, ο ΖΥΛ ΝΤΑΣΣΕΝ κ. ά.
Κεφάλαιο 30
00:23:22:00 – 00:23:52:24 :: |Δ:00:00:30:24|
Πλάνο της ΜΕΛΙΝΑΣ ΜΕΡΚΟΥΡΗ στη βεράντα του σπιτιού της στην ΕΠΙΔΑΥΡΟ, το καλοκαίρι του 1993 (7/7). Απαντά στην ερώτηση του δημοσιογράφου αν θεωρεί πως η ΜΗΔΕΙΑ σκότωσε τα παιδιά της ή ακολουθεί την εκδοχή της ΙΛΙΑΣ από το «ΠΟΤΕ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ».
Κεφάλαιο 31
00:23:53:00 – 00:25:26:24 :: |Δ:00:01:33:24|
Ασπρόμαυρα πλάνα από την ταινία «ΠΟΤΕ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ» του 1960, σε σκηνοθεσία του ΖΥΛ ΝΤΑΣΣΕΝ. Παρακολουθούμε μια σκηνή του που η ΙΛΙΑ (ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ) παρακολουθεί στο ΗΡΩΔΕΙΟ με τον αγαπημένο της (ΖΥΛ ΝΤΑΣΣΕΝ), και πλάνα από την παράσταση της «ΜΗΔΕΙΑΣ» με την ΑΛΕΚΑ ΚΑΤΣΕΛΗ στον ομώνυμο ρόλο, που αποτελούν και αποσπάσματα της ταινίας.
Κεφάλαιο 32
00:25:27:00 – 00:25:31:24 :: |Δ:00:00:04:24|
Πλάνο-κάρτα που εμφανίζεται ο τίτλος: «Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ ΜΕΤΑΦΡΑΖΕΙ ΜΗΔΕΙΑ».
Κεφάλαιο 33
00:25:32:00 – 00:26:07:24 :: |Δ:00:00:35:24|
Πλάνα από τις πρόβες για την παράσταση «ΜΗΔΕΙΑ» του ΘΕΑΤΡΟΥ ΤΕΧΝΗΣ, το 1995. Στον ομώνυμο ρόλο παρακολουθούμε τη ΡΕΝΗ ΠΙΤΤΑΚΗ, μαζί της και ο Χορός των γυναικών που τη συνοδεύουν.
Κεφάλαιο 34
00:26:08:00 – 00:27:48:24 :: |Δ:00:01:40:24|
Πλάνο του ΓΙΩΡΓΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ να δίνει συνέντευξη το καλοκαίρι του 1995 για την τελευταία του μετάφραση αρχαίου δράματος. Πρόκειται για το θεατρικό έργο «ΜΗΔΕΙΑ» του ΕΥΡΙΠΙΔΗ. Εξηγεί ότι πρόκειται για ένα συγγραφέα που δεν προτιμά, μα τον επιλέγει γιατί θεωρεί ότι είναι προκλητικός. Διακρίνει κάτι απροσδιόριστο σε αυτόν και ως προς τη γραφή και ως προς τη σύλληψη της τραγωδίας, ιδιαίτερα στο έργο του «ΜΗΔΕΙΑ», καθώς η ίδια προσωποποιεί την ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΚΗ διάσταση που συναντάμε στο έργο του ΕΥΡΙΠΙΔΗ.
Κεφάλαιο 35
00:27:49:00 – 00:28:06:24 :: |Δ:00:00:17:24|
Πλάνα από τις πρόβες για την παράσταση «ΜΗΔΕΙΑ» του ΘΕΑΤΡΟΥ ΤΕΧΝΗΣ, το 1995. Στον ομώνυμο ρόλο παρακολουθούμε τη ΡΕΝΗ ΠΙΤΤΑΚΗ.
Κεφάλαιο 36
00:28:07:00 – 00:28:35:24 :: |Δ:00:00:28:24|
Πλάνο του ΓΙΩΡΓΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ να δίνει συνέντευξη για το θεατρικό έργο «ΜΗΔΕΙΑ» του ΕΥΡΙΠΙΔΗ που μετέφρασε και παρουσιάστηκε ως παράσταση το καλοκαίρι του 1995 από το ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ. Μιλά για τη ΜΗΔΕΙΑ και τις συγκρούσεις που αντιμετωπίζει από την πρώτη στιγμή που θα συναντήσει τον ΙΑΣΟΝΑ.
Κεφάλαιο 37
00:28:36:00 – 00:29:16:24 :: |Δ:00:00:40:24|
Πλάνα από τις πρόβες για την παράσταση «ΜΗΔΕΙΑ» του ΘΕΑΤΡΟΥ ΤΕΧΝΗΣ, το 1995. Στον ομώνυμο ρόλο παρακολουθούμε τη ΡΕΝΗ ΠΙΤΤΑΚΗ να κάνει πρόβα. Ταυτόχρονα ακούμε τον ΓΙΩΡΓΟ ΧΕΙΜΩΝΑ που δίνει διάφορες πληροφορίες σχετικά με τον τόπο καταγωγής της ηρωίδας και τα στοιχεία που εμπλέκονται στο μύθο.
Κεφάλαιο 38
00:29:17:00 – 00:29:39:24 :: |Δ:00:00:22:24|
Πλάνο του ΓΙΩΡΓΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ να δίνει συνέντευξη για το θεατρικό έργο «ΜΗΔΕΙΑ» του ΕΥΡΙΠΙΔΗ που μετέφρασε και παρουσιάστηκε ως παράσταση το καλοκαίρι του 1995 από το ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ. Εξηγεί τη σχέση ανάμεσα στον ΠΡΟΜΗΘΕΑ, τη ΜΗΔΕΙΑ και το νέο θεό της γνώσης και της δικαιοσύνης, το ΔΙΑ.
Κεφάλαιο 39
00:29:40:00 – 00:30:05:24 :: |Δ:00:00:25:24|
Πλάνα από τις πρόβες για την παράσταση «ΜΗΔΕΙΑ» του ΘΕΑΤΡΟΥ ΤΕΧΝΗΣ το 1995. Παρακολουθούμε τη ΡΕΝΗ ΠΙΤΤΑΚΗ να κάνει πρόβα στον ομώνυμο ρόλο.
Κεφάλαιο 40
00:30:06:00 – 00:30:20:24 :: |Δ:00:00:14:24|
Πλάνο του ΓΙΩΡΓΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ να δίνει συνέντευξη για το θεατρικό έργο «ΜΗΔΕΙΑ» του ΕΥΡΙΠΙΔΗ που μετέφρασε και παρουσιάστηκε ως παράσταση το καλοκαίρι του 1995 από το ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ. Παρουσιάζει αυτό που σε όλο το δράμα ακούγεται: η σοφία της ΜΗΔΕΙΑΣ.
Κεφάλαιο 41
00:30:21:00 – 00:30:40:24 :: |Δ:00:00:19:24|
Πλάνα από τις πρόβες για την παράσταση «ΜΗΔΕΙΑ» του ΘΕΑΤΡΟΥ ΤΕΧΝΗΣ το 1995. Παρακολουθούμε τη ΡΕΝΗ ΠΙΤΤΑΚΗ να κάνει πρόβα στον ομώνυμο ρόλο.
Κεφάλαιο 42
00:30:41:00 – 00:31:35:24 :: |Δ:00:00:54:24|
Πλάνο του ΓΙΩΡΓΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ να δίνει συνέντευξη για το θεατρικό έργο «ΜΗΔΕΙΑ» του ΕΥΡΙΠΙΔΗ που μετέφρασε και παρουσιάστηκε ως παράσταση το καλοκαίρι του 1995 από το ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ. Μιλά για την παρουσία του έρωτα στο συγκινησιακό μέρος της τραγωδίας, αλλά και για την αποκάλυψη στη ΜΗΔΕΙΑ στοιχείων του εαυτού της, που δημιουργούν τελικά τη σύγκρουση.
Κεφάλαιο 43
00:31:36:00 – 00:32:27:24 :: |Δ:00:00:51:24|
Πλάνα από τις πρόβες για την παράσταση «ΜΗΔΕΙΑ» του ΘΕΑΤΡΟΥ ΤΕΧΝΗΣ, το 1995. Παρακολουθούμε τη ΡΕΝΗ ΠΙΤΤΑΚΗ να κάνει πρόβα στον ομώνυμο ρόλο.
Κεφάλαιο 44
00:32:28:00 – 00:33:41:24 :: |Δ:00:01:13:24|
Πλάνο του ΓΙΩΡΓΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ να δίνει συνέντευξη για το θεατρικό έργο «ΜΗΔΕΙΑ» του ΕΥΡΙΠΙΔΗ που μετέφρασε και παρουσιάστηκε ως παράσταση το καλοκαίρι του 1995 από το ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ. Μιλά για τον τρόπο που αντιλαμβάνεται το πρωτότυπο κείμενο του ΕΥΡΙΠΙΔΗ, ως κείμενο απλό και άμεσο, και καταθέτει την πρότασή του σχετικά με τη μετάφραση του κειμένου που είναι σύμφωνη με τη αντίληψή του για το πρωτότυπο κείμενο.
Κεφάλαιο 45
00:33:42:00 – 00:34:47:24 :: |Δ:00:01:05:24|
Πλάνα από τις πρόβες για την παράσταση «ΜΗΔΕΙΑ» του ΘΕΑΤΡΟΥ ΤΕΧΝΗΣ, το 1995. Παρακολουθούμε τη ΡΕΝΗ ΠΙΤΤΑΚΗ να κάνει πρόβα στον ομώνυμο ρόλο, μαζί της και ο Χορός. Διακρίνεται σε κάποιο πλάνο και ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΑΖΑΝΗΣ.
Κεφάλαιο 46
00:34:48:00 – 00:34:52:24 :: |Δ:00:00:04:24|
Πλάνο-κάρτα που εμφανίζεται ο τίτλος: «ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΤΗΣ ΜΗΔΕΙΑΣ».
Κεφάλαιο 47
00:34:53:00 – 00:36:33:24 :: |Δ:00:01:40:24|
Πλάνα από τη σκηνή ενός θεάτρου. Στη σκηνή υπάρχουν μουσικά όργανα που θα συμμετάσχουν στην παράσταση «ΜΗΔΕΙΑ» με την ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΟΠΕΡΑ, ΧΟΜΠΕΪ ΜΠΑΝΓΚ ΤΖΙ. Η ιστορία ξεκινά από την Αργοναυτική Εκστρατεία. Παρουσιάζεται ένας ασπροντυμένος ηθοποιός που παρουσιάζει με χαρακτηριστικό τρόπο τη δική τους πρόταση παράστασης και στη συνέχεια Χορός γυναικών που χορεύουν το Χορό του Έρωτα. Τα μέσα τους είναι το τραγούδι, ο λόγος, η χοροθεατρική κίνηση και η μαχητική-ακροβατική ικανότητα με συνοδεία από κρουστά και έγχορδα. Οι αφηγητές παραθέτουν πολλές λεπτομέρειες.
Κεφάλαιο 48
00:36:34:00 – 00:48:18:24 :: |Δ:00:11:44:24|
Πλάνο στη ΜΗΔΕΙΑ, ΘΕΑ ΤΗΣ ΕΚΑΤΗΣ, που εμφανίζεται ντυμένη στα κατακόκκινα. Στη συνέχεια παρουσιάζεται ο ΙΑΣΟΝΑΣ. Παρακολουθούμε σκηνές από το μεταξύ τους επεισόδιο. Ο ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΔΡΑΚΩΝ. Ο σκηνοθέτης ΛΟΥΟ ΤΖΙΝ ΛΙΝ το 1989 συνδυάζει στη ΜΗΔΕΙΑ τη δραματική δομή του ΕΥΡΙΠΙΔΗ με τα εκφραστικά μέσα και τις τεχνικές της κινέζικης όπερας. Η μετάφραση του κειμένου έγινε από τον πατέρα του σκηνοθέτη, ΛΟΥΟ ΝΙΑΡ ΣΕΝΓΚ, που έχει μεταφράσει στα κινέζικα τους ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ, τον ΠΛΑΤΩΝΑ και τον ΟΜΗΡΟ. Στον ομώνυμο ρόλο της ΜΗΔΕΙΑΣ η ΠΕΝΓΚ ΧΟΥΙ ΧΕΝΓΚ. Παρακολουθούμε σκηνές από την παράσταση και ταυτόχρονα την απόδοση που ο κινεζικός θίασος παρουσιάζει, παρακολουθώντας την εξέλιξη μέχρι να ταυτιστεί με το κείμενο του ΕΥΡΙΠΙΔΗ.
Κεφάλαιο 49
00:48:19:00 – 00:48:54:17 :: |Δ:00:00:35:17|
Τίτλοι τέλους.

KINEZIKH_OPERA_XOMPEI_MPANGK_TZI

Γλώσσα περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Εκτέλεση: CINETIC
Συντελεστές
Διεύθυνση Παραγωγής:
ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΚΥΔΩΝΑΚΗΣ
Σκηνοθεσία:
ΛΑΚΗΣ ΠΑΠΑΣΤΑΘΗΣ
Κείμενα:
ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΟΥΤΑΛΟΥ
Έρευνα:
ΛΑΚΗΣ ΠΑΠΑΣΤΑΘΗΣ
Μουσική επιμέλεια:
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ
Μοντάζ:
ΤΑΚΗΣ ΓΟΡΓΟΡΙΝΗΣ
Ηχοληψία:
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
Βοηθός Σκηνοθέτη:
ΓΙΑΝΝΑ ΜΠΙΝΙΑΔΑΚΗ
Οπερατέρ:
ΗΛΙΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
ΘΟΔΩΡΟΣ ΜΑΡΓΚΑΣ
Βοηθός οπερατέρ:
ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΠΟΥΡΗΣ
Ηλεκτρολόγος:
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΑΚΙΡΤΖΗΣ
Ειδικός Συνεργάτης:
ΑΝΝΑ ΖΕΒΕΛΑΚΗ
Εργαστήρια:
CINETIC
Ευχαριστούμε θερμά τους σκηνοθέτες:
ΜΙΛΛΥ ΓΙΑΝΝΑΚΑΚΗ
ΑΝΤΩΝΗ ΤΣΑΒΑΛΟ
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:48:54:17
Φορμά, Φυσικά & Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΒΙΝΤΕΟ
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ, 4:3

Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 65

Τελευταία ενημέρωση
Δευτέρα, 21 Σεπτεμβρίου 2009

Advertisement

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.