ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ 2011 | Παράλληλες Εκδηλώσεις: Παρουσίαση σκηνοθετών: Τρίτη 20.9.2011| Εύα Θεοδωρίδου – Δημήτρης Γιουζέπας, Στάμος Τσάμης, Κώστας Στραγαλινός

paroysiasi skinotheton digi  - triti 20-9

Παράλληλες Εκδηλώσεις:

Παρουσίαση σκηνοθετών…

Ο κριτικός κινηματογράφου Κώστας Κωνσταντινίδης υποδέχτηκε, το μεσημέρι της Τρίτης, στο αίθριο του Φεστιβάλ, τους σκηνοθέτες τριών από τις οκτώ ταινίες του διαγωνιστικού προγράμματος “Digi 2011” που προβλήθηκαν το βράδυ της Δευτέρας, μετά το τέλος της τελετής έναρξης στο Δημοτικό Ωδείο.

Εύα Θεοδωρίδου – Δημήτρης Γιουζέπας

Living city

Πρόκειται για την ιστορία μιας κυριολεκτικά ζωντανής πόλης, η οποία φιλοξενεί στα σπλάχνα της κατοίκους που βρίσκονται σε μια περίεργη αλληλεπίδραση. Η υπόθεση ξεκινάει από τη στιγμή που ένας ξένος εισέρχεται στην πόλη για να ανατρέψει τις ισορροπίες της και τα καταφέρνει, ανέφερε η Εύα Θεοδωρίδου. Ο κύριος χαρακτήρας της ταινίας είναι η ίδια η πόλη και αναδεικνύεται μέσα από τις ιστορίες κάποιων ανθρώπων, κατοίκων ή επισκεπτών, καθώς η ταινία παρουσιάζει τον προβληματισμό για μια πόλη – καρικατούρα των σύγχρονων πόλεων, όχι με τη σημερινή μορφή τους, αλλά με την μορφή που θα ήθελαν να έχουν, σημείωσε ο Δημήτρης Γιουζέπας.

no parking

Στάμος Τσάμης

No Parking

“Αυτό που θέλαμε να κάνουμε με το “No Parking” ήταν να αφήσουμε την κάμερα να καταγράψει ένα γεγονός. Ασχοληθήκαμε με τα ανθρώπινα δικαιώματα που είναι αδιαπραγμάτευτο συνταγματικό δικαίωμα όλων των ανθρώπων. Έτσι αποτυπώσαμε μια στιγμή η οποία μπορεί να είναι δύσκολη και σημαντική και δείξαμε τους ανθρώπους με ειδικές ανάγκες που αντιμετωπίζουν πάρα πολλά προβλήματα, όταν “τους αφήνουμε” να βγουν από το σπίτι,” είπε στην παρουσίαση ο Σταύρος Τσάμης.

Κώστας Στραγαλινός

De Architectura” ( Περί αρχιτεκτονικής)

Το “Περί αρχιτεκτονικής” είναι μια ταινία που αφορά την ενοχή, τον πειρασμό που εμπεριέχονται στη διαδικασία της δημιουργίας, ανέφερε ο Κώστας Στραγαλινός.

Στη συνέχεια της παρουσίασης ζητήθηκε η θέση των σκηνοθετών γιατί χρησιμοποιούν το ψηφιακό μέσο και η άποψή τους για τη δυνατότητα του να εκπροσωπήσει μελλοντικά στο θεατή το είδος που λέγεται κινηματογράφος.

Ο Δημήτρης Γιουζέπας είπε ότι στην περίπτωση της δικής τους ταινίας, δεν υπήρχε η δυνατότητα χρήσης των αναλογικών μέσων και η ψηφιακή τεχνολογία τους έδωσε τη δυνατότητα να πετύχουν αυτά που επιθυμούσαν με τη χρήση απλού εξοπλισμού, ενός προγράμματος software. Με πολύ μεν δουλειά χωρίς ωστόσο ιδιαίτερο κόστος.To ψηφιακό μέσο, συνέχισε, στερεί από τη μια την ποιότητα και τη μαγεία του φιλμ, αλλά παράλληλα δίνει τη δυνατότητα διαρκών αλλαγών στην ταινία που τις καθιστά πιο ζωντανές. Αισθητικά οι διαφορές ψηφιακού και αναλογικού μέσου είναι ελάχιστες, συμπλήρωσε.

Ο Στάμος Τσάμης ανέφερε ότι ένας σημαντικό παράγοντας χρήσης του ψηφιακού μέσου είναι ο οικονομικός και τόνισε ότι αν είχε τη δυνατότητα αυτή, θα χρησιμοποιούσε φιλμ 35 χιλιοστών γιατί τα πάντα στο φιλμ, από το βάθος πεδίου μέχρι τα χρώματα είναι πιο κινηματογραφικά. Σε αυτό το επίπεδο το ψηφιακό φορμάτ έχει πολλά βήματα να κάνει, συμπλήρωσε.

Σε ερώτηση για το αν θα μπορούσε να ενοποιηθεί το “digi” με το υπόλοιπο διαγωνιστικό πρόγραμμα του φεστιβάλ, ο Κωνσταντίνος Στραγαλινός είπε ότι “η ουσία είναι ο κινηματογράφος και με τα δύο μέσα κάνουμε κινηματογράφο. Αυτό είναι το ζητούμενο και θεωρώ ότι θα έπρεπε να ενοποιηθούν τα δύο τμήματα και να έχουν την ίδια αντιμετώπιση σε όλα τα επίπεδα”, κατέληξε.

Ο Δημήτρης Γιουζέπας είπε ότι στα περισσότερα φεστιβάλ του εξωτερικού δεν υπάρχει διαχωρισμός ψηφιακού – αναλογικού, επισήμανε ότι ίσως το φεστιβάλ Δράμας είναι από τα τελευταία που διατηρεί το διαχωρισμό, τονίζοντας όμως ότι αυτό δεν το αναφέρει ως μομφή. Υπενθύμισε ότι στην περσινή διοργάνωση συζητήθηκε εκτενώς το θέμα της ενοποίησης και κατέληξε σημειώνοντας το ικανοποιητικό επίπεδο των ταινιών που προβλήθηκαν στο διαγωνιστικό πρόγραμμα του Digi τη Δευτέρα, πράγμα που σημαίνει ότι η οικονομική κρίση δε στερεί ποιότητα από τις ταινίες.

Σε ερώτηση για το αν μπορεί να συγκριθεί η συλλογική δουλειά που απαιτείται για τη δημιουργία μιας ταινίας σε φιλμ με αυτή της δημιουργίας σε ψηφιακό μέσο, όπου έχουν υπάρξει ταινίες γυρισμένες ακόμα και με κινητό τηλέφωνο, ο Δημήτρης Γιουζέπας τόνισε ότι “δεν έχει σχέση το μέσο με το οποίο ο δημιουργός συλλαμβάνει μια στιγμή παρά το γεγονός ότι μπορεί να επηρεάζει το τελικό αποτέλεσμα και πως το σύνολο της δημιουργίας δεν θα πρέπει να κρίνεται από το μέσο, αλλά από το τελικό της αποτέλεσμα. Παρά τις δυνατότητες του μέσου, υπάρχουν ταινίες που βγαίνουν από συλλογική δουλειά και καλό είναι βασιστούμε σε ανθρώπους που ξέρουνε να κάνουν κομμάτια αυτής της δουλειά καλά, δημιουργώντας ομάδες που συνεργάζονται αρμονικά” κατέληξε. Ο Στάμος Τσάμης επισήμανε ότι στο διαγωνιστικό πρόγραμμα του Digi της Δευτέρας “σχεδόν όλες οι ταινίες είχαν πολλούς συντελεστές” για να συμφωνήσει μαζί του και ο Κώνσταντίνος Στραγαλίνος, παρά την αναφορά του Κώστα Κωνσταντινίδη ότι μπορεί αυτό το γεγονός να ήταν και τυχαίο με βάση τα στατιστικά των περασμένων ετών.

Στην ερώτηση αν πρόκειται για ένα είδος “παρεΐστικου” κινηματογράφου, και οι τέσσερις σκηνοθέτες συμφώνησαν ότι όντως ξεκινάει η διαδικασία από την παρέα αλλά ολοκληρώνεται με ομαδική δουλειά, που προϋποθέτει αγάπη για το αντικείμενο και δυνατότητα εναλλαγής ρόλων ώστε να ολοκληρωθεί η κάθε ταινία. Απαντώντας στην ερώτηση γιατί γίνεται μια ταινία “digi” και αν αφορά τις ανάγκες μιας παρέας ανθρώπων γιατί συμμετέχει σε ένα φεστιβάλ, ο Δημήτρης Γιουζέπας είπε ότι “η ταινία αφορά αρχικά ένα μικρό κύκλο ανθρώπων, αλλά ο σκηνοθέτης πάντα επιθυμεί να έρθει σε επικοινωνία με περισσότερους. Σε αυτή την προσπάθεια το Φεστιβάλ Δράμας είναι ένας φορέας επικοινωνίας του είδους που επιθυμούμε”, πρόσθεσε. Ο Στάμος Τσάμης τόνισε ότι “μας αρέσει αυτή η δημιουργική διαδικασία, να μπαίνουμε στο παιχνίδι από το σενάριο για να κάνουμε μια ταινία που μας εκφράζει ή μας δημιουργεί έναν προβληματισμό, θέλουμε να προσφέρουμε κάτι στον κόσμο και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε μέχρι να βρεθεί κάτι που πάλι θα μας συγκινήσει ή θα μας αγγίξει.” Ο Κωνσταντίνος Τρικαλινός εξέφρασε τη συμφωνία του με όσα λέχθηκαν και τόνισε ότι “είναι η αλληλεπίδραση μεταξύ των νέων δημιουργών που μετράει.”

Σε ερώτηση για το αν θα δέχονταν να βγει η ταινία τους μέσω του Φεστιβάλ στο ίντερνετ παραχωρώντας τα δικαιώματα της, ο Δημήτρης Γιουζέπας ανέφερε ότι υπάρχουν διαφορές στους περιορισμός που θέτουν τα φεστιβάλ στους δημιουργούς για να δεχτούν μία ταινία, αλλά πέραν αυτών ανέφερε ότι οι όποιες τεχνικές λεπτομέρειες για την ανάλυση της εικόνας είναι σημαντικές. Υπέθεσε, πάντως, ότι οι περισσότεροι μάλλον θα ήθελαν να υπάρξει μια ευρεία προβολή της ταινίας τους. Ο Στάμος Τσάμης συμφώνησε ότι το διαδίκτυο δίνει τη δυνατότητα επικοινωνίας με περισσότερο κόσμο, σημείωσε όμως ότι κάποιες ταινίες από το είδος τους δεν πρέπει να προβάλλονται απο την οθόνη ενός υπολογιστή αλλά μόνο σε αίθουσες. “Σε αυτή την περίπτωση δεν θα ήθελα να παιχτεί η όποια ταινία σε υπολογιστή” κατέληξε.

Για το “αν υπάρχει δρόμος επιστροφής στο φιλμ για τους δημιουργούς του digi” οι σκηνοθέτες ανέφεραν ότι ακόμα κι αν είχαν χρηματοδότηση για κάποια ταινία θα προτιμούσαν να την χρησιμοποιήσουν για να επιλέξουν καστ ή να επιλέξουν καλύτερες τοποθεσίες ή τέτοιου είδους θέματα και αν περίσσευαν και τότε λεφτά θα τη γύριζαν σε φιλμ, ενώ πρόβλεψαν ότι το φιλμ δεν θα επιστρέψει ολοκληρωτικά στο σινεμά, αλλά θα υπάρχει πάντα όπως και τα υπόλοιπα αναλογικά μέσα, όπως και οι δίσκοι βινυλίου και τα φωτογραφικά φιλμ.

Στο τέλος της παρουσίασης ο Δημήτρης Γιουζέπας τόνισε ότι το “digi” είναι πολιτική άποψη με βάση του πόσο δύσκολα είναι γενικά σήμερα τα πράγματα, καθώς μπορείς να κάνει μια ταινία βασιζόμενος στα δικά σου μέσα. Αν περιμέναμε επιχορήγηση για να την κάνουμε, μάλλον δε θα την κάναμε ποτέ, κατέληξε.

(Για το Γραφείο Τύπου: Άγγελος Νουσδίλης)

33ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΔΡΑΜΑΣ

digi2011-ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ

16ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΔΡΑΜΑΣ

20-25 Σεπτεμβρίου 2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2011

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: