Το μέλλον του ελληνικού κινηματογράφου: Συζήτηση Ελλήνων σκηνοθετών και εκπροσώπων της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (ΠΕΚΚ) | 24ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

ianos-31-10

Για πόσο ακόμα θα παράγονται ταινίες με «αντάρτικο» τρόπο και μόνη στήριξη την αλληλεγγύη των φίλων; Το ερώτημα αυτό τέθηκε σήμερα στην συζήτηση Ελλήνων σκηνοθετών και εκπροσώπων της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (ΠΕΚΚ) για το μέλλον του ελληνικού κινηματογράφου που διοργανώθηκε από το 24ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου.

Οι σκηνοθέτες σηκώνουν τα χέρια ψηλά, μπροστά στην «απίστευτη απαξία του ελληνικού κινηματογράφου’» που βιώνουν «τόσο από το κράτος όσο και από ιδιώτες οι οποίοι, σύμφωνα με το νέο νόμο του κινηματογράφου είναι και οι κατεξοχήν πιθανοί χρηματοδότες του», λέει ο σκηνοθέτης Γιάννης Οικονομίδης.

«Νεκρές οι αγορές στην Ελλάδα του μνημονίου, «νεκρό» το ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, νεκρός λοιπόν και ο νέος νόμος » υποστηρίζουν οι Γιάννης Φάγκρας, Ανδρέας Τύρος και Νίκος Τριανταφυλλίδης.

Τα ζητήματα που τέθηκαν στην συζήτηση ήταν αυτά, της παραγωγής και διανομής των ελληνικών ταινιών, της ανάγκης να οργανωθούν οι σκηνοθέτες σε κολεκτίβες, και ακόμα η ενδεχόμενη αλλαγή θεματικής των ελληνικών ταινιών που θα προκύψει μέσα από την ίδια την κρίση. Και πάνω απ΄ όλα η κοινή παραδοχή ότι «για να κάνεις κινηματογράφο χρειάζονται χρήματα».

Από την δεκαετία του 70 και τον επονομαζόμενο «νέο ελληνικό» κινηματογράφο περάσαμε φάσεις», είπε ο βετεράνος σκηνοθέτης και φετινός τιμώμενος του Πανοράματος, Βασίλης Βαφέας. «Στην αρχή ήμασταν μικρομηκάδες γιατί με δυσκολία βρίσκαμε χρήματα και σε καμία περίπτωση από το κράτος ή φορείς. Όσοι αντέξαμε το φορτίο κάναμε μία ή δύο μεγάλου μήκους κι ύστερα εμφανίστηκε ο κρατικοδίατος κινηματογράφος και μετά η ελεύθερη οικονομία. Ο ελληνικός κινηματογράφος είναι τόσο χαμηλού προϋπολογισμού που δεν μπόρεσε να συναγωνιστεί τον ευρωπαϊκό. Ήταν πάντα ένα αποπαίδι της Ευρώπης, ένα κακομαθημένο παιδί. Όσοι έχουμε διάθεση να πούμε ιστορίες με εικόνες πρέπει να στραφούμε στον ψηφιακό τρόπο. Και με δημιουργία κολεκτίβας των σκηνοθετών θα γίνουν πράγματα» είπε ο Βασίλης Βαφέας.

«Δεν μπορείς να κάνεις μόνος σου ταινίες για πολύ καιρό» επανέλαβε ο νεότερος Γιάννης Φάγκρας, ενώ για τον σκηνοθέτη Νίκο Τριανταφυλλίδη μια λύση είναι να δημιουργηθούν »κολεκτίβες σκηνοθετών που θα δουλεύουν συλλογικά».

Πάνω και πέρα απ όλα, «ο κινηματογράφος θέλει λεφτά» τόνισε ο Γιάννης Οικονομίδης.

«Σε μια επείγουσα κατάσταση όλα όσα πρέπει να γίνουν, θα γίνουν. Όμως προοπτική για χρήματα υπάρχει;» επανέλαβε ο σκηνοθέτης του οποίου η ταινία «Μαχαιροβγάλτης», βραβεύτηκε από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου, δεν ήταν όμως και η πρότασή της Ακαδημίας για υποψηφιότητα στα Όσκαρ.

Ο πρόεδρος της ΠΕΚΚ, Ανδρέας Τύρος κατήγγειλε «το μοντέλο της Ακαδημίας ως αποτυχημένο» αναφερόμενος στον Μαχαιροβγάλτη του Γιάννη Οικονομίδη τον οποίο βράβευσε η Ακαδημία ως καλύτερη ταινία για το 2010- δεν τον πρότεινε όμως και στις υποψηφιότητες των Όσκαρ, αντιθέτως έστειλε το Αttenberg της Αθηνάς Ραχήλ Τσαγγάρη.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: