2o Low Budget Festival | 21/11 έως 20/12/2011

2o low budjet festival

Το 2ο Low Budget Festival, αυτό που πέρσι  προέβλεψε την κρίση μετατρέποντάς την σε… πλεονέκτημα, φέτος  διδάσκει «πολιτική ανυπακοή» υποδεικνύοντας μας τον «εχθρό του λαού». Πιο επίκαιρη στους δύσκολους  καιρούς των… έξτρα και… κόντρα κουρεμάτων δεν θα μπορούσε  να είναι η διοργάνωσή μας που ξεκινά  στις 21 του μήνα στο γκαράζ του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης, συστρατεύοντας  δέκα ομάδες, για δέκα παραγωγές σε 30 παραστάσεις έως και τις 20 Δεκεμβρίου, με επικεφαλής του «χορού» τους αθεράπευτα… νέους Σταμάτη Κραουνάκη και  Ρούλα Πατεράκη.  «Ήταν σαν το Low Budget Festival να είχε ετοιμαστεί για την κρίση που έρχεται. Όταν πέρσι το πρωτοανακοινώναμε θέλαμε απλώς να υπογραμμίσουμε  πώς η τέχνη δεν χρειάζεται πολλά για να πει την αλήθεια. Μόνο τόλμη»,  διαπίστωσε στη σημερινή παρουσίαση του προγράμματος του  ο εμπνευστής του Λάκης Λαζόπουλος. Φέτος θεωρεί πως «όλοι ξέρουμε πού βρισκόμαστε. Ζούμε ιστορικές στιγμές με πρόσωπα όμως που δεν έχουν καμία απολύτως ιστορική σημασία». Όμως, πάντα, το πρόσταγμα παραμένει, τονίζει, η «ενίσχυση των νέων δυνάμεων», που  «θα χαράξουν νέα εποχή στο θέατρο».  Αυτό συμβαίνει ήδη στο  Low Budget Festival . Κάτι ανάλογο ανακοίνωσε θα συμβεί  προσεχώς και στο σινεμά. «Μπορεί ο κόσμος να βουλιάζει αλλά, ακριβώς γι αυτό, η τέχνη είναι απαραίτητη», προσέθεσε  η διευθύντρια  του tospirto Άννα  Βλαβιανού. Θέση  που συμμερίστηκε κι ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΤ Λάμπης Ταγματάρχης, ο οποίος θεωρεί ότι και μόνο λόγω του ονόματος του φεστιβάλ, η ΕΡΤ, στην οποία τα πάντα είναι πλέον low budget, θα έπρεπε να συνδράμει. Το κάνει διπλά. Δεν είναι μόνο χορηγός επικοινωνίας αλλά παραχωρεί και ένα αμφιθέατρό της επί της Κατεχάκη για τις πρόβες των ομάδων. Υπάρχει μάλιστα η βούληση να καταγράψει και τις παραστάσεις γιατί «σκοπός μας είναι η ενίσχυση και προβολών των νέων. Οι καταξιωμένοι να πάνε στο ραδιόφωνο», δήλωσε ο κύριος Ταγματάρχης.  Ο  Σταμάτης Κραουνάκης, ο οποίος με τον μονόλογο του Άκη Δήμου  « Η Σάντρα στο φως»  ανοίγει το Φεστιβάλ πιστεύει ότι  «είναι η πρώτη φορά που  η ιδιότητά μου ως μουσικού μπορεί να προσφέρει στο μονόλογο ρυθμό». Εξίσου πεπεισμένος ήταν σήμερα ότι  «καταρρέει ο Καπιταλισμός.  Αλλά δυστυχώς κάθε φορά που αλλάζει κάτι  οι πρώτες γενιές την πληρώνουν». Οι νεότερες πάντως γενιές θεωρεί ότι δεν έχουν αποφασίσει «να δαγκώσουν  στην καρδιά το τέρας,  ενώ τα σκουπίδια που μαζεύτηκαν είναι πολλά και πρέπει να κοιτάξουμε από πίσω». Δυο suis generis δημιουργοί. Η Ρούλα  Πατεράκη συναντά την Κική Δημουλά, χάρη στη  «μαθήτριά» της σκηνοθέτιδας Σύλβια Λιούλιου, που την καθοδηγεί  στο «Μια μετέωρη κυρία», παράσταση όπου η ποίηση και η βιογραφία της Δημουλά τέμνεται με τη βιογραφία της Ρούλας Πατεράκη. Μια ιδιαίτερη και παραδόξως πολιτική  σκηνική πρόταση. «Η Πολιτική ανυπακοή του Χέντρι Ντέιβιντ Θορώ το 2001» της  ομάδας  SO7    162 χρόνια μετά την «φρικιαστικά σύγχρονη»  συγγραφή του  μανιφέστου του Θορώ θα ξαναρωτά  «όταν μια κυβέρνηση σου λέει «τα λεφτά σου ή τη ζωή σου»  γιατί να βιαστώ να της δώσω τα λεφτά μου;». Για τον  απαισιόδοξο ηθοποιό και σκηνοθέτη Δημήτρη Κουρούμπαλη, που δεν γνωρίζει  «αν θα ζούμε» ή «αν θα μας έχει κατακτήσει μια νέα δύναμη» ώσπου να ξεκινήσει το Φεστιβάλ, δεν πρόκειται για μια παράσταση  με κατεύθυνση την αναρχία αλλά μια πολιτική πρόταση. Αμήν. Ο «Εχθρός του Λαού –Μια εθνική ενδοσκόπηση», πρώτη στην Ελλάδα σκηνοθεσία του  συνεργάτη της βερολινέζικης Φολκσμπίνε  Στάθη Γραφανάκη, είναι μια παράσταση και για τον… εχθρό αλλά και  για την οικονομική και μετα ιδεολογική κρίση στην Ελλάδα, η οποία κάνει χρήση κειμένων « εξέχοντων πολιτικών αγωνιστών». Μεταξύ άλλων και του Αμερικανού Νόαμ Τσόμσκι. Ο νεαρός σκηνοθέτης επεδίωξε, όπως είπε, να μετάσχει από μόνος του στο Low Budget Festival γιατί το θεωρεί μια μεγάλη  ευκαιρία «από το τίποτα να εκτοξεύσουμε ενεργητικότητα». «Είναι η  πίστη  ότι μπορείς και με τα λιγότερα να κάνεις σημαντικά πράγματα, κόντρα στη ρωγμή που κάνει η αυτοπεποίθησή μας », πρόσθεσε. Εποχές κρίσης; Εποχές που τα «κοράκια» εκμεταλλεύονται κάθε μορφής «κοίτασμα»; Εποχές ξεπουλήματος ακόμη και του ορυκτού πλούτου μας; Μια «αλληγορία για το πώς θα βρούμε σήμερα στην Ελλάδα το δικό μας κοίτασμα χρυσού», είναι το σοφιστικέ και με αιχμή  «Prima Materia» των Nova Melancholia. «Ένας Κόμης στον Άδη» της ομάδας Cheek-Bones. Γοτθικό παραμύθι είναι αλλά για τον ρατσισμό μας απέναντι στον ξένο μιλάει. Έστω κι αν αυτό επιχειρείται με τον πιο γκροτέσκο σκηνικό τρόπο.    Ο «ένας» της Ομάδας Mag, πραγματεύεται τον  βαθύ τρόμο που μας τρώει, παρόλο που αναζητά  το βασικό πυρήνα της θεατρικής σύμβασης, όπως διευκρίνισε ο σκηνοθέτης και ερμηνευτής Κώστας Κουτσουλέλος. Η Τζένη Αργυρίου έχει πειραματιστεί πολλές φορές από σκηνής πάνω στις νευρολογικές λειτουργίες του ανθρώπινου εγκέφαλου. Στο «Dr Maybe Darling version 11.0.5 in process» διερευνά από νευρολογικής απόψεως την ελευθερία που έχουμε συνητικά στη λήψη αποφάσεων. Πρωτότυπο. Όσο για το «Πάρκο» της Θεσσαλονικιώτικης σκηνής Ακτίς Αελίου είναι ένας μεγάλος αυτοσχεδιασμός για τις τέσσερις εποχές, που φιλοδοξεί να ζωντανέψει στη σκηνή με έναν μόνο  ερμηνευτή τη «φαντασία όλου του κόσμου»!

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Σταμάτης Κραουνάκης  [21, 22, 23/11/2011]
Μάξιμος Μουμούρης  [24, 25, 26/11/2011]
Cheek-Bones [27, 28, 29/11/2011]
So 7 [30/11 & 1, 2/12/2011]
Θέατρο Τέχνης « Ακτίς Αελίου» [3, 4, 5/12/2011]
Τζένη Αργυρίου [6, 7, 8/12/2011]
Nova Melancholia [9, 10, 11/12/2011]
Σύλβια Λιούλιου [12, 13, 14/12/2011]
Mag [15, 16, 17/12/2011]
Στάθης Γραφανάκης  [18, 19, 20/12/2011]

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ (ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ)

i santra sto fos
21, 22, 23 Νοεμβρίου 2011, 21.00
Σταμάτης Κραουνάκης
«Η Σάντρα στο φως»

Η «Σάντρα στο φως», που κάνει την παρθενική της εμφάνιση στη σκηνή του Low Βudget Festival, ολοκληρώθηκε μόλις λίγο πριν το τέλος του φετινού καλοκαιριού, με αφορμή τη συνάντηση του Άκη Δήμου με την Μαρία Κοσκινά και τον Σταμάτη Κραουνάκη.
Είναι η τρυφερή, σκοτεινή και σαρκαστική ιστορία μιας νεαρής γυναίκας – που, αν δεν ήταν ηρωίδα αυτού του μονολόγου, θα μπορούσε να είναι μια οποιαδήποτε μπαλάντα τής P.J.Harvey – πιασμένης στην παγίδα του έρωτά της για έναν καλλιτέχνη ερωτευμένο περισσότερο με την κάμερά του. Είναι, επίσης, η ιστορία ενός εγκλήματος – για την ακρίβεια: το υστερόγραφό του – καθώς και η ανατομία της απόγνωσης της ηρωίδας που, άλλοτε αστεία κι άλλοτε μελαγχολικά, αφηγείται την αισθηματική της διαδρομή από μια παραλία της Σάμου μέχρι το ανακριτικό γραφείο, όπου τη συναντάμε απολογούμενη. Μια ιστορία μυστηρίου εν τέλει, όπως οι ιστορίες όλων των ερώτων μας, αιματηρές ή αναίμακτες.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Κείμενο: Άκης Δήμου
Σκηνοθεσία:  Σταμάτης Κραουνάκης
Παίζει: Μαρία Κοσκινά
—————————–
maximos moumouris dig

24, 25, 26 Νοεμβρίου 2011, 21.00
Μάξιμος Μουμούρης
«Dig!»
Η αφετηρία.
Ένας Οιδίποδας μόνος, άχρονος, που σκάβει στα θεμέλια του κόσμου, του ανθρώπου, για να ανακαλύψει ό,τι θαμμένο δεν έχει ακόμα πεθάνει. Η αλήθεια για το ποιος πραγματικά είναι, χωρίς την παρηγοριά των ανθρώπων που τον περιβάλουν.  Μια μοναχική πορεία προς τη γνώση, μια απειροελάχιστη κουκίδα στο σύμπαν που φέρει το ανυπόφορο βάρος της ύπαρξής της. Στο  «Dig»!, ο Οιδίποδας γνωρίζει, αυτοχλευάζεται, μιλάει με τραγική ειρωνεία, ενώ την ίδια στιγμή την ακυρώνει. Ούτε  βασιλιάς, ούτε τύραννος, απλώς, άνθρωπος.
Μέσα στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, δίνεται η ευκαιρία να ξεκινήσει η σπουδή επάνω στη μορφή του Οιδίποδα. Το «Dig!» αποτελεί την προεργασία και τον πρώτο σταθμό στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο του Γκαράζ. Επόμενος σταθμός, λίγο αργότερα, θα αποτελέσει η Υποδοχή-Φουαγιέ του Ιδρύματος. Εκεί, ο Οιδίπους, εκτεθειμένος σε έναν λάκκο λεόντων, μια αρένα, έναν γύρο θανάτου, θα αναμετρηθεί με τα λαίμαργα μάτια του κοινού, των θεατών που θα τον αφήσουν στο έλεος της μοίρας του παρακολουθώντας τον αφ’ υψηλού.  Αντίστοιχα με την πορεία του από τον Τύραννο στον «Επί Κολωνώ», θα προσπαθήσουμε να τον ανελκύσουμε από το  Γκαράζ στην Υποδοχή του Ιδρύματος Κακογιάννη, από το σκοτάδι στο φως, από το υπόγειο στο επίγειο. Συνεχίζεται…
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Κείμενο: Δανεισμένο από τις τραγωδίες του Σοφοκλή  «Οιδίπους Τύραννος»  και  «Οιδίπους                      Επί Κολωνώ»
Σκηνοθεσία-Ερμηνεία-Δραματουργική Επεξεργασία: Μάξιμος Μουμούρης
Βοηθός Σκηνοθέτης –Επιμέλεια κίνησης – Δραματουργική Επεξεργασία: Αγγελική Στελλάτου
Εικαστικός: Γκάυ Στεφάνου
Μετάφραση- Δραματουργική Επεξεργασία: Πέτρος Πετράκης
—————-
cheek bones

27, 28, 29 Νοεμβρίου 2011, 21.00
Cheek-Βones
«Ένας κόμης στον Άδη»
Ένα γοτθικό παραμύθι που ταξιδεύει ώς τα βόρεια της Σκωτίας και συναντά ένα μακρινό χωριό, ονόματι Στονάδι. Η ιδιαιτερότητα αυτού του χωριού είναι οι ίδιοι οι κάτοικοί του. Απομονωμένοι με τους δικούς τους νόμους και κανόνες ζουν αρμονικά, ανυποψίαστοι για το τι πρόκειται να συμβεί. Ο ερχομός ενός ξένου θα είναι η αιτία για τη διατάραξη της συμβατικότητας της καθημερινής ζωής τους. Πρόκειται για την αδυναμία των κατοίκων μπροστά στον παραλογισμό του διαφορετικού που κανένας δεν μπορεί να πολεμήσει. Το χωριό κατηγορεί τον ξένο για τη διαφορετικότητά του μέχρι αυτός να τη μετατρέψει σε ευλογία.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Σκηνοθέτης:  ομάδα Cheek-Βones  (Εύη Δόβελου, Ελένη Ευταξοπούλου, Αγγέλικα Σταυροπούλου)
Σκηνογράφος/ Ενδυματολόγος: Ζαΐρα Φαληρέα
Συνθέτης πρωτότυπης μουσικής (ειδικά για την παράσταση): Νίκος Καραδοσίδης
Μουσική επιμέλεια: Νίκος Καραδοσίδης
Χορογράφος: Τάσος Καραχάλιος
Φωτιστής: Βαγγέλης Μούντριχας
Μακιγιέζ: Μαρία Ηλιάδου
——————
so7

30 Νοεμβρίου &  1, 2 Δεκεμβρίου 2011, 21.00
So7
«Η πολιτική ανυπακοή του Χένρυ Ντέιβιντ Θορώ το 2011»
2 G.T.P. Ένα κείμενο – μανιφέστο. Μια πολιτική θέση που δεν χαρακτηρίζεται από την άρνηση, αλλά από την πρόταση. Μια εικαστική παρέμβαση με εξαιρετική εκφραστική δύναμη. Αυτά είναι τα συστατικά στοιχεία της παράστασης που παρουσιάζει η So7 εισάγοντας τα θέματα της κοινωνικής ελευθερίας και του δικαιώματος στη σκέψη, της «αποδιοπομπαίας» εξουσίας και του ενεργού πολίτη όπως αυτά επιβιώνουν διαχρονικά.
Η So7 επιμένει να ανακαλύπτει τη θεατρικότητα τόσο της πολιτείας όσο και του ανθρώπου που έχει επιλέξει να την κατοικεί.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Διασκευή – Σκηνοθεσία: So7
Κίνηση ηθοποιών: Φρόσω Κορρού
Εικαστική παρέμβαση: Γιάννης Πέτσας
Παίζουν: Κώστας Φιλίππογλου, Δημήτρης Κουρούμπαλης
Περισσότερες πληροφορίες στο so7.gr
*  Το κείμενο του Χ. Ν. Θορώ «Πολιτική ανυπακοή» κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΕΡΑΤΩ σε μετάφραση Κωνσταντίνας Παπαπετροπούλου.
—————–
aktis aeliou

3, 4, 5 Δεκεμβρίου 2011, 21.00
Θέατρο Τέχνης «Ακτίς Αελίου»
«Το Πάρκο»
Ένας αυτοσχεδιασμός για τις Τέσσερις Εποχές, – ένα σκηνικό αφήγημα χωρίς λόγια με θέμα το ανεκπλήρωτο του έρωτα, τη μοναξιά και τη συντροφικότητα, το θέατρο και την πραγματικότητα.
Ένα πάρκο, τέσσερις εποχές, ένα παγκάκι και ένας μοναχικός περιπλανώμενος, που είναι ικανός να ζωντανέψει στη σκηνή όλη τη φαντασία του κόσμου. Με μοναδικά του εργαλεία το σώμα, την εκφραστικότητα, το χιούμορ, το παιχνίδι, τη μουσική και την ευρηματικότητα, το πάρκο μεταμορφώνεται και μεταμορφώνει τα εσωτερικά τοπία του ήρωα και οδηγεί το θεατή όλο και πιο μακριά απ’ την πραγματικότητα, όλο και πιο κοντά στην αλήθεια.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Σκηνοθετική Επιμέλεια: Νίκος Σακαλίδης
Σενάριο: Θωμάς Βελισσάρης
Ενδυματολογική Επιμέλεια: Μένη Τριανταφυλλίδου
Επιμέλεια Μουσικής: Θωμάς Βελισσάρης
Οργάνωση Παραγωγής: Θεανώ Αμοιρίδου, Δέσποινα Καλπενίδου
Αυτοσχεδιάζει ο Θωμάς Βελισσάρης
————
tzeny argyriou

6, 7, 8 Δεκεμβρίου 2011, 21.00
Τζένη Αργυρίου
«Dr. Maybe Darling Version 11.0.5 in process»
Διαφορετικός χρόνος, διαφορετικός χώρος, νέες συνθήκες, παλιά και νέα δεδομένα.
H Dr. Maybe Darling επιστρέφει. Η Version 11.0.5 είναι μία νέα εκδοχή της παράστασης, ένας επόμενος πειραματισμός. Το θέμα της δυσκολίας να πάρουμε μία απόφαση και της ακόμα μεγαλύτερης να την εκτελέσουμε συνεχίζει να είναι το επίκεντρο της έρευνάς της.
H Dr. Darling για άλλη μία φορά δεν μπορεί να αποφασίσει. Θα είναι παράσταση, παρουσίαση, πείραμα, διάλεξη ή όλα μαζί; Θα κάνει στατιστικές αναγωγές στα ερωτηματολόγια που συλλέγει εδώ και χρόνια ή θα συνθέσει νέες ερωτήσεις για το κοινό; Όλα θα εξαρτηθούν από τα νέα δεδομένα, τις πραγματικές συνθήκες και τους πλασματικούς περιορισμούς που θα θέσει. Μέσα από τα ψηφιακά μέσα συνομιλεί με το κοινό, προκαλεί τον αυθορμητισμό, τις σκέψεις και τον ψυχισμό του.
Η αναποφασιστικότητα είναι ένα θέμα που έχει απασχολήσει εδώ και αρκετό καιρό την καλλιτέχνη Τζένη Αργυρίου. Η διαδικασία δημιουργίας ακολουθεί τους χρόνους της επιστημονικής έρευνας. Μέσα από τη συλλογή και επεξεργασία ενός πλούσιου υλικού, θέτει κάθε φορά διαφορετικές συνθήκες στους πειραματισμούς της.  Αποτέλεσμα αποτελούν οι work in process παρουσιάσεις «makeupyou®mind 6.0.1 και 7.0.2» και «Dr. Maybe Darling 9.0.3 και  10.0.4».
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Σύλληψη – Σκηνοθεσία: Τζένη Αργυρίου
Dr. Maybe Darling: Τζένη Αργυρίου
Ερμηνευτικό Alter Ego: Σταυρούλα Σιάμου
Εικόνα – Βίντεο: Λίλα Σωτηρίου
Πρωτότυπη Μουσική, live processing: Γιώργος Πούλιος
Ενδυματολογία: Δέσποινα Μακαρούνη
Φωτισμός: Θόδωρος Μιχόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρία Αργυρίου
—————-
nova melancholia

9, 10, 11 Δεκεμβρίου 2011, 21.00
Nova Melancholia
«Prima Materia»
Στην έννοια της prima materia, της πρώτης ύλης την οποία οι Αλχημιστές επιχειρούσαν να «μετατρέψουν» σε χρυσό, ο Carl Jung αναγνώρισε το Ασυνείδητο. Για εκείνον, ολόκληρη η αλχημιστική παράδοση δεν ήταν παρά μια μεταφορά της προσωπικής διαδικασίας κάθε Αλχημιστή προς την πνευματική και φιλοσοφική του μεταμόρφωση.
Η περφόρμανς «Prima Materia» εμπνέεται από την αλχημιστική παράδοση και επιχειρεί να εξερευνήσει το σκοτεινό τοπίο της (προσωπικής) Δύναμης, αναζητώντας –πάλι, στην Ελλάδα τού σήμερα– έναν καινούργιο δρόμο προς τον χρυσό. Με οδηγό μας την παλλόμενη ομορφιά της αισθητικής του μπαρόκ, οδηγούμαστε σε ένα χορογραφημένο παιχνίδι μεταμορφώσεων και δημιουργούμε ένα queer τοπίο, έναν χώρο αλλόκοτων όντων και συνάντησης με τις ιδιαίτερες primae materiae καθενός από το κοινό.
Η περφόρμανς παρουσιάστηκε σε πρώτη εργαστηριακή μορφή τον Ιούνιο 2011 στο DasArts / Master of Theatre, του ερευνητικού μεταπτυχιακού προγράμματος για την περφόρμανς, της Σχολής Καλών Τεχνών του Άμστερνταμ.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Σύλληψη / σκηνοθεσία: Μανώλης Τσίπος
Παίζουν: Μανώλης Τσίπος, Βασίλης Νούλας
Σκηνογραφική επιμέλεια: Σοφία Σιμάκη
Φωτισμοί: Θοδωρής Μιχόπουλος
—————–
mia meteori kyria

12, 13, 14  Δεκεμβρίου 2011, 21.00
Σύλβια Λιούλιου
«Μια μετέωρη κυρία»
Μια σκηνική προσέγγιση των ποιημάτων της Κικής Δημουλά. Η Ρούλα Πατεράκη συναντάται με τη σπουδαία ποίηση της Κικής Δημουλά σε μια αναμέτρηση που καταθέτει το ποιητικό και το προσωπικό.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Δραματουργία – σκηνοθεσία: Σύλβια Λιούλιου
Διαμόρφωση σκηνικού χώρου- κοστούμια: Άγγελος Μέντης
Επιμέλεια κίνησης: Έλενα Τοπαλίδου
Ηχητική εικόνα: Δημοσθένης Γρίβας
Φωτισμοί: Εβίνα Βασιλακοπούλου
Παίζει η Ρούλα Πατεράκη
—————
mag enas

15, 16, 17 Δεκεμβρίου 2011, 21.00
MAG
«Ένας»
Η ομάδα MAG με την έκτη της περφόρμανς συνεχίζει να ερευνά τα όρια του θεατρικού γεγονότος. Η παράσταση «Ένας», δεν αφηγείται καμία ιστορία. Άλλωστε, όλες οι ιστορίες έχουν ειπωθεί. Αυτό που επιχειρεί να κάνει είναι να αγγίξει τον πραγματικό πυρήνα του θεάτρου: ένας άνθρωπος (ηθοποιός), εμφανίζεται μπροστά στα μάτια άλλων ανθρώπων (κοινό). Για να το καταφέρει αυτό, αφαιρεί από τη θεατρική σύμβαση όλα της τα συνήθη όπλα: ένα κείμενο, μια ιστορία, την υποκριτική ερμηνεία, φώτα, σκηνικά, κοστούμια. Τι είναι αυτό που θα απομείνει; Είναι άξιο θέασης; Ονομάζεται ακόμα θέατρο; Και τι είδους σχέση δημιουργεί με το κοινό του;
Η παράσταση αντλεί υλικό, τόσο σε περιεχόμενο όσο και στην ίδια τη μορφή της, από δύο βασικά χαρακτηριστικά της ανθρώπινης φύσης: την εμμονή και την επανάληψη.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Ιδέα – δημιουργία – ερμηνεία: Ράνια Κελαΐδίτη, Κώστας Κουτσολέλος
Φωτισμοί: Βασίλης Κλωτσοτήρας
————–
stathis grafanakis

18, 19, 20 Δεκεμ βρίου 2011, 21.00
Στάθης Γραφανάκης
«-Ο- Εχθρός του Λαού – Μια Εθνική Ενδοσκόπηση»,
βασισμένο στο έργο του Ερρίκου Ίψεν «Ένας Εχθρός του Λαού» (1882)
Ο γιατρός Stockmann είναι ένας πετυχημένος  ειδήμονας της κοινωνίας, κατασκεύασμα των ίδιων δομών της εξουσίας. Όταν ανακαλύπτει ότι ο μοναδικός οικονομικός πνεύμονας της πόλης, τα δημόσια λουτρά, δεν είναι παρά μια εστία μόλυνσης για τη δημόσια υγεία, αρνείται να «πειθαρχήσει».
Παλεύει ενάντια στις παράλογες τάσεις της φιλελεύθερης συμπαγούς πλειοψηφίας, στην υποκριτική και διεφθαρμένη φύση του πολιτικού συστήματος, με το οποίο η ίδια η μαζική δημοκρατία «συναινεί» στη συγκάλυψη της αλήθειας και στον τελικό εξοστρακισμό του από την πόλη.
Παραφράζοντας τον πρωτότυπο τίτλο, «Ο» εχθρός του λαού είναι μια Τομή-«Διαφώτιση» της διαδικασίας με την οποία η μετά-μοντέρνα εξουσία της βίο-πολιτικής ρυθμίζει τον κοινωνικό βίο εκ των έσω ώστε το άτομο να εγκολπώνεται και να επαναθέτει σε εφαρμογή τις εντολές της, όπως ακόμα και με υπολανθάνων τρόπο να επαναστατεί…
Ένα διακειμενικό, «λογοκλοπημένο», concerto της γλώσσας από τα κλοπιμαία της εξουσίας: τον αποσιωπημένο δημόσιο λόγο.
* Με τη σκηνοθεσία «Ο εχθρός του λαού» εγκαινιάζεται η τριλογία παραστάσεων πάνω στα έργα του Ίψεν: Ένας εχθρός του λαού, Τα στηρίγματα της κοινωνίας, Όταν εμείς οι νεκροί ξυπνήσουμε/ For They Know Not What They Do (Ίψεν/ S. Žižek) με θέμα την οικονομική και μετά-ιδεολογική κρίση στην Ελλάδα.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Σκηνοθεσία: Στάθης Γραφανάκης
Χώρος-Κοστούμια: Benjamin Schöneker
Δραματουργική ομάδα: Μαρία Κουβίδη, Αντριάνα Αλεξίου, Στάθης Γραφανάκης
Παίζουν: Βασίλης Κουκαλάνι, Δημήτρης Πουλικάκος, Γεωργής Τσαμπουράκης, Δημήτρης Λιόλιος, Σίμος Πατιερίδης, Σύρμω Κεκέ, Καλλιόπη Σίμου, Marlon Tarnow, Νico Ehrenteit και  Συμπολίτες Αθηναίοι.

INFO
21/11 έως 20/12/2011
Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης –Γκαράζ (Πειραιώς 206)
Γενική είσοδος: 10 ευρώ
Όλες οι παραστάσεις ξεκινούν στις 21.00
Ενιαίο εκπτωτικό εισιτήριο 80€ για το σύνολο των παραστάσεων (ένα για κάθε παράσταση).
Η προπώληση των εισιτηρίων ξεκινάει 3 Νοεμβρίου
Προπώληση: Ταμεία Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης (Πειραιώς 206, Ταύρος), 210 3418579 (Δευ-Παρ 11:00 – 14:00), http://www.mcf.gr και στα καταστήματα Public

ΜΕ ΤΗ ΧΟΡΗΓΙΑ ΤΩΝ


ΧΟΡΗΓΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: