ΔΥΟ ΤΑΙΝΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (Ξεναγός, Τungsten) | 24 NΟΕΜΒΡΙΟΥ 2011 ΣΕ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟ ΚΑΙ ΑΣΤΟΡ HOLLYWOOD 3D

GRAMMES_monastiraki-gazi-4

ΔΥΟ ΤΑΙΝΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ – (Ξεναγός, Τungsten)

24 NΟΕΜΒΡΙΟΥ ΣΕ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟ ΚΑΙ ΑΣΤΟΡ HOLLYWOOD 3D

Δύο ανεξάρτητες ελληνικές παραγωγές μαζί στις αίθουσες & με κοινό εισιτήριο.


«Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία κάθε σκηνοθέτη είναι ένα τεράστιο ταξίδι. Κι όταν αυτό το ταξίδι γίνεται ως ανεξάρτητη παραγωγή, είναι εγγυημένη περιπέτεια. Το «Tungsten» και «Ο ξεναγός» γυρίστηκαν ενάντια στις ίδιες δυσκολίες και με εφόδια την ίδια πίστη και γενναιόδωρη προσφορά ενός συνόλου δημιουργικών ανθρώπων. Είναι δύο πρώτες μεγάλου μήκους που ολοκληρώθηκαν με ελάχιστα χρήματα και αστήρευτο ενθουσιασμό.

 

Πέρα από τις συνθήκες παραγωγής, οι δύο ταινίες μοιράζονται κι έναν χαρακτήρα: την Αθήνα. Είναι δύο ταινίες για δύο τελείως διαφορετικές όψεις της ίδιας πόλης, σαν να μοιράζονται έναν ηθοποιό που παίζει έναν διαφορετικό αλλά εξίσου πρωταγωνιστικό ρόλο κάθε φορά. Στο «Tungsten» η Αθήνα είναι μία ασπρόμαυρη πόλη, με εργατικές κατοικίες, ψηλά κτίρια, εγκαταλελημένα εργοστάσια, μεγάλες λεωφόρους και φθαρμένες πεζογέφυρες. Στον «Ξεναγό» η Αθήνα είναι μία καλοκαιρινή πόλη, γεμάτη ζωή, αρχιτεκτονική ποικιλομορφία και μνημεία παγκόσμιας εμβέλειας. Η κοινή διανομή τους είναι ένας διάλογος για την Αθήνα, για τα διαφορετικά της πρόσωπα, τα προβλήματά της, την αστείρευτη γοητεία της και την τεράστια αφηγηματική της δυναμική ως κινηματογραφικό φόντο.

Πάνω απ’ όλα όμως η κοινή έξοδος στις αίθουσες αποτελεί την φυσική συνέχεια του πνεύματος της συλλογικότητας και της αλληλοβοήθειας με την οποία γίνανε οι ταινίες στο στάδιο της διανομής τους. Ταυτόχρονα αποτελεί και μία εναλλακτική πρόταση στο πεδίο της διανομής, ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια που καλείται να υπερβεί κάθε ανεξάρτητη παραγωγή. Ευελπιστούμε η κοινή έξοδος στις αίθουσες να αποτελέσει αφορμή για περισσότερους εναλλακτικούς τρόπους διανομής στο μέλλον».

Γιώργος Γεωργόπουλος

Μαυροειδής Ζαχαρίας

Νοέμβριος 2011

Οι ταινίες βγαίνουν στις 24 Νοεμβρίου στους κινηματογράφους Άστορ και Μικρόκοσμος. Θα προβάλλονται εναλλάξ και θα υπάρχει και δυνατότητα κοινού, πιο οικονομικού εισιτηρίου για όποιον θέλει να δει και τις δύο.

Την Τετάρτη 23 Νοεμβρίου θα γίνει πάρτυ για την προώθηση της διανομής στο 6dogs, Αβραμιώτου 6-8, Μοναστηράκι, όπου θα παίξουν ζωντανά τρία συγκροτήματα που έχουν δώσει μουσική στις ταινίες:

  • Gloire Carton
  • Μάρθα Μαυροειδή Τρίο
  • Berlin Brides

H συναυλία αρχίζει στις 22.00 και η είσοδος είναι ελεύθερη.

Για περισσότερες πληροφορίες:

http://2films4athens.blogspot.com/

www.tungsten.gr

www.oxenagos.gr


«Ο ξεναγός»

INFO

Ο «ξεναγός», η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Ζαχαρία Μαυροειδή, είναι μια ανεξάρτητη DIY νεανική κωμωδία για την σεξουαλικότητα, την αρχιτεκτονική και τους σύγχρονους Έλληνες. Η ταινία παρακολουθεί μέσα από το βλέμμα του εκκολαπτόμενου ξεναγού εννιά μπερδεμένους νέους αρχιτέκτονες στην περιπλάνηση τους στην εξίσου μπερδεμένη Αθήνα. Η ταινία ξεχώρισε στο 51ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης, όπου προβλήθηκε σε πρώτη προβολή, ενώ το αθηναϊκό κοινό είχε την ευκαιρία για μία πρώτη «ξενάγηση» κατά τη διάρκεια του 24ου Φεστιβάλ «Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου». Τον ρόλο του ξεναγού ερμηνεύει ο βραβευμένος με βραβείο Χορν Μιχάλης Οικονόμου, ενώ το υπόλοιπο καστ περιλαμβάνει ηθοποιούς από Ελλάδα, Αγγλία, Γερμανία, Γαλλία, Ισπανία και ΗΠΑ.

Ελλάδα, 2010, 90’

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΟΥ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ

Ο «ξεναγός» είναι μία κωμωδία για έναν μπερδεμένο νεαρό Έλληνα, με φόντο την εξίσου μπερδεμένη ελληνική πρωτεύουσα. Ο Ιάσονας ξεκινά την ξενάγησή του προσπαθώντας να δείξει στο γκρουπ του τα καλύτερα της Αθήνας. Σύντομα το γκρουπ τον φέρνει αντιμέτωπο με την βασική σύγκρουση της σύγχρονη ελληνικής εθνικής ταυτότητας: περηφάνια για το ένδοξο παρελθόν και αμηχανία για το χαοτικό παρόν. Η αρχιτεκτονική της Αθήνας εικονοποιεί αυτή την αντίφαση με τον πλέον γλαφυρό τρόπο. Είναι μια πόλη διεθνώς ταυτισμένη με την Ακρόπολη, ένα λαμπρό μνημείο του παρελθόντος, το οποίο περιβάλλεται από ένα βαλκανοοριεντάλ σύγχρονο αστικό τοπίο. Η εξερεύνηση της αρχιτεκτονικής ταυτότητας της Αθήνας, παραλληλίζεται με την εξερεύνηση της προσωπική ταυτότητας του Ιάσονα, ο οποίος βιώνει το προσωπικό το μπέρδεμα με αντίστοιχα ανάμικτα συναισθήματα. Το ερώτημα «ποια είναι η Αθήνα» θα απαντηθεί μαζί με το ερώτημα «ποιος είμαι εγώ» σε μια ταράτσα με θέα την Ακρόπολη.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Κατά την γνώμη μου, η Αθήνα είναι μια αξιοθαύμαστη πόλη, από αρχιτεκτονικής απόψεως. Είναι μια πόλη ασφυκτικά χτισμένη, γεμάτη μνημεία από την αρχαιότητα, τον μεσαίωνα και σύγχρονη εποχή που «αγωνίζονται» για να βρουν τον χώρο που τους αναλογεί. Και τον ίδιο αγώνα ακριβώς δίνουν και οι άνθρωποι που κατοικούν στην πόλη, τα δέντρα και τα φυτά που φυτρώνουν σε κάθε γωνιά, τα αδέσποτα σκυλιά και γατιά, τα αυτοκίνητα και οι μοτοσικλέτες. Ο καθένας παλεύει ενάντια ή μαζί με τον άλλον διεκδικώντας τον ζωτικό του χώρο. Αυτός ο αγώνας είναι τόσο αποπνικτικός όσο και γοητευτικός. Και στην μέση όλου αυτού του χάους, η Ακρόπολη – ένα μνημειώδες παράδοξο.
Όταν μετακόμισα για πρώτη φορά στο κέντρο, πέρασα πολλές νύχτες στο νέο διαμέρισμά μου με τους φίλους, σε μία διπλή σεζλονγκ, ένα από τα ελάχιστα έπιπλα τότε στο διαμέρισμα, φιλοσοφώντας και ατενίζοντας την Ακρόπολη. Είχαμε μάλιστα εφεύρει και ένα ρήμα για την περίσταση: «ακροπολώ», το οποίο σήμαινε «κοιτάζω την Ακρόπολη ενώ φιλοσοφώ».

Νομίζω κάπου σε αυτές τις ατελείωτες συνεδρίες ακροπόλησης συνειδητοποίησα ότι το αστικό τοπίο της Αθήνας θα μπορούσε να λειτουργήσει ως μία πολύ γλαφυρή οπτική μεταφορά της ελληνικής εθνικής ταυτότητας.

ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΜΑΥΡΟΕΙΔΗΣ

ΣΥΝΟΨΗ

Ο Ιάσονας κατεβαίνει στην Αθήνα ξεκινώντας την νέα του φιλόδοξη καριέρα ως “ξεναγός αρχιτεκτόνων”. Το γκρουπ του αποτελείται από φοιτητές αρχιτεκτονικής από το εξωτερικό που ολοκληρώνουν το Erasmus τους στην Θεσσαλονίκη. Σύντομα ο Ιάσονας έρχεται αντιμέτωπος με τις ετερόκλητες απαιτήσεις των φοιτητών που προτιμούν έναν πολύωρο καφέ ή μία επίσκεψη σε νεκροταφείο από μία ξενάγηση στην Ακρόπολη. Παράλληλα, βρίσκεται ξανά με την πάλαι ποτέ κολλητή του φίλη Μυρσίνη. Παγιδευμένος ανάμεσα σε μία φίλη που τον βλέπει όλο και λιγότερο σαν φίλο και ένα γκρουπ που τον βλέπει όλο και λιγότερο σαν ξεναγό, ο Ιάσονας θα αναγκαστεί να δώσει μια λύση στα προσωπικά του αδιέξοδα.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία και σενάριο : Ζαχαρίας Μαυροειδής

Διεύθυνση φωτογραφίας : Ζωή Μαντά

Μοντάζ : Ιωάννα Πογιατζή

Πρωτότυπη μουσική : Μάρθα Μαυροειδή, Γιώργος Βεντουρής

Ήχος : Νίκος Τριανταφύλλου, Ηρακλής Βλαχάκης

Σκηνικά : Κατερίνα Ζουράρη

Κοστούμια : Έφη Μουτσιανά – Μαρρέ

Γραφικά: Μαρία Καραμάνου, Πέννη Τιτόνη

Animation: Παντελής Τσιαχρής

Τίτλοι: Ανδρέας Κοσσιώνης

Μακιγιάζ : Romy Fangerow

Παραγωγή : Wesaw open lab – Ζαχαρίας Μαυροειδής

ΚΑΣΤ

Μιχάλης Οικονόμου, Κατερίνα Μαυρογεώργη, Kathrin Suckfiel, Anne Marie O’ Sullivan, Francois Renault, Σταυρούλα Κοντοπούλου, Νικόλας Πιπεράς, Michael-John Raftopoulos, Maria Perez.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ

Ζαχαρίας Μαυροειδής (aka ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος)

Ο Ζαχαρίας Μαυροειδής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1980. Σπούδασε αρχιτεκτονική στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης, Film Studies στην Αθήνα, θέατρο στην RESAD της Μαδρίτης και σενάριο στην EICTV της Κούβας. Συμμετείχε στο Berlinale Talent Campus και στο Sarajevo Talent Campus. Έχει σκηνοθετήσει μικρού μήκους ταινίες και έχει εργαστεί σαν σεναριογράφος για οπτικοακουστικές και ζωντανές παραγωγές. Η τελευταία του μικρού μήκους ταινίας, “Pink River”, βραβεύτηκε με το βραβείο καλύτερης μικρού μήκους ταινίας στο Oslo Skeive Filmer-Oslo LGBT Film Festival, ενώ συμμετείχε σε περισσότερα από 20 διεθνή κινηματογραφικά φεστιβάλ. Ο «ξεναγός», η πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία, είναι μία ανεξάρτητη παραγωγή που πραγματοποιήθηκε από ένα σύνολο αφοσιωμένων συντελεστών, με ελάχιστα χρήματα και μέγιστο ενθουσιασμό.

Επιλεγμένη φιλμογραφία του σκηνοθέτη

2006: I talk to my house ( 4’) – Best Greek Short/Naoussa Short Film Festival

2007: 76.543 (9’)

2009: Pink River (19’) – Best Short/ Skeive Filmer-Oslo LGBT Film Festival

2010: Ο ξεναγός (94’)

Wesaw open lab (aka ο παραγωγός)

Οι Wesaw open lab είναι μία ομάδα δημιουργικών νέων Αθηναίων που εργάζονται στους τομείς της αρχιτεκτονκής, της συντήρησης έργων τέχνης, του ντιζάιν, του κινηματογράφου και της μουσικής, δημιουργώντας τόσο ανεξάρτητα όσο και συλλογικά. Οι Wesaw open lab έχουν κάνει την παραγωγή της ταινίας «Ο ξεναγός», του cd «Ο κήπος της Ρίλα» της Μάρθα Μαυροειδή και της «Open Green Library» στα πλαίσια του 2010 Athens Green Design Festival.

Ζωή Μαντά (aka η διευθύντρια φωτογραφίας)

Η Ζωή Μαντά γεννήθηκε στην Αθήνα, σπούδασε κινηματογράφο στο Νew Υork College κι αφού έκανε 2 ταινίες, μία κανονική που δεν τελείωσε ποτέ και μία πειραματική pixilation, το ’ρηξε στη φωτογραφία. Από τότε έχει δουλέψει ως διευθύντρια φωτογραφίας σε καμιά δεκαπενταριά μικρού μήκους ταινίες, άλλες τόσες διαφημίσεις, μερικά video clip και κάτι ντοκυμαντέρ. Έχει επίσης λάβει μέρος με διαφορετικές ειδικότητες σε άλλες ταινίες, παραστάσεις και σίριαλ, τότε που ήταν πολλά. Για να ξεδίνει κάνει video art και βγάζει φωτογραφίες. Έχει μια βαθιά συναισθηματική σχέση με τον «Ξεναγό» που επισκιάζει κάθε επαγγελματική.

Μάρθα Μαυροειδή (aka η μουσικός)

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Πέρασε μια χαρούμενη παιδική ηλικία παίζοντας μουσική στο προαύλιο του Μουσικού Γυμνασίου Παλλήνης, και έμεινε κοντή εξαιτίας της σίτισης στο σχολείο η οποία αποφασιζόταν μετά από μειοδοτικό διαγωνισμό. Ακολουθώντας το τραινάκι της παιδείας επιβιβάστηκε στο βαγόνι της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, και παρέμεινε προσκολλημένη σε ακαδημαϊκά ιδρύματα για πολλά χρόνια. Στις εξόδους της από τα ιδρύματα ασχολήθηκε με την παραδοσιακή μουσική της Ελλάδας και των Βαλκανίων, με το πολυφωνικό τραγούδι, την σύγχρονη μουσική και τον αυτοσχεδιασμό. Παίζει λάφτα, σάζι και τραγουδάει. Έχει

γράψει μουσική για ταινίες, ντοκιμαντέρ και παραστάσεις χορού και θεάτρου. Το 2010 έβγαλε τον πρώτο της δίσκο «Ο Κήπος της Ρίλα» από την WE SAW Productions. Ετοιμάζει τον δεύτερο δίσκο με το νέο της σχήμα, Μάρθα Μαυροειδή Τρίο, με το οποίο θα κατακτήσουν τον κόσμο.

Μιχάλης Οικονόμου (aka ο ξεναγός)

Γεννήθηκε στην Αθήνα στα τέλη των 70’s. Αφού σπούδασε Πληροφορική και Διοίκηση επιχειρήσεων με ειδίκευση στο 3D Animation, πέρασε τελικά στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου απ’ όπου αποφοίτησε το 2007. Μετά ακολούθησαν στο θέατρο οι παραστάσεις ΑΧΑΡΝΕΙΣ του Αριστοφάνη, ΣΦΑΓΕΙΟ του Ιλάν Χατσόρ (βραβείο ερμηνείας νέου ηθοποιού ‘Δημήτρης Χορν 2010’), ΤΡΩΑΔΕΣ του Ευριπίδη και ΟΡΦΑΝΑ του Ντένις Κέλι σε σκηνοθεσία του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, ΚΑΤΣΑΡΙΔΑ του Βασίλη Μαυρογεωργίου σε σκηνοθεσία του ιδίου, ο ΚΑΤΑ ΦΑΝΤΑΣΙΑΝ ΑΣΘΕΝΗΣ του Μολιέρου σε σκηνοθεσία Γιάννη Μπέζου, κλπ. Στην τηλεόραση έχει

πρωταγωνιστήσει στις σειρές ΑΓΡΙΑ ΠΑΙΔΙΑ και στον 3ος ΝΟΜΟΣ του Μega Channel. O μεγάλος του έρωτας όμως είναι ο κινηματογράφος που πέρα από τον αγαπημένο ΞΕΝΑΓΟ , την εν λόγω μεγάλου μήκους ταινία του Ζαχαρία Μαυροειδή, έχει συμμετάσχει στις μικρού μήκους Ο ΚΥΡΙΟΣ Π. του Γιώργου Τελτζίδη (συμμετοχή σε πολλά φεστιβάλ παγκοσμίως), και, ΡΑΜΜΕΝΟ ΓΚΑΖΙ του Θανάση Ταταύλαλη. Ονειρεύεται να δει κάποια στιγμή τον ΞΕΝΑΓΟ στο πανί, μαζί με πολύ ακόμα κόσμο…

Κατερίνα Μαυρογεώργη (aka η Μυρσίνη)

Η Κατερίνα Μαυρογεώργη από μικρή ήθελε να γίνει «χωριάτισα» γιατί κατάγεται απο την Ικαρία και περνούσε τα καλοκαίρια της εκεί, με κατσίκες, τζιτζίκια και άλλα ζώα και φυτά. Τελικά έγινε ηθοποιός, ελπίζοντας κάποια στιγμή να «παίξει» την χωριάτισα. Προς το παρόν έχει παίξει σε πολλές παραστάσεις στο θέατρο του Νέου Κόσμου, όλες σε σκηνοθεσία του – επίσης Ικαριώτη – Βασίλη Μαυρογεωργίου, όπως το «Mία τεράστια έκρηξη», «Λιοντάρια», «Εγώ ελπίζω να την βολέψω», «Μαθήματα βίας» και «Μόνο την αλήθεια». Έχει παίξει και παιδικό στο Θέατρο Πόρτα σε σκηνοθεσίες του Θωμά Μοσχόπουλου με τα έργα «Οικογένεια Νώε » και «Το αγόρι με την βαλίτσα». Πιστεύει στην δύναμη της ομάδας. Και το σινεμά είναι από τα πιο ομαδικά αθλήματα, όπως εξακρίβωσε παίζοντας στο Bank Bang του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου και σε αρκετές μικρού μήκους ταινίες όπως το «Ο Μάριος και το κοράκι» του Γιάννη Μπουγιούκα και το «Εν θερμώ» της Ανθής Νταουντάκη. «Ο ξεναγός» μπήκε με φόρα στη ζωή της ένα καλοκαίρι που βρισκόταν που αλλού; Στην Ικαρία… Μετά το καλοκαίρι, ήρθαν τα κρύα και ξεκίνησαν τα γυρίσματα με την ομάδα του ξεναγού, κάνοντας αυτό το φθινόπωρο του 2009 να μείνει αξέχαστο…

TRIVIΑ

  1. Τα γυρίσματα έγιναν το φθινόπωρο του 2009 και διήρκησαν έναν μήνα.
  2. Το καστ της ταινίας περιέχει ηθοποιούς από Ελλάδα, Γαλλία, ΗΠΑ, Ισπανία, Γερμανία, Αγγλία
  3. Η πρωτότυπη μουσική της ταινίας είναι γραμμένη από την Μάρθα Μαυροειδή (αδερφή του σκηνοθέτη) και τον Γιώργο Βεντουρή
  4. Η υπόλοιπη μουσική επένδυση είναι από αγγλόφωνα ανερχόμενα ελληνικά συγκροτήματα (Evripides and his Tragedies, Gloire Carton, The Voyage Limpid Sound, The Meanie Geanies, The Jacks, The Frantic Five)
  5. Στην ταινία εμφανίζεται επίσης το πολυφωνικό γυναικείο συγκρότημα Σανάδες.
  6. Η ιδέα για την ταινία υπήρχε στο μυαλό του σκηνοθέτη από τότε που έκανε μία εργασία σχετικά με τη χρήση του χώρου στις ταινίες του Αλμοδόβαρ, για την σχολή της αρχιτεκτονικής.
  7. Ο Ζαχαρίας Μαυροειδής πέρασε ο ίδιος εννέα μήνες ως φοιτητής Erasmus στην Μαδρίτη.
  8. Ο Μιχάλης Οικονόμου, πρωταγωνιστής, έχει βραβευτεί με το Βραβείο Χορν για την ερμηνεία του στην παράσταση «Το σφαγείο».
  9. Τα εξωτερικά γυρίσματα της ταινίας γίνανε σε πάνω από 20 διαφορετικά σημεία του κέντρου της Αθήνας, ενώ το γύρισμα στην Σέριφο περιελάμβανε σκηνές σε πλοίο, στο λιμάνι, σε παραλία, την χώρα του νησιού καθώς και ένα μπαρ και ένα δωμάτιο.
  10. Στην ταινία πρωταγωνιστούν 9 νέοι αρχιτέκτονες. Το γραφείο παραγωγής ήταν, κατά σύμπτωση, ένα στούντιο αρχιτεκτόνων.
  11. Ο Χρήστος, ο ιδιοκτήτης του μπαρ Καντίνα Σοσιάλ, παραχώρησε τον χώρο για το γύρισμα μίας σεκάνς, μία κρύα νύχτα του Νοέμβρη του 2009. Έπαιξε κιόλας έναν μικρό ρόλο, αυτό του μπαρμαν.


«Tungsten»

Υποψήφιο για 2 βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου:
Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη (Γιώργος Γεωργόπουλος)
/ Βραβείο ΄Β Ανδρικού Ρόλου (Βαγγέλης Μουρίκης).

4 Βραβεία για το Tungsten στο Cyprus International Film Festival:
(Καλύτερης Ταινίας – Χρυσή Αφροδίτη, Καλύτερης Σκηνοθεσίας, Καλύτερου Σεναρίου, Καλύτερου Μοντάζ).

ΙNFO

Tungsten -W- (τουνγκστένιο ή βολφράμιο) μέταλλο με ατομικό αριθμό 74 και ατομικό βάρος 183,85. Έχει θερμοκρασία τήξης 3410±20 C° και θερμοκρασία βρασμού 5660C°.
Είναι γνωστό για τις πολύ υψηλές του αντοχές στη θερμότητα αλλά και την υψηλή αγωγιμότητα του. Έχει το υψηλότερο σημείο τήξεως από όλα τα καθαρά μέταλλα και το δεύτερο υψηλότερο από όλα τα στοιχεία του Περιοδικού Πίνακα μετά τον άνθρακα. Γι’ αυτό και χρησιμοποιείται κυρίως στις ηλεκτρικές εφαρμογές (πχ στα πηνία των ηλεκτρικών λαμπτήρων).

Ελλάδα, 2010, 99’

ΣΥΝΟΨΗ

Δυο έφηβοι, ένας ελεγκτής εισιτηρίων, ένα ζευγάρι, μετανάστες, παιδιά, στριμωγμένοι στον τοίχο ενός αδιέξοδου χωματόδρομου στη καρδιά της Αθήνας.
Μια ασπρόμαυρη σπονδυλωτή ταινία με ιδιαίτερη αισθητική, λιτή – μη γραμμική αφήγηση και σκληρό λόγο. Αποκλεισμός, βία, ψυχολογικός κανιβαλισμός και αλλεπάλληλες διακοπές ρεύματος, σκιαγραφούν, μία κοινωνία στα όριά της, ξεχασμένη στο σκοτάδι, όπως λέει χαρακτηριστικά ένας από τους πρωταγωνιστές.
Θύτες και θύματα σε ρόλους που εναλλάσσονται, αποκαλύπτουν μία μηχανή πιο ισχυρή από τη βούληση τους: Την κρεατομηχανή των ληγμένων λογαριασμών, των άδειων καρτών και των πτωχευμένων ονείρων, που κινεί τη δράση έως το αδιέξοδο.

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ

Η ταινία μιλάει για τη βία που μας περιστοιχίζει και τον τρόπο με τον οποίο την αναπαράγουμε. Ουσιαστικά το θέμα της είναι η αγωγιμότητα του ανθρώπινου σώματος στο ζήτημα της βίας.
Είναι μία ασπρόμαυρη σπονδυλωτή ταινία, urban αισθητικής, που αποτελείται από τρεις ιστορίες που διασταυρώνονται σε διάφορα σημεία. Η πρώτη ιστορία αφορά ένα ελεγκτή εισιτηρίων (Βαγγέλης Μουρίκης) ο οποίος είναι πνιγμένος στα χρέη και ψάχνει τρόπους να ξεχρεώσει αλλά και να κρατήσει ενωμένη την οικογένεια του. Η δεύτερη ιστορία αφορά ένα ζευγάρι (Τάσος Νούσιας-Κόρα Καρβούνη) το οποίο βρίσκεται ένα βήμα πριν το χωρισμό. Η τρίτη ιστορία αφορά δύο έφηβους (Όμηρος Πουλάκης – Προμηθέας Αλειφερόπουλος) που τριγυρνάνε μέσα στην πόλη κουβαλώντας ένα παλιό περίστροφο (οικογενειακό κειμήλιο). Και οι τρεις ιστορίες εξελίσσονται κατά τη διάρκεια μίας ημέρας με συνεχής διακοπές ρεύματος λόγω κάποιας απεργίας. Στα σημεία που οι ιστορίες των ηρώων τέμνονται, αλλάζουν κατεύθυνση. Από θύματα γίνονται θύτες και αντίστροφα. Μέχρι την τελική λύση όπου όλοι έρχονται αντιμέτωποι με τις συνέπειες των πράξεων τους.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σενάριο Σκηνοθεσία Μοντάζ: Γιώργος Γεωργόπουλος

Παραγωγή: multivision

Διεύθυνση Παραγωγής: Κώστας Γεωργόπουλος

Διεύθυνση Φωτογραφίας: Ανδρόνικος Καρακατσάνης

Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Μυρτώ Σταμπούλου

Μουσική: Dirty Granny Tales (Original Soundtrack), Berlin Brides

Ήχος: Γιάννης Πατρίκιος

ΚΑΣΤ

Βαγγέλης Μουρίκης, Τάσος Νούσιας, Όμηρος Πουλάκης, Προμηθέας Αλειφερόπουλος, Κόρα Καρβούνη, Αγγελική Αναγνωστοπούλου, Λήδα Σιβισίδου, Θάνος Μητρόπουλος, Γιώργος Ρουσσάκης, Κώστας Κουρτάρας, Μαριλένα Σαββάκου, Ανδρονίκη Βασιλούλη, Άννα Μαραγκάκη

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ

Γιώργος Γεωργόπουλος (aka ο σκηνοθέτης)

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1975. Σπούδασε σκηνοθεσία στη Σχολή Κινηματογράφου και Τηλεόρασης “Λυκούργου Σταυράκου”. Ο πατέρας του ήταν διευθυντής φωτογραφίας στον κινηματογράφο και αποτέλεσε βασική επιρροή για την επιλογή του. Ακολούθως σπούδασε Κοινωνιολογία στη Ρώμη (Universita – Roma I: “La Sapienza”). Γυρνώντας στην Ελλάδα δούλεψε αρχικά ως μοντέρ και στη συνέχεια ως σκηνοθέτης κυρίως σε διαφημιστικά και ντοκιμαντέρ. Το “Tungsten” είναι η πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία.

ΦΕΣΤΙΒΑΛ

6th Cyprus International Film Festival

30 Sept – 15 Oct 2011

In competition (Golden Aphrodite)
4 awards for Tungsten in Cyprus International Film Festival
(Best Film-Golden Aphrodite, Best Director, Best Screenplay, Best Editing)

33e Cinemed, Festival international du Cinéma Méditerranéen de Montpellier, France
21-29 October 2011

In competition (Antigone d’Or )

5th New York City Greek Film Festival, U.S.

16 Oct – 6 Nov 2011

26° Festival Internacional de Cine de Mar del Plata, Argentina

13-20 November 2011

Greek Cinema Section

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: