Η Καμεράτα με όργανα εποχής Συναντήσεις ΙΙ: «Μεσσίας» του Handel | 20 Δεκεμβρίου 2011, 20.30 |Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών

Camerata_4_(c)Sakalak

Τσέμπαλο εποχής της Καμεράτα (λεπτομέρεια) © Ηλίας Σακαλάκ (sakalak.blogspot.com)

Η Καμεράτα με όργανα εποχής

Συναντήσεις ΙΙ: «Μεσσίας» του Handel

20 Δεκεμβρίου 2011, 20:30 Κεντρική Σκηνή

Η εκδήλωση εντάσσεται στον Κύκλο
Η Καμεράτα με όργανα εποχής

«O Χαίντελ είναι ο μεγαλύτερος συνθέτης που έζησε ποτέ» – Μπετόβεν.
Τον Ιούλιο του 1741, ο Charles Jennens, Άγγλος ευγενής με φιλολογικά και καλλιτεχνικά ενδιαφέροντα, στέλνει στον στενό του φίλο Τζωρτζ Φρίντερικ Χαίντελ ένα νέο λιμπρέτο για ορατόριο [μεγάλο έργο φωνητικής μουσικής με συνοδεία ορχήστρας]. Την ίδια εποχή, γράφει σε επιστολή του: «Ελπίζω [ο Χαίντελ] να βάλει στο έργο όλη του την Τέχνη και τη μεγαλοφυΐα, ώστε η σύνθεση αυτή να ξεπεράσει κάθε προηγούμενη, γιατί το θέμα της ξεπερνά κάθε άλλο: Το θέμα είναι Ο ΜΕΣΣΙΑΣ.»
Το ορατόριο Μεσσίας ολοκληρώθηκε στο χρόνο-ρεκόρ των 24 ημερών! Πρωτοπαρουσιάστηκε με εξαιρετική επιτυχία στο Δουβλίνο, στις 13 Απριλίου 1742. Ο συντάκτης της εφημερίδας Dublin News-Letter, που παρακολούθησε την πρόβα, χαρακτήρισε το έργο «κατά πολύ ανώτερο από κάθε έργο του είδους του, που έχει γραφτεί ποτέ γι’ αυτό το βασίλειο ή και για άλλα». Την ιστορική πρεμιέρα παρακολούθησαν 700 θεατές, γεμίζοντας ασφυκτικά τo Great Music Hall του Δουβλίνου. Προκειμένου να χωρέσουν όσο το δυνατόν περισσότεροι θεατές, η διεύθυνση του θεάτρου ζήτησε από τους άνδρες θεατές να μη φέρουν σπαθιά και από τις γυναίκες να αποφύγουν να φορέσουν κρινολίνα. Η τεράστια επιτυχία της πρεμιέρας συνεχίστηκε στο Covent Garden του Λονδίνου, εξασφαλίζοντας στο έργο την αθανασία και καθιστώντας το ίσως το δημοφιλέστερο χορωδιακό έργο όλων των εποχών.
Το ορατόριο Μεσσίας είναι βασισμένο σε χωρία της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης. Είναι διαρθρωμένο σε τρία μέρη: Το πρώτο αναφέρεται στην προετοιμασία της έλευσης του Μεσσία και τη Γέννηση. Το δεύτερο στα Πάθη, τη Σταύρωση και την Ανάσταση, που σκιαγραφείται με τη μουσική επιτομή της θεϊκής Δόξας, το περίφημο χορωδιακό «Hallelujah». Το τρίτο αναφέρεται στη θεϊκή υπόσχεση για σωτηρία, στον ερχομό της Δευτέρας Παρουσίας και του θριάμβου έναντι του θανάτου και της αμαρτίας.
Η Καμεράτα με όργανα εποχής, έχοντας πλέον μια σημαντική θέση στη διεθνή δισκογραφία της μουσικής του Χαίντελ, έχει αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές για τις ερμηνείες της των έργων του μεγάλου συνθέτη.

Camerata_20_(c)Spyrou                                                               Η Καμεράτα με όργανα εποχής στη Στέγη © Δέσποινα Σπύρου

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
George Frideric Handel
Messiah, ΗWV 56
Ορατόριο σε τρία μέρη
Διάλειμμα μεταξύ 1ου και 2ου μέρους
Ηelene Le Corre: σοπράνο
Ειρήνη Καράγιαννη: μέτζο-σοπράνο
Jason Darnell: τενόρος
Πέτρος Μαγουλάς: μπάσος
Μικτή χορωδία του Δήμου Αθηναίων
Διεύθυνση χορωδίας: Σταύρος Μπερής
Μουσική διεύθυνση:
Γιώργος Πέτρου
ΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥΣ ΥΠΕΡΤΙΤΛΟΥΣ

Τιμές εισιτηρίων:
15 – 18 – 28 €
Μειωμ. 10 – 15 €

Parking «Στέγη Γραμμάτων
& Τεχνών»

Άνετη & οικονομική στάθμευση εντός της Στέγης

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: