ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ (1998) Σκηνοθεσία Λουκία Ρικάκη

SYPFONIA XARAKTIRON

ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 7 1 2012 ΣΤΙΣ 16.00 ΜΕ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΡΑΦΑΗΛΙΔΗ ΚΑΙ ΤΩΝ 12 ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΣΤΗ ΛΟΥΚΙΑ ΡΙΚΑΚΗ

Λουκία Ρικάκη αφιέρωμα στο Σχολείο Β. Ραφαηλίδης “Ταξίδι στην Αυστραλία” | Σάββατο 7.1.2012, 16.00 | Τσαμαδού 26-28 Εξάρχεια | ελεύθερη είσοδος

υπόθεση

Η Άννα πρωταθλήτρια ξιφασκίας συναντά τυχαία μετά από πολλά χρόνια τον δάσκαλο της στο μπαλέτο ο οποίος έχει γίνει διάσημος χορευτής χορογράφος. Ένα ατύχημα τον έχει οδηγήσει μακριά από τη χορευτική σκηνή.
Η σχέση που θα αναπτυχθεί μεταξύ τους θα βοηθήσει τον Αλέξανδρο να ξεπεράσει τους φόβους του και την Άννα να διευθετήσει τις δυσκολίες στο οικογενειακό της περιβάλλον που είχαν στοιχειώσει για αρκετό καιρό την επαφή με τους γονείς της.
Mέσα από τις δυσκολίες και τις χαρές της σχέσης δυο άνθρωπο με πολύ διαφορετικούς χαρακτήρες θα τολμήσουν να βρεθούν μαζί σε μια απαιτητική και ταυτόχρονα μαγευτική συμφωνία.

σημείωμα σκηνοθέτη

Η ταινία “Συμφωνία Xαρακτήρων” είναι μια ιστορία με άξονα την απαιτητική αναμέτρηση δυο νέων ανθρώπων, οι οποίοι βρίσκονται συναισθηματικά παγιδευμένοι σε μια κοινωνική πραγματικότητα χωρίς διαυγή άξονα. Ενώ αγκιστρώνονται στις καριέρες τους δεν φροντίζουν με τον ίδιο ζήλο τον συναισθηματικό τους κόσμο.
Oι συναντήσεις ορισμένων ανθρώπων έχουν σπάνια μια ξεχωριστή δυναμική. Oι αντιδράσεις μας όμως απέναντι στις σπάνιες αυτές συναντήσεις, άλλοτε μας κινητοποιούν και μας φέρνουν κοντά σε μια άλλη δημιουργική πραγματικότητα και άλλοτε- όταν τείνουμε τους φόβους μας ως προστατευτικές ασπίδες -μας οδηγούν σε ένα λαβύρινθο της ύπαρξης στρωμένο με παγίδες.
Επιλέγω δυο ήρωες οι οποίοι εκφράζονται και εργάζονται με βασικό εργαλείο το σώμα τους.
Ενώ εξασκούν αυτή την τεχνική τους, οι διαδρομές της ψυχής τους ακολουθούν άλλους δρόμους και δύσβατα μονοπάτια.
Η συνάντηση τους θα τους οδηγήσει να φωτίσουν με διαφορετικό τρόπο τις περιοχές της ψυχής τους που μέχρι εκείνη η στιγμή κρατούσαν επιμελώς σκοτεινές.
Στις ταινίες που έχω κάνει ως τώρα αντιμετώπισα σχέσεις των σύγχρονων ανθρώπων στην οικογένεια και στην ερωτική τους συμπεριφορά.

Σε αυτή την ταινία θέλω να τολμήσω μια πιο διεισδυτικοί μάτια στην προσωπικότητα των χαρακτήρων που θα αναμετρηθούν σε μια ιδιόμορφη συναισθηματική και ερωτική σχέση. Eπιχειρω ορισμένες σκληρές συγκρούσεις και αναπάντεχες τροπές των πρωταγωνιστικών χαρακτήρων όπου δοκιμάζεται η ηθική τους.

Mε ενδιαφέρει να ανιχνεύσω το περιβάλλον της παιδικής μνήμης ως καθοριστικό παράγοντα στη μετέπειτα συμπεριφορά και τον εξοπλισμό των ηρώων, όπως θα αναπτυχθεί χαρακτηριστικά στη σχέση της Άννας με τον πατέρα της.
Εξακολουθεί επίσης να με απασχολεί όπως και στις προηγούμενες ταινίες η διαδρομή των ηρώων μέσα στο ελληνικό τοπίο η σχέση τους με τη χώρα, την ιστορία την μνήμη.
Mε άξονα την αναζήτηση του χορογράφου Αλέξανδρου ορισμένων τοπίων όπου θα πραγματοποιήσει τα μέρη μιας χορογραφίας με θέμα τα δέντρα και τη θάλασσα, με ενδιαφέρει να συνδυάσω μια αισθητική αναζήτηση των ηρώων με τα ερεθίσματα που δίνει ο τόπος.

Mια τέτοια ερευνά είχα ξεκινήσει τοποθετώντας τα κονσέρτα του ήρωα της ταινίας “Kουαρτετο σε 4 κινήσεις” σε τέσσερα σπάνια και χαρακτηριστικά ελληνικά τοπία με ξεχωριστή ιστορία σε μια διαδρομή από το παρελθόν ως τη σύγχρονη εκδοχή της. Δημιουργήθηκαν έτσι 3 κονσέρτα ειδικά για 3 τοπία. Αντίστοιχη ερευνά για τη δημιουργία χορογραφιών ειδικά για ορισμένα ελληνικά τοπία θα γίνει σε αυτή την ταινία, αυτή τη φορά σε ένα καμβά σχετικό με τη σωματική μνήμη, όπως έχει περάσει μέσα στο τοπίο και όπως μπορεί να την αφηγηθεί ένας χορογράφος ως ένα κομμάτι μιας παλλόμενης ψυχής.
Festival Circuit

Η ταινια παρουσιαστηκε στο επισημο διαγωνιστικο τμημα των Διεθνων κινηματογραφικων φεστιβαλ:
*2001 DOGME 95 section of the upcoming Alexandria festival in Egypt.
*2000 Worldfest International Film Festival in Houston, USA
*2000 Bermuda International Film Festival in Bermuda
*2000 ECOFILM International Film Festival Lille in France
*2000 Palm Beach International Film Festival in the USA
*1999 Thessaloniki International Film Festival in Greece
*1999 Mumbai International Film Festival in India
*1999 Rome International Film Festival in Italy
*1999 Alexandria International Film Festival in Egypt
*1999 Shanghai International Film Festival in China
*1999 MIFF Milano International Film Festival in Italy.    κριτικές

Eνα ρομαντικό έργο τέχνης. Mια ταινία με γρήγορο ρυθμό γεμάτη ποιητικό διάλογο, δημιουργική εικόνες και αισθητική. Eξαιρετικα πλάνα γεμάτα χρώμα και ατμόσφαιρα. Yψηλή αισθητικη, δυναμικη  και εικόνα Από τις πιο δυναμικές στιγμές της ταινίας οι σκηνές των χορογραφιών σε φυσικά τοπία.
Aγγελικη Kοντη,  Athens News

Mια ταινία τολμηρή γιατί μιλά για τις ερωτικές σχέσεις με έναν ποιητικό και εσωτερικό τρόπο.
Bενα Γεωργακοπουλου, EΛEYΘEPOTYΠIA

Aν θέλετε πραγματικά να χαρείτε τη Συμφωνία Xαρακτηρων υποταχθείτε Aφεθείτε στη μαγεία της εικόνας στην άπειρη καλαισθησία της κινηματογραφημένης υπαίθρου των δέντρων των χορευτικών παρεισφρήσεων στην ενδελεχή ερευνά των προσώπων από ένα φακό που τα αγαπάει και τα φροντίζει.
Pοζίτα Σώκου, AΠOΓEYMATINH

H Pικάκη ξέρει να στήνει ωραίες εικαστικά προσεγμένες σκηνές. Σκηνές όπως της ξιφασκίας, του χορευτικού, τις φανταστικές χορογραφίες στις ρίζες ενός τεράστιου δέντρου η εκείνες στη θάλασσα αλλά και με τη χρήση της πόλη καλής μουσικής δείχνουν μια σκηνοθέτιδα που ξέρει να σκέφτεται κινηματογραφικά.
Nινος Mικελιδης, EΛEYΘEPOTYΠIA

Mια ταινία που θα μιλήσει στις καρδιές των θεατών, θα τους μιλήσει για τον έρωτα και την αποξένωση Mια ταινία που εστιάζει στον άνθρωπο, όπου η ζωή έρχεται σε απόλυτη συμφωνία με τον ήπιο χαρακτήρα των ανθρώπων οι οποίοι βασανίζονται από τα προβλήματα επιβίωσης.
Γιάννης Φραγκουλης, AθHNAIKH

Άψογη παραγωγή και καλλιτεχνική διεύθυνση. Iδιαιτερα εντυπωσιακές σκηνές με τη χορογραφία “Aγκαλιάζω το δέντρο” που εκτελείται σε φυσικούς χώρους προεκτείνοντας τον προβληματισμό του “Kουαρτετο σε 4 κινήσεις “για την αξιοποίηση του ελληνικού τοπίου ως χώρου καλλιτεχνικών περφόρμανς.
MΠAMΠHΣ AKTΣOΓΛOY, AΘHNOPAMA

Όμορφη εικαστική αίσθηση του κάδρου, πληθωρική αλλά ισορροπημένη χρήση της μουσικής επένδυσης, καλή χρήση της (επίσης καλής) έγχρωμης φωτογραφίας, μια γενικότερη επιμέλεια της αισθητικής του φιλμ (επιτυχημένη), άφθονες γόνιμες οπτικές συνθέσεις καλοστημένων πλάνων.
Γιάννης Δεληολανης, ΣINEMA

Tα τοπία στην Ηλεία την Αρκαδία, Άνδρο και Αχαΐα σου κόβουν την ανάσα, ”ατμοσφαιρικά” αστικά τοπία προσεγμένη μουσική-πολύ καλό σάουντρακ
Αθηνά Σωτηροπούλου,  EΞOΔOΣ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.