ΤΟ ΧΡΗΜΑ, ΜΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΣΚΟΤΟΥΣ (1998) ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΜΑΖΩΜΕΝΟΥ | ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΑΙΝΙΑΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΑΠΟ ΤΟ CAMERASTYLO ONLINE

TO XRHMA 3 Το CameraStylo Online και η Ελληνική Πολιτιστική Διαδικτυακή Τηλεόραση @rtD με περηφάνια παρουσιάζουν αποκλειστικά,  την πολυαναμενόμενη και πολυβραβευμένη ταινία του Βασίλη Μαζωμένου  ΤΟ ΧΡΗΜΑ,  ΜΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΣΚΟΤΟΥΣ (1998). Πρόκειται για την 4η ταινία του Βασίλη Μαζωμένου που προβάλλει μόνιμα πλέον στο διαδίκτυο  η πολιτιστική τηλεόραση του πρωτοποριακού διαδικτυακού περιοδικού για όλες τις τέχνες CameraStylo Online.

ΤΟ ΧΡΗΜΑ, ΜΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΣΚΟΤΟΥΣ (1998) ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΜΑΖΩΜΕΝΟΥ

Σκηνοθεσία: Βασίλης Μαζωμένος
Σενάριο:Βασίλης Μαζωμένος
Art & Animation Director: Αντώνης Ντούσιας
First Animator: Βαγγέλης Ζουμπούλης
Second Animator: Στέλιος Παππάς
Post production: Πέτρος Αυγερινός
Αφηγητές: Γιώργος Καραμίχος, Έφη Θεοδώρου
Ειδικοί Σύμβουλοι: Χρίστος Τσατσαρώνης
Χορηγός Τεχνικής Υποστήριξης: Intergraphics.
Παραγωγή: Βασίλης Μαζωμένος, Μύρων Παπουτσάκης
35mm Έγχρωμο 70′

•Μεγάλο βραβείο της επιτροπής στο Fantasporto (το μεγαλύτερο φεστιβάλ φανταστικού κινηματογράφου) 1999
•υποψηφιότητα για την καλυτερη ταινια του Φανταστικού (βραβείο Georges Melies) 1999
•κρατικό βραβείο ποιότητας 1998
•συμμετοχές σε πολλα διεθνή φεστιβάλ (Ισπανία, Πορτογαλία , Τουρκία, Κορέα κα)

ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ 3 ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΜΑΖΩΜΕΝΟΥ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙ ΣΤΟ CAMERASTYLO ONLINE.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ 2012 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ 2012

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ  ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΤΟΥ ΣΙΝΕΜΑ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 21.1.2012,  15.30-16.15 ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ 2012 | ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΣΙΝΕΜΑ | Παρουσίαση Σάββατο 21.1. 2012, 15.30-16.15 | Έναρξη τελευταίο Σαββατοκύριακο Ιανουαρίου 2012

ΕΠΙΣΗΣ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 21.1.2012 ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΩΡΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΤΑΙ ΤΟ

Εργαστήρι Σεναρίου 2012 | ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Σάββατο 21.1.2012. 15.30-16.15

ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ

TO XRHMA

Όπως υπονοεί και ο τίτλος, το φιλμ του Μαζωμένου είναι αποτέλεσμα της προσπάθειας να γραφεί η ιστορία του σύγχρονου θεού της ευτυχίας και της καταστροφής, από τη μυθολογική γέννησή του (εκ σπέρματος αβύσσου που συμπυκνώνει κόλαση και παράδεισο), μέχρι τον θρίαμβό του μέσα σε σύννεφο από χρυσόσκονη, στο δεύτερο μισό του εικοστού αιώνα. Ενδιάμεσα, συμβολοποιείται σαν δύο χρυσά φτερά ασώματου αετού που διατρέχει χώρες και εποχές ή σαν σκοτεινή δαφνοστεφανωμένη φιγούρα ψηλόλιγνου νέου που τελικά αναλαμβάνεται στους ουρανούς και γίνεαι έμβλημα σύγχρονου χαρτονομίσματος. Το εμψυχωμένο υλικό αποτελείται από γκραβούρες διαφόρων εποχών δοσμένες τρισδιάστατα με σύγχρονες ψηφιακές μεθόδους, αλλά και γκραβούρες φιλοτεχνημένες ειδικά για την ταινία, υπό την επίβλεψη του Αντώνη Ντούσια, σε συνδυασμό με εικόνες από επίκαιρα, κινηματογραφικές ταινίες εποχής, μνημεία σύγχρονων πόλεων όπως η Ρώμη, η Μόσχα και η Νέα Υόρκη, σκηνές στέψης βασιλιάδων και αρχιερέων, σκηνές πολέμων, στρατών, φτώχειας και δυστυχίας, σκηνές χορού σε χρυσοποίκιλτα παλάτια, εργατών που δουλεύουν χειρωνακτικά σε σκοτεινά υπόγεια, θανατικών εκτελέσεων με όλες τις μεθόδους, εικόνες από τη βομβαρδισμένη Δρέσδη, τους Εβραίους που θάβονται σε ομαδικούς τάφους από τα γκρέιντερ, τέλος συμβολικές εικόνες που έχουν περάσει στο συλλογικό ασυνείδητο, η αναδυόμενη Αφροδίτη, σκελετοί ανθρώπων σε πλημμυρισμένους υπονόμους, ένα χρυσό νόμισμα με το σταυρό στην μια του όψη να αιωρείται στο μέσο μιας πλατείας-μήτρας ή εικόνες που παραπέμπουν στη «Μητρόπολη» του Λανγκ. Χωρισμένο σε τρία μέρη, σε «Τρεις πειρασμούς», το έργο διατρέχει την ιστορία του πολιτισμού περνώντας από την αρχαιότητα και την Αναγέννηση, μέχρι τη βιομηχανική επανάσταση, το κραχ, το Χόλιγουντ, τα χρηματιστήρια, τον σημερινό θρίαμβο του χρήματος. Η αφήγηση off  συνδυάζει κείμενα των Σοφοκλή, Σενέκα, Δάντη, Μίλτονα, Σαίξπηρ, Σολωμού, Έλιοτ, Πάουντ και κυρίως των Ευαγγελιστών, χρησιμοποιώντας ψυχαναλυτικούς όρους σε ύφος προφητείας, που παραπέμπει στην Αποκάλυψη. Και στην ηχητική μπάντα, μουσικά κομμάτια από ολόκληρη την ιστορία της ευρωπαϊκής μουσικής, κυρίως της θρησκευτικής, από τον Μπαχ ως τον Arvo Part. Μια εξαιρετικά πρωτότυπη και ενδιαφέρουσα δουλειά.

(Γιάννης Μπακογιαννόπουλος , gfc digital)

TO XRHMA 4

Η ταινία είναι μια άσκηση μελλοντολογίας σε μια δύσκολη εποχή. Ασφαλώς και δεν πρόκειται για ντοκιμαντέρ, αλλά για μια ποιητική διερεύνηση του παρόντος και του μέλλοντος, που γίνεται στον αντίποδα της κλασσικής οικονομικής αντίληψης και μπορεί να διαβαστεί ως ένα αποκαλυπτικό σχόλιο στην επερχόμενη κρίση.

(“BANK ASSURANCE WORLD” – SEPTEMBER 1998)

Οι σκηνές με το Χριστό στο χρηματιστήριο της Wall Street δεν είναι μόνο εντυπωσιακές, αλλά δίνουν και το στίγμα στην όλη ταινία. Ένα είδος πειράματος που ανοίγει νέους δρόμους στον κινηματογράφο

(ΝΙΝΟΣ ΜΙΚΕΛΙΔΗΣ – ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ 18/11/1998)

Ο Μαζωμένος εικονογραφεί ένα σύμπαν του χρήματος, με όρους του παραδείσου και της κόλασης της χριστιανικής θρησκείας και της βιωμένης ηθικής, που άλλωστε μαζί με την κοσμική εξουσία είναι το δεκανίκι του χρήματος.

(“ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ“  7/10/1998)

TO XRHMA 2

Όταν μετά κάποια χρόνια ένα σωρό αμερικάνικες ταινίες – σκουπίδια θα έχουν βυθιστεί στη λήθη, η Ιστορία θα αναφέρει ένα πρωτοπόρο στην Ελλάδα που άνοιξε ένα μονοπάτι στον κιν/φο το οποίο πολλοί έμελλε να ακολουθήσουν.

(‘ΝΕΜΕΣΙΣ‘   ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 1999)

«Το Χρήμα» είναι μία προκλητική, συναρπαστική μεταφορά. Σε έναν κόσμο στα πρόθυρα της Αποκάλυψης, τρομαγμένο από τα φαντάσματα της Χιλιετίας, το «Χρήμα» γίνεται η «Θεία Κωμωδία» των ημερών μας, που μας οδηγεί από τον Παράδεισο στο Καθαρτήριο και τελικά στην Κόλαση, αφού η Ανθρωπότητα, έχοντας απολέσει τις αξίες της, περιμένει την Ημέρα της Κρίσεως. Μία εξαιρετική και αυθεντική δημιουργία, το «Χρήμα» είναι ένα από τα ωραιότερα έργα του Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, ένα παράδειγμα πάνω στους νέους τρόπους που μπορεί να γίνει ο κινηματογράφος του μέλλοντος.

TO XRHMA 1

(Antonio Reis,Fantasporto edition 2001)

Η ταινία του Μαζωμένου είναι εφιαλτικά αποκαλυπτική. Ο Ιησούς ψάχνει απεγνωσμένα το ναό του για να λατρευτεί. Η μόνη του σωτηρία είναι να στηρίξει τις μετοχές των πιστών του. Η ειδωλολατρία απογειώνεται. Το πλήθος των πιστών ξεχύνεται με τη μορφή του κιτρινόχρυσου μετάλλου διαβαίνει τα υπόγεια, ακολουθεί τις στοές και ορμητικά παρασέρνει τα πάτα. Οι αναγεννησιακές εικόνες κοσμούν τα βιβλία της καταστροφής. Το ανθρώπινο πνεύμα σκοτισμένο από τις μεταρσιώσεις και τα σφαγεία ονειρεύεται μια επαρχιακή ανία σε συμπαντική κλίμακα. Ποιος νοιάζεται για τους αντιδραστικούς αγγέλους; Ποιος νοιάζεται για τα απόρρητα των ψυχώσεων; Η ελπίδα, η αρετή των σκλάβων, βυθίστηκε στα μάτια της Αφροδίτης του Μποτιτσέλι . Στην ταινία του Μαζωμένου, η καινούργια μυθολογία γεμάτη με ουράνιες τοξίνες, γίνεται η μυθολογία του σκότους. Οι θεοί της Δύσης μας σκοτώνουν για να ψυχαγωγηθούν. Η πνευματική Περσέπολις ερημώθηκε εξίσου με τα υλικά Σούσα.

(ΗΛΙΑΣ ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ «ΑΝΤΙ» ΦΛΕΒΑΡΗΣ 2002)

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: