ΚΙΝΕΤΤΑ (2005 ) του Γιώργου Λάνθιμου | Τρίτη 24.1.2011, 22.30 ΕΤ1 | Ταινία της ημέρας + αποκλειστική συνέντευξη Γιώργου Λάνθιμου, Κώστα Ξυκομηνού, Ευαγγελίας Ράντου και Άρη Σερβετάλη

 

kinetta

Ελλάδα, 2005, Εγχρωμο

  • Παραγωγή: Αθηνά Τσαγγάρη
  • Σκηνοθεσία: Γιώργος Λάνθιμος
  • Σενάριο: Γιώργος Κακανάκης
  • Φωτογραφία: Θύμιος Μπακατάκης
  • Μοντάζ: Γιώργος Μαυροψαρίδης
  • Πρωταγωνιστούν: Αρης Σερβετάλης, Ευαγγελία Ράντου, Κώστας Ξυκομηνός
  • Διάρκεια: 95′

* Σε αποκλειστική, τριαντάλεπτη, συνέντευξή του στην κρατική τηλεόραση ο σκηνοθέτης Γιώργος Λάνθιμος, μαζί με τους ηθοποιούς Κώστα Ξυκομηνό, Ευαγγελία Ράντου και Άρη Σερβετάλη, μιλούν στη δημοσιογράφο Μαρία Κατσουνάκη για την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του σκηνοθέτη «Κινέτα» (2005), τη συνεργασία τους, τις προοπτικές του ελληνικού κινηματογράφου, τις προσωπικές επιλογές τους αυτήν την δύσκολη εποχή.

kinetta 5

Κινέττα. Θέρετρο εκτός σεζόν. Ένας μυστικός αστυνομικός παθιασμένος με τ’ αυτοκίνητα, τα κασετόφωνα και τις Ρωσίδες, ερευνά μια σειρά από δολοφονίες που διεξάχθηκαν πρόσφατα στην περιοχή. Επιστρατεύει τη βοήθεια ενός υπαλλήλου φωτογραφείου, ενός μοναχικού τύπου που κάνει βιντεοσκοπήσεις, και μια νεαρή καθαρίστρια ξενοδοχείου, η οποία υποδύεται τα θύματα. Το παράξενο αυτό τρίο αναπαριστά τον ένα φόνο μετά τον άλλο, κάτω από τη σχολαστική -αν και αμφιβόλου επιστημονικής πρόθεσης- σκηνοθεσία του αστυνομικού. Ο υπάλληλος του φωτογραφείου ερωτεύεται την καμαριέρα, ενώ ο αστυνομικός ερωτεύεται το νέο μοντέλο της BMW. Η καθαρίστρια δίνεται ολοκληρωτικά στο ρόλο της, προσπαθώντας να γίνει το τέλειο θύμα. Δεν ξέρουμε τίποτ’ άλλο γι’ αυτούς τους ανθρώπους. Ούτε καν τα ονόματά τους. Θα εξαφανιστούν με το πρώτο κύμα των παραθεριστών.

kinetta 6

Χωρίς μακιγιάζ, με φυσικό φως, καθόλου «σκηνογραφημένους» χώρους. Τόπος: ένα εγκαταλελειμμένο ξενοδοχείο στην Kινέττα. H ιστορία (υποτυπώδης) διαπλέκει τις διαδρομές τριών χαρακτήρων: μιας καθαρίστριας, ενός αστυνομικού και ενός φωτογράφου. H καθαρίστρια παίζει το ρόλο του θύματος σε αναπαραστάσεις εγκλημάτων που «σκηνοθετεί» ο αστυνομικός και βιντεοσκοπεί ο φωτογράφος. Η εσκεμμένα αφύσικη κίνηση των σωμάτων μπροστά στο φακό, ο πολύ ενδιαφέρων συσχετισμός χώρου – σώματος – προσώπων, οι ελάχιστοι διάλογοι πείθουν για την αβίαστη διάθεση αναζήτησης του σκηνοθέτη. O Γιώργος Λάνθιμος έχει αντισυμβατική ματιά, που αμφιταλαντεύεται ανάμεσα στο καλλιτεχνικά ακραίο και στο αφηγηματικά απροσδιόριστο. Όπως έχει επισημάνει και ο ίδιος ο δημιουργός, δεν πρόκειται για γραμμική ιστορία. Εστιάζει στους χαρακτήρες, στις σχέσεις τους, σε στιγμές, στην ιδιαιτερότητα της συμπεριφοράς τους. Στην απεγνωσμένη προσπάθεια των ανθρώπων για επαφή. «Όλα τα στοιχεία είναι εντελώς ρεαλιστικά, αλλά το αποτέλεσμα μοιάζει μη ρεαλιστικό», λέει ο Γ. Λάνθιμος. «Και μόνο που κινηματογραφείς την πραγματικότητα μετατρέπεται σε κάτι άλλο».

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ | Οι ταινίες της ημέρας | Τρίτη, 24 Ιανουαρίου 2012

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ | Οι ταινίες της ημέρας | Τρίτη, 24 Ιανουαρίου 2012

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: