Θόδωρου Αγγελόπουλου Ο ΘΙΑΣΟΣ (1975) στη ΝΕΤ Παρασκευή 27.1.2012, 22.30 | ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΘΟΔΩΡΟΥ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΗ ΜΑΡΙΑ ΚΑΤΣΟΥΝΑΚΗ 22.00. 27.1.2012, ΝΕΤ

thiasos

Ο Θίασος είναι μία μακράς πνοής κινηματογραφική τοιχογραφία, η οποία απλώνεται από τις τελευταίες μέρες της Δικτατορίας του Μεταξά έως τον πρώτο καιρό της τυπικής αποκατάστασης της Κοινοβουλευτικής Δημοκρατίας και την άνοδο της δεξιάς παράταξης στην εξουσία (1952). Μέσα από την περιπλάνηση ενός μπουλουκιού, η ιστορία της Ελλάδας περιπλέκεται με τις ιστορίες των ηθοποιών.
Η ταινία άνοιξε τις πύλες του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου στην Ευρώπη, γνώρισε ενθουσιαστικές κριτικές από τον διεθνή Τύπο, συγκέντρωσε πάνω από 15 βραβεία και διακρίσεις. Σήμερα, βρίσκεται στη λίστα με τις 100 καλύτερες ταινίες που γυρίστηκαν από καταβολής κινηματογραφικής τέχνης.

“Πρέπει να τελειώνουμε με τον Αγγελόπουλο”: Ένα επίκαιρο “εν θερμώ” κείμενο του Γιάννη Καραμπίτσου γραμμένο στις 24 4 2009 μετά από συζήτηση στο Τριανόν

ΘΟΔΩΡΟΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΑΦΙΕΡΩΜΑ -12 ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ | Σάββατο 28.12.2011, 16.00-18.00| εισαγωγικό μάθημα ιστορίας β΄ κύκλου 18.00-20.00 | ελεύθερη είσοδος

12 Μαθήματα για τον Κινηματογράφο 2011-2012 Β΄ Κύκλος | Σχολείο Ιστορίας, Θεωρίας & Κριτικής Κινηματογράφου Β. Ραφαηλίδης
12 Μαθήματα για τον Κινηματογράφο 2011-2012 Β΄ Κύκλος | Σχολείο Ιστορίας, Θεωρίας & Κριτικής Κινηματογράφου Β. Ραφαηλίδης

Βραβεία:

Επτά βραβεία στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (α’ καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, σεναρίου, φωτογραφίας, α’ γυναικείου ρόλου, α’ ανδρικού ρόλου και βραβείο κοινού).
Βραβείο FIPRESCI στο Φεστιβάλ των Καννών.
Βραβεία στα Φεστιβάλ Βρυξελλών και Λονδίνου.
Υποψήφια για βραβείο καλύτερης ξένης ταινίας στα βραβεία της Ιαπωνικής Ακαδημίας.
Interfilm Award στο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Βερολίνου.
Βραβείο καλύτερου σκηνοθέτη ξένης ταινίας στα Kinema Junpo Award στην Ιαπωνία.

Θα προηγηθεί ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΘΟΔΩΡΟΥ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΗ ΜΑΡΙΑ ΚΑΤΣΟΥΝΑΚΗ στις 22.00

thiasos3

Ο ΘΙΑΣΟΣ (1974-’75)
Ελλάδα. Έγχρωμη. Διάρκεια 230′.

Σενάριο – Σκηνοθεσία : Θόδωρος Αγγελόπουλος.
Φωτογραφία : Γιώργος Αρβανίτης
Βοηθός Διευθυντή φωτογραφίας : Βασίλης Χριστομόγλου
Σκηνικά : Μικές Καραπιπέρης
Κοστούμια : Γιώργος Πάτσας
Μουσική : Λουκιανός Κηλαηδόνης (Ακορντεόν: Αντρέας Τσεκούρας). Τραγούδι : Ιωάννα Κιουρτσόγλου, Νένα Μεντή, Δημήτρης Καμπερίδης, Κώστας Μεσσάρης. Επιλογή στα τραγούδια και στα κείμενα: Φώτος Λαμπρινός)
Μοντάζ : Τάκης Δαυλόπουλος, Γιώργος Τριανταφύλλου
Ήχος : Θανάσης Αρβανίτης
Βοηθος σκηνοθέτης : Τάκης Κατσέλης

thiasos4

Ερμηνευτές : Εύα Κοταμανίδου (Ηλέκτρα), Αλίκη Γεωργούλη (Μητέρα), Στράτος Παχής (Πατέρας), Μαρία Βασιλείου (Χρυσόθεμη), Βαγγέλης Καζάν (Αίγισθος), Πέτρος Ζαρκάδης (Ορέστης), Κυριάκος Κατριβάνος (Πυλάδης), Γρηγόρης Ευαγγελάτος (Ποιητής), Γιάννης Φύριος (ακορντεονίστας), Νίνα Παπαζαφειροπούλου (γριά), Αλέξης Μπούμπης (γέρος), Θάνος Γραμμένος, Κώστας Στυλιάρης, Γιώργος Βερλής, Κώστας Μανδήλας, Γιώργος Τσιφός, Ιάκωβος Παϊρίδης, Τάκης Δουκάκος, Μαίρη Ανδροπούλου.
Παραγωγή : Γιώργος Παπαλιός
Διεύθυνση παραγωγής : Στέφανος Βλάχος
Συνεργασία στην οργάνωση : Γιώργος Σαμιώτης, Χρήστος Παληγιαννόπουλος, Λευτέρης Χαρωνίτης.

thiasos2

Περίληψη


Η ταινία ακολουθεί τις περιπέτειες ενός περιοδεύοντος θιάσου στην Ελλάδα από το 1939 μέχρι το 1952, ο οποίος προσπαθεί να παρουσιάσει μια θεατρική παράσταση του βουκολικού δράματος του Περεσιάδη Γκόλφω, η βοσκοπούλα. Η πολιτική ιστορία της Ελλάδας και η ιδιωτική των μελών του θιάσου, (που είναι ταυτόχρονα και μέλη της ίδιας οικογένειας) πλέκονται αξεδιάλυτα. Από τη μία παρακολουθούμε τις τελευταίες μέρες της δικτατορίας του Μεταξά, την έναρξη του πολέμου, την ιταλική εισβολή, τη γερμανική κατοχή, την Απελευθέρωση, την άφιξη των συμμάχων (Άγγλων αρχικά και Αμερικανών στη συνέχεια), την καταπίεση των «αριστερών» αγωνιστών και τον αιματηρό εμφύλιο πόλεμο, μέχρι τις εκλογές του 1952 όπου κυριαρχούν οι δυνάμεις της Δεξιάς. Από την άλλη, οι περιπέτειες της οικογένειας του Ορέστη, της αδελφής του, του πατέρα του, της μητέρας του και του εραστή της, παραπέμπουν στον κεντρικό πυρήνα του μύθου των Ατρειδών. Ο πατέρας εκτελείται από τους Γερμανούς, μετά την προδοτική καταγγελία του εραστή της μητέρας, κι ο Ορέστης, αντάρτης της Αριστεράς, με τη συνεργασία της αδελφής, θα σκοτώσει επί σκηνής τη μητέρα του και τον εραστή της, για να έρθει και η δική του εκτέλεση κατά τη διάρκεια των εκκαθαρίσεων που ακολούθησαν τη γενική καταστολή του ανταρτικού κατά τον Εμφύλιο. Το κεντρικό πρόσωπο της ταινίας είναι η μεγάλη αδελφή (εκείνη που, κατά το σχήμα του μύθου, θα ήταν η Ηλέκτρα), η μόνη της οικογένειας που, μετά τα δεκατρία χρόνια Ιστορίας τα οποία πραγματεύεται η ταινία, μένει ως το τέλος και φροντίζει τον μικρό Ορέστη, το γιο της μικρής αδελφής που έχει παντρευτεί έναν αμερικανό αξιωματικό. Η χρονολογική κατασκευή της ταινίας, περίπλοκη και πολύπλοκη, κτίζεται με διαρκείς χρονικούς ελιγμούς και συνεχείς εναλλαγές εποχών. Η ταινία αρχίζει το 1952 και τελειώνει το 1939 μ’ ένα πανομοιότυπο πλάνο.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ 2012 | ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΣΙΝΕΜΑ | Έναρξη τελευταίο Σαββατοκύριακο Ιανουαρίου 2012
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ 2012 | έναρξη 1η εβδομάδα Φεβρουαρίου 2012

ΤΟ ΧΡΗΜΑ, ΜΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΣΚΟΤΟΥΣ (1998) ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΜΑΖΩΜΕΝΟΥ | ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΑΙΝΙΑΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΑΠΟ ΤΟ CAMERASTYLO ONLINE

Εργαστήρι Σεναρίου 2012
Εργαστήρι Σεναρίου 2012 | παρουσίαση Σάββατο 28.1.2012, 15.30

Εργαστήρι Ντοκιμαντέρ 2011-2012
Εργαστήρι Ντοκιμαντέρ 2012

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: