Ξεκινάει σήμερα το 10ο Φεστιβάλ Καλτ Ελληνικού Κινηματογράφου

Πέμπτη 16 – Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2012

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

10ο Φεστιβάλ Καλτ Ελληνικού Κινηματογράφου

10cult

Η πρώτη μέρα του Φεστιβάλ Καλτ Ελληνικού Κινηματογράφου είναι γεγονός. Σήμερα Πέμπτη, η πρώτη προβολή θα ξεκινήσει στις 16.00 και θα προβληθούν οι εξής ταινίες:

16.00 ΑΘΗΝΑ Η ΚΛΟΠΗ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΣΤΑΔΙΟΥ (1968) Γνώριζες πως… η ταινία είναι γνωστότερη με τον τίτλο … «Γυμνό για Δόλωμα»;

18.00 ΕΙΣ ΜΝΗΜΗΝ ΧΑΡΡΥ ΚΛΥΝΝ (1984) Γνώριζες πως… η ταινία αρχικά δεν προοριζόταν για τον κινηματογράφο αλλά για την… κρατική τηλεόραση; Ήταν, μάλιστα, «παραγγελία» του συγγραφέα Βασίλη Βασιλικού, τότε αναπληρωτή γενικού διευθυντή στην ΕΡΤ1.

20.00 ΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ (1988) Γνώριζες πως… ο Σταύρος Τσιώλης ήταν από τους πολλά υποσχόμενους σκηνοθέτες της Finos Films; Δικιά του ταινία ήταν η «Ζούκλα των Πόλεων», δική του και η «Καταχρηση Εξουσίας».

22.00 LOST BODIES (2011) Ένα ιδιοσυγκρασιακό ντουέτο τραβάει μπροστά σ’ένα μουσικό ντοκιμαντέρ που αφήνει τις μελωδίες πίσω.

23.00 LOST BODIES Live

Πεμπτη 16 / 2

16.00

ΑΘΗΝΑ Η ΚΛΟΠΗ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΣΤΑΔΙΟΥ (1968)

Σκηνοθεσία: Νάσος Μπιμπέλας

Σενάριο: Χάρης Κερασιώτης

Παίζουν:  Σωτήρης Μουστάκας, Μίρκα Καλατζοπούλου, Γιώργος Μούτσιος, Σάσα Καστούρα

Η Μαριάννα, ένα ελευθεριάζον και πλούσιο δεσποινάριο, νταραβερίζεται ερωτικά με τον Μάριο ο οποίος είναι αρχηγός μιας συμμορίας διαρρηκτών που διέπραξε μια μεγάλη ληστεία σ’ ένα κοσμηματοπωλείο της Αθήνας. Η ληστεία έγινε καταμεσήμερο από τον Αλέκο και τη φιλενάδα του, από τη Σούζυ και τον Σώτο. Η Μαίρη, που είναι υπηρέτρια στο σπίτι της Μαριάννας, είναι επίσης μέλος της συμμορίας που τώρα ετοιμάζει ένα σημαντικότερο χτύπημα καθώς γνωρίζει την ιδιαίτερη αδυναμία του πατέρα της Μαριάννας στην Καίτη, τη σεμνή και συμμαζεμένη αδελφή της Μαριάννας που φιλοδοξεί να γίνει ζωγράφος. Τη ναρκώνουν με δόλο και τη φωτογραφίζουν ολόγυμνη στην αγκαλιά του Αλέκου. Στη συνέχεια απαιτούν ένα αρκετά μεγάλο ποσό, ειδάλλως απειλούν ότι θα στείλουν τις φωτογραφίες στον πατέρα της ο οποίος συν τοις άλλοις πάσχει απ’ την καρδιά του. Τα χρήματα δίνονται, και ο Μάριος επιχειρεί ν’αρπάξει χρήματα και κοσμήματα αλλά η Μαίρη τον πιάνει επ’ αυτοφώρω και τον σκοτώνει. Οι άλλοι προσπαθούν να διαφύγουν στο εξωτερικό, η Μαίρη όμως σαστισμένη παρκάρει σε απαγορευμένη ζώνη, με συνέπεια ένας γερανός της τροχαίας να σηκώσει το αυτοκίνητο μέσα στο οποίο βρίσκονται βεβαίως και όλα τα κλοπιμαία.

Γνώριζες πως… η ταινία είναι γνωστότερη με τον τίτλο … «Γυμνό για Δόλωμα»;


 

18.00

ΕΙΣ ΜΝΗΜΗΝ ΧΑΡΡΥ ΚΛΥΝΝ  (1984)

Σκηνοθεσία: Πάνος Αγγελόπουλος

Σενάριο:  Βασίλης Τριανταφυλλίδης, Γιάννης Κακουλίδης

Μουσική: Γιώργος Κριμιζάκης

Παίζουν: Χάρρυ Κλυνν, Τόνυ Άντονυ,  Γιωργος Μυωνάς, Λιάνα Κανέλλη, Βερα Γκούμα, Φωτεινή Πιπιλή,

Παραγωγή: Μιχάλης Λεφάκης

Διάρκεια: 88’

Ο Χάρρυ Κλυνν πεθαίνει. Μετά την κηδεία του, όπου παρευρίσκεται σύσσωμη η πολιτική ηγεσία της χώρας, από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κωσταντίνο Καραμανλή μέχρι τον Λεωνίδα Κύρκο, η ΕΡΤ αποφασίζει – εις μνήμην του – να παρουσιάσει ορισμένα αποσπάσματα από την ταραχώδη ζωή του. Ο μεγάλος καλλιτέχνης, για να της ξεφύγει, μετακομίζει στον άλλο κόσμο, συνοδευόεμος από έναν αμφιλεγόμενο άγγελο..  Ούτε εκεί, όμως θα βρει ησυχία, αφού δεν γίνεται δεκτός ούτε στον παράδεισο αλλά ούτε και στην κόλαση.

Γνώριζες πως… η ταινία αρχικά δεν προοριζόταν για τον κινηματογράφο αλλά για την… κρατική τηλεόραση; Ήταν, μάλιστα,  «παραγγελία»  του  συγγραφέα Βασίλη Βασιλικού, τότε  αναπληρωτή γενικού διευθυντή στην ΕΡΤ1. Το τελικό αποτέλεσμα, όμως, με τις αναπόφευκτες πολιτικές αιχμές του και τον σκληροπυρηνικό χαρρυκλυννικό αντικομφορμισμό δυσαρέστησε τους ηθύνοντες με αποτέλεσμα το “Εις Μνήμην Χάρρυ Κλυνν” να λογοκριθεί και, τελικά, να μην μεταδοθεί ποτέ. Με κάποιες επιπρόσθετες σκηνές η ταινία, τελικά, προβλήθηκε στους κινηματογράφους.

20.00

ΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ (1988)

Σκηνοθεσία: Σταύρος Τσιώλης

Σενάριο: Σταύρος Τσιώλης

Μουσική:  Νίκος Ζέρβας

Παίζουν:Γιάννης Ζουγανέλης, Αργύρης Μπακιρτζής, Σάκης Μπουλάς, Αγγελική Ηλιάδη, Έμιλυ Παπαχρήστου

Παραγωγή:  Σταύρος Τσιώλης, ΕΤ1, ΕΚΚ, Αλέκος Παπαγεωργίου

Διάρκεια:  83’

Τέλη Ιουλίου, καιρός για διακοπές. Ο Πάνος κι ο Μιχάλης είναι μπατζανάκηδες και μικροβιοτέχνες από τη Θεσσαλονίκη. Ξεκινούν κεφάτοι για τη Θάσο, όπου βρίσκονται ήδη οι οικογένειές τους. Στο ύψος της λίμνης Βόλβης, η φευγαλέα γνωριμία με μια νεαρή ντιζέζ καθυστερεί το ταξίδι τους. Ο Πάνος, που έχει τσιμπηθεί σφόδρα μαζί της, επιχειρεί να αυτοκτονήσει και ο Μιχάλης αναγκάζεται να κατασκηνώσει δίπλα στη λίμνη. Ο Αντώνης, ο τρίτος μπατζανάκης, που ανησυχεί για την καθυστέρησή τους, έρχεται να διαπιστώσει τι συνέβη και ερωτεύεται με τη σειρά του τη μια από τις νοσοκόμες που κουράρουν τον Πάνο. Ξεχνάει τα πάντα και πηγαίνει μαζί της στο καζίνο όπου κερδίζει στη ρουλέτα. Η σχέση του με την κοπέλα δεν οδηγεί φυσικά πουθενά. Ο Αντώνης ξανασυναντά τον Πάνο και τον Μιχάλη, και όλοι μαζί ξεκινούν με νέα ορμή για τη Θάσο, αλλά την τελευταία στιγμή αποφασίζουν να κάνουν μία ακόμα στάση σ’ ένα ξενοδοχείο. Αφού οι γυναίκες τους μπορούν να περιμένουν, αυτοί μπορεί και να μην φτάσουν κοντά τους ποτέ…

Γνώριζες πως… ο Σταύρος Τσιώλης ήταν από τους πολλά υποσχόμενους σκηνοθέτες της Finos Films; Δικιά του ταινία ήταν η «Ζούκλα των Πόλεων», δική του και η «Καταχρηση Εξουσίας».  Μπαϊλντισμένος, όμως, από την στενοκεφαλιά του Φινέικου, ο Τσιωλης εγκατέλειψε στα 1972 τον κινηματογράφο για να επιστρέψει πολύ αργότερα, δεκατέσσερα χρόνια μετά, στα 1985, με την χαμηλόφωνη προσωπική του ταινία “Μιά Τόσο Μακρυνή Απουσία”.

22.00

LOST BODIES (2011)

Σκηνοθεσία:  Γιάννης Μισουρίδης

Σενάριο:  Γιάννης Μισουρίδης

Μουσική: Lost Bodies

Mε τους: Lost Bodies

Παραγωγή:  

Διάρκεια:  33’

Χαμένο κορμί με φωνάζουν κι αλήτη / γιατί δεν πηγαίνω τα βράδια στο σπίτι

Χαμένο κορμί με φωνάζουν κι αλήτη / και λεν θα με φάει το πιοτό, το ξενύχτι

(στίχοι του Χάρη Χατζάκη)

Ένα ιδιοσυγκρασιακό ντουέτο τραβάει μπροστά σ’ένα μουσικό ντοκιμαντέρ που αφήνει τις μελωδίες πίσω. Κι όμως, η ζωή τους θα ήταν ένα τίποτα χωρίς νότες. Ο Θάνος, ετών 52, είναι άνεργος και υποψήφιος συνταξιούχος. Ο Αντώνης, ετών 51, είναι έκτακτος υπάλληλος καταμέτρησης ρολογιών της ΔΕΗ και σουβλακοδιανομέας. Ποζάροντας ως εικονικά Χαμένα Κορμιά – παρόλο που ο Αντώνης δεν έχει παίξει ποτέ live – τα ιδρυτικά μέλη των Lost Bodies αγνοούν επιδεικτικά το σύστημα, τσαλαβουτώντας σε ένα μουσικό περιθώριο δικής τους επινόησης, γεμάτο πειραματισμό, σουρεαλισμό και άπλετο χιούμορ. Ήρωες ενός υπαρξιακού μυθιστορήματος που δεν γράφτηκε ποτέ, ταλαντεύονται ανάμεσα στην ενδοσκόπηση και τη μπουρδολογία. Άλλωστε τι είναι η ζωή έκτος από ένα κακόγουστο αστείο;

Γνώριζες πως… ο Aντώνης Παπασπύρος, ιδρυτικό μέλος των Lost Bodies, alter ego του Θάνου Κόη, δεν εχει και δεν πρόκειται να εμφανιστεί ποτέ ζωντaνά στην σκηνή ?

LOST BODIES LIVE

Τσιμπιτοκολλητοί από το ’84 με τον Αντώνη. Γείτονες (Καλλιθεάτες). Παίζαμε φλίπερ, σκάκι, τάβλι, χορεύαμε ρούμπες, μάμπο, τσά-τσά, συρτάκι, σέικ, τα κοπανάγαμε, και, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ρε παιδιά, αλλά μα τη Παναγία όλο εγώ κέρδιζα! Ναι ΕΓΩ, κυρίες και κύριοι, σε όλα καλύτερος ήμουν από τον Αντώνη!

Οι Θάνος και Αντώνης λοιπόν, ή ο Θάνος και ο Αντώνης, ή και ο Θάνος και ο Αντώνης, ή ΘΑΝΟΣ κ.λ.π… Παίζαμε μουσικούλα αυτοσχεδιάζοντας για αρκετά χρόνια με κιθάρες και πνευστά και κρουστά. Η μουσική που ακούγαμε εκείνη την εποχή ήταν underground ’70s, punk, ηλεκτρονική (Schneibel, Henry, Ξενάκη κ.λ.π.), τα πειραματικά των 80s (βλέπε άρθρο Fraktal) και βέβαια την πολύ καλή Ελληνική μουσική σκηνή των 80s όπου διέπρεψαν πολλοί και σημαντικοί κασετουργοί (Moot Point, Εκτός Ελέγχου, Αντί, Γενιά Του Χάους, Δημοσιουπαλληλικό Ρετιρέ κ.λ.π.) Και εκτός από τα μεγάλα συγκροτήματα (Τρύπες, Last Drive κ.λ.π.) σε βινύλιο κυκλοφορούσαν οι πολύ σημαντικές δουλειές από Ψυγείο Ψυγείο, Εν Πλώ, Κοινωνικά Απόβλητα, Έρεβος κ.λ.π.

Πρώτη κυκλοφορία η κασέτα με τον τίτλο “Δο Ντίεση”. Την πρώτη μας δουλειά τη στήριξαν τα fanzine της εποχής Rollin Under (από Θεσσαλονίκη), στις σκιές του B23 (από Αθήνα) η FM διάστασις (από Κιάτο) και πλήθος εναλλακτικοί ραδιοφωνικοί σταθμοί σε όλη την Ελλάδα, εποχή ιδιαίτερα σημαντική για το underground στην χώρα μας, μια και εκτός από την κυκλοφορία πολλών περιοδικών (Aνοικτή Πόλη, Transport, ΙΝΒΙ, Bρωμιά, Το Κτήνος, Stress Zine, κ.λ.π) πολλοί ενημερωνόντουσαν για την εναλλακτική μουσική και από εκπομπές στα κρατικά ραδιόφωνα των Ζήλου, Φράγκου, Δασκαλόπουλου, Κατσούρη. Την δεύτερη κασέτα την κυκλοφορούμε την ίδια χρονιά προς το τέλος του χρόνου και έχει τον τίτλο “Αναρόφηση Τροφής”. Και πάλι συνοδεύεται από ένα δισέλιδο κείμενο και από ένα διηγηματάκι ζωγραφισμένα όλα στο χέρι ένα-ένα, συν ένα μαντηλάκι.

Μία μέρα του 1997 μου τηλεφωνάει ο Γιάννης Αγγελάκας από τις Τρύπες και μου λέει να κάνουμε cd τα κομμάτια που ήτανε στις κασέτες. Άνετος, χαλαρός, καλαμπουρτζής και με πολύ κέφι να κάνουμε αυτό το cd, ο Αγγελάκας δεν βοήθησε μόνο να κυκλοφορήσουμε το Ζωή, αλλά στην ουσία μας ξαναέβαλε στη μπρίζα να συνεχίσουμε. Kαι βέβαια το cd Ζωή ανήκε δικαιωματικά στη Lazy Dog, την εταιρεία από τη Θεσσαλονίκη, που ήταν τα ίδια άτομα που έβγαζαν το fanzine Rollin Under… Μας είχαν κάνει πολλές φορές πρόταση να κυκλοφορήσουν σε δίσκο τις δουλειές μας από τότε που τις είχαμε κυκλοφορήσει σε κασέτες, αλλά εμείς ήμασταν hard core κασετουργοί.

Ωστόσο έχουμε φτάσει αισίως στα 9 cd και τα κέφια παραμένουν στο tsakyr, πράγμα που σημαίνει ότι coming soon έρχονται και άλλα σιντιά και άλλες εκπλήξεις…

Εξάλλου οι εποχές έχουν αλλάξει, τα πράγματα έχουν αλλάξει, όμως εμείς εξακολουθούμε να ακούμε πολύ πολύ ωραία μουσική, να διαβάζουμε ωραία fanzine (πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχουν άνθρωποι με μεράκι) να συναντάμε πολύ πολύ ωραίο κόσμο, και να γνωρίζουμε καλλιτέχνες που δεν μπαίνουν στη διαδικασία του ανταγωνισμού (ως μη αναρριχητικοί) αλλά δημιουργούν ένκαυλα, ελεύθερα και ανερυθρίαστα και αφοσιώνονται σε ότι αγαπάνε!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: