Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου εναντίον Camera Stylo Online και οπτικοακουστικής κάλυψης των παραστάσεων | “εσείς θέλετε να συνεργαστείτε μαζί μας όχι εμείς”| Ιστορικό 2010-2012 (8-6-2012) | του Γιάννη Καραμπίτσου

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ Κ. ΛΟΥΚΟ 2012 ΓΙΑ ΑΡΣΗ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗΣ ΠΛΑΝΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΟΧΗΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ 

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ κ. ΤΖΑΒΑΡΑ 

giorgos loukos interview by john karabitsos video

Αθήνα, 8-6-2012

1. Το καλοκαίρι του 2010, το μη κερδοσκοπικό διαδικτυακό πολιτιστικό περιοδικό Camera Stylo Online, που “εκδίδεται” από την Καλλιτεχνική Διάδραση αστική μη κερδοσκοπική πολιτιστική εταιρία, αρχίζει να υλοποιεί ένα μοναδικό πρόγραμμα και όραμα με τίτλο «Πολιτιστικό Καθημερινό Οπτικοακουστικο Ημερολόγιο».  Στο πλαίσιο αυτού, επιχειρεί  ολιγόλεπτη τηλεοπτική κάλυψη  πολιτιστικών  παραστάσεων και εκδηλώσεων  σε καθημερινή βάση,  με σύμφωνη γνώμη των φορέων και των καλλιτεχνών. Για το σκοπό αυτό,  ήρθε σε επαφή με το γραφείο τύπου του Φεστιβάλ Αθηνών, μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας και τηλεφωνικής επικοινωνίας και αιτήθηκε την λήψη πλάνων διάρκειας 3-5 λεπτών συν τα χειροκροτήματα-υπόκλιση του τέλους, κάτι που έγινε δεκτό από το γραφείο τύπου. Ο κ. Γιώργος Λούκος ενημερώθηκε εκτός από το Γραφείο Τύπου και από μένα προσωπικά προφορικά, σε συνάντησή μας στους χώρους της Πειραιώς και δεν είχε καμιά αντίρρηση.  Η διαδικασία που συμφωνήθηκε και τηρήθηκε για όλη τη σεζόν, ώστε να διασφαλίζεται σε κάθε περίπτωση η σύμφωνη γνώμη των καλλιτεχνών, ήταν όπως προτάθηκε από το Φεστιβάλ Αθηνών, να δηλώνουμε κάποιες μέρες πριν, ποιές παραστάσεις ενδιαφερόμαστε να καλύψουμε και η κοπέλα υπεύθυνη για την συγκεκριμένη παραγωγή εκ μέρους του φεστιβάλ, να διερευνά και να μας ενημερώνει αν υπάρχει η έγκριση του καλλιτέχνη. Όπου υπήρχε η έγκριση προχωρούσαμε και όπου δεν υπήρχε όχι. Το αποτέλεσμα της προσπάθειας το αγκάλιασε ο κόσμος, αφού τα βίντεο από Επίδαυρο, Ηρώδειο και  Πειραιώς 260 ειδώθηκαν κατά χιλιάδες.  Έως τότε κάτι παρόμοιο δεν είχε ποτέ γίνει και πέρα από την αναμφισβήτητη συνεισφορά του στην βελτίωση της καλλιέργειας και παιδείας των πολιτών, την βοήθεια την πολύτιμη σε μελετητές, προώθησε και διαφήμισε και μάλιστα δωρεάν με τον καλύτερο τρόπο τους σκοπούς και την φιλοσοφία του φεστιβάλ, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό μέσω του Διαδικτύου.

2. Το Camera Stylo Online πήρε συνέντευξη από τον κ. Γιώργο Λούκο σε ένα απόλυτα θετικό αμοιβαία και εποικοδομητικό κλίμα.

camerastyloonline.wordpress.com/2010/07/26/george-loukos-interview-by-john-karabitsos-26-7-2010/

3. Η κ. Γιούλη Παπαθεοδώρου, υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου,  σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε μαζί μας, στο τέλος της σεζόν (αρχές φθινοπώρου) επικαλέστηκε υπέρβαση του συμφωνημένου χρόνου σε κάποια βίντεο 1 ή 2 λεπτά,  που στην πραγματικότητα δεν αφορούσαν την παράσταση αλλά τα χειροκροτήματα τέλους, αμφισβητήτησε τη συμφωνία με το γραφείο τύπου και την διαδικασία με τις κοπέλες της παραγωγής,  και ισχυρίστηκε  ότι δεν είχαμε άδεια από τους καλλιτέχνες, άρα τους  βλάψαμε. Αφού της εξηγήσαμε όσα και σε εσάς ενημερώνουμε σήμερα,  ότι σε κάθε περίπτωση είχαμε την έγκριση των καλλιτεχνών, της είπαμε ότι η  έκκλησή της να κατέβουν τα βίντεο (με όποια υπέρβαση) που τα έχει δει χιλιάδες κόσμος και θα συνεχίσει να τα βλέπει και να διαφημίζει το θεσμό,  μόνο κακό θα μπορούσε να κάνει στο φεστιβάλ αλλά και στο περιοδικό μας και κατ’ επέκταση και στον πολιτισμό που με ανιδιοτέλεια και μεράκι υπηρετούμε.

4. Την επόμενη χρονιά 2011 ήρθαμε πάλι σε επαφή με το φεστιβάλ Αθηνών και το γραφείο τύπου. Προς αποφυγήν παρεξηγήσεων, αιτηθήκαμε τη λήψη τρίλεπτων πλάνων (κάτι που συνηθίζεται σε αυτές τις περιπτώσεις) συν ολίγα χειροκροτήματα και το γραφείο τύπου συμφώνησε με την ίδια διαδικασία που ίσχυσε και την προηγούμενη χρονιά αναφορικά με την εξασφάλιση της σύμφωνης γνώμης των καλλιτεχνών. Συμφωνήσαμε να λαμβάνουμε πλάνα συνολικής διάρκειας 10 λεπτών, με την καθοδήγηση και έλεγχο της υπευθύνου κοπέλας της παραγωγής και να ανεβάζουμε τρία συν λίγα χειροκροτήματα.   Ενημερώθηκε πάλι ο κ. Λούκος προφορικά  σε συνάντησή μας  μας στην Πειραιώς 260 και δεν έδειξε να έχει καμιά αντίρρηση.

5.  Ενώ οι καλύψεις είχαν ξεκινήσει, ο κ. Λούκος πλησίαζε συνεργάτες εθελοντές και τους  απειλούσε με αστυνομία γιατί τάχα δεν είχαμε άδεια,  μιλώντας ταυτόχρονα προσβλητικά για το πρόσωπό μου. Κατόπιν (σε μία από τις δύο περιπτώσεις που συνέβη)  επικαλέστηκε παρεξήγηση και ζήτησε συγγνώμη, γιατί πληροφορήθηκε από συνεργάτες του, ότι άδεια είχαμε. Λίγες μέρες μετά, η συμπεριφορά επαναλήφθηκε εναντίον μου στο Ηρώδειο,  όπου κάλυπτα τον Νιζίνσκι και κ. Λούκος αφού απείλησε πάλι με  αστυνομία γιατί τάχα δεν είχα άδεια, όταν του είπα ότι έχω άδεια από το Φεστιβάλ Αθηνών, και την κ. Μαρία Παναγιωτοπούλου από το γραφείο τύπου καθώς και από την υπεύθυνη παραγωγής για την παράσταση Νιζίνσκι από την πλευρά του Φεστιβάλ κ. Νικόλ Μουζάκη, μου απάντησε δεν τις ξέρω τις κυρίες, το φεστιβάλ είμαι εγώ.

6. Στις 21 Ιουνίου του 2011 μας κοινοποιήθηκε μέσω mail από το γραφείο τύπου και όχι με γραπτή πρωτοκολλημένη επιστολή-απόφαση του προέδρου του φεστιβάλ, η απαγόρευση λήψης πλάνων  από δω και στο εξής, χωρίς να αναφέρεται κανένας λόγος. Ζητήσαμε με επιστολή στο γραφείο τύπου αλλά και στον Πρόεδρο του Φεστιβάλ να πάρουμε μια απάντηση για ποιό λόγο γίνεται αυτό και αν ισχύει για όλα τα μέσα.  Ποια είναι τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις για να πραγματοποιηθεί μια οπτικοακουστική κάλυψη των εκδηλώσεων του Φεστιβάλ και ποια είναι η θέση και φιλοσοφία του Φεστιβάλ τον 21ο αιώνα, που οι νέες τεχνολογίες και το διαδίκτυο έχουν αλλάξει ριζικά πλέον τη λειτουργία και τον τρόπο άσκησης του Τύπου.  Επίσης θέσαμε το ερώτημα αν ο ελληνικός λαός που ουσιαστικά χρηματοδοτεί τις εκδηλώσεις, έχει δικαίωμα να βλέπει υλικό από αυτές προς καλλιέργειά του, αλλά γιατί όχι και για δυνατότητα κριτικού ελέγχου του έργου του Φεστιβάλ Αθηνών. Τέλος ότι με την απαγόρευση λήψης πλάνων από τις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου θίγεται και ουσιαστικά ακυρώνεται η ελευθερία έκφρασης και η ελευθερία του Τύπου. Καταθέσαμε και πρωτοκολλήσαμε την επιστολή στις 4 7 2011 με αριθμό 1792 και ταυτόχρονα την αποστείλαμε υπόψη του Υπουργού Πολιτισμού ,  η κ. Παπαθεοδώρου μας διαβεβαίωσε με mail ότι σε 20 μέρες το πολύ θα έχετε απάντηση. Απάντηση δεν πήραμε ποτέ παρά τις οχλήσεις μας.

7. Αν και το Φεστιβάλ Αθηνών «αμέλησε» να μας αποστείλει πρόσκληση για την φετινή  συνέντευξη τύπου, την πληροφορηθήκαμε από τον τύπο και από συναδέλφους και την καλύψαμε τηλεοπτικά. Λίγες μέρες μετά,   μέσω mail,  δικηγόρoς από το φεστιβάλ Αθηνών μας ζητούσε να κατεβάσουμε το βίντεο γιατί δεν είχαμε ειδική άδεια για κάτι τέτοιο. Απαντήσαμε ότι από όσο γνωρίζουμε και η λογική υπαγορεύει, δεν χρειάζεται ειδική άδεια για τις συνεντεύξεις τύπου, αλλά αν μας διαφεύγει κάτι ευχαρίστως να επανορθώσουμε. Ούτε φωνή ούτε ακρόαση.

8. Παραβλέποντας την  εξόχως “καλοπροαίρετη” στάση, απευθυνθήκαμε στο γραφείο τύπου του φεστιβάλ με διάθεση ειλικρινά θετική, για να συννενοηθούμε για την κάλυψη των εκδηλώσεων του 2012 (παροχή προσκλήσεων για παρακολούθηση των παραστάσεων και λήψη πλάνων 2:59 λεπτών σύνολο πλέον).  Επίσης χωρίς καμιά διάθεση κόντρας, κάθε άλλο, με θέληση να βρεθεί ένα αμοιβαία εποικοδομητικό πλαίσιο συνεργασίας, αίροντας τις όποιες παρεξηγήσεις, τις οποίες άλλωστε δεν δημιουργήσαμε εμείς.  Καταθέσαμε όπως κάθε χρόνο τον προγραμματισμό των εκδηλώσεων, που αιτηθήκαμε να παρακολουθήσουμε φέτος και μια απάντηση εν τέλει τι θα γίνει με το θέμα της λήψης πλάνων. Κάποια στιγμή πήραμε την απάντηση από την κ. Μαρία Παναγιωτοπούλου υπεύθυνης του Γραφείου Τύπου,  ότι φέτος το θέμα της παρακολούθησης και το θέμα της λήψης πλάνων είναι ζήτημα της κ. Γιούλης Παπαθεοδώρου, υπεύθυνης του Γραφείου Δημοσίων Σχέσεων του Φεστιβάλ και εκφράζουσα στην περίπτωση αυτή τις θέσεις του Προέδρου του Φεστιβάλ. Αντιτείναμε ότι τα δύο ζητήματα δεν συνδέονται απαραίτητα και ότι το γραφείο τύπου είναι αρμόδιο για την περίπτωσή μας. Παρόλα αυτά, εξαντλώντας όλα τα περιθώρια της καλοπροαίρετης αληθινά στάσης μας για το φεστιβάλ, επικοινωνήσαμε όπως μας ζητήθηκε με την κ. Γιούλη Παπαθεοδώρου. Η κ. Παπαθεοδώρου μας είπε ότι δεν συνεργαζόμαστε όπως πρέπει, για αυτό δεν μπορεί να υπάρξει συνεργασία σε κανένα επίπεδο. Επικαλέστηκε μεταξύ άλλων ότι ανεβάζουμε έως και 20 λεπτα βίντεο. ποια εννοείτε; την φετινή συνέντευξη τύπου, επί παραδείγματι. γιατί απαγορεύεται, υπάρχει κάποια νομική ρύθμιση που παραβιάσαμε; όχι,  καλή τη θελήσει. Καλή τη θελήσει,  όταν ανιδιοτελείς υπηρέτες του πολιτισμού για πράγματα που η ίδια η πολιτεία έπρεπε να καλύπτει,  απειλούμαστε με αστυνομίες και δικηγόρους και προσβαλλόμαστε  ασυστόλως;  Καλή τη θελήσει,  λέγοντας μας μεταξύ άλλων ότι ό πρόεδρος δεν σας απάντησε έως τώρα στην πρωτοκολλημένη επιστολή σας,  γιατί έχει άλλες δουλειές και “ότι εσείς θέλετε να συνεργαστείτε μαζί μας όχι εμείς”;  Αυτή είναι η καλή θέληση; Η  ουσία της δημοκρατίας και της συνταγματικής αρχής της ελευθερίας του τύπου και της έκφρασης, είναι να διαλέγετε εσείς με ποιούς θέλετε να συνεργαστείτε; γιατί ο Τύπος, ο σωστός τύπος είναι αυτός που δεν λιβανίζει ολημερίς και ολονυκτίς, αλλά εκείνος που αναδεικνύει τα καλά, αλλά ελέγχει κιόλας για τα κακά και αν τηρούνται οι συνταγματικές και δημοκρατικές αρχές στην λειτουργία ενός θεσμού,  κάτι που ευνόητα είναι πάνω από όλα.

9. Τι μέλλει γενέσθαι;  Καταρχάς και τώρα ακόμα είμαστε διατεθειμένοι για το καλό του πολιτισμού και της κοινότητας, να δεχτούμε όποια λύση προταθεί, που να τηρεί όμως τις αρχές της ελευθερίας έκφρασης και του τύπου.  Να λάβουμε  απάντηση και λύση σε ζητήματα που δεν αποτελούν προσωπικά μας καπρίτσια, αλλά ζητήματα που έχουν θέσει οι επικρατούσες συνθήκες  τον  21ο αιώνα και τα πολυσύνθετα δεδομένα του και στο χώρο του Τύπου που πλέον έχει αλλάξει ριζικά μορφή. Αν αυτό δεν συμβεί το συντομότερο για να μην διαιωνίζεται το ζήτημα και για να μη χαθεί άλλο ένα Φεστιβάλ από την ιστορική πολιτιστική μνήμη του ελληνικού λαού, θα προσφύγουμε στους Υπουργούς Τύπου και Πολιτισμού, στην ΕΣΗΕΑ , στο Συνήγορο του Πολίτη και όπου αλλού χρειαστεί για να δώσουμε λύση στο επίμαχο ζήτημα για λογαριασμό της κοινωνίας των πολιτών. Η άποψη ότι τα υπουργεία δεν μπορούν να επέμβουν, γιατί αν και υφιστάμενη αρχή το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου είναι ανεξάρτητη,  πέρα από το αμφίβολο της ορθότητάς της κατά τη δική μας άποψη γενικότερα, σίγουρα δεν υφίσταται σε περιπτώσεις μη τήρησης των συνταγματικών και δημοκρατικών αρχών και σε περιπτώσεις που η μη τήρηση μπορεί να βλάψει ακόμα και οικονομικά τους θεσμούς, που οι πολίτες ιδιαίτερα σε εποχή κρίσης με αίμα χρηματοδοτούν.

10. Σε κάθε περίπτωση θεωρούμε απαράδεκτη και κατάφωρα αντιδημοκρατική την προσπάθεια του φεστιβάλ Αθηνών να κρατήσει το Camera Stylo Online και τους συνεργάτες του όλους εθελοντές με αγάπη και έμπρακτη συνεισφορά στον πολιτισμό σε καθημερινή βάση, μακριά από τις παραστάσεις και τις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ. Μετά από όλα όσα διημείφθησαν,   ενημερωθήκαμε χτες ότι από τις 4 παραστάσεις της εβδομάδας που είχαμε που είχαμε αιτηθεί την παρακολούθηση και οπτικοακουστική κάλυψή τους (με αυστηρά τρίλεπτο αναρτημένο υλικό)  εκ των οποίων οι τρεις αφορούν διεθνείς πολύ σημαντικές παραγωγές, μπορούμε να παρακολουθήσετε μόνο την παράσταση του κ. Λιγνάδη στις 11 του μηνός. Ενδεχόμενα για να μην μπορεί να επικαλεστεί και κανείς ότι “μας έκοψε το Φεστιβάλ”. (Τελικά λίγο μετά μας κοινοποιήθηκε μέσω mail ότι από λάθος λάβαμε έστω αυτή την πρόσκληση και στη συνέχεια έως το τέλος του Φεστιβάλ δεν λάβαμε ποτέ καμιά πρόσκληση).  Δεν είμαστε επαίτες και τον πολιτισμό τον αγαπάμε και θα τον αγαπάμε  μέχρι τελευταίας ρανίδας του αίματός μας. Το ίδιο και οι αναγνώστες μας. Με αυτό δεν θέλουμε να πούμε, σεβόμενοι και τους άλλους δημοσιογράφους και τα άλλα μέσα ότι δεν θα συμβεί να χαθούν και κάποιες παραστάσεις. Κάλυψη αληθινή του Φεστιβάλ όμως σημαίνει παρακολούθηση, κριτική και κάλυψη αν όχι όλων των περισσοτέρων ελληνικών και διεθνών εκδηλώσεων, παρουσίαση με μεράκι και όχι τυπικά και παρουσίαση-αποτίμηση όλης της εικόνας, της «προσωπικότητας» του Φεστιβάλ. Για αυτό θα έπρεπε όλα τα μέσα που ζητάν έμπρακτα να καλύψουν το φεστιβάλ με κριτική, συνεντεύξεις και λήψη πλάνων να εξυπηρετούνται  για την ικανοποίηση του σκοπού αυτού για το καλό του πολιτισμού αλλά και της δημοκρατίας.

Έτσι έχουν τα πράγματα έως σήμερα 8.6.2012 ημέρα έναρξης του Φεστιβάλ Αθηνών 2012 χωρίς τη συμμετοχή του Camera Stylo Online και των συνεργατών του γιατί δεν “συμμορφώθηκαν με τις υποδείξεις” ή αλλιώς δεν συνεργάζονται “καλά”.

11. Ζητάμε από όλους τους καλλιτέχνες που έχουμε ή δεν έχουμε συνεργαστεί στο παρελθόν, όλους τους διανοούμενους και τους πολιτικούς προοδευτικούς χώρους,  όλους τους πολίτες που αγαπούν τον πολιτισμό , να πάρουν θέση στο ζήτημα,  που δεν αφορά μια προσωπική διαμάχη, αλλά την δυνατότητα άσκησης της δημοκρατίας στον ευαίσθητο χώρο του Τύπου που οφείλει να ελέγχει την εξουσία και να διασφαλίζει την τήρηση των δημοκρατικών αρχών ουσιαστικά και αποτελεσματικά. Το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου  και ο Πρόεδρος του και Καλλιτεχνικός διευθυντής του κ. Λούκος προσφέρουν  επί χρόνια  ποιοτικές και ενίοτε ριζοσπαστικές παραστάσεις, αλλά αυτό δεν σημαίνει αφενός ότι είναι υπεράνω κριτικής, ούτε αφετέρου ότι  η τήρηση των δημοκρατικών και συνταγματικών αρχών, της ελευθερίας έκφρασης και του τύπου της ισονομίας και ίσης αντιμετώπισης των πολιτών και των φορέων από τους εκπροσώπους της εξουσίας, είναι στην διακριτική ευχέρεια τη Προέδρου του Φεστιβάλ και διαπραγματεύσιμα.  Άσχετα με την ανοχή που επιδεικνύουν οι περισσότεροι πολίτες και φορείς, δεν έχει νόημα να υπάρχουμε στον πολιτισμό, αν δεν υπηρετούμε ένα όραμα προσφοράς στον πολίτη και αλλαγής της κατάστασης των πραγμάτων προς ριζοσπαστική κατεύθυνση. Χωρίς τη συμμετοχή των ενεργών πολιτών, του λαού τίποτα δεν μπορεί να αλλάξει. Για αυτό -ελπίζουμε να μη συμβεί τελικά- , ακόμα και αν υποχρεωθούμε μετά από χρόνια να χάσουμε τις αγαπημένες μας παραστάσεις, την αγαπημένη μας Επίδαυρο, θα προχωρήσουμε για λογαριασμό όλων σας και θα επιλύσουμε το επίμαχο ζήτημα. Δεν έχουμε άλλη επιλογή. 

Γιάννης Καραμπίτσος

δντής και αρχισυντάκτης

Camera Stylo Online

για όποιον ενδιαφέρεται να πληροφορηθεί τι έλεγε η περσινή πρωτοκολλημένη επιστολή στον κ. Λούκο που ποτέ δεν απαντήθηκε την παραθέτουμε παρακάτω.

Επιστολή Γιάννη Καραμπίτσου (δντή CameraStylo Online) προς κ. Γιώργο Λούκο (πρόεδρο του Φεστιβάλ Αθηνών) με θέμα: “ΑΡΣΗ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗΣ ΛΗΨΗΣ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ”

[Συμπλήρωμα Ιστορικού: από τότε, επιγραμματικά, έγιναν τα εξής κατάθεση νέας επιστολής στον κ. Λούκο, κατάθεση επιστολής στην κ. Καραπαναγιώτη και κατάθεση επιστολής στον νέο Υπουργό κ. Τζαβάρα. Όλες πρωτοκολλημένες. Απάντηση δεν έχουμε πάρει ακόμα σε καμιά. Βρισκόμαστε στις 8.8.2012 και ετοιμαζόμαστε πλέον για την κατάθεση της υπόθεσης στο Συνήγορο του Πολίτη Γ.Κ.]

Advertisement

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.