Η Περιπέτεια λήψης του βίντεο των Ιππέων στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου 20.7.2012 ή “Τραμπουκισμός στην Επίδαυρο”

Τραμπουκισμός στην Επίδαυρο από εκπροσώπους του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου κατά του Γιάννη Καραμπίτσου διευθυντή και αρχισυντάκτη του μη κερδοσκοπικού διαδικτυακού περιοδικού Camera Stylo Online

Αναφέρω τα γεγονότα έτσι όπως ακριβώς συνέβησαν χτες το βράδυ 20.7.2012 στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου κατά τη διάρκεια της παράστασης Ιππής συμπαραγωγής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδας και του Θεάτρου ΑΚΡΟΠΟΛ στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2012.

VIDEO IPPHS

Ιππής Αριστοφάνη | Κ.Θ.Β.Ε. – Θέατρο Ακροπόλ | 20-21 Ιουλίου 2012 , 21:00 | Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου | ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ 2012

Παραβρέθηκα στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, έπειτα από αίτημα παρακολούθησης και κάλυψης με τρίλεπτο (2:59) της παράστασης, που κατέθεσα με e-mail και κατόπιν τηλεφωνικά στο Γραφείο Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων του Κ.Θ.Β.Ε. και συγκεκριμένα στην κ. Ευαγγέλου, την περασμένη Δευτέρα 16.7.2012. Μου δόθηκε διπλή πρόσκληση και την επόμενη μέρα, Τρίτη 17.7.2012 μετά από νέα τηλεφωνική επικοινωνία με την κ. Ευαγγέλου, που ήθελε να το διερευνήσει και να πάρει την έγκριση, μου επιτράπηκε  η  λήψη πλάνων  για  2:59 λεπτά, όπως έγινε και πέρυσι σε ανάλογη περίπτωση. Έτσι λοιπόν φτάνοντας στην Επίδαυρο ενημέρωσα όπως κάνω συνήθως τους αρμόδιους ταξιθέτες γενικών καθηκόντων και τους ταξιθέτες που βρίσκονται κοντά στη θέση που κάθομαι, ότι έχω άδεια να τραβήξω πλάνα από την αρχή της παράστασης (φροντίζουμε στα πλάνα αυτά να συμπεριλαμβάνονται για ευνόητους λόγους οι πρωταγωνιστές της παράστασης)  και από τα χειροκροτήματα του τέλους (από τα οποία θα ανέβουν σε κάθε περίπτωση 2:59 λεπτά). Ουσιαστικά η εσωτερική ενημέρωση ή η ενημέρωση μεταξύ των φορέων συμπαραγωγών μιας παράστασης δεν είναι δική μας δουλειά, αλλά προς αποφυγή παρεξηγήσεων και λόγω του φόρτου δουλειάς που όλοι έχουν κατά τη διάρκεια προετοιμασίας μιας παράστασης και ενδέχεται να το αμελήσουν, εμείς φροντίζουμε να ενημερώσουμε είτε μας ρωτήσουν ή όχι οι ταξιθέτες, για το τι μέλλει γενέσθαι.  Ευγενικά η πρώτη ταξιθέτρια όταν την ενημέρωσα με ρώτησε από που έχουμε άδεια. Της απάντησα από το Γραφείο Τύπου του Κ.Θ.Β.Ε. και τη διοίκηση του. Συνεννοηθήκαμε να τραβήξω από τη θέση μου με το μονόποδο. Η δεύτερη ταξιθέτρια, διακόπτοντας και καταστρέφοντας τη λήψη ήρθε και μου είπε ότι δεν έχω άδεια (ουσιαστικά με είπε ψεύτη) γιατί έτσι λέει η κ. Λαζαρίδου υπέυθυνη του θεάτρου, δεν μπορούμε εμείς να ψάχνουμε τους κυρίους και τις κυρίες που μας λέτε, της είπα ότι η κ. Ευαγγέλου και ο κ. Χατζάκης δεν είναι κάποιοι κύριοι και κάποιες κυρίες αλλά η υπεύθυνη τύπου και Δημοσίων Σχέσεων και ο πρόεδρος και καλλιτεχνικός διευθυντής του Κ.Θ.Β.Ε.  αντίστοιχα, αφήστε με να κάνω τη δουλειά μου και κάντε τη δική σας δουλειά  και πηγαίνετε να ρωτήσετε αυτούς που πρέπει και κάποια στιγμή έφυγε. Ενώ συνέχιζα τη λήψη, μετά από δύο λεπτά περίπου, δέχτηκα απρόκλητο χτύπημα από πίσω από την κ. Λαζαρίδου υπεύθυνη του θεάτρου, που στόχευε την κάμερα (αυτό τον τρόπο διάλεξε για να την κλείσει, όπως ισχυρίζεται. δεν θα μπορούσε να έρθει να μου μιλήσει; να μου ζητήσει ευγενικά να βγούμε έξω, για να μην ενοχλούμε τους θεατές ή αν όντως πίστευε ότι παίρνω πλάνα χωρίς άδεια να φέρει τους αστυνομικούς να επιληφθούν εκείνοι;)  και   την οποία πέτυχε με δύναμη τόση, που μετακινήθηκε πάνω στο μονόποδο (ξεβιδώθηκε), ώστε να χτυπήσει τα δόντια και τα ούλα μου και να τα ματώσει. Το χτύπημα πέτυχε μέσω της κάμερας και του μονόποδου και το χέρι μου και μαζί με τα τραβήγματα που υπέστην εκείνη τη στιγμή (στην προσπάθειά της να κλείσει την κάμερα) και λίγο μετά από μια ομάδα ανθρώπων του φεστιβάλ, δημιούργησαν μελανιές σε όλο το μήκος του. Βγαίνοντας μαζί της προς τα έξω προς επίλυση του ζητήματος,  της είπα τι είναι αυτά που κάνετε κυρία μου, ήρθα εδώ ως διευθυντής ενός από τα μεγαλύτερα περιοδικά πολιτισμού με άδεια να τραβήξω και πρόσκληση από το Κ.Θ.Β.Ε. και  με χτυπήσατε (την κάμερα ήθελα να κλείσω αντέτεινε), με προσβάλλατε μπροστά στον κόσμο, χάνω την παράσταση εξαιτίας σας και θα σας υποβάλλω μήνυση για αυτό. Όταν φτάσαμε στην πλάγια έξοδο με πλησίασαν άνθρωποι του φεστιβάλ και αστυνομικοί (οι αστυνομικοί δεν πήραν κάποια θέση), μου είπαν μην φωνάζετε τι φταίνε 6000 θεατές που παρακολουθούν την παράσταση,  τους επισήμανα ότι δεν δημιούργησα εγώ το θέμα και ότι χάνω την παράσταση για την οποία ήρθα με κόπο και έξοδα να καλύψω για το Camera Stylo Online και αντί για αυτό υπέστην σωματική, ψυχική και ηθική βλάβη, όπως και απρόκλητη και κατάφωρη προσβολή της προσωπικότητάς μου και να σταματήσουν να με τραβούν και κρατάνε (προφανώς για να διασφαλίσουν την ησυχία της παράστασης αφού η όλη συζήτηση στην αρχή της τουλάχιστον πραγματοποιόταν σε κλίμα έντασης),  γιατί θα υποβάλλω σε όλους μήνυση. Η κ. Λαζαρίδου πείστηκε να πάει να ρωτήσει την κ. Ευαγγέλου τι ισχύει (δεν επέστρεψε ποτέ, ούτε για να ζητήσει συγνώμη για τη συμπεριφορά της όπως και να έχει, πόσο μάλλον όταν θα πήρε τη διαβεβαίωση από την κ. Ευαγγέλου ότι είχαμε άδεια να κάνουμε τη λήψη), ένας ταξιθέτης γενικών καθηκόντων [ο ίδιος που στην αρχή ενημέρωσα ότι θα προβώ μετά από άδεια σε λήψη πλάνων διάρκειας ενός τριλέπτου (2:59)] με τον οποίο  γνωριζόμαστε πλέον μετά τόσα χρόνια που συναντιόμαστε, με προέτρεψε «μπείτε να δείτε την παράσταση αλλά μην τραβήξετε γιατί ο κ. Λούκος δεν θα σας ξαναφήσει ποτέ να δείτε παραστάσεις», του απάντησα ότι αυτό και τώρα ισχύει και δεν με αφορά  αυτή η οπτική του ζητήματος, αφού άλλωστε ήδη έχουμε παραπέμψει το θέμα στον Υπουργό Πολιτισμού και άμεσα θα το παραπέμψουμε στο Συνήγορο του Πολίτη. [Καμιά απάντηση δεν έχουμε λάβει έως τώρα στις 2 πρωτοκολλημένες επιστολές μας, μία πέρυσι και μία φέτος προς τον κ. Λούκο, για άρση της απαγόρευσης λήψης πλάνων και ενημέρωση από μέρους του, αν αυτή ισχύει για όλα τα μέσα. Στην περίπτωση που δεν ισχύει για όλα τα μέσα,  γιατί εξαιρέθηκε το Camera Stylo Online που ανιδιοτελώς έως τώρα και με μεράκι και κόπο προωθεί τις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ με βίντεο, κριτικές και συνεντεύξεις και ποια είναι τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις λήψης πλάνων από τις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου].

Ένας άλλος γνώριμος ταξιθέτης γενικών καθηκόντων (από όσο γνωρίζω υπεύθυνος των ταξιθετών)  μου είπε ευγενικά  μπορείτε να μπείτε και να τραβήξετε, ότι έχετε συμφωνήσει. Ενημέρωσα ότι θα τραβήξω λίγα πλάνα από την είσοδο Φιλιππίδη και Ζουγανέλη και τα χειροκροτήματα του τέλους και για αποφυγή νέων παρεξηγήσεων δεν θα γυρίσω στη θέση μου αλλά θα κάτσω εκεί δίπλα στα  πλάγια.  Προς το τέλος της παράστασης με πλησίασε ευγενικά ένας ταξιθέτης και μου είπε αν θέλετε μπορείτε να μετακινηθείτε πιο κάτω για να τραβήξετε καλύτερα τα πλάνα της υπόκλισης (προφανώς έχοντας πάρει τη διαβεβαίωση ότι είχαμε άδεια να πάρουμε πλάνα από την παράσταση). Του είπα ευχαριστώ πολύ αλλά δεν θα το πράξω, θα τραβήξω από την θέση μου.  Βγαίνοντας “έπεσα” πάνω στον κ. Λούκο, στον κ. Χατζάκη και λίγο πιο μπροστά ήταν ο Υπουργός Πολιτισμού κ. Τζαβάρας. Απευθύνθηκα στον κ. Χατζάκη, με άκουσε πρόθυμα, με ευγένεια και αληθινό ενδιαφέρον, του εξήγησα τι έγινε και μου είπε κακώς έγινε ότι έγινε γιατί ούτως ή άλλως έχετε δικαίωμα εκ του νόμου να τραβήξετε 2:59 λεπτά, όπως άλλωστε συνεννοηθήκατε με την κ. Ευαγγέλου. Η αγάπη μου για τον πολιτισμό και ο σεβασμός στο λειτούργημά μου με απέτρεψε από τη σφοδρή σκέψη να εγκαταλείψω στην αρχή της την παράσταση (όταν έγινε το περιστατικό) και να προβώ στην υλοποίηση των όσων ο νόμος μου δίνει δικαίωμα να πράξω.
Ως Γιάννης Καραμπίτσος και ως εκπρόσωπος του περιοδικού Camera Stylo Online επιφυλάσσομαι να χρησιμοποιήσω κάθε δυνατότητα που μου δίνει ο νόμος , για διευθέτηση του γενικότερου ζητήματος που πολύ καιρό τώρα προσπαθούμε να επιλύσουμε, αλλά και του συγκεκριμένου ανεπίτρεπτου επεισοδίου που προκλήθηκε χτες εις βάρος μου και εις βάρος του περιοδικού Camera Stylo Online. Στόχος αυτής της ενημέρωσης-καταγγελίας δεν είναι να δώσει έμφαση στην αμελητέα σωματική βλάβη που άλλωστε προκλήθηκε θέλουμε να πιστεύουμε χωρίς πρόθεση να συμβεί κάτι τέτοιο, αλλά να καταδικάσει την απαράδεκτη και αψυχολόγητη πράξη ενός δημοσίου λειτουργού που αντί να διευκολύνει την διάδοση του πολιτιστικού έργου που παράγεται στο χώρο εποπτείας του, κοιτάζει πως θα καταστείλει κάθε τέτοια φιλότιμη προσπάθεια, ώστε να αποτρέψει και όσους άλλους επιχειρήσουν μελλοντικά κάτι, τέτοιο. Τέλος να επισημάνουμε ότι τουλάχιστον δύο κανάλια παρευρίσκονταν με κάμερες, αν αυτό λέει σε κάποιους κάτι, ενώ όπως προαναφέραμε ο κ. Λούκος ακόμα δεν έχει απαντήσει στις πρωτοκολλημένες επιστολές μας για το επίμαχο ζήτημα.

Γιάννης Καραμπίτσος

σκηνοθέτης, μοντέρ, κριτικός κινηματογράφου

δντής και αρχισυντάκτης μη κερδοσκοπικού διαδικτυακού πολιτιστικού περιοδικού Camera Stylo Online

4 σκέψεις σχετικά με το “Η Περιπέτεια λήψης του βίντεο των Ιππέων στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου 20.7.2012 ή “Τραμπουκισμός στην Επίδαυρο”

Add yours

  1. είναι απαράδεκτα πράγματα αυτά …
    θα πρέπει όλοι αυτοί που παρέβησαν σε αυτές τις πράξεις να απολυθούν …
    έλεος !

  2. Κάθε μέρα κ μια απογοήτευση . Πραγματικά δεν ξέρω τι να πω . Λυπάμαι πραγματικά κ απορώ πως δεν της πεταξες το μονοποδι στο κεφάλι! Χαράς τον κουράγιο κ την υπομονή σου!

  3. «Αναφέρω τα γεγονότα έτσι όπως ακριβώς συνέβησαν χτες το βράδυ» Πολύ καλό. Λοιπόν κύριε Καραμπίτσο για το τι έχει γίνει με τις άδεις και το όποιο μπλέξιμο δεν δύναμαι φυσικά να γνωρίζω και μπορεί όντως να έχετε 100% δίκιο. Όμως ο τρόπος που παρουσιάζετε το υπόλοιπο περιστατικό μου αφήνει αμφιβολίες δυστυχώς μιας και είμαι αναγνώστης του camera stylo εδώ και καιρό και μου αρέσει πολύ η ποιότητα των αναρτήσεων σας.

    Επειδή έτυχε να κάθομαι κοντά σας στην εν λόγω παράσταση όταν έγινε το περιστατικό που λέτε πως σας τραυμάτισε θα εκθέσω την δικιά μου οπτική και ας κρίνει ο καθείς την αλήθεια. Ήρθαν ταξιθέτριες και σας ζητούσαν να κλείσετε την κάμερα (κακώς; κάκιστα και ανενημέρωτα δεν γνωρίζω και το δέχομαι) και οργιστήκατε μιλώντας έντονα και φωνασκόντας ενοχλώντας του υπόλοιπους θεατές που ήταν κοινωνοί της μυσταγωγίας που είναι μια παράσταση στην Επίδαυρο. Η υπεύθυνη του θεάτρου δε ήρθε και με μια κίνηση έκλεισε την κάμερα αλλά σε καμμία περίπτωση δεν έγινε αυτή η βίαιη πράξη, τα τραβήγματα και ο τραυματισμός που αναφέρετε. Φυσικά για τις μελανιές και το τραβολόγημα που αναφέρετε στη συνέχει φυσικά δεν μπορώ να έχω γνώμη και δέχομαι την θέση σας.

    Μετα τιμής
    Γιάννης Βόμβας

  4. Αγαπητέ κ. Βόμβα

    Κατ΄ αρχάς αφού διευκρινήσω ότι σέβομαι απόλυτα το γεγονός ότι είστε αναγνώστης από καιρό στο Camera Stylo Online, σας ευχαριστήσω για τα καλά σας λόγια και βέβαια αναγνωρίσω το καλοπροαίρετο της παρέμβασή σας θα ήθελα να επισημάνω τα εξής με τον ίδιο καλοπροαίρετο τρόπο.

    Το «πολύ καλό», δεν ταιριάζει με το υπόλοιπο ύφος του σχολίου σας. Εμπεριέχει ειρωνία και σε τέτοια σημαντικά ζητήματα δεν είναι κάτι που αρμόζει. Εννοείται δεν έχω την απαίτηση να γνωρίζετε τι έχει προηγηθεί και άμεσα τουλάχιστον δεν συνδέεται με το περιστατικό για το οποίο καταθέτετε τη γνώμη σας.

    Όμως αφού λέτε ότι είστε ενεργός αναγνώστης του Camera Stylo για να μην φτάνουμε σε τέτοιες «παρεξηγήσεις» (είχε δεν είχε άδεια κλπ) που οδήγησαν στην άσκηση σωματικής (έστω χωρίς πρόθεση, αφού στόχος ήταν η κάμερα) και ηθικής αναμφισβήτητα βίας απέναντι σε πολίτες που μάλιστα ανιδιοτελώς παραβρίσκονται για να προσφέρουν στον πολιτισμό και στην κοινότητα των πολιτών, θα προτιμούσα για να είμαι ειλικρινής να είχατε ενημερωθεί για το όλο θέμα και να έχετε πάρει θέση ενάντια στις αυταρχικές, σχεδόν φασιστικές συμπεριφορές που παραβιάζουν κατάφωρα δημοκρατικές ελευθερίες, κάτι που θα βοηθούσε σημαντικά στην επίλυση του ζητήματος, στην ρύθμιση ενδεχόμενα όπως συμβαίνει και με τους περισσότερους άλλους φορείς της λήψης πλάνων 2:59 λεπτών και έτσι στην αποτροπή παρόμοιων συμπεριφορών στο μέλλον. Επίσης να σας επισημάνω και ότι και εγώ ήρθα στην Επίδαυρο εκτός από το να καλύψω τη μυσταγωγία όπως την λέτε να την παρακολουθήσω κιόλας και υπέστην αδικαιολογήτως και αδίκως τραμπουκισμό, όπως και αλλιώς και αν θελήσετε να την ονομάσετε την πράξη, είτε αμφισβητείτε τον τραυματισμό ή όχι , τραμπουκισμός είναι. Τι κάνουν οι πολίτες πέρα από το να ενδιαφέρονται για την ησυχία τους, όταν επί 1,5 χρόνο καταθέτουμε επιστολές πρωτοκολλημένες στον πρόεδρο του φεστιβάλ και στους εκάστοτε υπουργούς πολιτισμού και απαντήσεις δεν παίρνουμε για το τι ισχύει με τα πλάνα, καταγγέλουμε συνεχόμενες αυταρχικές συμπεριφορές και παραβιάσεις των αρχών της ελευθερίας της έκφρασης και του τύπου, για ζητήματα που είναι ανμφισβήτητα για το καλό τους και για αγαθά που δικαιούνται να έχουν; Καλή είναι η ησυχία και η δημοκρατία αλλά για να είναι για όλους και ουσιαστική θα πρέπει να το έχουμε εξασφαλίσει με τη ενεργή συμμετοχή μας στην κατεύθυνση επίλυσης των ζητημάτων για το καλό του λαού. Αν όπως βεβαιώνει ο κ. Χατζάκης (πρόεδρος και Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Κ.Θ.Β.Ε.) δικαιούται κάθε μέσο λήψη πλάνων 2:59 λεπτά γιατί έτσι ορίζει νομική ρύθμιση, και αυτό τηρούνταν, τότε θα διαταρασσόταν η δική σας και η δική μου ησυχία;

    Πέρα από αυτό, αγαπητέ φίλε και αναγνώστη τι εννοείται με μια κίνηση έκλεισε την κάμερα (που δεν την έκλεισε κιόλας) πίσω από τα σχοινιά που βρισκόταν, 1,5 μέτρο απόσταση και ενώ μεσολαβούσε μια θέση θεατών; μέσα στο σκοτάδι, ενώ παιζόταν η παράσταση, χτύπησε με δύναμη και μανία την κάμερα, όχι μόνο για να την κλείσει αλλά για να κάνει επίδειξη της εξουσίας της και να τρομοκρατήσει, ενώ κάλιστα θα μπορούσε να έρθει να μου μιλήσει ή αν πίστευε όντως ότι δεν έχω άδεια να φέρει τους αστυνομικούς να επιληφθούν εκείνοι.

    Σας ενόχλησε η δίκαιη αντίδρασή μου και όχι η ίδια η πράξη; (και ποια αντίδρασή μου δηλαδή; μιλούσαμε ψιθυριστά και κάποια στιγμή που η κοπέλα εντελώς παράλογα έλεγε τα ίδια και τα ίδια καταστρέφοντας εντελώς τη λήψη, δεν έχετε άδεια η κ. Λαζαρίδου είπε αυτό, υψώνοντας ελάχιστα τη φωνή της είπα να ρωτήσει πρώτα και τον κ. Χατζάκη αν χρειαστεί και μετά να έρθει να δημιουργήσει θέμα) εσείς δηλαδή θα δεχόσασταν αναίτια χτύπημα μέσα στο σκοτάδι από πίσω με δύναμη πάνω στα κιάλια σας ας πούμε ή πάνω στο κινητό ενώ παρακολουθούσατε παράσταση επειδή η υπεύθυνη του θεάτρου μπορεί να θεωρούσε ότι τραβούσατε την παράσταση και δεν θα αντιδρούσατε;
    Aκόμα και αν δεν είχα τον ελαφρύ αυτό τραυματισμό στα δόντια που μου προκάλεσε η πρόσκρουση με την κάμερα, δεν επικέντρωσα στον τραυματισμό άλλωστε που τον θεωρώ ασήμαντο και δευτερεύον ζήτημα, αλλά στην πράξη την απαράδεκτη ενός δημόσιου υπαλλήλου που μάλιστα ενεργεί εν αδίκω, αφού άδεια είχα και αποδείχτηκε στη συνέχεια, έχετε την εντύπωση ότι πράξη της κ. Λαζαρίδου δεν συνιστά αδικοπραξία , δεν συνιστά όπως και να έχει απρόκλητη επίθεση με συνέπεια την πρόκληση σωματικής, ψυχικής και ηθικής βλάβης όπως και προσβολή της προσωπικότητας; Το μέγεθος της βλάβης δεν παίζει ρόλο, παρά μόνο για την ποινή που θα επιβληθεί στο δράστη, δεν αίρει το αξιόποινο της πράξης του νομικά ή ηθικά.

    Αναφορικά με τον παρελκόμενο ελαφρύ τραυματισμό, που θα μπορούσε βέβαια να είναι και πολύ σοβαρότερος, αφού αφορά δόντια και ούλα και τον ανακάλυψα ουσιαστικά μόλις γύρισα από την Επίδαυρο 2.40 το βράδυ, είναι καταγραμμένος από την κάμερα αγαπητέ φίλε, όπως και οι μελανιές που ακόμα υπάρχουν στο χέρι μου και επίσης να μου επιτρέψετε να πω ότι δεν θα έπρεπε να πάρετε θέση για αυτό γιατί μέσα στο σκοτάδι δεν νομίζω ότι θα μπορούσε να γνωρίζει κανείς αν η κάμερα και το μονόποδο με χτύπησαν στα δόντια και στα χέρια, εκτός από μένα που απλά τα υπέστην. Επίσης καταγραμμένο είναι ένα μέρος του περιστατικού, ηχητικά τουλάχιστον (η κάμερα είχε μείνει ανοιχτή μέσα σε αυτό τον πανικό) και πιστέψτε με, είναι πολύ κατατοπιστική η καταγραφή αυτή. Λυπάμαι που καλοπροαίρετοι πολίτες όπως εσείς αντί να καταγγέλουν την αυθαιρεσία και τον τραμπουκισμό, υπερασπίζονται την ησυχία τους και τους ενοχλεί η έντονη αντίδραση (με αφορμή το σχόλιό σας είδα το βίντεο που κατέγραψε η πανικοβλημένη κάμερα και πολύ ήπια ήταν η αντίδρασή μου μπροστά στον παραλογισμό που αντιμετώπιζα εκείνη τη στιγμή) εκείνου που υπέστη την άδικη πράξη. Αφού αυτό νοιώσατε καλά κάνατε που το εκφράσατε και αφού έτσι είδατε τα πράγματα καλά κάνατε και τα παρουσιάζετε έτσι.

    Αντιγράφω απλά από ένα νομικό blog μόνο και μόνο για την ηθική βλάβη, αφήνω στην άκρη τη σωματική που και για έναν αμελητέο τραυματισμό μπορεί να επισείσει ως ποινικό αδίκημα αρκετούς μήνες φυλάκιση.

    [ Για να υπάρξει ηθική βλάβη, απαιτείται μία παράνομη και υπαίτια (δόλος ή αμέλεια) πράξη εναντίον μας, ήτοι μία άδικη πράξη, η οποία δεν είναι απαραίτητα και ποινικό αδίκημα, η οποία μας προξενεί ψυχική ταλαιπωρία και πόνο, στρες και γενικά δυσάρεστα συναισθήματα, για σύντομο ή και για μεγάλο χρονικό διάστημα : π.χ ένας δημόσιος προπηλακισμός, με χειροδικία, ύβρεις κλπ.]

    τι λέτε αγαπητέ φίλε και αναγνώστη; Η πράξη της κ. Λαζαρίδου είχε αυτά τα στοιχεία και μπορούσε να προξενήσει αυτές τις συνέπειες; ιδιαίτερα σε έναν άνθρωπο με βαλβίδα στην καρδιά από 12ετία; (ακόμα και αυτή τη στιγμή δεν έχω συνέλθει απο την ταραχή , το σοκ και την οργή, η δε ταχυκαρδία έκανε ώρες να με αφήσει). Αφήστε προς το παρόν στην άκρη τον τραυματισμό. Και αφού είχα άδεια να πάρω πλάνα, δεν συνιστά η πράξη της, τουλάχιστον, προσβολή της προσωπικότητας σε δημόσιο χώρο; τι λέτε; Η υπόθεση θα πάρει το δρόμο της δικαιοσύνης και αφού είχατε την καλοσύνη να παρουσιάσετε επώνυμα την άποψή σας για το περιστατικό θα κληθείτε φαντάζομαι να το καταθέσετε κιόλας. Να είστε καλά και σε κάθε περίπτωση είναι προτιμότεροι πολίτες που παίρνουν θέση από αυτούς που αντιμετωπίζουν παθητικά τα πράγματα.

    με ειλικρινή εκτίμηση
    Γιάννης Καραμπίτσος
    δντής και αρχισυντάκτης Camera Stylo Online

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: