Απείθεια: η νέα μαγκιά; ή τραμπουκισμός, η ίδια παλιά, όσο ο καπιταλισμός και οι πατέρες του, μαγκιά και θρασύτητα; του Γιάννη Καραμπίτσου

DEN THA PSAXNOUME TON KATHE KYRIO POU MAS LETE

να λοιπόν τι διημείφθη μεταξύ εμού, των ταξιθετών και της κ. Λαζαρίδου. Η κάμερα που αποφάσισε διαμαρτυρόμενη να μην κλείσει και να καταγράψει επιλεκτικά, έστω, αυτά που θα δείτε και ακούσετε, καταδεικνύει, αν ο Γιάννης Καραμπίτσος φωνασκούσε θρασύτατα ή έντονα, παρόλο τον παραλογισμό και τον τραμπουκισμό που αντιμετώπισε, αν η κ. Λαζαρίδου όπως ισχυρίστηκε σε σχόλιό του στο περιοδικό μας  ο κ. Βόμβας

Γιάννης Βόμβας
giannisbombas@yahoo.gr
46.190.38.74

Υποβλήθηκε 23/07/2012, 2:51 μμ

«έκλεισε απλά την κάμερα με μία κίνηση» (σίγουρα έκανε πολύ περισσότερες κινήσεις από μία όπως προκύπτει από το βίντεο, που συνιστούν βέβαια απρόκλητη επίθεση και αδικοπραξία): “Ήρθαν ταξιθέτριες και σας ζητούσαν να κλείσετε την κάμερα (κακώς; κάκιστα και ανενημέρωτα δεν γνωρίζω και το δέχομαι) και οργιστήκατε μιλώντας έντονα και φωνασκώντας ενοχλώντας του υπόλοιπους θεατές που ήταν κοινωνοί της μυσταγωγίας που είναι μια παράσταση στην Επίδαυρο. Η υπεύθυνη του θεάτρου δε, ήρθε και με μια κίνηση έκλεισε την κάμερα αλλά σε καμιά περίπτωση δεν έγινε αυτή η βίαιη πράξη, τα τραβήγματα και ο τραυματισμός που αναφέρετε.” (αυτό έλεγε το σχόλιο του κ. Βόμβα, που πιθανότατα έτσι εισέπραξε το περιστατικό, αλλά για να προφυλάξουμε άλλους επίδοξους μάρτυρες του περιστατικού που ενδεχόμενα θα καταθέσουν ότι κάθονταν και αυτοί δίπλα μου στην Επίδαυρο, αποφασίσαμε να αναρτήσουμε το κατατοπιστικό βίντεο).

Ο Γιάννης Καραμπίτσος είναι μαχητής της αλήθειας από γεννησιμιού του και θα παραμείνει τέτοιος. έχει αποκτήσει σε 49 χρόνια ζωής τρωτά και ελαττώματα, αλλά την αλήθεια δεν πρόκειται ποτέ να την προδώσει.

[(Προφανώς η τοποθέτηση της καλής συναδέλφου από την Καθημερινή οφείλεται σε ελλιπή ή λανθασμένη πληροφόρηση, τουλάχιστον για το κομμάτι που μας αφορά, κάτι που την οδήγησε σε ατυχείς αναλύσεις και προεκτάσεις.) Ήδη της απευθύναμε μέσω e-mail στην εφημερίδα, ενημέρωση και είμαστε σίγουροι ότι πολύ σύντομα θα προβεί στην αναγκαία (ηθικά τουλάχιστον) επανόρθωση της αλήθειας.]

Απείθεια: η νέα μαγκιά

Της Όλγας Σελλά

Η παράσταση «Ιππής» μόλις είχε ξεκινήσει την περασμένη Παρασκευή στην Επίδαυρο, όταν από το Άνω Διάζωμα ακούστηκαν φωνές, σαν κάποιος να τσακωνόταν. Η διένεξη πήρε λίγο χρόνο μέχρι να τελειώσει. Στο τέλος της παράστασης έγινε γνωστό ότι κάποιος θεατής τραβούσε κανονικότατα με την ψηφιακή του κάμερα και όταν του έγινε από τους ταξιθέτες υπόδειξη ότι δεν επιτρέπεται, όχι μόνο δεν συμμορφώθηκε, αλλά αντέδρασε με θρασύτατες φωνές, προβαίνοντας σε ένα ακόμη παράπτωμα: ενοχλώντας όσους παρακολουθούσαν. Οι ταξιθέτες αναγκάστηκαν να καλέσουν… ενισχύσεις, αφού ο πολλά βαρύς θεατής είχε αποφασίσει ότι οι πράξεις του δεν εμπίπτουν σε κανέναν κανόνα, και δεν ακολουθούν καμία υπόδειξη!
Την επόμενη μέρα, το Σάββατο, στο αρχαίο θέατρο των Δελφών, σε μια παράσταση που απευθυνόταν στις μνήμες αλλά και στο συναίσθημα των θεατών (αφού ήταν η πρώτη που φιλοξενούσε ο χώρος έπειτα από 37 χρόνια) δύο ηλικιωμένοι κύριοι, ανάμεσα στους θεατές, δεν σταμάτησαν ούτε λεπτό να σχολιάσουν- ο Θεός ξέρει τι! Μάλλον όχι ό,τι έβλεπαν, αφού δεν παρακολουθούσαν καθόλου… Στις επανειλημμένες υποδείξεις (σχεδόν εκκλήσεις) των διπλανών τους, αδιαφορούσαν μεγαλοπρεπώς!
Είναι δύο μόνο από τα δεκάδες, καθημερινά περιστατικά μοναδικού θράσους που πολλαπλασιάζονται σε οποιαδήποτε στιγμή της καθημερινότητας μας. Είναι στιγμές που λες και κάποιοι κάνουν διαγωνισμό στο ποιος θα είναι πιο απειθής. Λες και η απείθεια σε οποιοδήποτε πλαίσιο, που επιχειρεί να ελαχιστοποιήσει τις συνθήκες ζούγκλας να είναι το νέο εύσημο, το νέο προσόν, η νέα μαγκιά!
Κάθε φορά αναρωτιέμαι τι μπορεί να ανατρέψει αυτές τις συμπεριφορές; Πώς είναι δυνατόν να καμφθούν, να ακυρωθούν, να διαγραφούν; Μέσω της τέχνης; Μα σε εκδηλώσεις πολιτιστικές έχουν παρουσιαστεί συχνότατα εξαιρετικά θρασείς «πρωταθλητές» του είδους!
Έπεσε στα χέρια μου το Δελτίο Τύπου για τις συναυλίες που ξεκίνησε ήδη και θα εξακολουθήσει να δίνει ο Διονύσης Σαββόπουλος, ανατρέχοντας στους ήχους της μουσικής του Μάνου Χατζιδάκι: «Ακούς ένα τραγούδι του Χατζιδάκι. Τελειώνει και νιώθεις μέσα σου ευγενέστερος. Γιατί ξεπλένει από μέσα μας κάθε ευτέλεια, ανελευθερία και λαϊκισμό, δικό μας ή των άλλων, αδιάφορο. Υπάρχει κάτι σαν κορυφαία πράξη αντίστασης μέσα σ’ αυτά τα αγαπημένα κομμάτια. Σαν γλυκό φως στο σκοτάδι που μας κάνει πιο ταπεινούς, δηλαδή πιο ικανούς για την αμοιβαία, επιτέλους, συγχώρεση…», γράφει ο Διονύσης Σαββόπουλος.
Παλαιότερα πίστευα ότι δεν γίνεται, δεν μπορεί να μην λειτουργεί έτσι ένα μουσικό κομμάτι, μια θεατρική παράσταση, ένα καλό βιβλίο, ένα έργο τέχνης. Σήμερα φοβάμαι -παρ’ ότι με εκφράζουν απολύτως οι διαπιστώσεις του Διονύση Σαββόπουλου- ότι όλα αυτά αφορούν κάποιους περίεργους, που εξακολουθούν να συγκινούνται μετά έργα των ανθρώπων…

Ημερομηνία :   24/7/12

Copyright: http://www.kathimerini.gr

ΠΡΟΣ Κ. ΟΛΓΑ ΣΕΛΛΑ, ΓΙΑ ΚΕΙΜΕΝΟ ΜΕ ΤΙΤΛΟ ΑΠΕΙΘΕΙΑ Η ΝΕΑ ΜΑΓΚΙΑ
John Karabitsos

25. 7. 2012, 12:24 π.μ.

προς syntaxi, info, e-edition
Υπόψη κ. Όλγας Σελλά (ενημερώστε με παρακαλώ αν η κ. Σελλά έλαβε αυτό το μειλ ή στείλτε μου που πρέπει να το αποστείλω)

Αγαπητή κ. Σελλά

Προφανώς από ελλιπή ή λανθασμένη πληροφόρηση υπογράψατε ένα άρθρο που κατά το ήμισυ είναι εντελώς ανακριβές. Επειδή εγώ τυγχάνει να είμαι ο «κάποιος θεατής» που αναφέρετε, θα ήθελα να σας ενημερώσω τα εξής: Λέγομαι Γιάννης Καραμπίτσος και είμαι εκτός από καλλιτέχνης (σκηνοθέτης, μοντέρ, κριτικός κινηματογράφου) διευθυντής του μη κερδοσκοπικού πολιτιστικού διαδικτυακού περιοδικού Camera Stylo Online. Παραβρέθηκα στην Επίδαυρο έχοντας πρόσκληση από το Γραφείο Τύπου του Κ.Θ.Β.Ε. και άδεια λήψης ολιγόλεπτων πλάνων από τα οποία θα αναρτούνταν πλάνα διάρκειας 2:59 λεπτών. Παρόλη την ενημέρωση που έκανα στις ταξιθέτριες πριν την παράσταση από που είχα την άδεια, όταν ξεκίνησε η παράσταση με πλησίασε μια ταξιθέτρια και μου είπε ότι δεν έχω άδεια γιατί έτσι ισχυρίζεται η υπεύθυνη του θεάτρου κ. Λαζαρίδου. Της είπα χαμηλόφωνα για άλλη μια φορά ότι έχω άδεια από την κ. Ευαγγέλου και από τον κ. Χατζάκη (υπεύθυνη τύπου του Κ.Θ.Β.Ε. και πρόεδρο και καλλιτεχνικό διευθυντή του Κ.Θ.Β.Ε. αντίστοιχα). Όταν επέμενε καταστρέφοντας τη συμφωνημένη λήψη και λέγοντάς μου δεν μπορούμε να ψάχνουμε τους όποιους κυρίους μας υποδεικνύετε τις αντέτεινα υψώνοντας ελάχιστα τη φωνή ότι δεν είναι κάποιοι τυχαίοι οι συγκεκριμένοι αλλά εκπρόσωποι αρμόδιοι του Κ.Θ.Β.Ε. να πάει να ρωτήσει και μετά να δημιουργεί φασαρίες. Ένα λεπτό μετά δέχτηκα σφοδρό χτύπημα από πίσω από την κ. Λαζαρίδου με στόχο την κάμερα που μετακινούμενη πάνω στο μονόποδο που ήταν τοποθετημένη μου προξένησε ελαφρύ τραυματισμό στα δόντια. Το περιστατικό έχει και συνέχεια  που όντως τα πνεύματα οξύνθηκαν σε καμιά περίπτωση βέβαια για το λόγο που αναφέρετε και αν υπήρξε μαγκιά στο περιστατικό σίγουρα δεν είναι νέα και σίγουρα δεν ήταν δικιά μου, δεν θα σας το αναφέρω αναλυτικά για να μην σας κουράσω, αλλά θα σας παραπέμψω στο δημοσίευμα που έχουμε αναρτήσει στο site μας . Επίσης θα σας επισυνάψω τα λινκ που παραπέμπουν σε όλο τον αγώνα που κάνουμε με επιστολές στον κ. Λούκο πρωτοκολλημένες και που παραμένουν αναπάντητες έως τώρα μετά από ενάμιση χρόνο,  για άρση της απαγόρευσης λήψης πλάνων για το Camera Stylo και όλα τα παρεμφερή μέσα προφανώς και ενημέρωσης από την πλευρά του τι ισχύει για τη λήψη πλάνων αναφορικά με τα μέσα ενημέρωσης.
Στο τέλος της παράστασης ενδεικτικά αναφέρω συναντηθήκαμε τυχαία με τον κ. Χατζάκη, τον κ. Λούκο και τον κ. Τζαβάρα (στον οποίο έχουμε καταθέσει πρωτοκολλημένη επιστολή για το ζήτημα και περιμένουμε απάντηση εδώ και 15 ημέρες περίπου). Εξέθεσα το περιστατικό στον κ. Χατζάκη (παρακαλώ αν έχετε την καλοσύνη διαβάστε στο άρθρο μας τη συνέχεια του περιστατικού, όπου και σε αυτό έχετε άθελά σας προφανώς άδικο, αφού μας επιτράπηκε η λήψη πλάνων τα οποία θα σας επισυνάψουμε, αναγνωρίζοντας προφανώς ότι άδεια είχαμε) και μου είπε δημόσια και ευθέως, άσχετα με το ότι σας είχαμε δώσει άδεια να πάρετε πλάνα, έχετε το δικαίωμα να πάρετε όπως και να έχει 2:59 διάρκειας πλάνα και κακώς υπήρξε αυτή η μεταχείριση από το φεστιβάλ.
Η υπόθεση θα πάρει το δρόμο της δικαιοσύνης για πρόκληση σωματικής, ψυχικής και ηθικής βλάβης και προσβολή της προσωπικότητας  και ελπίζω να κατανοείτε πόσο μακριά από την αλήθεια είναι το δημοσίευμα σας. Σας ζητώ να αποκαταστήσετε αυτή την αλήθεια, που βέβαια έγινε όπως προείπα από ελλιπή ή λανθασμένη πληροφόρηση. Και αν θέλετε να συνεισφέρετε με την πείρα σας και γνώση σας στην επίλυση του ζητήματος οπτικοακουστικής κάλυψης των εκδηλώσεων του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου όπως συμβαίνει και με όλους τους άλλους πολιτιστικούς δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς και όπως συνέβαινε και με το ίδιο το Φεστιβάλ που το καλύπταμε για δύο χρόνια, ενώ φέτος μας απαγορεύτηκε «δημοκρατικότατα» και η είσοδος στις παραστάσεις (δεν μας δίνονται προσκλήσεις), ευπρόσδεκτη η βοήθειά σας. Η ελευθερία του τύπου και της έκφρασης φαντάζομαι να αποτελεί και για σας αδιαπραγμάτευτο δημοκρατικό δικαίωμα.

Με ειλικρινή εκτίμηση

Γιάννης Καραμπίτσος
δντής & αρχισυντάκτης Camera Stylo Online
2130 159 816, 6944143564

σας επισυνάπτω όλα τα σχετικά άρθρα και έγγραφα για πλήρη ενημέρωσή σας (αν έχετε τη διάθεση και τον χρόνο να ασχοληθείτε και με το ευρύτερο θέμα της λήψης πλάνων από τις εκδηλώσεις. αν όχι, τότε ειλικρινά θα ήθελα μια επανατοποθέτηση σας σε ότι αναφέρετε στο δημοσίευμα και μια επανόρθωση που να συνάδει με τα αληθινά περιστατικά, για λόγους ηθικής και δεοντολογικής τάξης)

http://vimeo.com/13684614
δείτε αν έχετε τη καλοσύνη τι έλεγε σε βιντεο συνέντευξή που μου έδωσε ο ίδιος ο κ. Λούκος για το θέμα της λήψης πλάνων, πόσο μπορεί να βοηθήσει ακόμα και τον τουρισμό.[ 25ο λεπτό περίπου]

Η Περιπέτεια Λήψης Του Βίντεο Των Ιππέων Στο Αρχαίο Θέατρο Της Επιδαύρου 20.7.2012 Ή “Τραμπουκισμός Στην Επίδαυρο”
https://camerastyloonline.wordpress.com/2012/07/21/trampoukismos-stin-epidavro/

http://www.youtube.com/watch?v=00GZroxuQG0&feature=player_embedded

Δικαιούται Ο Πολίτης Να Βλέπει Πλάνα Από Τις Πολιτιστικές Εκδηλώσεις Που Χρηματοδοτεί Με Εκατομμύρια Ευρώ; | Νέα Επιστολή 9. 6.2012 Από Camera Stylo Online (Γιάννης Καραμπίτσος Διευθυντής Και Αρχισυντάκτης) Προς Φεστιβάλ Αθηνών Και Επιδαύρου (Πρόεδρος Και Καλλιτεχνικός Διευθυντής)

https://camerastyloonline.wordpress.com/2012/06/09/dikaioutai-o-politis-na-vlepei-plana-apo-tis-politistikes-ekdiloseis-pou-xrimatodotei-me-ekatommyria-euros/

Γιατί Ο Κ. Λούκος Και Το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου Έκαναν Συνέντευξη Τύπου Αφού Απειλούν Μέσω Δικηγόρου Το CameraStylo Να Κατεβάσει Το Βίντεο Της Συνέντευξης;
https://camerastyloonline.wordpress.com/2012/04/08/giati-to-festival-athinon-kai-o-k-loukos-ekanan-ti-synentefxi-typou-afou-apeiloun-to-camerastylo-me-dikigoro-na-katevasei-to-video/


προς syntaxi, info, e-edition
επίσης αναφορικά με την ανιδιοτελή συνεισφορά μου στον πολιτισμό από πολλά μετερίζια που δεν είναι η κατάλληλη στιγμή τώρα να σας απαριθμήσω, ενδεικτικά μόνο αναφέρω επειδή συνδέεται με το θέμα την κάλυψη χιλιάδων εκδηλώσεων με βίντεο πάνω από 700 είναι αναρτημένα στο διαδίκτυο, ένα καθημερινό πολιτιστικό ημερολόγιο παραστάσεων και πολιτιστικών εκδηλώσεων, μια καθημερινή καταγραφή της πολιτιστικής συλλογικής μνήμης, ελπίζω να μην υπάρχει κάποια αντίρρηση.  Οπότε οι προεκτάσεις του κειμένου σας για απείθεια και νέα μαγκιά τουλάχιστον αναφορικά με εμένα  δεν είναι απλά ανακριβείς αλλά διαστρεβλώνουν εντελώς την αλήθεια. Το ποιοι «τραμπουκίζουν» και εκφράζουν μαγκιές είναι πασίγνωστο και δεν είναι έκφραση ενός τωρινού φαινομένου, αλλά παμπάλαιου.  Όλα αυτά βέβαια γράφτηκαν κάτω από το πρίσμα ελλιπούς ή λανθασμένης πληροφόρησης και προσδοκώ από σας την αναγκαία αποκατάσταση της αλήθειας.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.