Γιώργος Λούκος: είναι δίκαιο να μείνει ή να φύγει; Δικαιούται να διευθύνει έναν δημόσιο πολιτιστικό φορέα (άσχετα με την όποια προσφορά του) κάποιος που παραβιάζει κατ΄επανάληψη και κατάφωρα τις δημοκρατικές αρχές και ελευθερίες; του Γιάννη Καραμπίτσου

LOUKOS 1

Οφείλουν να απαντούν εντός 15-20 ημερών στις πρωτοκολλημένες επιστολές των πολιτών οι δημόσιοι άρχοντες; Έχει λόγο υπαρξης η ελευθερία τύπου και έκφρασης; Χρειάζεται η κάλυψη των πολιτιστικών εκδηλώσεων με κριτικές, συνεντεύξεις, αφιερώματα, αποτιμήσεις, λήψη πλάνων από τις παραστάσεις; Χρειάζεται η δημοκρατία, η συνταγματική κατοχύρωση των δημοκρατικών ελευθεριών; Αν τα πιστεύετε αυτά, τότε είναι σχήμα οξύμωρο να υπογράφετε κάτω από οποιαδήποτε επιστολή υποστήριξης προσώπων που δεν σέβονται και δεν τηρούν αυτές τις αρχές. Είναι κανόνας απαράβατος. Όποιος  δεν σέβεται τη δημοκρατία, αποκλείεται να ασκήσει λαϊκή πολιτική και να πραγματοποιήσει ουσιαστική δουλειά υποδομής, σε οποιονδήποτε τομέα. Όποιος  δεν σέβεται τη δημοκρατία, αποκλείεται να ασκήσει πολιτική με άξονα την ισότιμη καλλιτεχνική παιδεία των πολιτών. Το να είναι ή να αυτοαποκαλείται κανείς προοδευτικός ή αριστερός πολίτης, δεν συνάδει με την επιβράβευση ουσιαστικά πράξεων και προσώπων που παραβιάζουν τις δημοκρατικές αρχές και δεν σέβονται και τιμούν τη λαϊκή θέληση. 2 ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΥΦΙΣΤΑΝΤΑΙ. η δημοκρατία ή τηρείται ή δεν τηρείται.

Θα είμαστε όσο το δυνατόν σύντομοι και θα μιλήσουμε για κάτι που κανείς δεν τολμά να θίξει,  γιατί εμείς τολμήσαμε, ως οφείλαμε,  να το θίξουμε και σε ανύποπτο χρόνο. Δεν χρειάζεται μεγάλος κόπος για να αποδείξουμε όσα θα ισχυριστούμε, τα ίδια τα γεγονότα τα αποδεικνύουν και σας τα καταθέτουμε. Ο κ. Γιώργος Λούκος απαγόρεψε μετά 1,5 χρόνο εποικοδομητικής συνεργασίας, στο Camera Stylo και σε μένα προσωπικά τη λήψη ολιγόλεπτων πλάνων από τις παραστάσεις του φεστιβάλ. Φέτος απαγόρεψε στο Camera Stylo και σε μένα προσωπικά την είσοδο στις παραστάσεις, δίνοντας εντολή στο γραφείο τύπου να μην δώσει στο Camera Stylo ούτε μια πρόσκληση.  Καταθέσαμε πέρυσι πρωτοκολλημένη επιστολή με την οποία ζητούσαμε την άρση της απαγόρευσης λήψης πλάνων , που μόνο κακό έκανε στο φεστιβάλ και στον πολιτισμό γενικότερα (για να μην σας κουράσουμε επισυνάπτουμε στο τέλος όλη την σχετική αλληλογραφία) και έγγραφη τοποθέτηση του Φεστιβάλ και του Προέδρου του για το αν η απαγόρευση αφορά όλα τα Μέσα του Τύπου και αν δεν τα αφορά όλα τότε, με ποιο σκεπτικό εξαιρέθηκε το  μη κερδοσκοπικό και με μεγάλη προσφορά διαδικτυακό πολιτιστικό περιοδικό Camera Stylo. Αν η απαγόρευση αφορά όλα τα μέσα, τότε ποια κριτήρια και ποιές προϋποθέσεις οφείλουν να συντρέξουν για να δοθεί η άδεια λήψης ολιγόλεπτων πλάνων εν έτει 2012, εποχή άνθισης του ψηφιακού και διαδικτυακού οπτικοακουστικού πολιτισμού και “της νέου τύπου” ηλεκτρονικής δημοσιογραφίας. Απάντηση δεν πήραμε ποτέ. Επιστολές κατατέθηκαν για το θέμα έως τώρα στους υπουργούς πολιτισμού κ. Γερουλάνο (όχι πρωτοκολλημένη, απλά ενημερωτική), στην κ. Καραπαναγιώτη (πρωτοκολλημένη) και στον κ. Τζαβάρα (πρωτοκολλημένη). Επίσης νέα φετινή πρωτοκολλημένη επιστολή στον κ. Λούκο πριν περίπου 50 ημέρες. Απάντηση και τοποθέτηση στο ζήτημα δεν πήραμε ποτέ από κανέναν. Αντί για αυτό δεχτήκαμε προσβολές, απειλές (από τον ίδιο τον κ. Λούκο)  και τραμπούκικη απρόκλητη επίθεση πρόσφατα στην Επίδαυρο από την υπεύθυνη του θεάτρου. Καταθέσαμε πριν 20 περίπου μέρες επιστολή στο Συνήγορο του Πολίτη, ο οποίος ακόμα βρίσκεται στη διερεύνηση του αν το Φεστιβάλ Αθηνών ανήκει στην αρμοδιότητά του.  Αυτά πολύ συνοπτικά είναι τα γεγονότα, που νομίζω μιλάν μόνα τους και δείχνουν τον δρόμο.

Πάμε τώρα σε 2-3 σύντομες επισημάνσεις και μια μικρή τοποθέτηση και για το θέμα του δίκαιου ή άδικου της παραμονής του ή μη στα ηνία του Φεστιβάλ Αθηνών αναφορικά με την προσφορά του. Πόσο περήφανοι και ήσυχοι με την συνείδησή τους αισθάνονται, άραγε, καλλιτέχνες υπογράφοντες ή μη υπέρ της παραμονής του κ. Λούκου, όταν σαν να είμαστε αόρατοι και όχι το μέσο που με την τολμηρή και οραματική συνεπή και μακροχρόνια δράση του άλλαξε εντελώς τα δεδομένα στο χώρο του ηλεκτρονικού  τύπου , όταν δεν έχει γραφτεί για το Camera Stylo και όχι μόνο για το επίμαχο ζήτημα που άλλωστε αφορά άμεσα τους καλλιτέχνες, αφού η λήψη πλάνων ευνοεί -εκτός των άλλων- και προωθεί το έργο τους, ούτε μια γραμμή έστω και αρνητική, καμιά αναφορά ποτέ από κανέναν, για το μέσον που πέρα από την ποιοτική προσφορά του, υπερβαίνει, επιπλέον, μηνιαία τις 100.000 εμφανίσεις με χαρακτηριστική μάλιστα άνεση. Πόσο περήφανοι και ήσυχοι με τη συνείδησή τους είναι οι εκπρόσωποι “επώνυμοι” και “ανώνυμοι” της αριστεράς που πολλοί από αυτούς ενώ δεν πήραν ποτέ θέση για το δίκαιο αίτημα του Camera Stylo, αίτημα για το καλό της δημοκρατίας και της υπεράσπισης των συμφερόντων των πολιτών της κοινότητας, αφού όχι μόνο υπερασπίζεται την ελευθερία του τύπου και της έκφρασης και την ανάπτυξη της καλλιτεχνικής παιδείας των πολιτών, αλλά και τα οικονομικά συμφέροντα ενός θεσμού που χρηματοδοτούν οι ίδιοι οι πολίτες, υποστηρίζουν άκριτα λες και είναι ίδιοι με τους αστούς και μικροαστούς εκπροσώπους, έναν αντιδημοκρατικό πεντακάθαρα (όπως τα γεγονότα αποδεικνύουν) εκπρόσωπο της αστικής τάξης, που σίγουρα τηρουμένων των αναλογιών έχει προσφέρει στο θεσμό και στον πολιτισμό, αλλά χωρίς κανένα ριζοσπαστικό όραμα, χωρίς καμιά  στρατηγική, βρίσκοντας απλά ικανό πεδίο (και έχοντας όλα τα μέσα στη διάθεσή του) για να κάνει επίδειξη και άσκηση των αναμφισβήτητων μανατζερίστικων ικανοτήτων του. Και αυτό μπορεί να μοιάζει πολύ στην άθλια αυτή όπως πάμε να την καταντήσουμε χώρα, λόγω υπέρμετρου συμβιβασμού και κομφορμισμού, όμως δεν είναι απλά ανεπαρκές , αλλά δεν βαδίζει καν σε δρόμο, μόνο παρακάμψεις κάνει. Μπορεί να είναι αρκετό για την άρχουσα τάξη και τους εκπροσώπους της, όχι όμως για τους ενεργούς πολίτες αυτής της χώρας που θέλουν παιδεία, καλλιέργεια, υποδομή, περιφερειακή ανάπτυξη και πάνω από όλα βάθαιμα της δημοκρατίας. Υπάρχουν ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ., κρατικά θέατρα, που όπως και το ποδόσφαιρό μας, παίρνουν μεταγραφές τις βεντέτες από άλλες άσχετες γειτονιές και κατεβαίνουν στην Επίδαυρο πότε εκπροσωπώντας την Κρήτη, πότε τη Λάρισα, το Βόλο κ.ο.κ. Στο ίδιο μήκος κύματος και το Φεστιβάλ. Καμιά υποδομή, καμιά παιδεία, καμιά στρατηγική, κανένα όραμα, καμιά ανάπτυξη του πολιτισμού της περιφέρειας, καμιά ανάπτυξη του λαϊκού πολιτισμού, και η λέξη ξεχασμένη πλέον,  εκτός από ελάχιστες εξαιρέσεις. Αριστοφάνης με το κιλό χωρίς να είναι Αριστοφάνης ούτε στο νυχάκι (εκτός πάλι ελαχίστων εξαιρέσεων). Κάτι πήγε να γίνει στην αρχή της θητείας του κ. Λούκου και μετά χάος. Οι υποχωρήσεις στην ποιότητα ειδικά της Επιδαύρου όλο και αυξαίνονταν, τα εισιτήρια (όλου του Φεστιβάλ) από τετρακοσαριές χιλιάδες κατέβηκαν στις 130.000 (κατανοούμε ότι σε ένα βαθμό ευθύνεται η κρίση και η μείωση της χρονικής διάρκειας των εκδηλώσεων, αν και ο κ. Λούκος διατεινόταν τα τελευταία 2 χρόνια ότι θα φτάσουμε στο τέλος να ευγνωμονούμε την κρίση), αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα.  Τα τελευταία δύο χρόνια που παρακολουθούμε συστηματικά τα πράγματα και που τα προβλήματα λόγω κρίσης μεγενθύθηκαν, ποτέ δεν δόθηκε ένας αναλυτικός απολογισμός, που να δείχνει αν δόθηκαν τα χρήματα που το κράτος έλεγε ότι θα δώσει αρχικά και αν τα χρήματα που εντέλει εισπράχθησαν έφτασαν για να καλύψουν τους μισθούς των υπαλλήλων και των υπόλοιπων υποχρεώσεων του φεστιβάλ, ποτέ δεν έγινε μια αναλυτική σύγκριση στα έσοδα και έξοδα ανά χρονιά, δεν έγινε μια σύγκριση ανάμεσα στους στόχους και όσα επιτεύθηκαν και στους λόγους και τις αιτίες που συνέβη αυτό ή το άλλο.  Αληθινά όμως, επιστημονικά, όχι με τα ελληνικά τερτίπια. Και σαν να μην έφταναν αυτά, με τις μεροληπτικές, ανεξήγητες -για να μην πούμε κάτι άλλο αποφάσεις του- ο κ. Λούκος απαγορεύοντας τη λήψη και διάδοση των βίντεο σε Ελλάδα και εξωτερικό , ζημίωσε ουσιαστικά το φεστιβάλ ενδεχόμενα χιλιάδες ευρώ, κάτι που κανείς παρόλες τις συχνές αναφορές σε κείμενά μας δεν έχει καταδεχτεί να ερευνήσει και να σχολιάσει, ούτε ο Υπουργός Πολιτισμού έως τώρα. Δεν αναφερόμαστε καν (το έχουμε κάνει αναλυτικά σε πολλά κείμενά μας και στις επιστολές μας προς τους ιθύνοντες) πως μεταφράζεται για τον έλληνα πολίτη που χρηματοδοτεί το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, τον έλληνα πολίτη, της επαρχίας, του εξωτερικού, τον έλληνα πολίτη που δεν έχει την οικονομική δυνατότητα ή τη παιδεία και καλλιέργεια να παρακολουθήσει τις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ, η απαγόρευση  του κ. Λούκου, αφού έστω μέσω οπτικοακουστικού υλικού θα μπορούσε να έχει επαφή με τον όχι απαραίτητα λαϊκό, αλλά σε κάθε περίπτωση ποιοτικό πολιτισμό που παρέχει το Φεστιβάλ.   Κατά τα άλλα αναφέρθηκε κάπου στον άτυπο αυτό πρώτο φετινό απολογισμό του Φεστιβάλ πριν λίγες μέρες, ότι το φεστιβάλ έκανε χρήση κάποιων χιλιάδων διευθύνσεων μέιλ και έτσι βοήθησε τα εισιτήρια.  Σοβαρά, ε; εδώ απαγόρεψε και χωρίς ποτέ ως όφειλε να αποκαλύψει το λόγο, την λήψη και προώθηση των βίντεο που την πρώτη χρονιά συνεργασίας με το φεστιβάλ τα είδαν εκατοντάδες χιλιάδες κόσμος σε Ελλάδα και εξωτερικό και τα δέκα χιλιάδες μέιλ μας μάραναν;  Αυτά έχουμε να καταθέσουμε για το ζήτημα Λούκος ή όχι Λούκος και είμαστε σίγουροι ότι κανείς άλλος δεν πρόκειται να καταπιαστεί με αυτή την πλευρά του ζητήματος. Κατά τα άλλα στον καπιταλισμό του μέσα καλός είναι ο κ. Λούκος και το λέμε ειλικρινά χωρίς καμιά δόση ειρωνείας, ο καλύτερος. Πριν λίγο καιρό θα μπορούσαμε να πούμε και συμπαθής. Αλλά δεν εκπαιδευτήκαμε, δεν ανατραφήκαμε για να συμπαθούμε τις αυταρχικές και αντιδημοκρατικές πρακτικές και μεθόδους.  Με λύπη μας  και έκπληξη για το μέγεθος της αναλγησίας συνειδητοποιήσαμε πρόσφατα ότι η συντριπτική πλειονότητα “επώνυμων” και “ανώνυμων” πολιτών δεν έχει την ίδια γνώμη, θέση και στάση με τη δική μας. Το ίδιο και τώρα στη στάση που κρατά στο θέμα της απομάκρυνσης ή όχι του κ. Λούκου από το Φεστιβάλ Αθηνών. Αν και αυτή τη φορά κάτι άρχισε να κινείται. Να είναι για καλό αυτό άραγε, ή κάπου αλλού να αποσκοπεί; Ίδωμεν!! Ας ελπίσουμε τα αντανακλαστικά της ελληνικής κοινωνίας να αρχίσουν επιτέλους ξανά να λειτουργούν με Λούκο ή χωρίς Λούκο.

Επισυνάπτουμε για όποιον αναγνώστη θελήσει να έχει πλήρη ενημέρωση του ζητήματος και μήπως θελήσει να συνεισφέρει στην επίλυσή του,  συνδράμοντάς μας.

2 σκέψεις σχετικά με το “Γιώργος Λούκος: είναι δίκαιο να μείνει ή να φύγει; Δικαιούται να διευθύνει έναν δημόσιο πολιτιστικό φορέα (άσχετα με την όποια προσφορά του) κάποιος που παραβιάζει κατ΄επανάληψη και κατάφωρα τις δημοκρατικές αρχές και ελευθερίες; του Γιάννη Καραμπίτσου

Add yours

  1. Η ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ ΤΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥ ΚΑΠΟΙΩΝ -ΕΝΟΧΛΗΤΙΚΏΝ;- ΜΜΕ ΕΙΝΑΙ ΠΑΓΙΑ ΤΑΚΤΙΚΗ ΠΟΛΛΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ. ΙΣΩΣ ΠΑΛΙ ΚΑΠΟΙΕΣ ΦΟΡΕΣ ΟΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΠΛΕΚΟΜΕΝΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΜΕ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ. ΕΤΣΙ ΚΙ ΑΛΛΙΩΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ.

  2. Ο ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΚΑΠΟΙΩΝ -ΕΝΟΧΛΗΤΙΚΏΝ;- ΜΜΕ ΕΙΝΑΙ ΠΑΓΙΑ ΤΑΚΤΙΚΗ ΠΟΛΛΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ. ΙΣΩΣ ΠΑΛΙ ΚΑΠΟΙΕΣ ΦΟΡΕΣ ΟΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΠΛΕΚΟΜΕΝΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΜΕ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ. ΕΤΣΙ ΚΙ ΑΛΛΙΩΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: