Πάθη από τον έρωτα στη μεγάλη οθόνη | Ταινιοθήκη της Ελλάδας | 17- 23/01/2013

pathi apo ton erota

ART / European Animation Center

Μουσείο Ελληνικής Λαϊκής Τέχνης

Κινηματογραφικές προβολές στο πλαίσιο του project ΑΦΡΟΔΙΤΗ 2012 Ιεροί και Βέβηλοι Καθαρμοί

Υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού

ΠΑΘΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΡΩΤΑ [ΣΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΟΘΟΝΗ]

Στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος, με τη συνεργασία της Ταινιοθήκης της Ελλάδος (210 3612046)

17-23 Ιανουαρίου 2013, Ώρες προβολών: 20:00 και 22:00

Γενική είσοδος (2 προβολές): 7 ευρώ και Φοιτητικό: 5 ευρώ

Επιλογή ταινιών: Χρυσάνθη Σωτηροπούλου, Επίκουρη καθηγήτρια, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πάτρας

Συνεργάτιδα: Ούρσουλα ΚΑΣΣΑΒΕΤΗ, διδάκτωρ, ερευνήτρια του κινηματογράφου

α. Ελληνικές Ταινίες

ΑΣΤΕΡΩ, Δημήτρη Γαζιάδη, (βουβή), 66’, 1929

ΔAΦΝΙΣ ΚΑΙ ΧΛΟΗ, Ορέστη Λάσκου (βουβή), 68’, 1931

ΜΙΚΡΕΣ ΑΦΡΟΔΙΤΕΣ, Νίκου Κούνδουρου, 88’, 1963

ΤΡΩΑΔΕΣ, Μιχάλη Κακογιάννη, 109’, 1971

Η ΤIΜΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ, Τόνια Μαρκετάκη, 109’, 1984

ΔΕΣΠΟΙΝΑ, Σωτήρη Γκορίτσα, 16mm, 60’, 1990

ΜΕΤΑΜΦΙΕΣΜΕΝΗ ΓΥΝΑΙΚΑ, Κώστα Αριστόπουλου, 77’, 2002

Β. Ξένες Ταινίες

ΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΙ ΕΡΑΣΤΕΣ, Γένζι Μιζογκούτσι, 110’, 1954

ΠΕΡΙΦΡΟΝΗΣΗ, Ζακ Λυκ Γκοντάρ, 105’ 1963

ΤΑ ΦΤΕΡΑ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ, Βιμ Βεντερς, 127’ 1987

ΓΕΡΤΡΟΥΔΗ, Καρλ Ντράγιερ, 116’, 1964

Ο ΘΕΟΣ ΕΠΛΑΣΕ ΤΗ ΓΥΝΑΙΚΑ, Ροζέ Βαντίμ, 95’, 1956

ΤΟ ΚΟΥΤΙ ΤΗΣ ΠΑΝΔΩΡΑΣ (ΛΟΥΛΟΥ) Γκεοργκ-Βίλχεμ Παμπστ, 133’, 1929

ΜΗΔΕΙΑ, Λαρς Φον Τρίερ, 76’, 1988

Πρόγραμμα προβολών

Ώρες Πέμπτη Παρασκευή Σάββατο Κυριακή Δευτέρα Τρίτη Τετάρτη
20:00 22:00 ΑΣΤΕΡΩ Δ. Γαζιάδη ΜΕΤΑΜΦΙΕΣΜΕΝΗ ΓΥΝΑΙΚΑ Κ. Αριστόπουλου Η ΤΙΜΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ Τ. Μαρκετάκη ΜΙΚΡΕΣ ΑΦΡΟΔΙΤΕΣ Ν. Κούνδουρου ΤΡΩΑΔΕΣ Μ. Κακογιάννη ΔΕΣΠΟΙΝΑ Σ. Γκορίτσα ΔΑΦΝΙΣ ΚΑΙ ΧΛΟΗ Ο. Λάσκου
22:00 24:00 ΠΕΡΙΦΡΟΝΗΣΗ Ζ. Λ. Γκοντάρ ΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΙ ΕΡΑΣΤΕΣ Γ. Μιζογκούτσι ΓΕΡΤΡΟΥΔΗ Κ. Ντράγιερ ΤΑ ΦΤΕΡΑ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ Β. Βέντερς Ο ΘΕΟΣ ΕΠΛΑΣΕ ΤΗ ΓΥΝΑΙΚΑ Ρ. Βαντίμ ΤΟ ΚΟΥΤΙ ΤΗΣ ΠΑΝΔΩΡΑΣ Γκ. Πάμπστ ΜΗΔΕΙΑ Λ. Φ. Τρίερ

Οι ελληνικές ταινίες αναλυτικά

ΑΣΤΕΡΩ, 57’

Ελλάδα, 1929

Σκηνοθεσία: Δημήρης Γαζιάδης

Σενάριο: Παύλος Νιρβάνας, Ορέστης Λάσκος (βασισμένο στο μυθιστόρημα «Ραμόνα» της Helen Hunt Jackson, 1884)

Διεύθυνση Φωτογραφίας: Μιχάλης Γαζιάδης

Μουσική:-

Ηθοποιοί: Αλίκη Θεοδωρίδου, Κώστα Μουσούρης, Αιμίλιος Βεάκης, Δημήτρης Τσακίρης

Μεσότιτλοι: Ελληνικοί

Καλλιτεχνική Δ/νση: Τάσος Μελετόπουλος

Παραγωγή: Dag Film

Τύπος: Α/Μ

Σε ένα χωριό της Πελοποννήσου (κοντά στα Καλάβρυτα) στις πλαγιές του όρους Χελμού, ζει ο πλούσιος τσέλιγκας Μήτρος με τη γυναίκα του Ασημίνα, τον γιο του Θύμιο και την ψυχοκόρη του Αστέρω. Τα παιδιά αγαπιούνται, αλλά ο Μήτρος παντρεύει την Αστέρω με τον αρχιτσέλιγκα Στάμο. Όταν όμως ο Στάμος σκοτώνεται και η Αστέρω χάνει τα λογικά της, ο Μήτρος που βλέπει τον γιο του να μαραίνεται, του αποκαλύπτει ότι όλη του η περιουσία είναι της Αστέρως και τον προτρέπει να την παντρευτεί.

H επιπλέον ειδική προβολή της ταινίας, συνοδεία ζωντανής μουσικής, σε επιμέλεια του Λάμπρου Λιάβα, θα πραγματοποιηθεί σε ημερομηνία που θα ανακοινωθεί αργότερα.

ΔΑΦΝΙΣ ΚΑΙ ΧΛΟΗ, 68’

Ελλάδα, 1931

Σκηνοθεσία: Ορέστης Λάσκος

Σενάριο: Ορέστης Λάσκος (βασισμένο στο έργο «Δάφνις και Χλόη» του Λόγγου)

Διεύθυνση Φωτογραφίας: Ορέστης Λάσκος

Μουσική: Άγις Αστεριάδης

Σκηνικά-Κοστούμια:

Ηθοποιοί: Απόλλων Μαρσύας (Έντισον Βήχος), Λουκία Ματλί, Γιάννης Αυλωνίτης, Κορίνα Χατζημιχελάκη

Παραγωγή: Άστρο Φιλμ

Τύπος: Α/Μ

Στη Λέσβο, ο βοσκός Λάμων βρίσκει κάποια μέρα ένα εγκαταλειμμένο αγοράκι να βυζαίνει μια γίδα και το υιοθετεί, ονομάζοντάς το Δάφνι. Την ίδια περίπου εποχή, ένας άλλος βοσκός, ο Δρύαντας, βρίσκει κι αυτός ένα εγκαταλειμμένο κοριτσάκι που επίσης το υιοθετεί, ονομάζοντάς το Χλόη. Ο Δάφνις και η Χλόη μεγαλώνουν μαζί. Περνώντας το κατώφλι της εφηβείας, νιώθουν τα πρώτα ερωτικά σκιρτήματα.

Στην ταινία εμφανίζεται το πρώτο γυμνό στην ιστορία του Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, η οποία γυρίστηκε στην λίμνη της Βουλιαγμένης.

ΜΙΚΡΕΣ ΑΦΡΟΔΙΤΕΣ (ΤΟ ΣΗΜΑΔΙ ΤΗΣ ΑΦΡΟΔΙΤΗΣ), 88’

Ελλάδα, 1963

Σκηνοθεσία: Νίκος Κούνδουρος

Σενάριο: Κώστας Σφήκας, Βασίλης Βασιλικός (βασισμένο στα έργα «Δάφνις και Χλόη» του Λόγγου και «Ειδύλλια» του Θεόκριτου)

Διεύθυνση Φωτογραφίας: Giovanni Varriano

Μουσική: Γιάννης Μάρκοπουλος

Σκηνικά-Κοστούμια: Νίκος Κούνδουρος

Ηθοποιοί: Κλεοπάτρα Ρώτα, Ελένη Προκοπίου, Τάκης Εμμανουήλ, Βαγγέλης Ιωαννίδης, Ζαννίνο, Ανέστης Βλάχος

Παραγωγή: Νίκος Κούνδουρος, Μίνως Φιλμ, Ανζερβός

Τύπος: Α/Μ

Στα ελληνιστικά χρόνια, γύρω στο 200 π.Χ., μια ομάδα βοσκών με αρχηγό τον Μολοσσό κατεβαίνει από το βουνό στα πεδινά, αναζητώντας καινούριες βοσκές για το κοπάδι της. Οι βοσκοί χάνουν τον προσανατολισμό τους και βρίσκουν καταφύγιο σε ένα ψαροχώρι, κοντά σε μια ομάδα γυναικών, των οποίων οι άντρες τους λείπουν. Δυο μικρά παιδιά, ο Σκύμνος, περίπου δέκα ετών και η δωδεκάχρονη Χλόη μυούνται στα μυστικά του έρωτα, παρακολουθώντας το ερωτικό σμίξιμο ενός βοσκού. Η παρακολούθηση της ερωτικής πράξης των μεγάλων μεγαλώνει την ερωτική ένταση στα παιδιά και οδηγεί στην τραγική λύση.

ΤΡΩΑΔΕΣ, 109’

Ελλάδα, 1971

Σκηνοθεσία: Μιχάλης Κακογιάννης

Σενάριο: Μιχάλης Κακογιάννης (βασισμένο στο ομώνυμο έργο του Ευριπίδη)

Διεύθυνση Φωτογραφίας: Άλφιο Κοντίνι

Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης

Κοστούμια: Νίκος Γεωργιάδης

Ηθοποιοί: Κάθριν Χέρμπορν, Βανέσα Ρέηντγκρέηβ, Ζενεβιέβ Μπυζόλντ, Ειρήνη Παπά, Μπράιαν Μπλεστ, Πάτρικ Μαγκί

Παραγωγή: Μιχάλης Κακογιάννης – Άνις Νόχρα

Τύπος: Μ/Α

Μετά την πτώση της Τροίας, οι αιχμάλωτες γυναίκες περιμένουν να επιβιβαστούν στα πλοία που θα τις μεταφέρουν στην Ελλάδα. Ανάμεσά τους είναι η βασίλισσα Εκάβη, που θρηνεί τον χαμό της οικογενείας της και της πόλης της, όπως επίσης και η Ανδρομάχη, χήρα του Έκτορα, η οποία πρόκειται να αντιμετωπίσει μία ακόμη τραγωδία, καθώς οι νικητές σκοτώνουν τον νεαρό γιο της. Και ενώ ο Μενέλαος συναντά την άπιστη Ελένη, την αιτία αυτού του πολέμου, η μάντισσα Κασσάνδρα προμηνύει τα κακά που θα βρουν τους νικητές στον δρόμο προς την πατρίδα.

Η ΤΙΜΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ, 109’

Ελλάδα, 1984

Σκηνοθεσία: Τώνια Μαρκετάκη

Σενάριο: Τώνια Μαρκετάκη

Διεύθυνση Φωτογραφίας: Σταύρος Χασάπης

Μουσική: Ελένη Καραΐνδρου

Σκηνικά: Γιώργος Πάτσας

Ηθοποιοί: Τούλα Σταθοπούλου, Άννυ Λούλου, Στρατής Τσοπανέλλης

Παραγωγή: Andromeda, Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, ΕΡΤ 1

Τύπος: Έγχρωμη

Κέρκυρα, αρχές του 20ού αιώνα. Μια κοπέλα ταπεινής καταγωγής εγκαταλείπεται από τον αστό αγαπημένο της, καθώς αυτός δεν τολμά να αντιταχθεί στην τάξη του και να την παντρευτεί χωρίς προίκα. Η κοινωνία την περιθωριοποιεί, όπως θα συνέβαινε σε κάθε ανύπαντρη μητέρα εκείνη την εποχή. Όμως η βιομηχανική επανάσταση έχει ήδη αρχίσει και η νεαρή γυναίκα, μέσα από την καινούργια της θέση ως εργάτρια σε εργοστάσιο, θα βρει τον τρόπο να επιζήσει και να διατηρήσει την αξιοπρέπειά της και τα πιστεύω της: ότι η αγάπη δε θα έπρεπε να έχει τιμή.

ΔΕΣΠΟΙΝΑ, 60’

Ελλάδα, 1990

Σκηνοθεσία: Σωτήρης Γκορίτσας

Σενάριο: Σωτήρης Γκορίτσαςς

Διεύθυνση Φωτογραφίας: Νίκος Γαρδέλης

Μουσική:

Σκηνικά-Κοστούμια: Γιούλα Ζωϊοπούλου

Ηθοποιοί: Γιώργος Νινιός, Χρήστος Ζορμπάς, Μαρία Κυριακή, Θόδωρος Προκοπίου, Αρτώ Απαρτιάν, Στράτος Πάχης

Παραγωγή: Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, Σωτήρης Γκορίτσας, ΕΡΤ 1

Τύπος: Έγχρωμη

Σε ένα χωριό έξω απ’ την Αλεξανδρούπολη, η Δέσποινα, μια αληθινή αγριόγατα, ονειρεύεται να ξεφύγει από την επαρχία. Η συνάντησή της με τον Γιώργο, που υπηρετεί τη στρατιωτική θητεία του στην περιοχή, θα σταθεί μοιραία για τα όνειρά της…

ΜΕΤΑΜΦΙΕΣΜΕΝΗ ΓΥΝΑΙΚΑ, 77’

Ελλάδα, 2003

Σκηνοθεσία: Κώστας Αριστόπουλος

Σενάριο: Κώστας Αριστόπουλος

Διεύθυνση Φωτογραφίας: Γιώργος Αργυροηλιόπουλος

Μουσική: Μάριος Αριστόπουλος

Σκηνικά-Κοστούμια: Αναστασία Αρσένη

Ηθοποιοί: Ακύλας Καραζήσης, Μαρία Κουμπάνη, Κώστας Κάππας, Μιχαήλ Μαρμαρινός

Παραγωγή: Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, Κώστας Αριστόπουλος, ΕΡΤ Α.Ε

Τύπος: Έγχρωμη

Μια ηθοποιός απομονώνεται σε ένα ξενοδοχείο της Βενετίας για να μελετήσει τη «Δεσποινίδα Τζούλια» του Στρίντμπεργκ, που θα παιχτεί για πρώτη φορά. Στη διαδικασία προσέγγισης του ρόλου, η ζωή της αρχίζει να περιπλέκεται, καθώς προβάλλει κομμάτια του έργου σε όσους συναντά. Η σκληρότητα του ρόλου αφήνει να διαφανεί η ευαισθησία της, που την οδηγεί σε εσωτερικές και συχνά οδυνηρές αναζητήσεις.

ΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΙ ΕΡΑΣΤΕΣ / Chikamatsu Monogatari, 110’

Ιαπωνία, 1954

Σκηνοθεσία: Κέντζι Μιζογκούτσι

Σενάριο: Γιοσικάτα Γιόντα (βασισμένο σε θεατρικό έργο “Daikyoji Sekireki” του Τσικαμάτσου Μονζαέμον)

Διεύθυνση Φωτογραφίας: Καζούο Μιγιαγκάουα

Μουσική: Φούμιο Χαγιασάκα, Ταμέζο Μοτσιζούκι

Σκηνικά-Κοστούμια:

Πρωταγωνιστούν: Καζούο Χασεγκάουα, Κιόκο Καγκάουα, Εϊτάρο Σίντο

Παραγωγή: Μασαΐτσι Ναγκάτα

Διανομή: New Star

Τύπος: Μ/Α

Διασκευή ενός θεατρικού έργου που συνδυάζει το θέατρο Καμπούκι με το θέατρο μαριονετών Μπουνράκου, γραμμένο από τον Τσικαμάτσου Μονζαέμον, διάσημο συγγραφέα του 17ου αιώνα, με θέμα την ιστορία ενός ζευγαριού, στη φεουδαρχική Ιαπωνία. Στο Κυότο του 17ου αιώνα, η Οσάν, γόνος μιας ξεπεσμένης αριστοκρατικής οικογένειας, έχει παντρευτεί για λόγους συμφέροντος τον Ισούν, έναν εύπορο και φιλοχρήματο άνδρα μεγαλύτερης ηλικίας. Ο Μοχέι, ένας από τους υπάλληλους του άνδρα της είναι κρυφά ερωτευμένος μαζί της. Oταν η Οσάν κατηγορείται ψευδώς ότι είναι ερωμένη του, αναγκάζονται να το σκάσουν μαζί και γρήγορα αποκαλύπτουν ο ένας τον έρωτά του για τον άλλο. Στο μεταξύ, ο Ισούν διατάζει τους άνδρες του να βρουν τους δύο εραστές και να τους χωρίσουν, για να αποφύγει το δημόσιο εξευτελισμό…

ΠΕΡΙΦΡΟΝΗΣΗ / Le Μépris, 103’

Γαλλία-Ιταλία, 1963

Σκηνοθεσία: Ζαν Λικ Γκοντάρ

Σενάριο: Αλμπέρτο Μοράβια (βασισμένο στη νουβέλα του «Il Disprezzo» 1954)

Διεύθυνση Φωτογραφίας: Raoul Coutard

Μουσική: Georges Delerue, Piero Piccioni (στην ιταλική εκδοχή)

Κοστούμια: Tanine Autré

Πρωταγωνιστούν: Μπριζίτ Μπαρντό, Μισέλ Πικολί, Τζακ Πάλανς, Φριτς Λανγκ, Ζαν Λικ Γκοντάρ, Ραούλ Κουτάρ, Τζόρτζια Μολ

Παραγωγοί: Κάρλο Πόντι, Georges de Beauregard, Joseph E. Levine

Διανομή: New Star

Τύπος: Έγχρωμο

Ένας μαικήνας του Χόλιγουντ, ο κυνικός Τζέρι Πρόκος, βρίσκεται στην Τσινετσιτά, που δείχνει σημάδια παρακμής, για μια ψευδοϊστορική περιπέτεια με θέμα την επιστροφή του Οδυσσέα στην Ιθάκη. Ο Πρόκος είναι σε σύγκρουση με τον σκηνοθέτη του (ο Φριτς Λανγκ παίζει τον εαυτό του) και προσλαμβάνει έναν συγγραφέα αστυνομικών μυθιστορημάτων, τον Πολ Ζαβάλ, για να ξαναγράψει τις κομβικές σκηνές του σεναρίου. Ο Πολ δέχεται για τα χρήματα, όμως ο συμβιβασμός του προκαλεί προβλήματα στη σχέση του με τη γυναίκα του, την όμορφη Καμίλ. Λίγο μετά, η Καμίλ του εκφράζει κατάμουτρα την περιφρόνησή της. Ο Μισέλ Πικολί (Πολ) και η Μπαρντό φτιάχνουν ένα εξαιρετικό κινηματογραφικό ζευγάρι. Η αίσθηση κάδρου είναι εξίσου εξαιρετική, ενώ η χρωματική παλέτα του διευθυντή φωτογραφίας Ραούλ Κουτάρ έχει κάτι από την ένταση της ζωγραφικής του Ματίς.

ΤΑ ΦΤΕΡΑ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ / Wings of Desire, 127’

[Der Himmel Über Berlin / Ο Ουρανός πάνω από το Βερολίνο]

Γερμανία-Γαλλία, 1987

Σκηνοθεσία: Βιμ Βέντερς

Σενάριο: Ρίχαρντ Ράιτινγκερ, Πέτερ Χάντκε, Βιμ Βέντερς

Διεύθυνση Φωτογραφίας: Henri Alekan

Μουσική: Jürgen Knieper, Nick Cave και οι Bad Seeds

Σκηνικά: Esther Walz

Κοστούμια: Monika Jacobs

Πρωταγωνιστούν: Μπρούνο Γκανζ, Πήτερ Φολκ, Σολβέιγ Ντομαρτέν, Ότο Ζάντερ, Νικ Κέιβ, Κουρτ Μπουά, Πίτερ Φολκ

Παραγωγή: Studio Road Movies Filmproduktion, Westdeutscher Rundfunk

Διανομή: New Star

Τύπος: Μ/Α

Στο χωρισμένο από το τείχος Βερολίνο, άγγελοι περιπλανιούνται στους δρόμους, ακούγοντας τις σκέψεις των ανθρώπων. Ένας από αυτούς ερωτεύεται μια ακροβάτισσα του τσίρκου. Τα αισθήματά του για αυτήν είναι τόσο έντονα, που ζητά να χάσει το προνόμιο της αθανασίας και να γίνει θνητός. Επιλέγει να αφήσει την αθανασία και την αιωνιότητα και να «οξειδωθεί μες στη νοτιά των ανθρώπων», να σταματήσει να παρακολουθεί (με την ασπρόμαυρη ματιά του) τη ζωή και να τη ζήσει σαν άνθρωπος. Ο άγγελος Damiel θα “εκπέσει” με τη θέλησή του, στους περιορισμούς του χρόνου, στην αρρώστια, τον πόνο και στο θάνατο, γιατί μόνο έτσι θα μπορέσει να αγγίζει, να αισθάνεται, να ζήσει τον έρωτά του για τη Marion, να νιώσει όλα αυτά τα απλά και καθημερινά που τα συνοψίζει ο Peter Falk μπροστά από μία καντίνα, ξημερώματα: «To smoke, and have coffee–and if you do it together, it’s fantastic. To draw, and when your hands are cold you rub them together…”

ΓΕΡΤΡΟΥΔΗ / Gertrud, 115’

Δανία, 1964

Σκηνοθεσία: Καρλ Ντράγιερ

Σενάριο: Καρλ Ντράγιερ (βασισμένο στο ομώνυμο θεατρικό έργο του Γιάλμαρ Σέντερμπεργκ)

Διεύθυνση Φωτογραφίας: Χένινγκ Μπέντσεν

Μουσική: Ruggero Leoncavallo, Robert Schumann

Κοστούμια: Berit Nykjær, M.G. Rasmussen (ανδρικά κοστούμια)

Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Kai Rasch

Πρωταγωνιστούν: Νίνα Πενς Ρόντε, Μπεντ Ρόθε, Έμπε Ρόντε, Άξελ Στρόμπιε, Άνα Μάλμπεργκ

Παραγωγή: Palladium Film

Διανομή: New Star

Τύπος: Μ/A

Μια ταινία ιερουργικής και τελετουργικής στατικότητας το θέμα της οποίας συνοψίζεται στη φράση «Η αγάπη είναι το παν», που θα γράψει η Γερτρούδη εν όσο ζει στον σταυρό του τάφου της. Μια γυναίκα που καίγεται εσωτερικά, ζώντας αποκλειστικά και μόνο για τον απόλυτο έρωτα. Ο κεντρικός γυναικείος χαρακτήρας είναι το υπέρτατο σύμβολο της αδιάλλακτης, ασυμβίβαστης κι απόλυτης αγάπης, καθώς αρνείται έναν βολεμένο σύζυγο και δύο εραστές, για να ζήσει το υπόλοιπο του βίου της στην σοφία της μόνωσης.

Η ιστορία μιας γυναίκας που αν και αγάπησε, προτίμησε τη μοναξιά, αντί να διατηρεί ένα συμβατικό δεσμό με κάποιον που δεν θα την είχε ως μοναδικό κέντρο των ενδιαφερόντων του. Το κύκνειο άσμα του Ντράγιερ είναι στην ουσία μια από τις πιο αληθινά φεμινιστικές ταινίες που έγιναν ποτέ.

ΚΑΙ Ο ΘΕΟΣ… ΕΠΛΑΣΕ ΤΗ ΓΥΝΑΙΚΑ / Et Dieu… créa la femme, 90’

Γαλλία – Ιταλία, 1956

Σκηνοθεσία: Ροζέ Βαντίμ

Σενάριο: Ροζέ Βαντίμ, Ραούλ Λεβί

Διεύθυνση Φωτογραφίας: Αρμάντ Τιράρ

Μουσική: Πολ Μισράκι

Κοστούμια:

Πρωταγωνιστούν: Μπριζίτ Μπαρντό, Κουρτ Γιούργκενς, Ζαν – Λουί Τρεντινιάν, Κριστιάν Μαρκόν, Τζέιν Μάρκεν, Ζαν Τισιέ

Παραγωγός: Κλωντ Γκανζ, Ραούλ Λεβί

Παραγωγή:Cocinor, Iena Films, UCIL-Cocinor

Διανομή: New Star

Τύπος: Έγχρωμο

Η Ζυλιέτ Αρντί είναι μια νεαρή ανέμελη κοπέλα στο απόγειο της ομορφιάς της. Οι τρόποι της σκανδαλίζουν τη μικρή επαρχιακή πόλη όπου ζει υιοθετημένη. Μαθαίνει τυχαία ότι ο Αντουάν, ο άντρας που αγαπά, την βλέπει σαν μια περαστική περιπέτεια αλλά είναι έτοιμη να τον ακολουθήσει στην πόλη. Εκείνος την αγνοεί και λίγο αργότερα υπό την απειλή της θετής της μητέρας, ότι θα τη στείλει πίσω στο ορφανοτροφείο, παντρεύεται τον μικρότερο αδερφό του Αντουάν, Μισέλ. Το νεαρό ζευγάρι θα γνωρίσει για λίγο την ευτυχία αλλά όταν ο Αντουάν επιστρέφει στο πατρικό σπίτι η κατάσταση θα παρεκτραπεί…

ΤΟ ΚΟΥΤΙ ΤΗΣ ΠΑΝΔΩΡΑΣ / Pandora’s Box (Die Buchse der Pandora), 133’

Γερμανία, 1929

Σκηνοθεσία: Γκεόργκ Βίλχελμ Παμπστ

Σενάριο:Γκεόργκ Βίλχελμ Παμπστ, Λαντισλάους Βάιντα (βασισμένο στα έργα του Φρανκ Βίντεκιντ «Erdgeist» και «Die Büchse der Pandora»)

Διεύθυνση Φωτογραφίας: Γκάνθερ Κραμπφ

Μουσική: Γουίλι Σμιτ-Γκέντνερ (1929)

Κοστούμια: Γκότλιμπ Χες

Πρωταγωνιστούν: Λουίζ Μπρουκς, Φριτς Κέρτνερ, Φράνσις Λέντερερ, Γκούστ Ντίσλ

Παραγωγοί: Σέιμουρ Νέμπενζαχλ, Χάινς Λάντσμαν

Παραγωγή:Nero-Film AG, Berlin

Διανομή: New Star

Τύπος: Μ/Α

Ο Δόκτωρ Σεν, εκδότης μιας σημαντικής εφημερίδας, μαγεύεται από την όμορφη Λούλου. Σύντομα ο γάμος διαλύεται με απρόσμενα τραγικό τρόπο. Στη συνέχεια η Λούλου ταξιδεύει στο Παρίσι μαζί με τον γιο του Σεν, τον Άλβα και ακόμη ένα φίλο. Αλλά οι περιπέτειές της συνεχίζονται. Για άλλη μια φορά η Λούλου πρέπει να δραπετεύσει, ενώ αυτή τη φορά το καταφύγιό της είναι το Λονδίνο, όπου επιτέλους συναντά το πεπρωμένο της. Την παραμονή των Χριστουγέννων συναντά, τον Τζακ τον αντεροβγάλτη.

Η επιπλέον ειδική προβολή της ταινίας, συνοδεία ζωντανής μουσικής με τον Σάκη Παπαδημητρίου (πιάνο) και Γεωργία Συλλαίου (φωνή) θα πραγματοποιηθεί σε ημερομηνία που θα ανακοινωθεί αργότερα.

ΜΗΔΕΙΑ / Medea, 75’

Δανία, 1988

Σκηνοθεσία: Λαρς Φον Τρίερ

Σενάριο: Καρλ Ντράγιερ (βασισμένο στο ομώνυμο έργο του Ευριπίδη)

Διεύθυνση Φωτογραφίας: Sejr Brockmann

Μουσική: Joachim Holbek

Κοστούμια: Annelise Bailey

Πρωταγωνιστούν: Udo Kier, Kirsten Olesen, Henning Jensen, Solbjørg Højfeldt, Preben Lerdorff Rye, Baard Owe, Ludmilla Glinska, Vera Gebuhr

Παραγωγή: Denmark Radio

Διανομή: New Star

Τύπος: Έγχρωμο

Ο μύθος έπεται της ιστορίας του Ιάσονα και των Aργοναυτών, παρουσιάζοντας τον Ιάσονα να επιστρέφει από την εκστρατεία, έχοντας το Χρυσόμαλλο Δέρας κι έτοιμος να παντρευτεί την Γλαύκη, κόρη του Κρέοντα. Κάνοντας, όμως αυτό, εγκαταλείπει την σύζυγό του που υποφέρει, τη Μήδεια, που είναι επίσης και η μητέρα των δύο παιδιών του. Όταν ο βασιλιάς εξορίζει τη Μήδεια, εκείνη καταστρώνει ένα δόλιο σχέδιο εκδίκησης που συμπεριλαμβάνει δηλητήριο, κρέμασμα και δυστυχία για όλους.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.