ANTONIONI SU ANTONIONI [Ντοκιμαντέρ του Carlo di Carlo] & Συνάντηση με τον Carlo di Carlo | Τετάρτη 6 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2013, 20:00 | Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης | Ελεύθερη είσοδος

antonioni_su_antonioni

Ένα ταξίδι μέσα από τον κινηματογραφικό φακό του Αντονιόνι – Αφιέρωμα για τα 100 χρόνια από τη γέννησή του (1912 – 2012)

Ένα ταξίδι μέσα από τον κινηματογραφικό φακό του Αντονιόνι | ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ | 5-13 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2013

Την Τετάρτη 6 Φεβρουαρίου και ώρα 20.00 στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης θα πραγματοποιηθεί μία συνάντηση με τον Carlo di Carlo με συντονιστή τον Μισέλ Δημόπουλο (με μετάφραση στα ελληνικά).

Θα ακολουθήσει:

ANTONIONI SU ANTONIONI [Ντοκιμαντέρ του Carlo di Carlo]

Τετάρτη 6 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ / 20:00

Συνάντηση με τον Carlo di Carlo Με μετάφραση στα ελληνικά

ANTONIONI SU ANTONIONI Ντοκιμαντέρ του Carlo di Carlo. Ιταλία 2008 / 55’.

Γλώσσα: ιταλικά. Υπότιτλοι: αγγλικοί

Ένα χρόνο μετά το θάνατο του κινηματογραφιστή από τη Φεράρα, ο σκηνοθέτης Carlo di Carlo συγκεντρώνει σε ένα ντοκιμαντέρ αποσπάσματα από πολύτιμες τηλεοπτικές συνεντεύξεις όπου ο Michelangelo Antonioni μιλάει για τον εαυτό του, την τέχνη του και τις ταινίες του.

Ελεύθερη είσοδος

CARLO DI CARLO

Σκηνοθέτης, κινηματογραφικός κριτικός και ιστορικός του κινηματογράφου του Michelangelo Antonioni, ο Carlo di Carlo “γνωρίστηκε” με τις ταινίες του το 1964 όταν δημοσίευσε το πρώτο ολοκληρωμένο ιταλικό έργο πάνω στο μεγάλο δημιουργό για τις εκδόσεις του περιοδικού Bianco e Nero (Πειραματικό Κέντρο Κινηματογράφου) το οποίο ακολούθησαν: Il primo Antonioni(1973, εκδ. Cappelli), και για τις εκδόσεις Marsilio (σε συνεργασία με τον Giorgio Tinazzi): “Fare un film e per me vivere”.

Κείμενα του Antonioni για τον κινηματογράφο (1994, Βραβείο Efebo d’oro καλύτερου βιβλίου της χρονιάς για τον κινηματογράφο). Έχει δημοσιεύσει επίσης: Michelangelo Antonioni 1942 -1963, Ente Gestione Cinema (1987) στα γαλλικά, I film nel cassetto (1995) για τα σχέδια των ταινιών που δεν πραγματοποιήθηκαν, Michelangelo Antonioni, Sul cinema (2004) για το έργο του ως κριτικού κινηματογράφου.

Για τη σειρά “Dal soggetto al film” των εκδόσεων Cappelli υπό τη διεύθυνση του Renzo Renzi έχει επιμεληθεί τα εξής βιβλία: Il deserto rosso (1964), Zabriskie Point (1970), Professione: reporter (1974), Il cinema di Antonioni, Ιl Castoro, 2002, Μichelangelo Antonioni, σε ιταλικά και αγγλικά, Cinecitta Holding, 2004.

Συνεργάστηκε με τον Michelangelo Antonioni για τις ταινίες Blow up (1967), Zabriskie Point (1970), Chung Kuo. Cina (1972), Professione reporter (1974), (1980), Al di la delle nuvole (1995), των οποίων επιμελήθηκε τις ιταλικές εκδόσεις.

Από το 1987 μέχρι το 1993 επιμελήθηκε για τον Αυτόνομο Οργανισμό Διαχείρισης Κινηματογράφου και στη συνέχεια για την Cinecitta International το “Progetto Antonioni”, ένα multimedia project που προχώρησε στην επανέκδοση όλων των ταινιών του δημιουργού από τη Φεράρα και τις παρουσίασε σε είκοσι δύο διεθνείς συναντήσεις, δημιούργησε μια εκδοτική σειρά από έξι βιβλία, μια έκθεση φωτογραφίας για τις ταινίες του, καθώς και εκθέσεις με τα έργα ζωγραφικής του Αntonioni και τους αντίστοιχους καταλόγους.

Το 1996, μετά την ανάθεση της σύνταξης της γενικής αναλυτικής καταγραφής της κληρονομιάς του Antonioni, που απέκτησε ο Δήμος της Φεράρα, εκπόνησε επίσης το σχεδιασμό του μελλοντικού Μουσείου Αntonioni στη Φεράρα.

Το 2002 επιμελήθηκε για την Cinecitta Holding την πρώτη ολοκληρωμένη ατομική έκθεση με τα έργα του Michelangelo Antonioni για το 59ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, η οποία στα επόμενα χρόνια ταξίδεψε σε διάφορες χώρες από το Παρίσι στο Λονδίνο και στο Λος Άντζελες, στη συνέχεια το 2004, στο Πεκίνο όπου, μετά από τριάντα δύο χρόνια απαγόρευσης, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κινεζικό κοινό το «Chung Kuo. Cina» χάρη στην κοινή πρωτοβουλία του Ιταλικού Μορφωτικού Ινστιτούτου υπό τη διεύθυνση του Francesco Sisci και της Ακαδημίας Κινηματογράφου του Πεκίνου, και τέλος το 2005 στο Λος Άντζελες, όπου εξέδωσε για την περίσταση για την Cinecitta Holding ένα βιβλίο στα ιταλικά και στα αγγλικά.

Το 2004 συνεργάστηκε καλλιτεχνικά για το Lo sguardo di Michelangelo του Αntonioni πάνω στις εργασίες συντήρησης του αγάλματος του Μωυσή, που παρουσιάστηκε στο Φεστιβάλ των Καννών. Μετά την επιμέλεια του οπτικοακουστικού φακέλου (Dossier Antonioni) για το φεστιβάλ Il cinema ritrovato το 2007, το 2008 πραγματοποίησε το Antonioni su Antonioni, μία παραγωγή της Ταινιοθήκης της Μπολόνια που παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία στο 65° Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, με την υποστήριξη της Γενικής Διεύθυνσης Κινηματογράφου του ιταλικού Υπουργείου Πολιτισμού.

ΒΡΑΒΕΙΟ NASTRO D’ARGENTO ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΗΣ ΚΑΡΙΕΡΑΣ 2010

ΒΡΑΒΕΙΟ VITTORIO DE SICA 2010 ως ιστορικός κινηματογράφου για το συνολικό του έργο πάνω στον Michelangelo Antonioni.


«ANTONIONI SU ANTONIONI»

«O Michelangelo Antonioni αποτελεί κεντρική μορφή για τον πολιτισμό του 20ού αιώνα, μία από τις πιο φωτεινές μαρτυρίες της εποχής μας, καθώς κατάφερε με το έργο του και μέσα από μία μοναχική, πρωτότυπη και συχνά διατέμνουσα πορεία, να επισημάνει και να αναλύσει την «αρρώστια των συναισθημάτων», τα προβλήματα, τις αγωνίες και τις φοβίες που κατατρέχουν τον σύγχρονο άνθρωπο.

Ο Antonioni είναι ένας δημιουργός που έζησε την εποχή του, κινούμενος συγχρόνως και έξω από αυτήν, εξελισσόμενος σε πρωτοπόρο της κινηματογραφικής «γλώσσας» και μετρ του ύφους.

Από καιρό σκόπευα να πραγματοποιήσω αυτό το έργο με εικόνες αρχείου, καταγραμμένες im Lauf der Zeit, στην πάροδο του χρόνου, που «έκλεψα» κατά τη διάρκεια της μετάδοσής τους, τις συνέλεξα και τις φύλαξα στο αρχείο μου. Εικόνες από πολλές και σημαντικές συμμετοχές του σε τηλεοπτικά προγράμματα και εκπομπές ικανές να μας προβάλουν στο σύνολό τους μία νέα διαφορετική εικόνα του Michelangelo Antonioni.

Πρόκειται για εμφανίσεις του που καλύπτουν μία περίοδο είκοσι ετών, που τις είδα φευγαλέα σε ειδικά ρεπορτάζ ή προγράμματα της RAI, καθώς για δύο αποσπάσματα από την προτελευταία δημόσια εμφάνισή του (το Δεκέμβριο του 1985) στο “Maurizio Costanzo Show” και την τελευταία συνέντευξη που παραχώρησε στον Gian Luigi Rondi, με την ευκαιρία των ενενήντα χρόνων Κινηματογράφου, μία ημέρα πριν από την εκδήλωση της ασθένειάς του.

Κατόπιν τούτου, με την σύμπραξη του Τομέα Κινηματογράφου του Υπουργείου Πολιτισμού της Ιταλίας και της Ταινιοθήκης της Μπολόνια –της οποίας ο δήμαρχος Renato Zangheri τού απένειμε το 1980 το ανώτερο βραβείο της πόλης, το Archiginnasio d’oro, με τον Roland Barthes στον περίφημο λόγο του «Αγαπητέ Antonioni…»- έκρινα ότι αυτή η ταινία, μετά από πάνω από σαράντα χρόνια φιλίας με τον Michelangelo, θα ήταν για μένα ο καλύτερος τρόπος για να τον θυμάμαι και να τον ≪παραδώσω≫ με συγκίνηση στη σύζυγό του Enrica.

Το να ανακαλύπτεις ή/και να ανακαλύπτεις εκ νέου τις λέξεις, τις σκέψεις, τους συλλογισμούς του Antonioni και να ακούς σήμερα τη φωνή του με εκείνη την απαράλλακτη προφορά της περιοχής της Εμίλια, ζωντανή αλλά εδώ και καιρό μακρινή, είναι ένα ισχυρό και έντονο συναίσθημα.

Μία σπάνια μαρτυρία ενός δημιουργού που αποδεικνύει ότι, αν και σπάνια μίλησε για τον εαυτό του, δεν υπήρξε ποτέ απρόθυμος να το κάνει.

Είναι η ιστορία ενός Antonioni που στοχάζεται πάνω στο έργο και τη ζωή του, που συνεχώς αποτολμά, έτοιμος να υπερασπιστεί με επιμονή και θάρρος τις επιλογές του, με άγρυπνο και διορατικό βλέμμα στις επερχόμενες αλλαγές του μέλλοντος: ένα ενδόμυχο πορτρέτο του Antonioni, κάποιες φορές ντροπαλού και αμήχανου μπροστά στα μικρόφωνα, ακόμα και αυστηρού, αλλά αμέσως μετά πρόθυμου, φιλικού, ευγενικού, ειρωνικού και πνευματώδους.»

Carlo di Carlo


Ένα ταξίδι μέσα από τον κινηματογραφικό φακό του Αντονιόνι Αφιέρωμα για τα 100 χρόνια από τη γέννησή του (1912 – 2012)

ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ [5/2/2013] ΙΔΡΥΜΑ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ [6-13/2/2013]

Στις 29 Σεπτεμβρίου 2012 συμπληρώθηκαν 100 χρόνια από τη γέννηση του Michelangelo Antonioni. Τα εξήντα από αυτά τα αφιέρωσε στον κινηματογράφο ως καλλιτέχνης της εικόνας δημιουργώντας δεκαέξι ταινίες μεγάλου μήκους, δεκαπέντε μικρού μήκους και αποσπώντας πάνω από εκατόν πενήντα βραβεία. Το τελευταίο, το Όσκαρ για το σύνολο της κινηματογραφικής του καριέρας, ήρθε να επιβεβαιώσει ότι ο κινηματογράφος του- που είχε ήδη υπερβεί τα εθνικά σύνορα, όταν το ιταλικό σινεμά ακόμα προσπαθούσε να γιατρέψει τις πληγές του – είχε φτάσει εκεί όπου λίγοι στην Ιταλία πίστευαν ότι θα τα κατάφερνε.

Ο Αntonioni είναι ίσως ένας από τους ελάχιστους δημιουργούς προσφιλής στους νέους, οι ταινίες του οποίου βλέπονται και ξαναβλέπονται συνεχώς σε ρετροσπεκτίβες αφιερωμένες προς τιμήν του κάθε χρόνο παντού, ενώ έχει λάβει, μεταξύ των άλλων Ιταλών δημιουργών, την πιο πλούσια λογοτεχνική κριτική ανά τον κόσμο. Έχουν περάσει είκοσι χρόνια από τότε που το “Progetto Antonioni” με την επανέκδοση του συνόλου του έργου του, σε επιμέλεια του Carlo di Carlo, παρουσιάστηκε στο 41ο Φεστιβάλ Καννών για να ολοκληρωθεί, μετά από πέντε χρόνια και είκοσι δύο διεθνείς συναντήσεις, με τις σημαντικές εκδηλώσεις για τα ογδοηκοστά του γενέθλιά στο Μουσείο του Λούβρου και στη Γαλλική Ταινιοθήκη, στο Lincoln Center και στο Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο της Νέας Υόρκης, στο Palazzo delle Esposizioni στη Ρώμη και στη Φεράρα με τη μεγάλη έκθεση έργων ζωγραφικής του και τα εγκαίνια του μελλοντικού Μουσείου Αntonioni.

Τα ντοκιμαντέρ, καθώς και οι ταινίες που παρουσιάζονται τώρα ξανά στην Αθήνα, με πρωτοβουλία του Ιταλικού Μορφωτικού Ινστιτούτου και σε συνεργασία με το Megaron Plus και το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, θα συμβάλουν ακόμα μία φορά στο να κρατήσουν ζωντανό το μοναδικό και απαράμιλλο βλέμμα ενός από τους Μετρ του Μοντερνισμού.

Απαραίτητες οι κρατήσεις θέσεων: 210 3418579, Δευ – Παρ 11:00 – 14:00

Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας

Αίθουσα: Κινηματογράφος

Εισιτήρια: ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.