Με ψέματα & συκοφαντίες απαντά το Φεστιβάλ Αθηνών στις καταγγελίες του Γιάννη Καραμπίτσου στο Συνήγορο του Πολίτη για την απαγόρευση λήψης πλάνων στις εκδηλώσεις του


o-peponis-dietaxe-erevna-gia-to-festival-athinon

Αμετανόητο το Φεστιβάλ Αθηνών απαντά με Ψέματα & Συκοφαντίες κατά του Γιάννη Καραμπίτσου στην καταγγελτική του επιστολή στο Συνήγορο του Πολίτη για την απαγόρευση λήψης πλάνων από τις εκδηλώσεις του. Ο Γιάννης Καραμπίτσος δεν ακολουθεί το Φεστιβάλ στην κατρακύλα του και κάνει δεκτές τις όποιες θετικές προτάσεις του.

Πριν λίγο καιρό, 2 μέρες αφού βγήκα από το νοσοκομείο μετά από μια οδυνηρή περιπέτεια της υγείας μου που κράτησε 50 ημέρες, η πρώτη εκδήλωση που επέλεξα να καλύψω, δείγμα του πως βλέπω προσωπικά τα πράγματα αλλά και πως τα διαχειρίζεται το Camera Stylo Online, ήταν η συνέντευξη τύπου του κ. Λούκου για την παράσταση στο Μέγαρο του Μπαλέτου της Όπερας της Λυόν του οποίου καλλιτεχνικός διευθυντής είναι ο κ. Λούκος. Με χαιρέτησε δια χειραψίας, αφού τον ενημέρωσα για την περιπέτειά μου, μου ευχήθηκε περαστικά και εγώ με τη σειρά μου καλή επιτυχία. Σκέφθηκα να αποδεσμεύσω το ζήτημα της απαγόρευσης λήψης πλάνων και της “κόντρας” για αυτό το ζήτημα με τον κ. Λούκο που το Φεστιβάλ Αθηνών έχει δημιουργήσει και να γράψω ένα κείμενο για την μεγάλη καλλιτεχνική προσφορά του κ. Λούκου μέσω του Φεστιβάλ Αθηνών στον πολιτισμό της πατρίδας μας. Ευτυχώς που δεν το έκανα. Το δικό μου χαμόγελο, η μεγαλόψυχη συμπεριφορά μου απέναντι σε έναν άνθρωπο που ευθύνεται ακόμα και για άσκηση βίας εναντίον μου (πρόσφατα στην Επίδαυρο) ήταν ειλικρινής και αληθινή. Η δική του υποκριτική, ψεύτικη, μανατζερίστικη. Έτσι αποδεικνύει η παρακάτω επιστολή, απάντηση μετά από μήνες όχι στη δική μου επιστολή, αλλά στην επιστολή που απέστειλε για το ζήτημα ο Συνήγορος του Πολίτη.
Δεν θα σας κουράσω με αναλυτική εξιστόρηση του τι έχει γίνει, αφού στο τέλος του κειμένου μου επισυνάπτω όλα τα έγγραφα και την αλληλογραφία με το Φεστιβάλ Αθηνών, τον Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας & Πολιτισμού και με το Συνήγορο του Πολίτη, αλλά με λίγα λόγια θα σας ενημερώσω για τη θέση μου σχετικά με όσα αναφέρονται με ψευδή και συκοφαντικό τρόπο για μένα.

1. [“Μετά από σωρεία αντιδεοντολογικών ενεργειών εκ μέρους του κ. Καραμπίτσου έναντι της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ Α.Ε. στο πλαίσιο άσκησης της δραστηριότητος του και μετά από απρεπή συμπεριφορά, της οποίας αποδέκτης υπήρξε και ο ίδιος ο Πρόεδρος της Ε.Φ. Α.Ε. κ. Λούκος ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΛΛ Α.Ε.” . ]
Να μας πει ο κ. Λούκος και το Φεστιβάλ Αθηνών ποιές είναι αυτές οι αντιδεοντολογικές ενέργειες και σε ποια απρεπή συμπεριφορά του Γιάννη Καραμπίτσου υπήρξε αποδέκτης ο κ. Λούκος. Σε αυτή που απειλούσε στο Ηρώδειο με αστυνομία, στην παράσταση του Σταύρου Τσακίρη για τον Νιζίνσκι και όταν του είπα ότι έχω πάρει άδεια από την κ. Παναγιωτοπούλου υπεύθυνη του γραφείου τύπου και την υπεύθυνη της παραγωγής για λογαριασμό του φεστιβάλ, που είχε εξασφαλίσει την άδεια από τον καλλιτέχνη, όπως άλλωστε είχαμε συμφωνήσει να συμβαίνει σε όλες τις περιπτώσεις, απάντησε “ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΕΣ, ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΕΙΜΑΙ ΕΓΩ”;  (η στιχομυθία για όποιον αμφιβάλλει είναι καταγραμμένη από την κάμερα).

2. [“Ο κ. Καραμπίτσος, κατά την συνήθη τακτική την οποία ακολουθεί, έχει κατά καιρούς προχωρήσει σε λήψη, και αναμετάδοση αποσπασμάτων των εκδηλώσεων, χωρίς να έχει προηγουμένως εξασφαλίσει την ρητή, μέσω της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ Α.Ε.,” ]
Δεν υπάρχει ούτε μία εκδήλωση που να έχουμε τραβήξει ως Camera Stylo Online που να μην έχουμε την άδεια του παραγωγού φορέα και του καλλιτέχνη. Αυτή είναι η συνήθης πρακτική του Γιάννη Καραμπίτσου και του Camera Stylo Online. Ρητή εννοείται την γραπτή άδεια; για πολύ λίγες από τις λήψεις μας έχουμε γραπτή άδεια. Και ο λόγος είναι προφανής. Αν έπρεπε να πάρουμε άδεια γραπτή ειδικά από δημόσιους λειτουργούς που κάνουν μήνες και χρόνια να απαντήσουν σε μια πρωτοκολλημένη επιστολή και χρειάζεται η παρέμβαση του Συνήγορου του Πολίτη για να το κάνουν, καμιά παράσταση δεν θα είχε καλυφθεί ποτέ. 

3.[ “Οι δε αναμεταδόσεις στις οποίες προχωρούσε, δεν περιορίζοντο μόνον σε πλάνα της «λήξης της εκδήλωσης», όπως διατείνεται, αλλά ακόμη και σε μακροσκελή αποσπάσματα, που υπερέβαιναν τα διεθνώς καθιερωμένα δύο λεπτά και πενήντα εννέα δευτερολέπτων( 2’59»)”. ]
Σε κανένα κείμενό μου δεν διατείνομαι κάτι τέτοιο. Περιληπτικά: την πρώτη χρονιά με συμφωνία με το γραφείο τύπου και με άδεια των καλλιτεχνών που εξασφάλιζε το γραφείο παραγωγής του φεστιβάλ ανεβάζαμε 3-5 λεπτά συν τα χειροκροτήματα του τέλους (όντως κάποια βίντεο μαζί με την υπόκλιση του τέλους και τον υπερβάλλοντα ζήλο μας για αυτό που κάνουμε, γινόντουσαν μεγαλούτσικα αλλά σε καμιά περίπτωση δεν παραβιάζαμε κάτι συμφωνημένο). Μόνοι μας θέσαμε το ζήτημα την επόμενη χρονιά για τρίλεπτα αποσπάσματα επιλογής του φεστιβάλ από ένα δεκάλεπτο που θα τραβούσαμε. Έτσι και έγινε με τη σύμφωνη γνώμη του γραφείου τύπου και τηρήθηκε έως ότου ο κ. Λούκος με ανάρμοστη και αυταρχική συμπεριφορά, προσβάλλοντας και απειλώντας εθελοντές συνεργάτες του περιοδικού και εμένα προσωπικά, κατέλυσε το καθεστώς υποστήριξης των εκδηλώσεων του Φεστιβάλ Αθηνών, από ένα μη κερδοσκοπικό φορέα που καθημερινά δίνει μάχες για τον πολιτισμό και την προώθησή του.

4. [Η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ Α.Ε., δια των εντεταλμένων εκπροσώπων της, με ανταλλαγή ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, ……. Κατά συνέπεια και λειτουργώντας με τον τρόπο αυτό, επικαλούμενος και προτάσσοντας την δημοσιογραφική του ιδιότητα, καθιστούσε την ερμηνεία των έργων προσιτή σε νέο κύκλο χρηστών, αδιαφορώντας για τις παρεπόμενες συνέπειες που θα μπορούσε να έχει η ενέργεια του αυτή, όπως το να τρωθεί η σχέση του Φεστιβάλ με τους συνεργαζόμενους καλλιτέχνες/ ερμηνευτές , λόγω μη εξασφάλισης αδειών, την ενδεχόμενη παράλειψη καταβολής πρόσθετης αμοιβής στους καλλιτέχνες, η ακόμη και τον προσπορισμό οικονομικού οφέλους από διαφημίσεις στον διαδικτυακό τόπο τον οποίο εκπροσωπεί, στερώντας ταυτοχρόνως από τους καλλιτέχνες/ ερμηνευτές το ηθικό δικαίωμα παρακολούθησης του έργου τους και την δυνατότητα επιλογής των αποσπασμάτων του έργου ή της ερμηνείας τους.]

Η ηλεκτρονική αλληλογραφία ευτυχώς υπάρχει ακόμα και επιβεβαιώνει όλα όσα έχω γράψει και ισχυριστεί όλο αυτό τον καιρό. Άδεια από τους καλλιτέχνες είχαμε σε όλες τις περιπτώσεις, που εξασφάλιζαν οι αρμόδιες κοπέλες του γραφείου παραγωγής του Φεστιβάλ (στη διάθεση όποιου ενδιαφέρεται έχουμε και τα ονόματά τους) και όπου δεν είχαμε,  λήψη από την παράσταση δεν κάναμε.  Διαφημίσεις δεν έχουμε, αλλά και να είχαμε ή να έχουμε μελλοντικά, αυτό δεν αίρει τον μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα του εγχειρήματος-οράματος του περιοδικού μας, επιδοτήσεις δεν έχουμε πάρει ούτε μία, αλλά και να είχαμε πάρει ή να πάρουμε μελλοντικά , κάτι που δικαιούμαστε όσο λίγοι φορείς για το τιτάνιο έργο που προσφέρουμε σε καθημερινή βάση, πάλι δεν αίρει τον μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα του εγχειρήματος-οράματος του περιοδικού μας. Παρεμπιπτόντως το Camera Stylo Online “εκδίδει” η πολιτιστική μη κερδοσκοπική εταιρία ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΔΙΑΔΡΑΣΗ που ακόμα δεν είναι γραμμένη καν στο Μητρώο Πολιτιστικών Φορέων για να δικαιούται τυπικά επιδότηση, τρέχουμε τόσο πολύ ανιδιοτελώς κάθε μέρα και χωρίς να είμαστε τυπικά αλλά μόνο ουσιαστικά εκτός από καλλιτέχνες και δημοσιογράφοι, που δεν προλαβαίνουμε δυστυχώς ούτε στο ελάχιστο να υπερασπίσουμε και προωθήσουμε το συμφέρον της εταιρίας.
Εμείς
στερούμε το ηθικό δικαίωμα των καλλιτεχνών (αυτό το τελευταίο είναι και ακατανόητο), τι εννοείτε ακριβώς κύριοι-κυρίες του Φεστιβάλ Αθηνών; Αναφορικά τώρα και επί της ουσίας, εμείς πρέπει να πληρώνουμε τους καλλιτέχνες και τους παραγωγούς φορείς; Δεν θελήσαμε και δεν ζητήσαμε ποτέ χρήματα για ότι 3,5 χρόνια με συνέπεια και μεράκι παρέχουμε. Αλλά αυτό που επιτελούμε, ουσιαστικά δεν αποτελεί διαφήμιση των φορέων, των καλλιτεχνών και των έργων τους για το οποίο θα πλήρωναν αρκετά χρήματα για να το υλοποιήσουν;

Είχαμε πάρει απόφαση να τελειώναμε με το ζήτημα. Δεν μας αφήνετε όμως. Θα αποστείλουμε επιστολή με την τοποθέτηση μας για όσα ισχυρίζεστε, σε εσάς, στον Αναπληρωτή Υπουργό Πολιτισμού και στον Συνήγορο του Πολίτη και ελπίζουμε το ζήτημα να λήξει εδώ. Όπως με την Εθνική Λυρική Σκηνή που  από ένα σημείο και μετά έχουμε συμφωνήσει γραπτά, όπως με το Μέγαρο, το Εθνικό Θέατρο, το Ακροπόλ, το Κ.Θ.Β.Ε και άλλους φορείς  με τους οποίους έχουμε συμφωνήσει προφορικά να αναρτούμε πλάνα διάρκειας 2:59 λεπών, το έχουμε τηρήσει απαρέγκλιτα από τότε που συμφωνήθηκε και εξής, το ίδιο συνέβη και με το Φεστιβάλ Αθηνών όταν συμφωνήσαμε τρίλεπτο, το ίδιο θα συμβεί και στο μέλλον. Δεν έχουμε κανένα πρόβλημα τώρα που το θέτετε, να υποβάλλουμε γραπτό αίτημα για την παροχή τρίλεπτων βίντεο από το αρχείο σας, το σωστό θα ήταν όμως από όλες τις εκδηλώσεις και όχι κατά περίπτωση, αφού θεωρούμε αντιδημοκρατικό να αρνείται ο καλλιτέχνης και ο παραγωγός φορέας τη λήψη του καθιερωμένου διεθνώς όπως λέτε 2:59 λεπτών αποσπάσματος. Επίσης θεωρούμε αυτονόητο, ότι το ίδιο θα ζητήσετε από όλα τα ενδιαφερόμενα να καλύψουν το Φεστιβάλ  μέσα, να πράξουν. Και ότι, αν σε όλα τα μέσα που το ζητήσουν, παρέχετε έγκαιρα επιλεγμένο τρίλεπτο από την αρχειακή σας λήψη , καμιά αντίρρηση να συμβεί το ίδιο και με μας. Αναφορικά με τα ψεύδη και τις συκοφαντίες θεωρούμε αυτονόητο ότι θα τα ανακαλέσετε άμεσα για να μπορεί να υπάρξει εποικοδομητική και ειλικρινής συνεργασία. Αν αυτό δεν συμβεί τότε θα έχετε επιλέξει μόνοι σας αγαπητοί εκπρόσωποι του Φεστιβάλ Αθηνών το πως θέλετε και αξίζετε να σας αντιμετωπίζει ο ανεξάρτητος διαδικτυακός και όχι μόνο Τύπος.

Γιάννης Καραμπίτσος (σκηνοθέτης, μοντέρ, κριτικός κινηματογράφου, δντής Camera Stylo Online, πρόεδρος Καλλιτεχνικής Διάδρασης).

Ακολουθεί η απαντητική επιστολή μετά από 4 μήνες στον Συνήγορο του Πολίτη  του Φεστιβάλ Αθηνών.

 

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ Α.Ε.

Χατζηχρήστου 23 & Μακρυγιάννη, 117 42 Αθήνα Trjt»; Κέντρο: 210 9282900, Fax: 210 9282941 http://www.greekfestival.gr Hellenic Festival s.a. 23, Hadjichristou &. Makriyianni St., 117 42 Athens, Greece Dial Center: +30-210 9282900, Fax: +30-210 9282941 www.greekfestival.gr

Προς Συνήγορο του Πολίτη

Ανεξάρτητη Αρχή

Χατζηγιάννη Μέξη 5, Τ.Κ.115 28 Αθήνα Αρ. πρωτ. 08 Αθήνα, 09-01-2013 Κύριοι, Σε απάντηση των με αρ. πρωτ. 155945/30633/03-09-2012 και 155943/379/04-01-2013 εγγράφων σας (αρ. πρωτ. εισερχ. εγγρ. 948/11-09-2012 και 04/09-01-2013, αντίστοιχα), επιθυμούμε να θέσουμε υπ’ όψιν σας τα ακόλουθα:

Μετά από σωρεία αντιδεοντολογικών ενεργειών εκ μέρους του κ. Καραμπίτσου έναντι της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ Α.Ε. στο πλαίσιο άσκησης της δραστηριότητος του και μετά από απρεπή συμπεριφορά, της οποίας αποδέκτης υπήρξε και ο ίδιος ο Πρόεδρος της Ε.Φ. Α.Ε. κ. Λούκος ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΛΛ Α.Ε. οδηγήθηκε στην απόφαση να μην επιτρέπει την μαγνητοσκόπηση των εκδηλώσεων της, χωρίς την εξασφάλιση ειδικής, έγγραφης και ρητής, κατά περίπτωση, αδείας. Ως γνωστόν, σύμφωνα με τον νόμο, δεν επιτρέπεται η αναμετάδοση και συνεκδοχικά και η ανάρτηση στο διαδίκτυο, αποσπασμάτων των εκδηλώσεων που διοργανώνει η Ε.Φ., χωρίς την ρητή και έγγραφη άδεια των συμμετεχόντων καλλιτεχνών/ ερμηνευτών την οποία κατά περίπτωση παρέχουν προς την ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ Α.Ε.

Ο κ. Καραμπίτσος, κατά την συνήθη τακτική την οποία ακολουθεί, έχει κατά καιρούς προχωρήσει σε λήψη, και αναμετάδοση αποσπασμάτων των εκδηλώσεων, χωρίς να έχει προηγουμένως εξασφαλίσει την ρητή, μέσω της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ Α.Ε., συναίνεση των δημιουργών και των εκτελεστών καλλιτεχνών/ ερμηνευτών, ως θα όφειλε, γεγονός το οποίο θα μπορούσε να δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα και να μας φέρει σε αντιπαράθεση με τους συνεργαζόμενους καλλιτέχνες/ ερμηνευτές. Οι δε αναμεταδόσεις στις οποίες προχωρούσε, δεν περιορίζοντο μόνον σε πλάνα της «λήξης της εκδήλωσης», όπως διατείνεται, αλλά ακόμη και σε μακροσκελή αποσπάσματα, που υπερέβαιναν τα διεθνώς καθιερωμένα δύο λεπτά και πενήντα εννέα δευτερολέπτων( 2’59»).

Η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ Α.Ε., δια των εντεταλμένων εκπροσώπων της, με ανταλλαγή ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, καθ’ όλο το χρονικό αυτό διάστημα, του επεσήμαινε σταθερά την ανάγκη ακολούθησης της επιβαλλόμενης, από την δεοντολογία, διαδικασίας, την οποία ακολουθούν και όλοι οι διαπιστευμένοι δημοσιογράφοι. Κατά συνέπεια και λειτουργώντας με τον τρόπο αυτό, επικαλούμενος και προτάσσοντας την δημοσιογραφική του ιδιότητα, καθιστούσε την ερμηνεία των έργων προσιτή σε νέο κύκλο χρηστών, αδιαφορώντας για τις παρεπόμενες συνέπειες που θα μπορούσε να έχει η ενέργεια του αυτή, όπως το να τρωθεί η σχέση του Φεστιβάλ με τους συνεργαζόμενους καλλιτέχνες/ ερμηνευτές , λόγω μη εξασφάλισης αδειών, την ενδεχόμενη παράλειψη καταβολής πρόσθετης αμοιβής στους καλλιτέχνες, η ακόμη και τον προσπορισμό οικονομικού οφέλους από διαφημίσεις στον διαδικτυακό τόπο τον οποίο εκπροσωπεί, στερώντας ταυτοχρόνως από τους καλλιτέχνες/ ερμηνευτές το ηθικό δικαίωμα παρακολούθησης του έργου τους και την δυνατότητα επιλογής των αποσπασμάτων του έργου ή της ερμηνείας τους.

Επειδή, παρ’ όλα αυτά , αντιλαμβανόμεθα ότι το δημοσιογραφικό ενδιαφέρον του καταγγέλλοντος, παραμένει ζωηρό για τις εκδηλώσεις της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ Α.Ε., και προκειμένου να υπάρξει εξομάλυνση στο μέλλον , ενημερώνουμε ότι κατά περίπτωση, μετά από έγγραφο αίτημα του και μετά από επίσης έγγραφη συναίνεση της, η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ Α.Ε. προτίθεται να του παραχωρεί στιγμιότυπα των εκδηλώσεων από την αρχειακή της μαγνητοσκόπηση (στην οποία η ίδια η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ Α.Ε. προβαίνει) και εφόσον αυτή πραγματοποιείται, διαρκείας 2’και 59″ κατά μέγιστο όριο και μόνο για τις εκδηλώσεις αυτές , για τις οποίες έχει εξασφαλισθεί -βάσει ειδικού όρου στην σύμβαση τους- η συναίνεση των συμμετεχόντων καλλιτεχνών/ ερμηνευτών.

Ευχαριστούμε για την προσοχή σας

Με ιδιαίτερη εκτίμηση

Άννα Σάλλα Δικηγόρος

Κοινοποιήσεις :

Γραφείο Αναπληρωτού Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού Μπουμπουλίνας 20-22 Τ.Κ. 106 82 Αθήνα

Γιάννης Καραμπίτσος Τσαμαδού 26-28 Τ.Κ. 106 82 Αθήνα—–

Σχετικά έγγραφα

EPISTOLI PROS K. LOUKO 2011

EPISTOLI PROS K LOUKO 2012

EPISTOLI PROS K TZABARA

EPISTOLI PROS TO SYNIGORO TOU POLITI

ISTORIKO SXESIS CAMERA STYLO KAI FESTIVAL ATHINON

Σχετικές αναρτήσεις

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.