ΣΠΑΝΙΑ ΤΟΠΙΑ ΤΟΥ ΙΑΠΩΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ Από την παράδοση στη νεωτερικότητα: Αφιέρωμα | Πέμπτη 14 έως Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2013 | Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

Oboroyo No Onna

Γυναίκα της Ομίχλης

Πέμπτη 14 έως Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2013 ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΠΑΝΙΑ ΤΟΠΙΑ ΤΟΥ ΙΑΠΩΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ Από την παράδοση στη νεωτερικότητα

Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας

Καλλιτεχνική Επιμέλεια Αφιερώματος: Μισέλ Δημόπουλος

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας διοργανώνει, από τις 14 μέχρι και της 20 Φεβρουαρίου, σε συνεργασία με το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης ένα ξεχωριστό αφιέρωμα στον Ιαπωνικό Κινηματογράφο με τίτλο «Σπάνια Τοπία του Ιαπωνικού Κινηματογράφου: από την Παράδοση στη Νεωτερικότητα».

Το αφιέρωμα που διοργανώνεται με την υποστήριξη της Πρεσβείας της Ιαπωνίας, του Japan Foundation και του Kawakita Memorial Film Institute, περιλαμβάνει συνολικά 11 ταινίες. Κάποιες από αυτές είναι κινηματογραφικά μεγαθήρια ενώ κάποιες άλλες παραμένουν ακόμη ανεξερεύνητοι θησαυροί. Και οι 11 ταινίες όμως, η καθεμία με το δικό της ξεχωριστό ύφος, σφράγισαν τη διεθνή αναγνώριση της πολιτιστικής προσφοράς της Ιαπωνίας τον 20ο αιώνα.

«Ο σχεδιασμός του αφιερώματος ήταν μια ιδέα του Μισέλ Δημόπουλου» δήλωσε ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ της Αθήνας και Διευθυντής του περιοδικού ΣΙΝΕΜΑ που το διοργανώνει Ορέστης Ανδρεαδάκης «Έτσι λοιπόν του δώσαμε carte blanche, για την καλλιτεχνική επιμέλεια, αφού οι γνώσεις, το γούστο και η κρίση του είναι εντυπωσιακές. Ο Μισέλ έχει πάντα κάτι ενδιαφέρον να πει με τις κινηματογραφικές του επιλογές.»

Πρώην Διευθυντής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης- από το 1991 μέχρι και το 2004- και Διευθυντής του θρυλικού περιοδικού ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, ο Δημόπουλος έκανε μια εξαιρετική επιλογή. «Δεν έλειψαν και στην Ελλάδα, τις προηγούμενες δεκαετίες, οι λάτρεις του Ιαπωνικού Κινηματογράφου και, κατά προέκταση, της ιαπωνικής κουλτούρας.» δήλωσε. «Τα τελευταία όμως χρόνια όλο και λιγόστευαν τα μεγάλα ονόματα της 7ης τέχνης από τη χώρα αυτή, αυτά που μας είχαν γοητεύσει και μας είχαν οδηγήσει σε αδιανόητα, εκθαμβωτικά μονοπάτια, και που, παρά τη γεωγραφική και πολιτιστική απόσταση, φάνταζαν να δημιουργούν οικείες όσο και βαθύτερες προσβάσεις σε θαυμαστές αφηγήσεις, ασύλληπτες τεχνοτροπίες, αλλόκοτες κοινωνικές και ηθικές προσεγγίσεις.

Αυτά τα ονόματα, οι Κουροσάουα, Μιζογκούτσι, Όζου (με τη σειρά που τους γνωρίσαμε) και, από την επόμενη γενιά, οι Όσιμα, Ιμαμούρα αποτέλεσαν τα κορυφαία ονόματα μιας κινηματογραφικής έκφρασης που πάντα έπαιζε την παράδοση στην κόψη της νεωτερικότητας.

Όμως τα δέντρα έκρυβαν το δάσος, ξεφύτρωναν από τη λήθη και άλλοι σπουδαίοι δημιουργοί του 20ου αιώνα, επισκιασμένοι στη Δύση (ή έστω παραγνωρισμένοι), τους οποίους ανακαλύπταμε με καθυστέρηση όπως ο Ναρούζε ή ο Γκόσο στην τάξη των παλαιών δασκάλων και από το λεγόμενο Νέο Κύμα (δεκαετία του ’60) οι Γιόσιντα, Τεσιγκαχάρα, Μασουμούρα, Ουακαμάτσου και Σουζούκι.

Στην πορεία του Ιαπωνικού κινηματογράφου, από την κυριαρχία των «στούντιο» μέχρι την κατάρρευσή της και την άνοδο του ανεξάρτητου κινηματογράφου, η αλλαγή φρουράς μοιάζει τα τελευταία χρόνια χλωμή και αβέβαιη, σχεδόν άφαντη στις οθόνες της χώρας μας. Μόνο τα φεστιβάλ συνεχίζουν να εκπέμπουν σήματα ύπαρξης μερικών νέων δημιουργών που τεκμηριώνουν ότι κάτι δημιουργικό ακόμα κινείται στη χώρα του Ανατέλλοντος Ήλιου.

Το πρόγραμμα προβολών στο ΙΜΚ θα μπορούσε να θεωρηθεί ως μια προσπάθεια εναλλακτικής παρουσίασης της ιστορίας του μεταπολεμικού Ιαπωνικού κινηματογράφου (με μια εξαίρεση, της προπολεμικής ταινίας του Γκόσο): με τα πενιχρά, όμως, μέσα, που διαθέταμε δεν μπορούσε παρά να ήταν αναγκαστικά ελλειπτική λόγω της απουσίας σπουδαίων ονομάτων απ’ αυτά που αναφέραμε.»

ΣΠΑΝΙΑ ΤΟΠΙΑ ΙΑΠΩΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ

ΠΕΜΠΤΗ 14.2.2013 17:00 Γυναίκα της Ομίχλης (Oboroyo No Onna, 111’) Σκην: Χεινοσούκε Γκόσο, Ασπρόμαυρη, 111΄, 1936 19:30 Ιστορίες του Γκέντζι (Genji Monogatari, 124’) Σκην: Κοζαμπούρο Γιοσιμούρα, Ασπρόμαυρη, 121΄, 1951 22:30 Κολασμένα Πάθη (Yabu no naka no Kuroneko, 90’) Σκην: Κανέτο Σίντο, Ασπρόμαυρη, 90΄, 1967

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 15.2.2013 17:00 Ο Ηλίθιος (Hakuchi, 166’) Σκην: Ακίρα Κουροσάουα, Ασπρόμαυρη, 166΄, 1951

20:00 Η τελετή (Gishiki, 122’) Σκην: Ναγκίσα Όσιμα, Έγχρωμη, 122΄, 1971 23:00 Εϊτζινάικα (Ee Janaika, 151’) Σκην: Σοχέι Ιμαμούρα, Έγχρωμη, 151΄, 1981

ΣΑΒΒΑΤΟ 16.2.2013 17:00 Ζέγκεν (Zegen, 124’) Σκην: Σοχέι Ιμαμούρα, Έγχρωμη, 124΄, 1987 19:30 Πυρκαγιά (Enjo, 96’) Σκην: Κον Ιτσικάουα, Ασπρόμαυρη, 99΄, 1958 21:30 Έρωτας + Σφαγή (Erosu Purasu Gyakusatsu, 168’) Σκην: Γιοσισίγκε Γιόσιντα, Ασπρόμαυρη, 168΄, 1969

ΚΥΡΙΑΚΗ 17.2.2013 17:00 Το θολό ποτάμι (Doro No Kawa, 105’) Σκην: Κοχέι Ογκούρι, Ασπρόμαυρη, 105΄, 1981 19:30 Γυναίκα της ομίχλης (Oboroyo No Onna, 111’) Σκην: Χεινοσούκε Γκόσο, Ασπρόμαυρη, 111΄, 1936 21:45 Ο Ηλίθιος (Hakuchi, 166’) Σκην: Ακίρα Κουροσάουα, Ασπρόμαυρη, 166΄, 1951

ΔΕΥΤΕΡΑ 18.2.2013 18:00 Οι Ιστορίες του Γκέντζι (Genji Monogatari, 124’) Σκην: Κοζαμπούρο Γιοσιμούρα, Ασπρόμαυρη, 121΄,1951 20:30 Ζέγκεν (Zegen, 124’) Σκην: Σοχέι Ιμαμούρα, Έγχρωμη, 124΄, 1987 23:00 Κολασμένα Πάθη (Yabu no naka no Kuroneko, 90’) Σκην: Κανέτο Σίντο, Ασπρόμαυρη, 90΄, 1967

ΤΡΙΤΗ 19.2.2013 18:00 ΕΪτζανάικα (Ei Janaika, 151’) Σκην: Σοχέι Ιμαμούρα, Έγχρωμη, 151΄, 1981 21:00 Το αγόρι (Shonen, 97’) Σκην: Ναγκίσα Όσιμα, Ασπρόμαυρη & Έγχρωμη, 97΄, 1969

ΤΕΤΑΡΤΗ 20.2.2013 18:00 Έρωτας + Σφαγή (Erosu Purasu Gyakusatsu, 168’) Σκην: Γιοσισίγκε Γιόσιντα, Ασπρόμαυρη, 168΄, 1969 21:30 Το θολό Ποτάμι (Doro No Kawa, 105’) Σκην: Κοχέι Ογκούρι, Ασπρόμαυρη, 105΄, 1981

Πέμπτη 14 έως Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2013 ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΣΠΑΝΙΑ ΤΟΠΙΑ ΤΟΥ ΙΑΠΩΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ Από την παράδοση στη νεωτερικότητα

Αίθουσα: Κινηματογράφος Τιμές εισιτηρίων: 3€ ανά προβολή

“Χορηγός του αφιερώματος είναι η κορυφαία Ιαπωνική εταιρεία καλλυντικών Shiseido, η οποία όντας συνυφασμένη με την Τέχνη – ένα  χαρακτηριστικό που βρίσκεται διάχυτο στη φιλοσοφία της, στηρίζει ένθερμα τα πολιτιστικά δρώμενα και την μαγεία του Ιαπωνικού κινηματογράφου. Τις ημέρες Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή όλοι οι θεατές θα μπορούν με την ειδική πρόσκληση που θα παραλάβουν να κλείσουν μια δωρεάν περιποίηση προσώπου σε κάποιον από τους prive χώρους της μάρκας, ενώ παράλληλα θα έχουν την ευκαιρία να λάβουν 1 set  προϊόντων ομορφιάς της Shiseido που θα κληρώνεται μετά από κάθε προβολή.”

Με την στήριξη: Πρεσβεία της Ιαπωνίας, Japan Foundation, Kawakita Memorial Film Institute,

Ταινιοθήκη της Θεσσαλονίκης

Χορηγοί επικοινωνίας της εκδήλωσης: EPT, MEGA


Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης Πειραιώς 206, Ταύρος, Αθήνα 177 78, τηλ. 210 3418 550, φαξ. 210 3418 570 Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο : info@mcf.gr Ιστοσελίδα: http://www.mcf.gr

Εισιτήρια προπωλούνται στα ταμεία του Ιδρύματος (Πειραιώς 206, Ταύρος) Δευ-Παρ 11:00 – 14:00 και τα απογεύματα μία ώρα πριν την παράσταση Αγορά με πιστωτική κάρτα: 210 3418579, Δευ-Παρ 11:00 – 14:00 και στην Ιστοσελίδα του Ιδρύματος http://www.mcf.gr Εισιτήρια προπωλούνται και στα καταστήματα Public: Σύνταγμα, Πειραιά, Γλυφάδας, Αγ. Δημητρίου Metro Mall, Athens Mall Μαρούσι. Υποστηρικτές Ιδρύματος Μ. Κακογιάννης PricewaterhouseCoopers Business Solutions S.A. Where value begins Dogkas Wines Konstantinos Playground Productions

Χορηγοί Επικοινωνίας Ιδρύματος Μ. Κακογιάννης ΤΑ ΝΕΑ METROPOLIS Το Ποντίκι Αθήνα 9,84 BHMA FM 99.5 Ως 3 Ε-go.gr, Ελculture.gr Clickatlife.gr

Culturenow.gr Mediasoup.gr Monopoli.gr In2life.gr Camera Stylo online

Στάθμευση στο εμπορικό κέντρο athensheart Οι  θεατές των παραστάσεων του ΙΜΚ δικαιούνται δωρεάν στάθμευση στο Parking του εμπορικού κέντρου Athens Heart από Δευτέρα έως Σάββατο από τις 08:00 – 22:00. Από τις 22:00 έως τη 01:00 η χρέωση είναι 2,5€ και 1€ για κάθε επιπλέον ώρα στάθμευσης μετά από τη 01:01. Τις Κυριακές οι θεατές των παραστάσεων του ΙΜΚ θα επιβαρύνονται  με 2,5€ για χρήση του parking από τις 10.00  έως 01.00. Από τις 01.01πμ  θα επιβαρύνεται με κόστος 1€ για κάθε επιπλέον ώρα.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: