Οι αδελφοί Κοέν ανακαλύπτουν έναν Ντίλαν πριν από τον Μπομπ Ντίλαν | του Κώστα Τερζή

 αλλά και την εισβολή «τρομοκράτη» που με την απειλή ψεύτικης χειροβομβίδας σκόρπισε τον πανικό σε αυτοσχέδιο τηλεοπτικό στούντιο, μπροστά σε παρουσιαστές και ηθοποιούς
αλλά και την εισβολή «τρομοκράτη» που με την απειλή ψεύτικης χειροβομβίδας σκόρπισε τον πανικό σε αυτοσχέδιο τηλεοπτικό στούντιο, μπροστά σε παρουσιαστές και ηθοποιούς

ΚΑΝΝΕΣ, ΑΠΟΣΤΟΛΗ: ΚΩΣΤΑΣ ΤΕΡΖΗΣ

Για «Φαρ Ουέστ στις Κάννες» μιλούν τα πρακτορεία ειδήσεων, με αφορμή την κλοπή κοσμημάτων μεγάλης αξίας του οίκου Chopard (που είναι χορηγός του Φεστιβάλ και δανείζει τα κοσμήματα στους σταρ προκειμένου να εμφανιστούν με τις τουαλέτες στο κόκκινο χαλί, απέναντι στα φλας των φωτογράφων), αλλά και την εισβολή «τρομοκράτη» που με την απειλή ψεύτικης χειροβομβίδας σκόρπισε τον πανικό σε αυτοσχέδιο τηλεοπτικό στούντιο, μπροστά σε παρουσιαστές και ηθοποιούς. Η πραγματικότητα όμως εδώ στην Κρουαζέτ είναι πολύ διαφορετική, τίποτε δεν μπορεί να ανακόψει τον ρυθμό του Φεστιβάλ, που μπαίνει στην τελική ευθεία, ιδιαίτερα μάλιστα από τη στιγμή που θεατές, συντελεστές των ταινιών και δημοσιογράφοι αρχίζουν να στεγνώνουν, καθώς σταμάτησε η βροχή και ξαναβγήκε επιτέλους ο ήλιος, έπειτα από τέσσερις ημέρες αδιάκοπης νεροποντής.

Η ταινία που συζητήθηκε περισσότερο μέσα στο Σαββατοκύριακο ήταν σίγουρα η τελευταία δουλειά των αδελφών Τζόελ και Ιθαν Κοέν, «Inside Llewyn Davis», που περιλαμβάνεται στο διαγωνιστικό πρόγραμμα, μια ταινία για τη μουσική σκηνή του Γκρίνουιτς Βίλατζ στις αρχές της δεκαετίας του ’60, πριν την καταλυτική εμφάνιση του Μπομπ Ντίλαν, ο οποίος όμως αναμφίβολα «χρωστά» πολλά στους μουσικούς εκείνης της περιόδου.

«Αυτό που μας ενδιέφερε πρώτα και πάνω από όλα ήταν η μουσική σκηνή του Βίλατζ στη Νέα Υόρκη στα τέλη της δεκαετίας του ’50 και μέχρι το 1961 που προέκυψε ο Μπομπ Ντίλαν και έγινε η ‘έκρηξη’. Αγαπάμε πολύ αυτή τη μουσική, και γι’ αυτό αγαπάμε και τη συγκεκριμένη περίοδο» είπαν οι αδελφοί Κοέν στη συνέντευξη Τύπου εδώ στο Φεστιβάλ.

Ήρωας στην ταινία των Κοέν είναι ένας από τους άσημους και πάμφτωχους καλλιτέχνες, που αγωνίζεται να επιβιώσει στη μουσική σκηνή, ονόματι Λιούιν Ντέιβις (Όσκαρ Αϊζακ), χαρακτήρας που συμπυκνώνει διάφορα υπαρκτά πρόσωπα εκείνης της περιόδου, κυρίως όμως τον Ντέιβ Βαν Ρονκ, ο οποίος μπορεί να μην έγινε διάσημος όμως επηρέασε πάρα πολύ τους μουσικούς αυτής της γενιάς – κατέγραψε μάλιστα τις εμπειρίες του στο «The Mayor of Mac Dougal Street» («Ο δήμαρχος της οδού Μακ Ντούγκαλ») που ήταν η «μαγιά» για το σενάριο των Κόεν. Ο Λιούιν Ντέιβις είναι πρώην ναυτικός που αγωνίζεται να αναγνωριστεί ως μουσικός (οι περισσότεροι μουσικοί αυτού του ρεύματος προέρχονταν από τις «μη προνομιούχες» κοινωνικές τάξεις), είναι δύσκολος χαρακτήρας, τα έχει μπλέξει στις σχέσεις του με τις γυναίκες, συγκρούεται εύκολα, καθώς δεν κρατά το στόμα του κλειστό, αλλά είναι πεισματάρης και πιστεύει στο ταλέντο του. «Καρδιά» της ταινίας είναι το απελπισμένο ταξίδι του από τη Νέα Υόρκη στο Σικάγο, μέσα στο καταχείμωνο, προκειμένου να συναντήσει έναν μουσικό παραγωγό, ταξίδι κινηματογραφημένο με μια ονειρική διάσταση, που απογειώνει την αφήγηση. Συνταξιδιώτης του σε αυτή τη διαδρομή είναι ένας σχεδόν παράλυτος μουσικός της τζαζ (τον υποδύεται εκπληκτικά ο Τζον Γκούντμαν) και οι Κοέν βρίσκουν την ευκαιρία να ανιχνεύσουν, με εξαιρετική προσοχή στις λεπτομέρειες, την ατμόσφαιρα μιας ολόκληρης εποχής. http://www.avgi.gr/

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.