«Πριν τα ή Βαθιά Μεσάνυχτα»; | δημοσιογραφία ως διαδικασία ή ως διεργασία; του Γιάννη Καραμπίτσου

   rouvas_papakaliatis

Μας κάλεσαν από την εταιρία παραγωγής και την εταιρία διανομής της ταινίας «Πριν τα Μεσάνυχτα» να καλύψουμε την εκδήλωση (πρεμιέρα), μας έδωσαν και δημοσιογραφική διαπίστευση. Είχαμε επικοινωνήσει και τηλεφωνικά και είχαμε ρωτήσει αν μπορούμε να καλύψουμε τηλεοπτικά την εκδήλωση και μας απάντησαν θετικά.

Τι εννοούσαν; ΑΠΕΞΩ.

pallas_11_6_2013_2

Δηλαδή να «τραβήξουμε» τους έλληνες επώνυμους που θα προσέρχονταν και τους δημοφιλείς διεθνείς καλεσμένους. Αυτό είναι η δημοσιογραφία που επιφυλλάσουν για την κοινότητα των πολιτών οι εταιρίες παραγωγής και διανομής (τουλάχιστον κάποιες από αυτές); Μόλις συνειδητοποιήσαμε και μας διευκρινήσαν ότι δεν θα εισέλθουμε στην εκδήλωση και δεν θα πάρουμε πλάνα από αυτή, παραδώσαμε την δημοσιογραφική διαπίστευση και αποχωρήσαμε. Και καλά εμείς (και οι φωτογράφοι και φωτορεπόρτερ) είχαμε και κάμερα, οι υπόλοιποι δημοσιογράφοι που βρίσκονταν σε εκείνον τον οριοθετημένο από κάγκελα χώρο έξω από το Παλλάς και δεν είχαν κάμερα αλλά μόνο στυλό, τι θα μπορούσαν να κάνουν εκεί; να περιγράψουν και να καταγράψουν τους επώνυμους που θα κατέφθαναν;

αλήθεια επίσης, για τους εκπροσώπους κάποιων φορέων όχι για όλους ευτυχώς, εμείς τι είμαστε για αυτούς ακριβώς; φωτογράφοι, καμεραμέν, δημοσιογράφοι; μπορεί να είμαστε όλα μαζί; και παράλληλα ενδεχόμενα να είμαστε διευθυντές σε κάποιο περιοδικό; (έστω διαδικτυακό). Ως τι καλούμαστε λοιπόν;  Και με με ποια φιλοσοφία και σκεπτικό, αληθινά θα θέλαμε να μάθουμε, η θέση μας είναι έξω από την εκδήλωση και όχι μέσα; Με αυτό δεν θέλουμε να πούμε ότι κάποιων συναδέλφων όποια ιδιότητα και να έχουν η θέση είναι έξω. απλά για μας επειδή εμείς το θέτουμε και δεν το θέτουν όλοι, ενώ ίσως θα έπρεπε,  αυτό είναι όχι απλά απαράδεκτο, αλλά δεν τίθεται και καν υπό συζήτηση.

Αυτή τη δημοσιογραφία, που δημοσιογραφία δεν είναι, εμείς στο Camera Stylo για ένα λόγο παραπάνω επειδή εθελοντικά και από μεράκι πράττουμε ότι πράττουμε, δεν την υπηρετούμε. Επίσης πέρα από το ζήτημα ουσίας ποια εκδήλωση να καλύψεις έξω από την εκδήλωση, ποιοι ήταν μέσα στην εκδήλωση, για ποιούς έγινε, υπήρχαν δημοσιογράφοι που ήταν μέσα και με ποια κριτήρια; Τι δημοσιογράφους θέλουν κάποιοι εκ των εκπροσώπων των εταιριών παραγωγής και διανομής; Υποταχτικούς και χωρίς προσωπικότητα; 

pallas_11_6_2013

Τέλος να επισημάνουμε σε όλους τους ανθρώπους του χώρου: Δεν μας έχει λείψει η επαφή-κάθε άλλο- με τους επώνυμους αυτού του πλανήτη. Μια κοπελίτσα με φωτογραφική έξω από τα κάγκελα ανεβασμένη ψηλά περίμενε τον ερχομό των σταρ να τους αποθανατίσει. Προφανώς ήταν σε καλύτερη μοίρα και θέση από τους δημοσιογράφους και φωτορεπόρτερ β’ κατηγορίας των κλεισμένων μέσα στα κάγκελα, απέξω από την εκδήλωση.

pallas_11_6_2013_1

Αγαπητοί εκπρόσωποι του χώρου παραγωγής και διανομής, η προσωπικότητά μας και η κοσμοθεωρία μας δεν μας επιτρέπει να βλέπουμε διαφορετικά τα πράγματα, παρά «σε ότι κάνουμε να είμαστε πρωτοπόροι, να δρούμε με μεράκι και όραμα, να υλοποιούμε λειτούργημα και όχι αγγαρεία, να πραγματοποιούμε διεργασία και όχι διαδικασία». Διευκρινίζουμε ότι η νοοτροπία και φιλοσοφία αυτή προφανώς δεν διακατέχει (ή τουλάχιστον έτσι ελπίζουμε) όλες τις εταιρίες παραγωγής και διανομής, αλλά μόνο τις πιο μεγάλες και για αυτό με μεγαλύτερο τουπέ.

Λίγο , πριν τα μεσάνυχτα, λίγο πριν σιγήσει το σήμα της ΕΡΤ, η στάση αυτή κάποιων εκπροσώπων των εταιριών παραγωγής και διανομής στο χώρο του κινηματογράφου , μας τόνισε με τον τρόπο της για άλλη μια φορά ότι πολιτισμός και πολιτική δεν είναι ξεχωριστά πράγματα και ότι για να μην μπαίνουμε καν στη λογική τους και να βρισκόμαστε στη δυσάρεστη και άχαρη θέση στην οποία χτες βρεθήκαμε, η θέση μας ως πολιτιστικών δημοσιογράφων, όταν θα πρέπει να επιλέξουμε ανάμεσα στα δύο,  είναι προς την «πολιτική» του πολιτισμού, είναι προς την ΕΡΤ και την Αγία Παρασκευή, αν θέλουμε να υπάρχει πολιτισμός και αυτός να είναι λαϊκός, βαθύς και ριζοσπαστικός και όχι επιφανειακός και κοσμικός, των σταρ και των επωνύμων.

Παρεμπιπτόντως τι σχέση είχε αυτή η εκδήλωση και το ύφος της με το επιδοτούμενο Φεστιβάλ Θερινού Κινηματογράφου με ελεύθερη είσοδο  που έκανε έναρξη εκείνη την ημέρα; 

Γιάννης Καραμπίτσος Διευθυντής Camera Stylo Online Υ.Γ.

1.Είμαστε εδώ για να προβάλλουμε αναφορικά με τον Πολιτισμό, τα πάντα, όχι μόνο όσα συμφωνούν με την φιλοσοφία και κοσμοθεωρία μας. Και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε σε συνεργασία με όλους τους φορείς μέσα σε κλίμα αμοιβαίου σεβασμού, αλλά και υπηρετώντας την ουσία του λειτουργήματός μας.

2. Υπάρχει η συνέντευξη τύπου σήμερα το μεσημέρι, θα μπορούσαν οι εκπρόσωποι της εταιρίας παραγωγής και διανομής να μας καλέσσουν μόνο εκεί, αν επρόκειτο να μην μπούμε μέσα στην εκδήλωση και να μην δούμε και την ταινία. Προτιμότερο θα ήταν από μια πρόσκληση σε επίσημη πρεμιέρα για επίσημους της δικής σας επιλογής προφανώς, στους οποίους δεν ανήκουμε εμείς.

3.Και μια διευκρίνηση: σήμερα (12.6.2013) το μεσημέρι,  στη συνέντευξη τύπου με ενημέρωσαν οι συνάδελφοι ότι αργότερα χθες, λίγο πριν αρχίσει η ταινία, τους επετράπη η είσοδος. το διευκρινίζουμε για να είμαστε εντάξει με τη δεοντολογία.  

One comment

  1. Πολύ σωστά τα λέτε! Και το πρόβλημα είναι ότι αυτές οι αστειότητες υπερκαλύπτουν την πολύ ενδιαφέρουσα αυτή ταινία (θα τη χαρακτήριζα μια από τις ελάχιστες αμμερικάνικες καλλιτεχνικές παραγωγές) που τυγχάνει να προβάλει και τη χώρα μας

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.