«ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΟΝΤΑΣ ΤΗ ΜΗΔΕΙΑ» | Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ

 OLYMPUS DIGITAL CAMERA 

Μίκης Θεοδωράκης: «Μια ταινία ιδιοφυής»

«Ιδιοφυή σύλληψη» χαρακτήρισε ο Μίκης Θεοδωράκης την ταινία του Αστέρη Κούτουλα «Ανακυκλώνοντας τη Μήδεια», στη συνέντευξη Τύπου που παρέθεσε στο Ίδρυμα Κακογιάννη η New Star, ενόψει της προβολής της ταινίας στους κινηματογράφους της Αθήνας.

«Μη σας τρομάζει η λέξη τρομοκρατία», τόνισε ο μεγάλος Έλληνας μουσικοσυνθέτης, πάνω στην όπερα του οποίου «Μήδεια» στήριξε ο Α. Κούτουλας την ταινία του. «Η αντίσταση δεν είναι τρομοκρατία. Τρομοκράτες είναι οι σύγχρονοι βάρβαροι που αναγκάζουν την Ελλάδα να σκοτώνει τα παιδιά της…»

Εκ μέρους της New Star o Βελισσάριος Κοσσυβάκης καλωσόρισε τους παρευρισκομένους και παρουσίασε το πάνελ, αποτελούμενο από τον

σκηνοθέτη Αστέρη Κούτουλα, τον Μίκη Θεοδωράκη, καθώς και τη 16χρονη Γερμανίδα πρωταγωνίστρια Μπέλα Έλμαν, που βρίσκεται στην Αθήνα με αφορμή την πρεμιέρα της ταινίας.

Εν κατακλείδι, τονίστηκε απ’ όλους ότι πρόκειται για μια ξεχωριστή και πρωτότυπη ταινία, εντελώς διαφορετική από τις συνηθισμένες, μια ταινία για την κρίση και την αντίσταση, σε μια χώρα που στερεί το μέλλον από το ίδιο της το μέλλον: τα παιδιά της…

A_Kutulas&B_OelmannByMikeGeranios

Πρώτος πήρε το λόγο ο Αστέρης Κούτουλας, ο οποίος τόνισε:

«Το μέλλον εξακολουθεί να δολοφονείται

Σκέψεις αναφορικά με την ταινία «Recycling Medea» («Ανακυκλώνοντας τη Μήδεια»)

Γιατί σκοτώνει μια μητέρα τα παιδιά της; Γιατί σκοτώνει η Ελλάδα τα παιδιά της;

Γιατί τα παιδιά κατεβαίνουν στους δρόμους, προκειμένου να πολεμήσουν τους γονείς τους;

Γιατί παρόλα αυτά διατηρείται το όνειρο της ευτυχίας;

Γιατί εξακολουθεί να υπάρχει η επιθυμία για έναν καλύτερο κόσμο;

Έκανα την ταινία έχοντας συνεχώς αυτές τις ερωτήσεις στο μυαλό μου.

Στο Βερολίνο, όπου ζω. Στην Αθήνα, όπου βρίσκεται η πατρίδα μου.

Η έντονη συναισθηματική φόρτιση της ταινίας αντιστοιχεί στην ένταση της φονικής πράξης, όταν η μητέρα σκοτώνει τα παιδιά της. Η ταινία μας είναι ένα ποιητικό έργο αφιερωμένο στα θύματα. Είναι έκφραση ενός ισχυρού δεσμού με εκείνους που αναγκάζονται να αγωνίζονται για τη ζωή τους, και υπ’ αυτή την έννοια αποτελεί ταυτόχρονα μια απάντηση στην κυριαρχούσα βία.

Η ταινία μας είναι μια πέτρα στο χέρι ενός αγοριού που αντιστέκεται οργισμένο.

Η ταινία μας είναι ένα βρέφος που αποκοιμιέται στην αγκαλιά της μάνας του.

Η ταινία μας είναι ένα δέντρο στα τραχιά βουνά της Κρήτης.

Η ταινία μας είναι ένα κορίτσι που τρώει τα νύχια του.

Το παιδί μάς δείχνει την ταινία του.

Η ταινία μας επικαλείται το ποίημα του Χαλίλ Γκιμπράν: «Τα παιδιά σας δεν είναι τα παιδιά σας».

Η ταινία μας κολλάει πάνω στο κράνος ενός αστυνομικού, το οποίο – μετά το τέλος της υπηρεσίας – κλειδώνεται σε ένα ντουλάπι.

Η ταινία μας είναι ο καθρέφτης που μακιγιάρεται η Μαρία Κάλλας.

Η ταινία μας δεν είναι ένα παράθυρο που μπορείς να ανοίξεις.

Η ταινία μας είναι ένα ημερολόγιο, γραμμένο σ’ ένα κρησφύγετο στη σοφίτα ενός σπιτιού στο Άμστερνταμ.

Η ταινία μας είναι ένα ξανθό γαλανομάτικο κορίτσι που πηγαίνει στο κάστινγκ.

Η ταινία μας είναι η ιστορία πίσω από την οποία εξαφανιζόμαστε.

Η ταινία μας είναι μια ταινία που για μια στιγμή είναι μια ταινία.

Και το μέλλον εξακολουθεί να δολοφονείται.»

Από την πλευρά του, Μίκης Θεοδωράκης υπογράμμισε:

«Μέσα στο φιλμ αυτό θα με ακούσετε να λέω τρεις φορές τη λέξη «τρομοκράτης».

Σας παρακαλώ να μην τρομοκρατηθείτε και πιστέψετε ότι έχασα τα λογικά

μου και ότι στην ηλικία που βρίσκομαι αποφάσισα να γίνω τρομοκράτης.

Γιατί ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει και σήμερα, όμως ακριβώς συνέβαινε

στον

καιρό της Γερμανικής κατοχής, του Εμφύλιου και της Χούντας, τότε που οι

πραγματικοί τρομοκράτες-εχθροί του λαού μας, βάφτιζαν τρομοκράτες τους

αγωνιστές για ελευθερία και για το δίκιο του Λαού.

Θα με ακούσετε να λέω πως οι δολοφόνοι (γιατί αποπειράθηκαν στο Σύνταγμα

να με δολοφονήσουν, γεγονός που κατήγγειλα στον ανακριτή αλλά το έθαψαν)

με βαφτίζουν τρομοκράτη και νοιώθω περήφανος γι’αυτό.

Μέσα σ’αυτό το φιλμ θα δείτε έναν Έλληνα συνθέτη που έγραψε μουσική για

την Τραγωδία «Μήδεια» του Ευριπίδη κι αντί να διευθύνει το έργο του σε μια

αίθουσα με ξέγνοιαστους και ευτυχισμένους θεατές, θα τον δείτε να φορά

αντιασφυξιογόνα μάσκα ανάμεσα σε εξοργισμένο πλήθος που παλεύει για το

δίκιο του και περιστοιχισμένος από οπλισμένους σαν αστακούς άντρες των ΜΑΤ

με γκλομπς, ασπίδες, δακρυγόνες βόμβες και μηχανές που εξακοντίζουν χημικές

ουσίες ικανές να σκοτώσουν έναν άνθρωπο της ηλικίας μου.

Είμαι ευτυχής γι’αυτή την εικόνα που απο μόνη της δίνει την πραγματική εικόνα

μιας χώρας, που στενάζει κάτω απο τις αποφάσεις των ξένων που θέλουν την

καταστροφή της και την εξαθλίωση του Λαού μας έχοντας στην υπηρεσία τους

Έλληνες πολιτικούς και αστυνομικούς, που ενώ μας δολοφονούν, μας βαφτίζουν

Θα έχετε λοιπόν την ευκαιρία να δείτε μια ιστορική πρωτοτυπία, έναν συνθέτη

να σας προσφέρει την μουσική του και αντί για χειροκροτήματα, η Πολιτεία να

τον αντιμετωπίζει με δακρυγόνα και χημικά, μόνο και μόνο γιατί αγαπά την

χώρα και τον λαό του και δεν θέλει να τον βλέπει να γίνεται αντικείμενο άδικων

επιθέσεων ξένων και Ελλήνων που εξυπηρετούν ξένα συμφέροντα.

Από τη μεριά μου δηλώνω ότι είμαι περήφανος, γιατί με την συμμετοχή μου

αυτή συμβάλλω στο να προσφέρουμε στην διεθνή κοινή γνώμη μια απάντηση

υψηλού αισθητικού επιπέδου και εξίσου υψηλού αισθήματος ευθύνης αλλά και

ενός γενναίου φρονήματος αντίστασης στην εισβολή των ξένων.»

AsterisKutulasBellaOelmannKossivakisByMikeGeranios

Ξεχωριστή και ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα η τοποθέτηση της Μπέλα Έλμαν:

«Η «Μήδεια» ήταν η πρώτη ταινία, στην οποία μετείχα, και ως τέτοια θα μου μείνει αξέχαστη.

Έδωσα ότι καλύτερο μπορούσα στα γυρίσματα της ταινίας. Κάποιες σκηνές χρειάστηκε

να τις γυρίσουμε ξανά και ξανά. Απαιτήθηκε πολλή πειθαρχία, έπρεπε να κατανοήσω

την ιδιαιτερότητα κάθε σκηνής, διαρκώς να διορθώνω το μακιγιάζ. Επίσης χρειάστηκε

να συμφιλιωθώ με το γεγονός ότι δεν μου άρεσε η εικόνα μου σε αρκετές από τις λήψεις.

Ωστόσο είχα πολύ ισχυρό κίνητρο σε όλα τα γυρίσματα.

Ιδιαίτερα εκτίμησα τη συνάντηση με ένα από τα παιδιά που μαγνητοσκόπησαν

τις σκηνές βίας στους δρόμους της Αθήνας, στον οποίο είχα κάνει πολλές ερωτήσεις.

Ήταν ένας νεαρός λίγο μεγαλύτερος από εμένα, που μου απάντησε με πολλή λεπτομέρεια.

Η πιο ξεχωριστή στιγμή για μένα ήταν η συνάντηση με τον συνθέτη Μίκη Θεοδωράκη.

Θεωρώ τον εαυτό μου ιδιαίτερα τυχερό που γνώρισα από κοντά αυτόν το ζωντανό θρύλο.»

«Μια ταινία πολιτισμού, πρέπει όλοι να τη δείτε»

Στη συνέχεια, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, ο Μίκης Θεοδωράκης κάλεσε όλο τον κόσμο να δει την ταινία. «Από μια χώρα από τη οποία διάφοροι καταβάλλουν προσπάθειες να καταργήσουν τον πολιτισμό της, έρχεται μια ταινία ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ. Πρόκειται για μια σύλληψη ιδιοφυή. Πρέπει όλοι να δείτε αυτήν την ταινία».

Τέλος, το λόγο πήρε ο Βελισσάριος Κοσσυβάκης, ο οποίος, αφού ευχαρίστησε τους παρευρισκομένους, ενημέρωσε ότι η ταινία θα ξεκινήσει να προβάλλεται την Πέμπτη 18 Ιουλίου στους κινηματογράφους:

Λαΐς – Ταινιοθήκη Ελλάδας

Τριανόν

Επίσης, ανακοίνωσε ότι σύντομα η ταινία θα προβληθεί και σε κινηματογράφους της περιφέρειες, ενώ ξεκίνησαν ήδη οι πρώτες επαφές με το εξωτερικό, προκειμένου η εξαιρετική αυτή ταινία να προβληθεί και να γίνει γνωστή και πέρα από τα σύνορα της Ελλάδας.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: