ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ | Οι ταινίες της ημέρας | Κυριακή, 11 Αυγούστου 2013

Poster KOKKINO BALONI ASPRO ALOGO

Αξίζει να δείτε

  • ΤΟ ΑΣΠΡΟ ΑΛΟΓΟ / ΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΜΠΑΛΟΝΙ 16.00 ΒΟΥΛΗ (**)
  • ΤΟ ΞΕΣΠΑΣΜΑ  21.00 STAR
  • ΟΛΟΙ ΛΕΝΕ Σ’ ΑΓΑΠΩ  23.00 ALPHA(*)
  • ΞΕΦΡΕΝΕΣ ΝΥΧΤΕΣ 02.00 STAR(*) .
    (με ένα αστεράκι σημειώνονται οι ταινίες από τις επιλογές που δεν πρέπει να χάσετε, ενώ με δύο αστεράκια η επιλογή της ημέρας)

Όλες οι ταινίες της ημέρας

ΤΑ ΣΑΪΝΙΑ
ΑΝΤ1 10.00
Κωμωδία, 1982 (Έγχρ.), 88′
Ελληνική ταινία του Χρήστου Κυριακόπουλου, με τους Νίκο Τσούκα, Στάθη Ψάλτη, Καίτη Φίνου.

Μια παρέα αναζητά μια φόρμουλα για την παραγωγή βενζίνης.

Και τελικά παράγει βιντεο-αναθυμιάσεις.

ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ ΓΙΑ ΚΛΑΜΑΤΑ
STAR 13.30
Κωμωδία, 2009 (Έγχρ.), 84′
MR. TROOP MOM. Αμερικανική τηλεταινία του Γουίλιαμ Ντιρ, με τους Τζορτζ Λόπεζ, Τζέιν Λιντς, Ντανιέλα Μπομπαντίγια.

Ένας πολυάσχολος χήρος δικηγόρος γίνεται ομαδάρχης στην κατασκήνωση της κόρης του και βρίσκει αυτή την ευκαιρία για να βελτιώσει τη σχέση τους.

Εύπεπτη παραγωγή του Nickelodeon, με την Τζέιν Λιντς του «Glee» να υποδύεται άλλον έναν στριμμένο χαρακτήρα.

GOOD BURGER
ΑΝΤ1 13.30
Κωμωδία, 1997 (Έγχρ.), 103′
Αμερικανική ταινία του Μπράιαν Ρόμπινς, με τους Κελ Μίτσελ, Κίναν Τόμσον, Σίνμπαντ.

Ποια είναι η συνταγή για το νοστιμότερο μπέργκερ; Οι δύο νεαροί που δουλεύουν σε ένα φανστφουντάδικο το οποίο προσπαθούν να σώσουν από τον ανταγωνισμό θεωρούν ότι την έχουν.

Αν όμως δοκιμάσεις μια δαγκωματιά από την ηλίθια κωμωδία τους, το σίγουρο είναι ότι θα καταλήξεις με οξεία δηλητηρίαση του κωμικού σου γούστου.

Poster KOKKINO BALONI ASPRO ALOGO

ΤΟ ΑΣΠΡΟ ΑΛΟΓΟ / ΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΜΠΑΛΟΝΙ
ΒΟΥΛΗ 16.00
Σινεφίλ, 1953 / 1956 (Α/Μ / Έγχρ.), 40′ / 38′
Γαλλικές ταινίες του Αλμπέρ Λαμορίς.

Το «Άσπρο Άλογο» είναι ένας ύμνος στο νατουραλισμό, όπου οι ελάχιστοι διάλογοι, η συνύπαρξη ανθρώπων και ζώων και η θέση του ανθρώπου μέσα στη φύση (επιβολή, υπόταξη, σεβασμός, κατανόηση, φιλία) κρύβουν μια πηγαία διάθεση διαλογισμού για το πέρασμα από την αθωότητα στην ευθύνη. Στο «Κόκκινο Μπαλόνι», ένα μικρό, τετραπέρατο αγοράκι με καταπληκτική σωματική εκφραστικότητα (παίζει ο γιος του σκηνοθέτη), ένα λαμπερό κατακόκκινο μπαλόνι που το ακολουθεί παντού κι ένα αριστουργηματικό travelling στους δρόμους του Παρισιού του ’50 γίνονται τα αφηγηματικά όπλα του Λαμορίς στη δημιουργία αυτού του πανέμορφου ποιήματος.

Οι δύο ταινίες, στις αποκατεστημένες ψηφιακές τους κόπιες, είχαν προβληθεί σε κοινό πρόγραμμα στις αίθουσες το 2007.

ΤΡΟΧΟΝΟΜΟΣ ΒΑΡΒΑΡΑ
ALPHA 17.05
Κωμωδία, 1981 (Έγχρ.), 90′
Ελληνική ταινία του Όμηρου Ευστρατιάδη, με τους Στάθη Ψάλτη, Μίμη Φωτόπουλο, Γιάννη Γκιωνάκη.

Ένας άνεργος κατατάσσεται στην αστυνομία στη θέση της αδελφής του που λείπει στο εξωτερικό.

Το γνωστό λεκτικό ντελίριο του Στάθη Ψάλτη (για όσους το βρίσκουν διασκεδαστικό), μερικά κακότεχνα οπτικά γκαγκ και μια εμπορική επιτυχία που προσγειώνει απότομα τη νοσταλγία μας για τα ’80s.

ΣΧΟΛΗ ΓΙΑ ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ
STAR 17.45
Κωμωδία, 2006 (Έγχρ.), 100′
SCHOOL FOR SCOUNDRELS. Αμερικανική ταινία του Τοντ Φίλιπς, με τους Τζον Χέντερ, Μπίλι Μπομπ Θόρντον, Τζασίντα Μπάρετ.

Ένας νεαρός τροχονόμος Ρότζερ ξεκινά μαθήματα ενδυνάμωσης προσωπικότητας, όμως ο δολοπλόκος δάσκαλός του εμποδίζει τα σχέδιά του.

Η πλακατζίδικη διάθεση ξεχειλίζει σε κάθε σκηνή αυτής της κωμωδίας-κονσέρβα, χωρίς να κερδίζει τη συμμαχία με τον θεατή. Απογοητευτικό το στήσιμο των μαθημάτων αυτοβοήθειας, όπου η παρωδία των loser προσωπικοτήτων τραβιέται στα άκρα.

ΑΝΑΜΕΣΑ ΜΑΣ
ALPHA 21.00
Δραματική, 2012 (Έγχρ.), 90′
Αμερικανική ταινία του Νταν Μίρβις, με τους Τζούλια Στάιλς, Μελίσα Τζορτζ, Τέι Ντίγκς.

Δύο ζευγάρια συναντιούνται στη διάρκεια δύο βραδιών και συγκρούονται ανελέητα αποκαλύπτοντας το πραγματικό νόημα της φιλίας και του γάμου.

Μην περιμένεις όμως συγκλονιστικές αποκαλύψεις, αφού αυτό το ανεξάρτητο ταινιάκι δεν φτάνει που είναι φλύαρο (σύνηθες χαρακτηριστικό του είδους), αλλά επιπλέον μεταφέρει το θεατρικό έργο του Τζο Χόρτουα σαν μαγνητοσκοπημένη παράσταση.

Outbreak poster

ΤΟ ΞΕΣΠΑΣΜΑ
STAR 21.00
Θρίλερ, 1995 (Έγχρ.), 127′
OUTBREAK. Αμερικανική ταινία του Βόλφγκανγκ Πέτερσεν, με τους Ντάστιν Χόφμαν, Ρενέ Ρούσο, Μόργκαν Φρίμαν.

Ένας θανατηφόρος ιός αποδεκατίζει μια αμερικανική κωμόπολη και το Πεντάγωνο αποφασίζει να την εξαφανίσει από το χάρτη.

Υπερκινητικό θρίλερ αγωνίας από έναν σκηνοθέτη που έστω και μόνο για το «Das Boot» θα του συγχωρήσουμε την αφέλεια της επανάστασης ενός αξιωματικού μπροστά στο παράλογο των αποφάσεων των ανωτέρων του, οι οποίοι θέλουν να πλήξουν Αμερικανούς πολίτες: ο Ντάστιν Χόφμαν, αν και στρατιώτης, παραμένει ένας γνήσιος εκφραστής του παλιού ατομιστικού πνεύματος, που οικοδόμησε –υποτίθεται– την Αμερική και αποτελεί τελικά τη μοναδική εγγύηση για την υπεράσπιση των αξιών του ουμανισμού και της ελευθερίας.

ΚΑΙ ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΧΩΡΙΑ
ΑΝΤ1 21.15
Κομεντί, 2003 (Έγχρ.), 168′
CHALTE CHALTE. Ινδική ταινία του Αζίζ Μίρζα, με τους Σαρούκ Καν, Ράνι Μουκέρτζι, Τζας Αρόρα.

Δεν λέω, γραφικό το Bollywood και προτιμότερο να βλέπουμε τις ταινίες του σ’ αυτό το καλοκαιρινό αφιέρωμα του καναλιού, παρά κάποιο άθλιο ελληνικό πρόγραμμα σε επανάληψη. Ωστόσο, δυόμισι ώρες είναι πάρα πολλές για να καταφέρει ο ανέμελος Ρατζ να ρίξει στην αγκαλιά του την control-freak Πρίγια, για χάρη της οποίας ταξιδεύει μάλιστα στην Ελλάδα απ’ όπου υποτίθεται πως κατάγεται.

Το σάουντρακ του λαβ στόρι είναι άνω του μετρίου αν σου αρέσει αυτή η μουσική (οπότε βλέπεις την ταινία σαν ένα μεγάλης διάρκειας βίντεο κλιπ), ενώ οι εικόνες από την επίσκεψη στην Ελλάδα είναι όπως-να-’ναι μονταρισμένες, με την Ακαδημία Αθηνών να κάνει γκράντε εμφάνιση!

everyone_says_i_love_you

ΟΛΟΙ ΛΕΝΕ Σ’ ΑΓΑΠΩ
ALPHA 23.00
Κομεντί, 1996 (Έγχρ.), 101′
EVERYONE SAYS I LOVE YOU. Αμερικανική ταινία του Γούντι Άλεν, με τον ίδιο και τους Τζούλια Ρόμπερτς, Γκόλντι Χόουν, Έντουαρντ Νόρτον.

Ένα μιούζικαλ του Γούντι Άλεν δεν σημαίνει ακριβώς μια περίτεχνη μουσικοχορευτική φαντασμαγορία, με εντυπωσιακά ντεκόρ και ψεύτικα λαμπερά χρώματα, αλλά αποτελεί έναν ύμνο στον έρωτα και τη χαρά της ζωής, που τον τραγουδά ένας θίασος επώνυμων ηθοποιών, με κύριο χαρακτηριστικό την άγνοιά του προς το χορό και το τραγούδι! Σαν να ίπταται πάνω από το πλατό όχι το φάντασμα του Τζιν Κέλι και του Φρεντ Αστέρ, αλλά του Γκράουτσο Μαρξ, στον οποίο ο Γούντι Άλεν αποτίει φόρο τιμής, αφιερώνοντάς του ένα εκπληκτικό χορευτικό νούμερο με χορευτές-σωσίες του μεγάλου κωμικού. Πέραν, όμως, αυτής της ιδιομορφίας, το «Όλοι Λένε Σ’ Αγαπώ» είναι ακόμη μια παραλλαγή των μόνιμων θεμάτων γύρω από τον έρωτα και τις διαπροσωπικές σχέσεις, με φόντο δράσης εκτός της Νέας Υόρκης, το Παρίσι και τη Βενετία, τις δυο κατεξοχήν ερωτικές πόλεις της Ευρώπης.

Υπάρχει διάχυτη μια αίσθηση αισιοδοξίας και ευδαιμονίας που μας χαροποιεί ιδιαίτερα, όπως και το γεγονός ότι εδώ ο σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής βρίσκεται σε μεγάλη κωμική φόρμα. Τι να πρωτοθυμηθούμε; Τον Γούντι Άλεν να φλερτάρει την Τζούλια Ρόμπερτς, εκπληρώνοντας όλες τις κρυφές ερωτικές της φαντασιώσεις, τις οποίες, όμως, γνωρίζει από την ψυχαναλύτρια της ερωμένης του; Τον Άλαν Άλντα να λέει ότι «άμα υπάρχει Θεός, έκανε τον κόσμο με τόσες ατέλειες, που απορώ πως δεν τον έχει μηνύσει κανείς»; ΄Η τον νεαρό Λούκας Χάας να εκφράζει αντιδραστικές απόψεις εξαιτίας μιας θρόμβωσης στον εγκέφαλο και μετά την εγχείρηση να μεταμορφώνεται σε προοδευτικό δημοκράτη; Ναι, αυτή είναι άλλη μια γουντιαλενική γιορτή χαράς, έρωτα και σινεφίλ μαγείας.

UNDERWORLD
STAR 23.30
Τρόμου, 2003 (Έγχρ.), 121′
Αμερικανική ταινία του Λεν Γουάιζμαν, με τους Κέιτ Μπεκινσέιλ, Σκοτ Σπίντμαν, Σέιν Μπρόλι.

Η ιδέα μιας διαμάχης ανάμεσα σε ανταγωνιστικές φυλές, τους πρωτόγονους λυκάνθρωπους και τους «εκλεπτυσμένους» βρικόλακες ήταν μια καλή αφετηρία για να ανανεωθεί το ενδιαφέρον του κοινού για τη γοτθική ταινία τρόμου (εντάξει, ήρθε μετά το «Twilight»). Εξίσου καλή ήταν η ιδέα να τοποθετηθεί αυτή η διαμάχη σ’ ένα σύγχρονο πλαίσιο δράσης, με όλα όμως τα στοιχεία μιας γοτθικής μητρόπολης.

Όμως, το σύνδρομο «Blade» χτύπησε με μετριότατα αποτελέσματα, στα οποία συμβάλλει η κάκιστη ερμηνεία ορισμένων ηθοποιών ή τα άψογα, αλλά άψυχα, ψηφιακά εφέ. Παρόλα αυτά ακολούθησαν τρία πρικουελο-σίκουελ…

ΠΕΡΙ ΤΥΦΛΟΤΗΤΟΣ
ΑΝΤ1 00.40
Δραματική, 2008 (Έγχρ.), 120′
BLINDNESS. Βραζιλιανο-καναδική ταινία του Φερνάντο Μεϊρέγες, με τους Τζούλιαν Μουρ, Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ, Μαρκ Ράφαλο.

Μια επιδημία τύφλωσης προσβάλει τους κατοίκους μιας μεγαλούπολης, τους οποίους οι αρχές απομονώνουν σε μια κλινική-φυλακή – μαζί τους κι ένα γιατρό με τη σύζυγό του, η οποία είναι και η μοναδική, ανάμεσα στους εκατοντάδες έγκλειστους, που βλέπει.

Το «Περί τυφλότητος» του νομπελίστα Ζοζέ Σαραμάνγκου ατύχησε τόσο στη σεναριακή διασκευή όσο και στο αμήχανο σκηνοθετικό περιτύλιγμα. Η ειρωνική ματιά του συγγραφέα, η οποία ακυρώνει τις υπερβολές και περιπαίζει την εύκολη ηθικολογία, έχει αντικατασταθεί από μια αρτηριοσκληρωτική σοβαροφάνεια, η οποία κάνει το ρεαλισμό σημαία και τους χαρακτήρες σύμβολα. Ο Μεϊρέγες καταφέρνει να διασώσει ένα εφιαλτικό κλίμα φόβου, έναν κεντρικό ήρωα (η Τζούλιαν Μουρ ως σύζυγος του γιατρού) που περνά απ’ όλους τους τόνους του γκρίζου, δεν διαθέτει όμως το δημιουργικό θάρρος –και μέγεθος– να «ξεκολλήσει» τον προφητικό οίστρο του Σαραμάνγκου από το χαρτί και να του δώσει κινηματογραφική σάρκα και οστά.

boogie-nights-movie-poster-1997

ΞΕΦΡΕΝΕΣ ΝΥΧΤΕΣ
STAR 02.00
Δραματική, 1997 (Έγχρ.), 155′
BOOGIE NIGHTS. Αμερικανική ταινία του Πολ Τόμας Άντερσον, με τους Μαρκ Γουόλμπεργκ, Τζούλιαν Μουρ, Μπαρτ Ρέινολντς.

Η κατά πολλούς καλύτερη ταινία του Πολ Τόμας Άντερσον («The Master») περιγράφει την άνοδο και την πτώση ενός πορνοστάρ στην Αμερική των ’70s. Κάπου προς το τέλος εκείνης της δεκαετίας υπήρχε μια οικογένεια του σινεμά που, αν και στο περιθώριο του επίσημου κινηματογράφου, είχε τη δική της λάμψη, τους δικούς της αστέρες, τα δικά της δραματουργικά κριτήρια. Σ’ αυτή την οικογένεια όλοι ήταν καλοδεχούμενοι αρκεί να είχαν μεγάλο πέος ή στήθη και την ικανότητα να κάνουν σεξ πέντε με δέκα φορές την ημέρα. Φυσικά για να αντέξουν έπαιρναν τη δόση τους, αλλά τα ναρκωτικά ήταν κομμάτι της ντίσκο κουλτούρας. Αλίμονο πάντως στον προδότη: θα γνώριζε μόνο τον εξευτελισμό και την παρακμή και σαν τον άσωτο υιό θα ζητούσε κάποια στιγμή την επιστροφή στην αγία τσοντο-οικογένεια.

Η ματιά του Πολ Τόμας Άντερσον πάνω στον κόσμο της πορνογραφίας είναι εντυπωσιακή. Υπάρχει μια θαυμαστή ενορχήστρωση εικόνας και μουσικής, σεκάνς με ειρωνία και κριτική ματιά του κιτς των σέβεντις, εντυπωσιακές ερμηνείες, στιγμές αληθινού κρεσέντου. Η διαδρομή του Έντι Άνταμς/Ντερκ Ντίγκλερ, όχι με το σπαθί του, αλλά με το τεράστιο (προσθετικό) όργανό του, αποτελεί τόσο ένα σχόλιο για τη βιομηχανία του πορνό, όσο και για τη βιομηχανία του θεάματος εν γένει. Διαρκώς αντιμέτωπες και οι δύο με τις εξελίξεις (το πορνό περνάει από τις κινηματογραφικές αίθουσες στο βίντεο), αναγκάζονται να προσαρμοστούν συνθλίβοντας τα άλλοτε δοξασμένα μέλη τους. Το «Boogie Nights» είναι ένα πολύχρωμο παραμύθι, με κακό τέλος, αλλά έτοιμο να ξαναρχίσει.

http://www.athinorama.gr/

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: