ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ | Οι ταινίες της ημέρας | Παρασκευή, 16 Αυγούστου 2013

Unforgiven
Αξίζει να δείτε

  • BENDA BILILI! 22.00 ΒΟΥΛΗ (*)
  • ΟΙ ΑΣΥΓΧΩΡΗΤΟΙ  01.45 STAR (**)

Όλες οι ταινίες της ημέρας

ΤΟ ΣΚΙΑΧΤΡΟ
STAR 14.30
Animation, 2000 (Έγχρ.), 81′
THE SCARECROW. Αμερικανική ταινία των Μπράιαν Νίσεν και Ρίτσαρντ Ριτς.

Ελεύθερη μεταφορά με πολλούς αναχρονισμούς της μικρής ιστορίας «Feathertop» του Ναθάνιελ Χόθορν, όπου ένα σκιάχτρο ζωντανεύει και προσπαθεί να απελευθερώσει μια κοπέλα ευγενούς καταγωγής και τρία ορφανά παιδιά που έχει υπό την προστασία της.

Ενδείκνυται για πολύ μικρά παιδιά που δεν έχουν μάθει ακόμη ότι πρέπει να βοηθάμε τους συνανθρώπους μας. Οι μεγάλοι μπορείτε να χαζέψετε τα μουσικοχορευτικά νούμερα προσπαθώντας να μαντέψετε από πού έχουν αντιγραφεί οι κινήσεις. Προβάλλεται μεταγλωττισμένη.

Benda-Bilili-Affiche

BENDA BILILI!
ΒΟΥΛΗ 22.00
Ντοκιμαντέρ, 2010 (Έγχρ.), 85′
Γαλλική ταινία των Ρενό Μπαρέ και Φλοράν ντε λα Τουλαγέ.

Καθηλωμένοι σε χειροποίητα καροτσάκια εξαιτίας της πολιομυελίτιδας, τέσσερις βιρτουόζοι παραπληγικοί μουσικοί έδιναν για δεκαετίες τη δική τους μάχη επιβίωσης στην Κινσάσα του Κονγκό. Το 2004, δύο Γάλλοι σκηνοθέτες βρέθηκαν μπροστά σε ένα από τα αυτοσχέδια street κοντσέρτα τους και έμειναν άφωνοι με το θέαμα. Η σχέση των δυο δημιουργών με την μπάντα υπήρξε από την πρώτη στιγμή δυναμική, με το δίδυμο Μπαρέ-Τουλαγιέ να παίρνει προσωπικά την υπόθεση «Staff Benda Bilili!».

Πέρα από τη διεθνή καταξίωση που απολαμβάνει πλέον η αφρικάνικη μπάντα στη διεθνή ethnic σκηνή, η ταινία που προέκυψε από το πολύχρονο ταξίδι είναι κάτι περισσότερο από ένα βιογραφικό ντοκιμαντέρ. Το «Benda Bilili!» ξορκίζει την αφρικανική εξαθλίωση με άφθονο χιούμορ, κοιτά με politically incorrect ειλικρίνεια τις σκοτεινές πλευρές των πρωταγωνιστών της και δεν διστάζει όπου χρειάζεται να «βρωμίσει» τη συγκινητική του αφήγηση με άγριο κοινωνικό heavy metal.

ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ
STAR 22.00
Εποχής, 2004 (Έγχρ.), 174′
SPARTACUS. Αμερικανική τηλεταινία του Ρόμπερτ Ντόρνχελμ, με τους Γκόραν Βίσνιτς, Άλαν Μπέιτς, Ρόνα Μίτρα.

Μα πότε ξανάρθε το Πάσχα; Η αληθινή ιστορία του σκλάβου Σπάρτακου από τη Θράκη, που προκάλεσε εξέγερση στις τάξεις των μονομάχων και στη συνέχεια ξεσήκωσε χιλιάδες σκλάβους κατά της ρωμαϊκής εξουσίας ούτε πασχαλινό ούτε καλοκαιρινό θέαμα είναι.

Η δε τηλεοπτική μεταφορά του με πρωταγωνιστή τον δρ. Λούκα Κόβατς του «ER», χωρίς να τολμάμε κάποια σύγκριση με την αριστουργηματική πολυεπίπεδη ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, μόνο παρέα με τη Ζίνα μπορεί να κάνει.

Unforgiven

ΟΙ ΑΣΥΓΧΩΡΗΤΟΙ
STAR 01.45
Γουέστερν, 1992 (Έγχρ.), 124′
UNFORGIVEN. Αμερικανική ταινία του Κλιντ Ίστγουντ, με τον ίδιο και τους Τζιν Χάκμαν, Μόργκαν Φρίμαν.

Ένας διάσημος κυνηγός επικηρυγμένων, που άφησε το μισητό επάγγελμά του για να γίνει γεωργός, μπαίνει στον πειρασμό να ξεκινήσει μια τελευταία ευτελή αποστολή. Όμως τα πράγματα δεν είναι όπως παλιά και ο ήρωάς μας θα κάνει ένα αληθινό ταξίδι στην κόλαση, σε μια αναμέτρηση όπου όλοι βγαίνουν χαμένοι.

Ο Κλιντ Ίστγουντ κινηματογραφεί αυτήν την απομυθοποιητική ιστορία, στην οποία τα όρια ανάμεσα σε καλούς και κακούς έχουν χαθεί, σαν να επρόκειτο για το τελευταίο γουέστερν στην ιστορία του σινεμά (ενώ στην πραγματικότητα υπήρξε η αρχή του νεο-γουέστερν). Το αποτέλεσμα είναι μια σκοτεινή, απαισιόδοξη ταινία, η οποία συνοψίζει όλο το προηγούμενο έργο του Ίστγουντ και ταυτόχρονα ένα άκρως μοντέρνο φιλμ, έξω από τα κινηματογραφικά ρεύματα της εποχής. Τέσσερα βραβεία Όσκαρ και αξέχαστες ερμηνείες από το σύνολο των πρωταγωνιστών.

ΕΛΕΓΕΙΑ ΕΝΟΣ ΕΡΩΤΑ
ANT1 04.00
Δραματική, 2008 (Έγχρ.), 108′
ELEGY. Αμερικανική ταινία της Ιζαμπέλ Κοϊξέτ, με τους Μπεν Κίνγκσλεϊ, Πενέλοπε Κρουζ, Ντένις Χόπερ.

Ο Μπεν Κίνγκσλεϊ είναι ο μεσήλικος, χωρισμένος, γυναικάς καθηγητής κολεγίου με την άδεια προσωπική ζωή. Η Πενέλοπε Κρουζ είναι η γοητευτική, κουλτουριάρα και σέξι Αμερικανοκουβανή φοιτήτριά του η οποία τον ερωτεύεται. Η σχέση τους ξεκινά με αναφορές στον Κάφκα και τον Γκόγια, συνεχίζεται σε ημιφωτισμένα δωμάτια, υπό τους ήχους του πιάνου και της βροχής που πέφτει στα τζάμια, διαταράσσεται για ανόητα εγωιστικούς λόγους και τελειώνει γιατί έτσι συμβαίνει πάντα με τα ωραία πράγματα σε τούτη τη ζωή.

Ο Νίκολας Μέγερ («Το Ανθρώπινο Στίγμα») διαβάζει το «Ζώο που ξεψυχά» του Φίλιπ Ροθ σαν ένα ερωτικό ταξίδι αυτογνωσίας, το διασκευάζει μαλακώνοντας υπερβολικά τις αιχμές και το φινάλε του, ενώ –μακριά από τη «Ζωή Χωρίς Εμένα» και τη «Μυστική Ζωή των Λέξεων»– η Καταλανή Ιζαμπέλ Κοϊξέτ το αποτελειώνει σκηνοθετώντας το σαν διαφήμιση: ατμοσφαιρικά πλάνα, φθινοπωρινή μελαγχολία, ήρωες που κοιτούν λάγνα και στοχαστικά, μουσική που υπογραμμίζει δακρυσμένα συναισθήματα. Ένα ναρκισσιστικό κινηματογραφικό Άρλεκιν με βαθιά νοήματα και ρηχό καλλιτεχνικό άλλοθι.

http://www.athinorama.gr/

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.