Το Παρελθόν (2013) του Ασγκάρ Φαρχαντί | από 10.10.2013 στους κινηματογράφους

le passe

Το Παρελθόν
Le Passé

του Ασγκάρ Φαρχαντί
με τους Μπερενίς Μπεζό, Ταχάρ Ραχίμ, Αλί Μοσάφα, Πολίν Μπουρλέ, Ελιές Αγκουίς

Υπόθεση:
Μετά από τέσσερα χρόνια χωρισμού, ο Αχμάντ φτάνει στο Παρίσι από την Τεχεράνη, για να υπογράψει τα χαρτιά του διαζυγίου του, όπως του ζήτησε η Μαρί. Κατά τη διαμονή του, ανακαλύπτει τη νέα σχέση της Μαρί, τις συνεχείς συγκρούσεις με την κόρη της, και πράγματα από το παρελθόν που είχαν μείνει κρυμμένα.

ΑΠΟ ΤΟ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ ΤΟΥ «ΕΝΑΣ ΧΩΡΙΣΜΟΣ» ΑΣΓΚΑΡ ΦΑΡΑΝΤΙ
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΝΝΩΝ 2013
ΒΡΑΒΕΙΟ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑΣ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ ΜΠΕΡΕΝΙΣ ΜΠΙΖΟ
ΒΡΑΒΕΙΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
ΑΣΓΚΑΡ ΦΑΡΑΝΤΙ

Η κριτική του «α» από τον Χρήστο Μήτση

ΑΡΙΣΤΟΤΕΧΝΙΚΑ ΔΟΜΗΜΕΝΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΘΡΙΛΕΡ, ΣΤΗΜΕΝΟ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ. ΘΥΜΙΖΕΙ ΕΝΤΟΝΑ ΤΟ «ΕΝΑΣ ΧΩΡΙΣΜΟΣ» ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ, ΠΡΟΕΚΤΕΙΝΕΙ ΟΜΩΣ ΤΗΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΕ ΜΙΑ ΑΛΑ «ΡΑΣΟΜΟΝ» ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΠΛΟΚΗ ΠΟΥ ΣΥΓΚΛΟΝΙΖΕΙ. ΒΡΑΒΕΙΟ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ ΣΤΙΣ ΚΑΝΕΣ ΓΙΑ ΜΙΑΝ ΑΓΝΩΡΙΣΤΗ ΜΠΕΡΕΝΙΣ ΜΠΕΖΟ («THE ARTIST»).

Διαβάστε την αναλυτική κριτική της ταινίας καθώς και όλων των νέων ταινιών της εβδομάδας στο αθηνόραμα που κυκλοφορεί

le passe 2

Ο Ασγκάρ Φαραντί γεννήθηκε το 1972 στο Ισφαχάν (Ιράν). Σε πολύ μικρή ηλικία, ανακάλυψε την καλλιτεχνική του ευαισθησία, που τον οδήγησε να σπουδάσει ως σεναριογράφος, και να βυθιστεί στον κόσμο του κινηματογράφου και του θεάτρου. Αφού έγινε μέλος της Κινηματογραφικής Κοινότητας Νέων, συνέχισε τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο της Τεχεράνης, όπου κι αποφοίτησε το 1998 με πτυχίο Θεατρικής Σκηνοθεσίας.

Κατά τη διάρκεια των δέκα ετών σπουδών του, σκηνοθέτησε έξι μικρού μήκους ταινίες και σκηνοθέτησε δύο σειρές για την τηλεόραση. Το 2001, έγραψε το σενάριο του LOW HEIGHTS (ERTEFAE PAST), που έλαβε άμεση αναγνώριση. Λίγο αργότερα, το 2003, έγραψε και σκηνοθέτησε την πρώτη μεγάλου μήκους του ταινία, DANCING IN THE DUST (RAGHSS DAR GHOBAR) (2003), που απέσπασε βραβεία στα φεστιβάλ του Φατζρ και της Μόσχας. Ένα χρόνο αργότερα, το BEAUTIFUL CITY (SHAH-RE ZIBA) (2004) είχε αντίστοιχη παγκόσμια επιτυχία, στα φεστιβάλ του Φατζρ και της Βαρσοβίας.
Η τρίτη του ταινία Πυροτεχνήματα την Τετάρτη (FIREWORKS WEDNESDAY) (CHAHAR SHANBE SOURI) (2006), αποκάλυψε τη μοναδική του οπτική και το όραμα του. Ήταν η πρώτη του ταινία που βρήκε διανομή στη Γαλλία, και τον έκανε γνωστό στο ευρύ κοινό.

Η πρώτη του μεγάλη επιτυχία, το Τι Απέγινε η Έλλυ (ABOUT ELLY) (DARBAREYE ELLY) (2009), απέσπασε την Αργυρή Άρκτο Καλύτερης Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ του Βερολίνου, και το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Φεστιβάλ της Τριμπέκα. Ο τύπος παραμιλούσε, και η ταινία ήταν η επίσημη επιλογή για την κατηγορία Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας του Ιράν. Η επόμενη ταινία του Ένας Χωρισμός (A SEPARATION) (JODAEIYE NADER AZ SIMIN), απέσπασε Χρυσή Άρκτο Καλύτερης Ταινίας, Άργυρη Άρκτο για το σύνολο της Γυναικείας Ερμηνείας, Άργυρη Άρκτο για το σύνολο της Ανδρικής Ερμηνείας, το βραβείο της Οικουμενικής Επιτροπής και το βραβείο των αναγνωστών της Morgen Post. Αυτό ήταν μόνο η αρχή για μια εκτενή λίστα βραβείων. Απέσπασε περισσότερα από 70 βραβεία διεθνώς, συμπεριλαμβανομένου τη Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας, το Σεζάρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας, και τέλος το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.

Το Παρελθόν (THE PAST) (2013), είναι η πρώτη του γαλλόφωνη ταινία εξ’ ολοκλήρου γυρισμένη στη Γαλλία. Η Μπερενίς Μπεζό απέσπασε βραβείο για την ερμηνεία της στο περασμένο Φεστιβάλ Καννών, ενώ η ταινία τιμήθηκε και με το Βραβείο της Οικουμενικής Επιτροπής.

Le Passe – Το Παρελθόν (2013)

Jodaeiye Nader az Simin – Ενας Χωρισμός (2012)

Darbareye Elly – Τι Απέγινε η Ελι (2009)

Chaharshanbe-soori – Πυροτεχνήματα την Τετάρτη (2006)
Beautiful City (2004)
Dancing in the dust (2003)
Μπερενίς Μπεζό

Au Bonheur des Ogres (2013)

Le Passe – Το Παρελθόν (2013)

Seduced and Abandoned (2013)

Populaire – Χτυποκάρδια στο Γραφείο (2012)

The Artist (2012)

LEnfer dHenri-Georges Clouzot – Η Κόλαση του Henri-Georges Clouzot (2009)

OSS 117: Le Caire, Nid dEspions - OSS 117: Αποστολή στο Κάιρο (2006)

A Knights Tale – Ο Θρύλος ενός Ιππότη (2001)

La Captive – Η Αιχμάλωτη (2000)
Ταχάρ Ραχίμ

Grand Central (2013)

Le Passe – Το Παρελθόν (2013)

A Perdre la Raison – Πέρα από τη Λογική (2012)

Black Gold (2011)

Love and Bruises (2011)

The Eagle – Ο Αετός της Αυτοκρατορίας (2011)

Un Prophete – Προφήτης (2009)

A l`Interieur – Μέσα μου (2007)
Πολίν Μπουρλέ
Le Passe – Το Παρελθόν (2013)

La Mome – Ζωή σαν Τριαντάφυλλο (2007)

le passe 1

Που παίζεται
Αθήνα
Θεσσαλονίκη

ΑΘΗΝΑ (ΚΕΝΤΡΟ)
» GAZARTE
Βουτάδων 32, Γκάζι, 210 – 3452277 210 – 3460347.
17.30-20.10-22.40
» ΙΝΤΕΑΛ
Πανεπιστημίου 46, Αθήνα, 210 – 3826720 .
17.00-19.40-22.20
ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ
» ΓΑΛΑΞΙΑΣ 1 3D
Λεωφ. Μεσογείων 6, Αμπελόκηποι, 210 – 7773319 210 – 7700491.
17.30-20.00-22.30
ΜΑΡΟΥΣΙ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΔΡΟΣΙΑ
» ΔΙΑΝΑ
Περικλέους 14, Μαρούσι, 210 – 8028587 .
20.00-22.30
» ΚΗΦΙΣΙΑ Cinemax Cyta 2
Λεωφ. Κηφισίας 245, Ζηρίνειο, 210 – 6233567 210 – 6232808.
17.30-20.00-22.30
ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ – ΠΑΛΑΙΟ ΦΑΛΗΡΟ
» CINERAMA
Αγίας Κυριακής 30, Παλαιό Φάληρο, 210 – 9403593 210 – 9403595.
18.00-20.20-22.45
ΠΑΡΑΛΙΑ
» ΑΘΗΝΑΙΟΝ Cinepolis 1 3D
Ζησιμοπούλου 7 & Ιωαν. Μεταξά, Γλυφάδα, 210 – 8108230 211 – 2112222.
17.50-20.20-22.50
ΠΑΤΗΣΙΩΝ – ΑΧΑΡΝΩΝ
» ΙΛΙΟΝ
Τροίας 34 και Πατησίων, Στάση Αγγελοπούλου, 210 – 8810602 .
18.00-20.20-22.40
ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΧΟΛΑΡΓΟΣ
» ΑΒΑΝΑ
Λυκούργου 3, Χαλάνδρι, 210 – 6756546 210 – 6715905.
17.45-20.20-22.45
» ΣΙΝΕ ΧΟΛΑΡΓΟΣ (Πρώην ΑΛΟΜΑ)
Λεωφ. Μεσογείων 232 & Βεντούρη, Χολαργός, 210 – 6525122 .
20.15-22.45

Θεσσαλονίκη

ΚΕΝΤΡΟ
» ΟΛΥΜΠΙΟΝ (Χειμερινό)
Πλατεία Αριστοτέλους 10, Κέντρο, 2310 – 378404 .
18.00-20.30-23.00

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.