Ο Τoshiki Okada στη Στέγη | 30 Οκτωβρίου – 3 Νοεμβρίου 2013

TosikiΒ©kamelmoussa2
Τoshiki Okada / chelfitsch Ground and Floor21:00 Μικρή Σκηνή

Δύο χρόνια μετά το εκρηκτικό Hot Pepper, Air Conditioner and the Farewell Speech, το οποίο απολαύσαμε στη Στέγη, ο 40χρονος αστέρας της Ιαπωνίας, η εξαιρετική ομάδα του chelfitsch και το μουσικό συγκρότημα Sangatsu καταθέτουν μια αρχετυπική και επαναστατική αλληγορία για μια Ιαπωνία –αλλά και μια ανθρωπότητα– απελπιστικά συμβιβασμένες με την καταστροφή τους. Σοκαρισμένος από την αλλαγή της ιαπωνικής κοινωνίας έπειτα από το συλλογικό τραύμα που άφησε στο «σώμα» της χώρας η τραγωδία της Φουκουσίμα, ο Οκάντα, με υπόγειο χιούμορ και οργισμένη μελαγχολία, μιλά στο Ground and Floor για την αρχέγονη Μητέρα-Γη και για τη λήθη των ουρανοξυστών, για τη μυθική Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου και την τελματωμένη Ιαπωνία του καπιταλιστικού παρόντος.

Τιμώντας το παραδοσιακό χοροθέατρο Νο, όπου οι νεκροί και οι ζωντανοί μοιράζονται τη σκηνή, εμφανίζει μια νεκρή πεθερά να στοιχειώνει την έγκυο νύφη της. Η γη τρέμει και οι ήρωες του έργου, ζωντανοί και νεκροί, γραπώνονται με άγρια απελπισία ο ένας από τον άλλον. Με απροσδόκητη σωματικότητα, μουσικότητα και εικαστική ματιά, ο Οκάντα παραδίδει μια σύγχρονη τελετουργία με post-rock μουσική υπόκρουση, ιαπωνική ατμόσφαιρα και οικουμενικές αγωνίες.

ΣΤΑ ΙΑΠΩΝΙΚΑ ΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΑΓΓΛΙΚΟΥΣ ΥΠΕΡΤΙΤΛΟΥΣ

Συγγραφή & Σκηνοθεσία: Toshiki Okada
Ερμηνεύουν: Taichi Yamagata, Makoto Yazawa, Yukiko Sasaki, Mari Ando, Izumi Aoyagi
Μουσική: Sangatsu
Σκηνικά: Shusaku Futamura
Δραματουργία: Sebastian Breu
Κοστούμια: Yuko Ikeda (Luna Luz)
Μάθημα ανατομίας: Nao Kusumi
Διεύθυνση Σκηνής: Koro Suzuki
Ήχος: Norimasa Ushikawa
Φωτισμοί: Tomomi Ohira
Βίντεο: Shimpei Yamada
Παραγωγός: Akane Nakamura
Διεύθυνση ομάδας: Tamiko Ouki
Παραγωγή: Kunstenfestivaldesarts (Βρυξέλλες)
Διεύθυνση παραγωγής: chelfitsch (Τόκυο)
Εκτέλεση παραγωγής: precog (Τόκυο)
Σε συμπαραγωγή με: Festival d’Automne (Παρίσι), Les Spectacles vivants – Centre Pompidou (Παρίσι), HAU Hebbel am Ufer (Βερολίνο), La Bâtie – Festival de Genève (Γενεύη), KAAT – Kanagawa Arts Theater (Καναγκάουα), Kyoto Experiment (Κυότο), De Internationale Keuze van de Rotterdamse Schouwburg (Ρόττερνταμ), Dublin Theatre Festival (Δουβλίνο), Théâtre Garonne (Τουλούζη), Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών (Αθήνα)
Υποστήριξη φιλοξενίας: KAAT (Kanagawa Arts Theatre), Kyoto Experiment
Ευχαριστίες: Steep Slope Studio
Με την υποστήριξη: Agency for Cultural Affairs Government of Japan in the fiscal 2013

Διαβάστε περισσότερα:

• Δραματουργός και σκηνοθέτης αρχικά, αλλά και εικαστικός και πεζογράφος στην πορεία, με διεθνή αναγνώριση και διακρίσεις, ο Οκάντα (γενν. 1973) θεωρείται ο πλέον ταλαντούχος Ιάπωνας καλλιτέχνης της γενιάς του στο χώρο των παραστατικών τεχνών. Προσκεκλημένος της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών, ήρθε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 2011 με τη χοροθεατρική περφόρμανς που τον καθιέρωσε διεθνώς, το Hot Pepper, Air Conditioner and the Farewell Speech. Θέμα της ήταν η παράνοια του σύγχρονου εργασιακού περιβάλλοντος. Το 2008, τιμήθηκε με το Βραβείο Κενζαμπούρο Όε για τη νουβέλα του «Το τέλος του ειδικού χρόνου που μας επέτρεψαν να έχουμε».

• Η παράσταση είναι μια συμπαραγωγή της Στέγης, στο πλαίσιο εξωστρέφειας και ανοίγματος στη διεθνή σκηνή.

• Σήμα-κατατεθέν της θεατρικής δουλειάς του Οκάντα είναι ο αριστοτεχνικός συνδυασμός της πρόζας –που είναι επί τούτου γραμμένη στην καθομιλουμένη αργκό της ιαπωνικής νεολαίας– με μια ακραία σωματικότητα, άψογα συντονισμένη με τη μουσική επένδυση κάθε παράστασης. Γι’ αυτό, άλλωστε, συχνά τον χαρακτηρίζουν χορογράφο, παρότι ο ίδιος ξεκαθαρίζει: «Δεν έχω σπουδάσει χορό, αλλά θέατρο».

• Η παράξενη ονομασία της ομάδας («chelfitsch» με το αρχικό «c» πάντα πεζό) είναι ένα λογοπαίγνιο που παραπέμπει στη λανθασμένη παιδική προφορά της αγγλικής λέξης «selfish» («εγωιστής»). Σύμφωνα με τον Οκάντα, εκφράζει το βασικό κοινωνικό και πολιτιστικό πρόβλημα της σύγχρονης Ιαπωνίας.

• Το Μάρτιο του 2011, μια σειρά από καταστροφικά γεγονότα έπληξαν την Ιαπωνία. Στις 11 Μαρτίου 2011 σημειώθηκε ισχυρός σεισμός μεγέθους 9,0 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ στις βορειανατολικές ακτές της χώρας, προκαλώντας τσουνάμι. Ακολούθησε το ατύχημα στον πυρηνικό σταθμό της Φουκουσίμα, που επέφερε μια από τις πιο σοβαρές οικολογικές καταστροφές στον πλανήτη. Το πυρηνικό ατύχημα ήταν συνέπεια του σεισμού και του τσουνάμι, μολονότι συνετέλεσαν και άλλοι παράγοντες: η παλαιότητα των αντιδραστήρων, η καταπόνησή τους εξαιτίας της διαρκώς αυξανόμενης παραγωγής και η ανεπαρκής συντήρησή τους.

Τιμές εισιτηρίων:
18 €
Μειωμ. 10 € | Άνεργοι 5 €

TosikiΒ©kamelmoussa3

Συζήτηση μετά την παράσταση με τον Toshiki Okada
Πέμπτη 31 Οκτωβρίου
Μικρή Σκηνή

Ο θεατρικός συγγραφέας και σκηνοθέτης Τόσικι Οκάντα γεννήθηκε στη Γιοκοχάμα το 1973. Το 1997 σχημάτισε τη θεατρική ομάδα chelfitsch. Από τότε γράφει και σκηνοθετεί όλες τις παραγωγές της, εφαρμόζοντας μια χαρακτηριστική μεθοδολογία στη δημιουργία των έργων, κι έχει γίνει γνωστός για την ακραία χρήση της ιαπωνικής καθομιλουμένης και τις μοναδικές χορογραφίες του. Το έργο του Five Days in March τιμήθηκε το 2005 με το έγκριτο θεατρικό βραβείο Kunio Kishida. Ο Οκάντα συμμετείχε και στην απονομή των Βραβείων Χορογραφίας Toyota, αποσπώντας πολλές εγκωμιαστικές κριτικές. Το Φεβρουάριο του 2007 εκδόθηκε η συλλογή πεζογραφημάτων του, με τίτλο Watashitachi ni Yurusareta Tokubetsu na Jikan no Owari (Το τέλος του ειδικού χρόνου που μας παραχωρήθηκε), που κέρδισε το βραβείο Κενζαμπούρο Όε. Από το 2012 είναι μέλος της κριτικής επιτροπής των θεατρικών βραβείων Kunio Kishida.

Το όνομα των chelfitsch αποτελεί ένα ηθελημένο λογοπαίγνιο με την αγγλική λέξη «selfish» (εγωιστής, ατομιστής). Το πρώτο βήμα της θεατρικής ομάδας ήταν να επεξεργαστεί την κειμενική αισθητική της με τρόπο που να αντιπροσωπεύει τη γλώσσα της σύγχρονης νεανικής κουλτούρας. Με την παραγωγή Five Days in March, που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2004 και τιμήθηκε με το έγκριτο βραβείο Καλύτερου Θεατρικού Έργου Kunio Kishida, οι chelfitsch άρχισαν να αντιπαραθέτουν στο κείμενο μια πολύβουη χορογραφία, που αντλεί την έμπνευσή της από τα στερεότυπα της καθημερινής ζωής. Η διεθνής καριέρα τους ως θεατρική ομάδα ξεκίνησε το 2007, όταν το Kunstenfestivaldesarts τους προσκάλεσε να παρουσιάσουν στις Βρυξέλλες το Five Days in March. Τα έργα των chelfitsch έχουν παρουσιαστεί με πολύ μεγάλη επιτυχία σε κορυφαία θεατρικά φεστιβάλ και δρώμενα από την Ευρώπη μέχρι τη Βόρεια Αμερική και την Ασία. Η παραγωγή τους Hot Pepper, Air Conditioner, and the Farewell Speech κέρδισε το 2011 το βραβείο της Ένωσης Θεατρικών Κριτικών του Κεμπέκ για την περίοδο 2010-2011.

Συντονισμός: Γιώργος Μητρόπουλος, δημοσιογράφος

Το πρόγραμμα αποτελεί παράλληλη δράση της εκδήλωσης

TosikiΒ©kamelmoussa4

Workshop με τoν Toshiki Okada
Μελετώντας τη σχέση μεταξύ των λέξεων και των κινήσεων
Σάββατο 2 Νοεμβρίου 2013
14:00-17:00 Αίθουσα χορού

Στο πλαίσιο της παράστασης Ground and Floor ο 40χρονος αστέρας της Ιαπωνίας Τoshiki Okada προσφέρει ένα μοναδικό εργαστήριο, στο οποίο οι συμμετέχοντες καλούνται να μυηθούν στη μεθοδολογία και την πρακτική της ομάδας του, chelfitsch. Βασικός άξονας της μεθόδου που θα παρουσιαστεί είναι η αναζήτηση σχέσεων ανάμεσα στο λόγο και το σώμα στην πορεία δημιουργίας μίας παράστασης.

Ο θεατρικός συγγραφέας και σκηνοθέτης Toshiki Okada γεννήθηκε στη Γιοκοχάμα το 1973. Το 1997 σχημάτισε τη θεατρική ομάδα chelfitsch. Από τότε γράφει και σκηνοθετεί όλες τις παραγωγές της, εφαρμόζοντας μια χαρακτηριστική μεθοδολογία στη δημιουργία των έργων, κι έχει γίνει γνωστός για την ακραία χρήση της ιαπωνικής καθομιλουμένης και τις μοναδικές χορογραφίες του. Το έργο του Five Days in March τιμήθηκε το 2005 με το έγκριτο θεατρικό βραβείο Kunio Kishida. Την ίδια χρονιά το Hot Pepper, Air Conditioner and the Farewell Speech έφτασε στους τελικούς των βραβείων χορογραφίας Toyota, αποσπώντας πολλές εγκωμιαστικές κριτικές. Το Φεβρουάριο του 2007 εκδόθηκε η συλλογή πεζογραφημάτων του, με τίτλο Watashitachi ni Yurusareta Tokubetsu na Jikan no Owari (Το τέλος του ειδικού χρόνου που μας παραχωρήθηκε), που κέρδισε το βραβείο Κενζαμπούρο Όε. Από το 2012 είναι μέλος της κριτικής επιτροπής των θεατρικών βραβείων Kunio Kishida.

Απευθύνεται σε:
Φοιτητές σχολών θεάτρου και χορού, επαγγελματίες ηθοποιούς, σκηνοθέτες

Το πρόγραμμα αποτελεί παράλληλη δράση της εκδήλωσης

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: