ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ SOLARIS-ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΚΙΣΛΟΦΣΚΙ ΑΛΛΑΓΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ – ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΤΗΣ

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ SOLARIS-ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΚΙΣΛΟΦΣΚΙ ΑΛΛΑΓΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΑΛΛΑΓΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

προβλήματα με το Φεστιβάλ

Ανακοινώνουμε στο κοινό μας ότι αναγκαζόμαστε να διακόψουμε τις προβολές του «Δεκαλόγου», στο Αφιέρωμα στον Κριστόφ Κισλόφσκι, επειδή μας ανάγκασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, λόγω του ότι έχει αποκτήσει τα δικαιώματα για δύο προβολές των δέκα ταινιών του «Δεκαλόγου». Υποσχόμαστε να επανέλθουμε όταν το Φεστιβάλ θα μας αφήσει να επικοινωνήσουμε με το κοινό μας όπως εμείς θέλουμε. Πάντως, συνεχίζουμε το Αφιέρωμα στον Κριστόφ Κιλόφσκι με τον «Ερασιτέχνη κινηματογραφιστή» και θα συνεχιστεί το πρόγραμμα με τις υπόλοιπες ταινίες, μεταξύ των οποίων και αυτές που δεν έχουν προβληθεί ποτέ στην Ελλάδα, μικρού μήκους και ντοκιμαντέρ, αυτού του πολύ σημαντικού δημιουργού.

Θα πρέπει να παρατηρήσουμε δύο θέματα. Το πρώτο από αυτά είναι ότι το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης μίλησε για αθέμιτο συναγωνισμό της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris με αυτό, δια στόματος του κ. Φόρσου. Το δεύτερο είναι ότι το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης έχει μπει στο χώρο του εμπορικού κυκλώματος της διανομής των ταινιών.

Έτσι εξηγούνται κάποια θέματα. Με άλλα λόγια, ο κ. Φόρσος, παλιότερο στέλεχος της Κινηματογραφικής Λέσχης των φοιτητών του Α.Π.Θ., στα νιάτα του, και στη συντακτική ομάδα του περιοδικού «Οθόνη», κατόπιν, έχει ξεχάσει τι σημαίνει κινηματογραφοφιλία και ποιος είναι ο ρόλος των κινηματογραφικών λεσχών. Δε γνωρίζει πλέον, και μαζί με αυτόν και το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, ότι οι κινηματογραφικές λέσχες διαμορφώνουν θεατές και τους ανοίγουν το δρόμο για να πάνε σε εκδηλώσεις ή προβολές όπως αυτές που διοργανώνει το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Ακόμη, από τότε που ο ίδιος και το Φεστιβάλ συνεργάστηκαν με την Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης άλλαξε εντελώς η συμπεριφορά τους με τους ανθρώπους του κινηματογράφου -αλλά για το τι είναι η Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης και κατά πόσο είναι ταινιοθήκη ή Θεσσαλονίκης θα επανέλθουμε σε άλλο σημείωμά μας.

kieslowski

Επίσης, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης έχει μπει πλέον για τα καλά στο εμπορικό κύκλωμα, ειδικά στο πνεύμα όπως το διαμορφώνει ο καπιταλισμός, και έτσι μας λύθηκε μια άλλη απορία που έχει να κάνει με το γιατί το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης έχει χάσει αυτό το χαρακτήρα που θα το χαρακτήριζε φεστιβάλ, δηλαδή τη γιορτή, την ελεύθερη διακίνηση ιδεών, τη χαρά της δημιουργίας μιας κινηματογραφοφιλικής ατμόσφαιρας. Με άλλα λόγια το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης έπαψε να είναι φεστιβάλ.

Πάντως, στις προθέσεις της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris είναι η προβολή των ταινιών και η ανάγνωση του φιλμικού κειμένου -κάτι που δε γίνεται στην Ταινιοθήκη της Θεσσαλονίκης-, επίσης η συζήτηση με το κοινό και ποτέ δε στοχεύαμε να δημιουργήσουμε πρόβλημα σε πολιτιστικούς θεσμούς ή να τους φοβίζουμε. Το ότι ένα γιγαντιαίος οργανισμός, όπως το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, φοβήθηκε τον ανταγωνισμό με την Κινηματογραφική Λέσχη Solaris ποτέ δε θα το περιμέναμε. Εμείς θα συνεχίσουμε, σα να μην έχει συμβεί τίποτε, το έργο μας και θα παίρνουμε δύναμη από τους θεατές που μας εμπιστεύονται. Καλή συνέχεια!

erasitexnis kinimatografistis

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ SOLARIS-ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΚΙΣΛΟΦΣΚΙ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΤΗΣ

Η Κινηματογραφική Λέσχη Solaris συνεχίζει τις προβολές της με το αφιέρωμα στον Κριστόφ Κισλόφσκι. Στο Café Baazaar, Παπαμάρκου 34, ακριβώς πίσω από την πλατεία Άθωνος, ξεκίνησαν και συνεχίζονται οι προβολές του αφιερώματος. Συνεχίζουμε, μετά την επιτυχία των προβολών μέχρι σήμερα, την Τρίτη 3/12/2013, με την πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους, «Ερασιτέχνης κινηματογραφιστής».

Ο ίδιος ο σκηνοθέτης δεν έχει δεχτεί ότι αυτή η ταινία είναι αυτοβιογραφική. Είχε δηλώσει άλλωστε ότι «έκανα ταινίες επειδή αυτό είναι το επάγγελμά μου και ήμουν πολύ τεμπέλης ή πολύ χαζός για να αλλάξω». Πιάνει όμως μια ευαίσθητη χορδή πολλών ερασιτεχνών και επαγγελματιών κινηματογραφιστών, ακόμα, αν και η ταινία μιλά για την αγάπη σε αυτή την ομαδικότητα του κινηματογράφου, δε μιλά νοσταλγικά όμως όσον αφορά αυτές τις αντιλήψεις. Αντίθετα πιάνει θέματα όπως η υποχρέωση της παραγωγής, η λογοκρισία και η διαμάχη μεταξύ της καλλιτεχνικής ολοκλήρωσης και της προσωπικής θυσίας.

Ο κεντρικός χαρακτήρας, ο Φίλιπ Μοζ, ενσαρκώνεται από το Jerzy Stuhr, έναν ηθοποιό που συνεργάστηκε με τον Κισλόφσκι για είκοσι χρόνια τουλάχιστον. Ο Μοζ δαπανά τα λεφτά που είχε κερδίσει από την εργασία του, σε οκτώ μήνες, για να κινηματογραφήσει με μία κάμερα 8mm τα πρώτα χρόνια του παιδιού του. Αρχίζει να κινηματογραφεί τις πρώτες κινήσεις του, την οικογένεια, τους γείτονες, τους φίλους, τους ξένους. Οι συνάδελφοί του δηλώνουν ότι η ταινία τους αρέσει και αυτό του δίνει δύναμη για να συνεχίσει όπως θέλει.

Από εκεί ξεκινούν τα προβλήματα για το Μοζ. Η επιτυχία της ταινίας έχει για αυτόν προσωπικό κόστος. Η γυναίκα του τον αφήνει, κινδυνεύει να χάσει τη δουλειά του. Από την πρώτη του δουλειά μεγάλου μήκους φαίνεται το ενδιαφέρον του Πολωνού σκηνοθέτη για τις διαπροσωπικές σχέσεις των ανθρώπων και για την τύχη τους έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα στην κοινωνία. Τα ψυχολογικά τοπία αλλάζουν και διαμορφώνουν ένα σύμπαν όπου ο άνθρωπος παθαίνει τόσο ώστε φτάνει σε ένα βαθμό κάθαρσης ή αγιότητας. Βρίσκουμε την αιτία του και από αυτό το σημείο ο ψυχικός και νοητικός κόσμος μας ενώνεται με τα αφηγηματικά στοιχεία της ταινίας, το φιλμικό κείμενο ανοίγεται και κατακτά τον κοινωνικό χώρο.

Την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2013, στις 8.00 μμ, στο Café Bazaar, Παπαμάρκου 34, πίσω από την πλατεία Άθωνος, κοντά στην πλατεία Αριστοτέλους, συνδυάζουμε τον καφέ ή το ποτό μας με την προβολή της ταινίας, αλλά και την κουβέντα που ακολουθεί με το κοινό. Την κουβέντα συντονίζει ο Γιάννης Φραγκούλης, θεωρητικός του κινηματογράφου, και η Αναστασία Χριστοφορίδου, σκηνοθέτης και μοντέρ, θα κάνει παρεμβάσεις που αφορούν στη σκηνοθεσία και στο μοντάζ. Παρακαλούμε το κοινό να έρθει στην ώρα του για να μην ενοχλεί την προβολή το πέρασμα του σερβιρίσματος.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: