OEOEOE!!!!!!!! του Μάξι Ροντρίγκεθ | ΤΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ ΣΤΗ ΣΚΗΝΗ! | EΠΙΣΗΜΗ ΠΡΕΜΙΕΡΑ με την παρουσία του συγγραφέα 17.12.2013

oe oe 01

OEOEOE!!!!!!!!

του Μάξι Ροντρίγκεθ
Ισπανία – Ανεργία- Ποδόσφαιρο

Τρεις άντρες διανυκτερεύουν επί 5 μέρες μπροστά στο γκισέ ενός γηπέδου, ο καθένας για τους δικούς του λόγους. Αυτό όμως που τους ενώνει δυστυχώς δεν είναι μόνον ο φανατισμός και το ποδόσφαιρο, αλλά η ανεργία που ο ένας κρύβει από τον άλλον. Δυστυχώς σε πολύ οικείες καταστάσεις στην Ελλάδα, μας οδηγεί το έργο του Ισπανού Μάξι Ροντρίγκεθ, μία τρελή κωμωδία που καταφέρνει στο τέλος να μας παγώσει το γέλιο και τις καρδιές.
Τον Βεράνιο, φανατικό 50άρη, που τρέχει στις φλέβες του μόνο το αίμα της ομάδας του ερμηνεύει ο Στάθης Σταμουλακάτος
Τον Αμάνθιο, ένα λαμόγιο σαραντάρη φαφλατά και δήθεν επαναστάτη, που ονειρεύεται εισιτήρια στη μαύρη, ερμηνεύει ο Γιάννης Μανδενάκης
Τον Τονίτο, νεαρό διανοούμενο και άσχετο με το ποδόσφαιρο, που ακολουθεί τον Βεράνιο στις σχιζοφρενικές του αποφάσεις, μόνον από αγάπη για την κόρη του, ερμηνεύει ο Ευθύμης Γεωργόπουλος
Κοουτσάρει στο ρόλο του προπονητή-σκηνοθέτη η Βαρβάρα Δούκα Στον αγωνιστικό χώρο της μετάφρασης οι ‘προωθημένοι’, Μαρία Χατζηεμμανουήλ και Δημήτρης Ψαρράς
Toν σκηνικό χώρο και το λουκ της ‘ομάδας’ υπογράφει ο Κων/νος Ζαμάνης και τον παλμό του γηπέδου τονίζουν ηχητικά οι LAIBACh
Στα μπακ, βοηθός σκηνοθέτη η Αντριάνα Παρασκευά
Πρόεδρος της ομάδας, η 4playtheater
Το έργο έχει μεταφραστεί στην πορτογαλική και τη γαλικιανή γλώσσα κι έχει παιχτεί με μεγάλη επιτυχία στην Ισπανία και την Πορτογαλία.
Πληροφορίες από το http://www.teatropasion.gr/

oe oe 03

ΤΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ ΣΤΗ ΣΚΗΝΗ!

Επιτέλους, το ποδόσφαιρο στη σκηνή. Το ισπανικό θέατρο πετάει τις παρωπίδες, ξεφεύγει από τη μουχλιασμένη του ατμόσφαιρα, παρακάμπτει την παράλογη καχυποψία και κάνει ανάλυση ούρων σε αυτή την πολύπλοκη κοινωνία.

Με αφετηρία τον ναό της ματαιοδοξίας που είναι κάθε γήπεδο ποδοσφαίρου και με σημείο αναφοράς τρεις χαρακτήρες που συγχέουν το σημαντικό με το δευτερεύον, ο Μάξι Ροντρίγκεθ θέτει όλη την κριτική του ικανότητα στην υπηρεσία ενός φρέσκου έργου. Ο συγγραφέας βγάζει το θέατρο στον δρόμο για να συλλογιστεί τι μας συμβαίνει. Επιλέγει το ποδόσφαιρο ως αφορμή, γιατί γνωρίζει ότι το πάθος απογυμνώνει τον άνθρωπο, τον κάνει ειλικρινή, κι αν τα συμπεράσματα που προκύπτουν είναι ολέθρια, οφείλεται στο γεγονός ότι η σημερινή πραγματικότητα δεν προσφέρεται για κάτι άλλο.

oe oe 02

Ο Βεράνιο, ο Τονίτο και ο Αμάνθιο είναι οικείοι, γκροτέσκοι και τρυφεροί χαρακτήρες που φτάνουν μοιραία στην ουσία των πραγμάτων. Και οι τρεις θέλουν να ξεφύγουν από μια απογοητευτική πραγματικότητα και πνίγουν την πικρία τους στο ποδόσφαιρο, ίσως γιατί δεν πιστεύουν σε τίποτα πια, ούτε νιώθουν κάτι να τους αντιπροσωπεύει. Το ποδόσφαιρο που είναι μια καλή δικαιολογία για να ξεφύγει κανείς απ’ το σοβαρό, μετατρέπεται έτσι σε κάτι ουσιώδες για εκείνους που αρχίζουν να χάνουν την ελπίδα και καταλήγουν να χάνουν τον δρόμο τους. Μέσα σ’ αυτήν τη στρεβλή λογική, η τηλεόραση, υπεύθυνη για μια τραγική διαδικασία αποβλάκωσης, ανάγεται στον μοναδικό θεό που δίνει νόημα στη ζωή τους.

Το Οέ, οέ, οέ! προδιαθέτει με τον τίτλο του για μια ψεύτικη χαρά· όλο το έργο είναι εμποτισμένο με ένα χιούμορ που σε πρώτο χρόνο γαργαλάει, σε δεύτερο όμως γρατζουνάει. Ο Βιτόριο Γκάσμαν δήλωσε κάποτε ότι «το θέατρο είναι σαν ένας ποδοσφαιρικός αγώνας, γιατί είναι απελευθερωτικό, σε κάνει να ιδρώνεις και προσφέρει ερωτική ευτυχία»· από το δικό μου μετερίζι, εκείνο του ποδοσφαιριστή, πίστευα πως όλοι οι ποδοσφαιρικοί αγώνες είναι σα μια θεατρική παράσταση όπου κανείς δεν ξέρει πώς θα εξελιχθεί. Φράσεις όπως «ο ποδοσφαιριστής είναι ένας ηθοποιός χωρίς κείμενο», «κάθε γκολ είναι το τέλος μιας πράξης» ή ο «φόβος της σκηνής» δεν είναι παρά απλοϊκές προσπάθειες να βρεθεί ο κοινός παρανομαστής ανάμεσα σε δυο θεάματα που αξίζει να έρθουν σε επαφή. Ο Μάξι Ροντρίγκεθ στέλνει ένα ακόμα συμφιλιωτικό μήνυμα, ενώ η κριτική που φιγουράρει στο φόντο σε καμιά περίπτωση δεν το αλλοιώνει .

Η κουλτούρα καταδύεται στον κόσμο του ποδοσφαίρου για να έρθει σε επαφή με το λαϊκό, για να γνωρίσει τον απλό κόσμο, και να στοχαστεί για (και με αφετηρία) το πιο καθημερινό μας πάθος. Επιτέλους το ποδόσφαιρο ανεβαίνει στη σκηνή: Οέ, οέ, οέ, οέ!

ΧΟΡΧΕ ΒΑΛΝΤΑΝΟ

Μάξι Ροντρίγκεθ

Θεατρικός συγγραφέας, σκηνοθέτης, ηθοποιός και σεναριογράφος με εικοσάχρονη παρουσία στο θέατρο. Έχει κατά καιρούς συνεργαστεί με διάφορους θιάσους στην Ισπανία και την Πορτογαλία, ενώ έχει εργαστεί για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Από τα θεατρικά του έργα, έχουν δημοσιευθεί ή ανέβει τα εξής:

  1. Crecer (Φιναλίστ για το VI Ιβηροαμερικανικό Βραβεία Παιδικής και Νεανικής Δραματουργίας 2009)
  2. Έμμα (Εμπνευσμένο από το διήγημα Emma Zunz του Χόρχε Λουίς Μπόρχες)
  3. Οι Αερόβιες
  4. Ο Μίμος (Μονόλογος που συμπεριλαμβάνεται στην παραγωγή «Φώναξε AIDS», η οποία ανέβηκε σε πολλά διαφορετικά σημεία της Μαδρίτης, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS, το 2005.)
  5. Σκηνικός φόβος (Παράσταση που περιόδευσε σε πολλά μέρη της Ισπανίας, από τον Θίασο Yacer Teatro της Μαδρίτης, σε συνεργασία με τους δραματουργούς Κάντιδο Παθό, Ερνέστο Καμπαγιέρο, Μάξι Ροντρίγκεθ, Χουαν Μαγιόργκα και Ρόντολφ Σιρέρα, 2002.)
  6. Terminal 3 (Έργο που δημιουργήθηκε με υποτροφία από το Τμήμα Πολιτισμού τού Ινστιτούτου Θεάτρου τής Αστούριας, 2002)
  7. Ο Λοβός και τα Αυτιά (Εθνικό Βραβείο Jovellanos 1998).
  8. Το Κουβούκλιο (1998)
  9. Muchocuento (1997)
  10. Ιστορίες του Καμπαρέ (1995)
  11. Οέ, οέ, οέ, οέ…! (1994)

Έργα του έχουν μεταφραστεί στην πορτογαλική και τη γαλικιανή γλώσσα, κι έχουν ανέβει σε θέατρα της Ισπανίας, της Πορτογαλίας και των Ηνωμένων Πολιτειών.

Εκτός από τη σκηνοθεσία μερικών από τα δικά του έργα, έχει σκηνοθετήσει ή επιμεληθεί σκηνοθετικά σε θεατρικά αναλόγια, διάφορα έργα ισπανών συγγραφέων στο Centro Dramático Nacional (Εθνικό Θέατρο Μαδρίτης), το Círculo de Bellas Artes, το Θέατρο Olimpia της Μαδρίτης, αλλά και σε διάφορα ιδιωτικά θέατρα και εναλλακτικές σκηνές της Ισπανίας και της Πορτογαλίας.

Έχει διδάξει θεατρική γραφή, υποκριτική και εισαγωγή του θεάτρου στην εκπαίδευση σε πανεπιστημιακά κέντρα και εναλλακτικές σκηνές σε όλη την ισπανική περιφέρεια.

Έχει αρθρογραφήσει σε πολλές εφημερίδες και περιοδικά για θέματα σχετικά με το θέατρο.
Πηγή: http://www.teatropasion.gr/%CE%B2%CE%B9%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CF%83%CF%85%CE%B3%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AD%CF%89%CE%BD/%CE%BC%CE%AC%CE%BE%CE%B9-%CF%81%CE%BF%CE%BD%CF%84%CF%81%CE%AF%CE%B3%CE%BA%CE%B5%CE%B8

oe oe 04

EΠΙΣΗΜΗ ΠΡΕΜΙΕΡΑ για την ΙΣΠΑΝΙΚΗ ΚΩΜΩΔΙΑ ΟΕ! ΟΕ! ΟΕ!
με την παρουσία του συγγραφέα ΜΑΞΙ ΡΟΝΤΡΙΓΚΕΘ
ΤΡΙΤΗ 17 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ και ώρα 21.00΄
Στο ΘΕΑΤΡΟ ‘ΕΝ ΑΘΗΝΑΙΣ’ – Ιάκχου 19 – στο ΓΚΑΖΙ σταθμός ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ
Θα ακολουθήσει συνάντηση του συγγραφέα με το κοινό, συζήτηση και ερωταπαντήσεις με θέμα τις ομοιότητες Ελλάδας και Ισπανίας στα καυτά θέματα της ανεργίας, των σκανδάλων και του …ποδοσφαίρου!
Θα παρευρεθούν και θα απαντήσουν σε ερωτήσεις του κοινού ο συγγραφέας Μάξι Ροντρίγκεθ, οι μεταφραστές του έργου Μαρία Χατζηεμμανουήλ και Δημήτρης Ψαρράς, οι ηθοποιοί Στάθης Σταμουλακάτος, Γιάννης Μανδενάκης, Ευθύμης Γεωργόπουλος και η σκηνοθέτις του έργου κα Βαρβάρα Δούκα
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ η Θεατρολόγος και Σκηνοθέτις κα Τζωρτζίνα Κακουδάκη

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: