CINE CAMP: O ΛΙΝΤΣΕΙ ΑΝΤΕΡΣΟΝ ΚΑΙ ΤΟ FREE CINEMA | 20.12.3013, Είσοδος ελεύθερη

 O Dreamland LA

20 Δεκεμβρίου 2013 | CAMP Contemporary Art Meeting Point 

 Το Cine CAMP! παρουσιάζει σε μια ξεχωριστή γιορτινή προβολή, την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου στις 21:00. Δύο ταινίες-ορόσημα του βρετανικού Free Cinema, συνολικής διάρκειας μίας ώρας: τη μικρού μήκους O Dreamland (1953) και τη μεσαίου μήκους ταινία Every Day Except Christmas (1957), του πιο χαρακτηριστικού ίσως εκπροσώπου του κινήματος, Λίντσεϊ Άντερσον (This Sporting Life, If, O Lucky Man!, Look Back in Anger κ.ά). Πρόκειται για δύο από τις ταινίες που συμπεριλήφθηκαν στο ιστορικό πρόγραμμα των έξι προβολών με τίτλο “Free Cinema” στο National Film Theater του Λονδίνου, στο διάστημα μεταξύ 1956-1959. Ήταν ουσιαστικά η προσπάθεια μια νέας γενιάς βρετανών κινηματογραφιστών να προβάλουν ταινίες “απελευθερωμένες από την πίεση του box-office και τις επιταγές της προπαγάνδας”, δικές τους αλλά και σκηνοθετών του εξωτερικού, κάτω από τις γενικές αρχές ενός μανιφέστου: Καμία ταινία δεν μπορεί να είναι υπερβολικά προσωπική. Η εικόνα μιλάει. Ο ήχος ενδυναμώνει και σχολιάζει. Η διάρκεια δεν έχει σημασία. Η τελειότητα δεν είναι στόχος.

O Dreamland (1953, 12’)

Η ταινία που είχε μείνει για τρία χρόνια στο ράφι και τελικά έκανε την πρεμιέρα της το 1956, ανοίγοντας τις ιστορικές προβολές του Free Cinema στο National Film Theater. Μια κάμερα 16 χιλιοστών και ένα μαγνητόφωνο καταγράφουν τις ατραξιόν στο “ονειρικό” λούνα παρκ Dreamland, στη λουτρόπολη Μάργκεϊτ της κομητείας του Κεντ. Η πρώτη προσωπική δουλειά του Λίντσεϊ Άντερσον αμφισβήτησε την τάση για τεχνική αρτιότητα και τον ψυχρό, βιομηχανικό τρόπο παραγωγής του βρετανικού ντοκιμαντέρ, του πιο ισχυρού εξαγώγιμου κινηματογραφικού είδους της χώρας εκείνη την εποχή. Το μπίνγκο, οι μηχανικές κούκλες και οι φωτεινές αψίδες συγχρωτίζονται με το μεγάλο πλήθος μέσα από έναν σκοτεινό, σχεδόν ζοφερό φακό, μακριά από ωραιοποιήσεις και με απουσία οποιουδήποτε φωνητικού σχολιασμού, αφήνοντας το λόγο στην εικόνα και τον ήχο.

Every Day Except Christmas (1957, 39’)

Η καθημερινή ρουτίνα των ανθρώπων που δουλεύουν και κινούνται 364 μέρες το χρόνο στη φρουτο-λαχανο-λουλουδο-αγορά της Κόβεντ Γκάρντεν. Ο Άντερσον πέρασε τέσσερις εβδομάδες εκεί, κινηματογραφώντας σχεδόν αυτοσχεδιαστικά τη ζωή από τις βαθιά νυχτερινές έως τις πρώτες μεσημεριανές ώρες. Προσανατολισμένος ώστε να αποτυπώσει την κατά τη γνώμη του “ποίηση της καθημερινής ζωής”, ο Άντερσον, σε συνεργασία με τον κινηματογραφιστή Ουόλτερ Λασάλι, εναλλάσσουν λυρικές εικόνες με ρεαλιστικές λήψεις κρυφής κάμερας, στοιχεία που διανθίζονται με μια δημιουργική χρήση του ήχου, όπου ανάλογα με την ώρα συνδυάζονται φυσικοί θόρυβοι, ανθρώπινες φωνές και ένα συναισθηματικά καθορισμένο μουσικό μοτίβο. Η ταινία κέρδισε βραβείο καλύτερου ντοκιμαντέρ στο Φεστιβάλ της Βενετίας (1957).

Eπιμέλεια: Mαρία Λούκα, Κίκα Κυριακάκου, Ανδρέας Κίκηρας. 

 CAMP Contemporary Art Meeting Point > Πλ. Ομονοίας – Μεταξουργείο 

 Διεύθυνση: Ευπολίδος 4 και Απελλού 2 Τηλέφωνο: 2103247679, e-mail: info@campoint.gr 

Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2013, ώρα: 21:00

Είσοδος ελεύθερη.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: